Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
fredrik rahm70
carlwiss
6 posters

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  carlwiss 2009-02-24, 16:41

    På aftonbladet finns en artikel som heter "Nu lyfter vi Sverige"
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/nulyftervisverige/article4446725.ab

    Jag har skrivigt flera inlägg på denna artikel av Johanna Melén.
    Men alla har som vanligt censorerats bort. Nu redovisar aftonbladet hur possitiva läsarna varit till denna artikel.

    Men det är inte svårt att få fram en positiv syn om man ständigt plockar bort de negativa effekterna.

    Jag vill påstå att det inte alls är säkert och bra att impulsivt flytta till jobben. Varför?

    1. Vad gör jag med mitt hus som nu är ordentligt nervärderat? Jag har fortfarande lån kvar att betala på detta! Om jag överhuvudtaget lyckas få sålt det, så innebär detta en förlust på mins en årslön!

    2. Vad gör jag med barnen? Sliter upp dom ur sin vardag i skola, dagis och flyttar?

    3. Min partner som fortfarande har ett arbete här? Min partner står långt in i turordningslistan på sitt arbete. Ska han säga upp sig, eller ska vi skilja oss?

    4. Vad händer med mitt nya arbete i den nya kommunen om detta tvingas varsla i framtiden? Då är jag sist anställd!

    5. Hur finansierar vi flytten, och hur får vi tag i bostad i en kommun som tack vare arbetstillfällen fortfarande har dyra hus priser?

    ________________________________________
    Så som jag ser på det så måste jag skilja mig och ensam flytta för att det ska vara lönsamt för hela familjen!
    Alltså exakt samma system som rådde under 1930 talet bland grevar och tjänstefolk! Hemsk tanke!

    Som sagt artikeln är skriven av Johanna Melén och Pär Karlsson.
    Johanna Meléns artiklar har jag väldigt ofta blivigt censurerad av.
    Precis som Palmevara beskrivigt i en annan tråd. (Pär Karlsson har jag dock inte upplevt detta av tidigare)


    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Johannameln
    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! W210

    Johanna Melén och Pär Karlsson
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Sv: Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 16:46


    att flytta är ett stort beslut men kan löna sig bättre än att sitta på baken och solidariskt låta andra betala ens liv i en 12 år..

    Alltid tar debattörer som du upp att man har 3-4 barn dyr villa och lämnar ett helt liv.




    Allt är ej svart - vitt




    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Sv: Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  carlwiss 2009-02-24, 17:11

    fredrik rahm skrev:
    att flytta är ett stort beslut men kan löna sig bättre än att sitta på baken och solidariskt låta andra betala ens liv i en 12 år..

    Alltid tar debattörer som du upp att man har 3-4 barn dyr villa och lämnar ett helt liv.




    Allt är ej svart - vitt





    Silken tur att du finns här Fredrik. Du är så fruktansvärt klarsynt. Tack nu framstår innebörden mycket klarare. Du har som vanligt rätt i din kommentar. Du vann igen! Grattis.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Sv: Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 17:18

    carlwiss skrev:
    fredrik rahm skrev:
    att flytta är ett stort beslut men kan löna sig bättre än att sitta på baken och solidariskt låta andra betala ens liv i en 12 år..

    Alltid tar debattörer som du upp att man har 3-4 barn dyr villa och lämnar ett helt liv.




    Allt är ej svart - vitt





    Silken tur att du finns här Fredrik. Du är så fruktansvärt klarsynt. Tack nu framstår innebörden mycket klarare. Du har som vanligt rätt i din kommentar. Du vann igen! Grattis.


    skrattar... jaha??

    så du vidhåller att det är mera "rättvist" att vara långtids arbetslös än att flytta efter jobben eller vad??
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Oops..

    Inlägg  Susz X 2009-02-24, 18:55

    Ooops- vart tog kärnan vägen? pirat


    Det är lätt att dras med i föör positiv framställning från massmedia..
    Samtidigt kan jag tycka att det är bra att det finns en vilja hos massmedia att oxå införliva lite positivitet vid vårt köksbord.
    Men- det får inte gå så långt att man glömmer att kritiskt granska och tappa resten av verkligheten....och glömma diskutera..

