Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Ahaaa, så du menar att då ska man bara hålla truten om det för att det var under sossetid, men hur är det OM sossarna inte ändrar några saker som nu gjorts under allianstid (om de nu får makten) då kan man inte längre klaga på vad alliansen gjorde innan utan bara på sossarna för de är där NU (hypotetiskt)ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Det djävliga är att samma saker skedde även FÖRE 2006 men då var det inga ramaskrin när människor tog livet av sig för att deras fibromyalgi negligerades, och människor med elöverkänslighet stängdes ute
Och det var INTE ett fåtal människor DÅ som stod i samma skit som idag, men se då sades inget om det, HUR kan det komma sig, JO, det är en lätt förklaring, då var det en annan regeriong och jag tvivlar på att opossitionen då ville utnyttja vidriga tragedier för att svartmåla och förstöra för motparten.
Så de rödgröna är inte ett dugg bättre i det fallet, jag känder personligen en elöverkänslig som 2004 tog sitt liv för att FK stängt av honom och ingen hjälpte honom.'
Vad ska vi säga om den regeringen som MÖRDADE honom?
DET SOM ÄR HISTORIA GÅR INTE GÖRA NÅGOT ÅT. DET ÄR SÅ HIMLA DUMT ATT SKYLLA PÅ HUR DET HAR VARIT NÄR DET GÄLLER DETTA. DET ÄR JU NUTIDEN SOM DET GÅR ATT GÖRA NÅGOT ÅT!!! JAG HADE PROTESTERAT PÅ SAMMA SÄTT OM DET HADE VARIT DOM RÖDGRÖNA SOM HADE GJORT DENNA MARKABRA FÖRÄNDRING SOM INTE ÄR BRA FÖR NÅGON I DETTA LAND. VEM SOM HELST KAN BLI SJUK OCH MÅSTE DÅ FÅ VARA SJUKSKRIVEN!!!
Nej, Anna, då får alliansen skiten, för de gjorde den *asg*
Så jag vidhåller, det var i stort sett LIKA illa under förra regeringen, många kastades ut till att försörjas av SOC pga att FK INTE godkände deras sjukdomar, och där fanns som sagt både elöverkänslighet och fibromyalgi, där var sorg som inte gällde för sjukskrivning, där var svåra psykiska tillsånd som FK ansåg att de kunde jobba ändå, så en stor del av detta drev är inte annat ä POLITISKT för att döma ut en regering....
Du läste inte vad jag skrev förut. Försäkringen var inte bra förut heller. Läser du vad du vill läsa eller vad är det frågan om?
Jo jag läste att du skrev att det är HISTORIA som inte går att göra något åt, och att du sjkulle protesterat likadan DÅ, men gjorde du det?
var fanns vänsterns protester DÅ, jo det ska jag tala om, de fanns inte eftersom det VAR en vänsterregering, och då hålls det TYST
2006 och en lång tid innan dess Sniper var jag så pass sjuk så jag inte orkade protestera och så har många sjuka det i dag! I dag mår jag bra och skulle orka detta. Nu har du förhoppningsvis svaret på det.
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-08-28, 13:56, ändrad totalt 1 gång