Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
RedMentalCase
redalert
Sniperace
datic
Thetaxpayer
Kakmonstret
theward
RedCloud
ericTheDog
DMustaine
Secrist
Redvictory
MartinLindgren
ANNA2LINK
Susz X
19 posters

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  SilverSurfer 2010-08-28, 23:37

    datic skrev:
    SilverSurfer skrev:Jaha.....historie lektioner eller vad?

    säg det till din "kompis" redcloud som gång på gång drar upp listor från förra årtusendet... men han är ju rödgrön så det är väl säkert ok då?

    frågan är, eftersom s pissade på de sjukskrivna förra gången de hade makten, tex tidbestämningarna på sjukskrivningar tog socialstyrelsen fram eftersom den socialdemokratiska regeringen 2005 sa åt dem att ta fram dem, så varför tror du att s kommer att göra något annorlunda om de får makten nu?


    men som sagt, rödgröna har inte lätt att ta till sig fakta och lära sig något som sträcker sig bortom deras floskler och skygglappar... många rödgröna tror att kommunismen kommer att fungera bara de får testa det en gång till, trots att det varje gång det testats i verkligheten har flippat ur... men en gång till så

    samma här, sossarna pissade på de sjukskrivna förra gången de hade makten, men nästa gång, då blir det bättre - då är man att bra godtrogen om man tror det


    Skillnaden nu och då är väl att nu pissas det med brandslang eller hur?


    Och stupstocken vill ju sossarn ha bort eller hur? Men inte allainsen eller hur?
    datic
    datic


    Antal inlägg : 347
    Join date : 10-06-07

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  datic 2010-08-28, 23:42

    SilverSurfer skrev:
    Och stupstocken vill ju sossarn ha bort eller hur? Men inte allainsen eller hur?

    och du tror på deras vallöften? ha ha

    det var sossarna som hade ett vallöfte 1998 om en tandvårdsreform - blev det någon?
    sossarna hade ett vallöfte 2002 om en tandvårdsreform - blev det någon?
    sossarna hade ett vallöfte 2006 om en tandvårdsreform - blev det någon? ja, tack vare att alliansen vann valet.
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  SilverSurfer 2010-08-28, 23:45

    datic skrev:
    SilverSurfer skrev:
    Och stupstocken vill ju sossarn ha bort eller hur? Men inte allainsen eller hur?

    och du tror på deras vallöften? ha ha

    det var sossarna som hade ett vallöfte 1998 om en tandvårdsreform - blev det någon?
    sossarna hade ett vallöfte 2002 om en tandvårdsreform - blev det någon?
    sossarna hade ett vallöfte 2006 om en tandvårdsreform - blev det någon? ja, tack vare att alliansen vann valet.

    Visa var nån tagit sjävmord pga det exempel du påvisar?

    Snälla snälla du gör en höna av en fjäder nu. Som sagt om man nu orkar leta vad som gjort och inte gjort.....osv osv
    så ligger högern på kraftig minus hur du än försöker räkna tyvärr....
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 00:30

    Susz X skrev:
    ericTheDog skrev:
    Susz X skrev:äckel

    Vart var du när de självmord datic tog upp inträffade? P.g.a sosseriets politik, eller?

    Allvarligt, du utnyttjar tragiska livsöden till partipolitiska syften. Det är lågt. Mycket lågt.

    Som du bemöter och är - är det så du vill behandlas själv när du mist en människa som tatt sitt liv för hon/han stressats till döds ?


    Förmodligen skulle jag söka en trovärdig orsak till vad som eg. inträffat. Skulle definitivt inte lyssna på en knäppgök som dig.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 00:33

    RedCloud skrev:
    så om du blivit frisk nu så måste det ju vara alliansen

    Sedan när besitter det högra blocket sådana gåvor att de genom politik kan göra folk friska ?


    Dina resonemang känns ganska konsekventbefriade.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-29, 02:11

    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:

    Nej så var det inte alls. Det tog längre tid för mig. Det är den senaste tiden som jag har mått bättre och bättre. Sen som sagt så skiter jag i om du tycker att jag är dum i huvudet när det gäller politik. Men jag vet att jag har många som håller med mig och som sagt så har alla fri vilja att tycka vad dom vill i Sverige utan att man ska behöva höra att man är dum i huvudet. Det kan dom som tycker behålla inne för sig själva och inte tala om.

    Med andra ord är det först med alliansen vid rodret som du blivit friskare?