    Då blir konsekvenserna rent ödesdigra.
    Undrar varför kritik tas bort? Som reporter borde det ju vara något
    av de viktigaste att ta med helheten...? Kanske skulle maila och fråga denne?
    Eller snacka direkt med Helin? Han har ju en blogg oxå...
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Sv: Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  enigma 2009-02-25, 09:38

    carlwiss skrev:På aftonbladet finns en artikel som heter "Nu lyfter vi Sverige"
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/nulyftervisverige/article4446725.ab

    Jag har skrivigt flera inlägg på denna artikel av Johanna Melén.
    Men alla har som vanligt censorerats bort. Nu redovisar aftonbladet hur possitiva läsarna varit till denna artikel.

    Men det är inte svårt att få fram en positiv syn om man ständigt plockar bort de negativa effekterna.

    Jag vill påstå att det inte alls är säkert och bra att impulsivt flytta till jobben. Varför?

    1. Vad gör jag med mitt hus som nu är ordentligt nervärderat? Jag har fortfarande lån kvar att betala på detta! Om jag överhuvudtaget lyckas få sålt det, så innebär detta en förlust på mins en årslön!

    2. Vad gör jag med barnen? Sliter upp dom ur sin vardag i skola, dagis och flyttar?

    3. Min partner som fortfarande har ett arbete här? Min partner står långt in i turordningslistan på sitt arbete. Ska han säga upp sig, eller ska vi skilja oss?

    4. Vad händer med mitt nya arbete i den nya kommunen om detta tvingas varsla i framtiden? Då är jag sist anställd!

    5. Hur finansierar vi flytten, och hur får vi tag i bostad i en kommun som tack vare arbetstillfällen fortfarande har dyra hus priser?

    ________________________________________
    Så som jag ser på det så måste jag skilja mig och ensam flytta för att det ska vara lönsamt för hela familjen!
    Alltså exakt samma system som rådde under 1930 talet bland grevar och tjänstefolk! Hemsk tanke!

    Som sagt artikeln är skriven av Johanna Melén och Pär Karlsson.
    Johanna Meléns artiklar har jag väldigt ofta blivigt censurerad av.
    Precis som Palmevara beskrivigt i en annan tråd. (Pär Karlsson har jag dock inte upplevt detta av tidigare)


    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Johannameln
    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! W210

    Johanna Melén och Pär Karlsson

    Du har rätt i detta påstående. Johanna Melén har retat gallfeber på mig med. Speciellt när hon haft korta debatt inslag på aftonbladet! Gud vad patetisk hon är. Hon lägger även till fraser som inte sagts i debatten. Löjligt dålig reporter.
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Sv: Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  visuellt 2009-02-25, 11:35

    Har du ingen fastanställning, som du har haft minst ett årstid, så har du ingen möjlighet eller till bostadslån...

    Alla har som sagt inte ens möjligheten att ta eller få lån.

    Eller helst ska du ha sålt ditt hus/din lägenhet innan, sen kollar de om du har möjligheten till ett nytt lån...

    Vad kommer då hända med dem som kanske inte kan fixa ett boende lättare med att köpa?

    Eller gå till psykiatrin och fråga. Detta impulsiva att bara flytta och byta jobb så där... Räknas där som destruktivt beteende. Hur kan vi nu lagstiftat om ett desktruktiv beteende, har jag väldigt svårt att förstå.

    För ett destruktiv beteende, handlar ju inte om att bara den personen själv som kommer må dåligt av det och oftast är det faktiskt personerna runt omkring som kommer att må sämst.

    Nu är det ju inte bara Sverige som det trycks på när det kommer till att söka jobb. Många blir hänvisade till Europa. Här får man ingen ekonomisk hjälp, till flytten men kanske det viktigaste av allt. Om du inte har råd att ta dig till en arbetsintervju i säg Tyskland, så kan du senare stå utan akassa. För det räknas som om du har tackat nej till ett jobb...


    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Sv: Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  Thors 2010-02-21, 18:45

    UPP!!

    Sponsored content


    Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad! Empty Sv: Aftonbladets artikel "Nu lyfter vi Sverige" kraftigt manipulerad!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:19