Sniperace 2010-08-24, 16:50
Redvictory skrev: Sniperace skrev: Redvictory skrev: Sniperace skrev: Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/jouraklagare-anmals-for-brott-mot-sekretess_5183427.svdDet var i fredags som jouråklagare Maria Häljebo Kjellstrand beslutade att anhålla Julian Assange. Hon bekräftade senare för Expressen att det fanns ett ärende och att Assange var anhållen i sin frånvaro – en nyhets som sedan spridits världen över.
Rättssäkerhetsorganisationen RO, som tidigare JO-anmält åklagaren för hennes agerande i samband med beslutet att anhålla Assange, går nu vidare och menar att åklagaren även brutit mot förundersökningssekretessen genom att delge media information om ärendet.
– Vi anser att ärendet har hanterats utomordentligt dåligt för samtliga inblandade parter och vi är starkt kritiska till hur lättvindigt man tar beslutet om att frihetsberöva en person, säger Rättssäkerhetsorganisationens ordförande Johan Binninge till sajten dagensjuridik.se.
Vad fan har hänt med rättssäkerheten?
Kvinnan som anmälde Anna Ardin är en känd socialdemokratisk politiker inom broderskapsrörelsen, hon har arbetat på GT och är väl förtrogen med pressen, så det är med all sannolikhet HON som läckt och avslöjat allt för tidningarna, för de visste redan allt när de ringde och kollade med åklagaren!
Tänk RV en e era EGNA är den som ligger bak anmälan och läckan till pressen
Läs om läs rätt sniper! frågan var! Vad fan har hänt med rättssäkerheten?
Offret för ett brott är inte belagt med munkavle, och åklagaren lämnade inte ut informationen.
Det enda hon gjorde var att på en direkt fråga bekräfta att det var assange som var anhållen i sin frånvaro, och det tror jag inte bryter mot rättsreglerna.
så det är nog inga större legala problem med detta, men vad säger du om att det var en röding som anmälde och som tipsade pressen med all info?
Jag vet inte vad du svamlar om sniper! menar du att en fisk skulle tipsa pressen? nu jävlar har du börjat sprita (igen)
Vad du tror skiter jag fullständigt i! för även om åklagaren blir fälld så tror du ändå inte på det! (undrar varför?)
Nej RV, Anna Ardin ÄR en socialdemokratisk politiker, statsvetare och feminist, inte enm fisk som du försöker få det till.
ta och googla hennes namn istället för att göra bort dig.
Det VAR nämligen hon som låg bak först att bjuda in Julian, och såg till att det skulle fungera här, men så sket det sig, när julian skulle knulla henne, så vägrade han mot hennes vilja att använda KONDOM, vilket de sedan ansåg var våldtäkt eftersom samlaget genomfördes osv.......
ALLT talar för att det sedan var HON dom tipsade pressen och media om detta.
Så för din egen skull gör inte bort dig mer än du hittills har gjort.
Möjligheten att kärringarna ljuger finns, men möjligheten finns också att de talar sanning.
och frågan är nu, vad tycker du om att det är en av dina egna som ligger bak detta....
och nej, jag är nog inte som du och håller på att sprita, du ska inte döma andra efter ditt eget beteende...
Min alkoholkonsumtion är mycket låg jag blir nämligen sjuk om jag dricker mer än två fyror under en kväll, men inte full....