    Dom h ar inte gjort ett dugg för att jag ska bli frisk utan det är sjukvården. I höstas så hade jag ett bakslag igen o ¨då kunde de ha gått åt helvete för mig rent ut sagt med. Jag vill hjälpa andra som är i samma situation som jag har varit. Jag vill ha en mänsklig sjukförsäkring som bygger på att hjälpa och inte själpa sjuka människor.

    que?

    du säger det var sjukvården, men det är ju alliansen som sitter i regeringsställning nu och styr sjukvården!

    det är inte idag dina kära rödgröna, så om du blivit frisk nu så måste det ju vara alliansen eller hur? Smile


    Alliansen har ju inte direkt förbättrat sjukvården, men jag har fått bra hjälp det kan jag erkänna. Men så som sjukvården har blivit under alliansens tid så är det ju rena kaoset...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Kaos

    Inlägg  Secrist 2010-08-29, 08:49

    Alliansen har ju inte direkt förbättrat sjukvården, men jag har fått bra hjälp det kan jag erkänna. Men så som sjukvården har blivit under alliansens tid så är det ju rena kaoset....

    Där var ordet igen. Kaos. Det har visserligen inget med verkligheten att göra men det hindrar ju inte en tvättäkta forumvänster. När det gäller att svartmåla alliansen så släpps alla spärrar och devisen "anything goes" gäller. Dock framstår ni som enkelspåriga och oseriösa men det är ju ett val ni själva gör.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  Redvictory 2010-08-29, 10:05

    Secrist skrev:Alliansen har ju inte direkt förbättrat sjukvården, men jag har fått bra hjälp det kan jag erkänna. Men så som sjukvården har blivit under alliansens tid så är det ju rena kaoset....

    Där var ordet igen. Kaos. Det har visserligen inget med verkligheten att göra men det hindrar ju inte en tvättäkta forumvänster. När det gäller att svartmåla alliansen så släpps alla spärrar och devisen "anything goes" gäller. Dock framstår ni som enkelspåriga och oseriösa men det är ju ett val ni själva gör.

    Jaha och? nu har du skrivit ditt för denna månad för du har ju inget annat att komma med! Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-29, 15:54

    RedCloud skrev:
    så om du blivit frisk nu så måste det ju vara alliansen

    Sedan när besitter det högra blocket sådana gåvor att de genom politik kan göra folk friska ?

    ja, det är4 inte bara ni som kan trolla, är allt ont alliansens fel oavsett hur det är så bör man väl kunna säga att det är alliansen som fått henne frisk med...

    jag går bara in i samma resonemang som ni till stor del driver Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-29, 15:56

    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:

    Nej så var det inte alls. Det tog längre tid för mig. Det är den senaste tiden som jag har mått bättre och bättre. Sen som sagt så skiter jag i om du tycker att jag är dum i huvudet när det gäller politik. Men jag vet att jag har många som håller med mig och som sagt så har alla fri vilja att tycka vad dom vill i Sverige utan att man ska behöva höra att man är dum i huvudet. Det kan dom som tycker behålla inne för sig själva och inte tala om.

    Med andra ord är det först med alliansen vid rodret som du blivit friskare?


    Dom h ar inte gjort ett dugg för att jag ska bli frisk utan det är sjukvården. I höstas så hade jag ett bakslag igen o ¨då kunde de ha gått åt helvete för mig rent ut sagt med. Jag vill hjälpa andra som är i samma situation som jag har varit. Jag vill ha en mänsklig sjukförsäkring som bygger på att hjälpa och inte själpa sjuka människor.

    och ÄDÅ har de lyckats hjälpa dig, något som de tydligen INTE lyckades med under tiden soosarna harde regeringsmakten eller hur?

    DVS, du blev inte bättre förrän alliansen tagit över

    que?

    du säger det var sjukvården, men det är ju alliansen som sitter i regeringsställning nu och styr sjukvården!

    det är inte idag dina kära rödgröna, så om du blivit frisk nu så måste det ju vara alliansen eller hur? Smile


    Alliansen har ju inte direkt förbättrat sjukvården, men jag har fått bra hjälp det kan jag erkänna. Men så som sjukvården har blivit under alliansens tid så är det ju rena kaoset...
    Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-06, 12:39

    .
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Komma

    Inlägg  Secrist 2010-09-06, 13:27

    Jaha och? nu har du skrivit ditt för denna månad för du har ju inget annat att komma med!

    Jag har mycket att komma med. Tex att alliansen leder alla mätningar! cheers
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  Infra 2010-09-06, 13:57

    Susz X skrev:
    Lizas sambo berättar om det :
    https://www.youtube.com/watch?v=I2BUlH_4uZw

    Det är för djävligt! Det här är ju överlagt mord!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-06, 18:41

    .
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-06, 23:47

    Susz X skrev:
    Lizas sambo berättar om det :
    https://www.youtube.com/watch?v=I2BUlH_4uZw
    .

    Sponsored content


    Moderaternas politik tog livet av Liza 32. - Sida 8 Empty Sv: Moderaternas politik tog livet av Liza 32.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:32