http://www.dn.se/nyheter/sverige/f-kassan-anmals-nar-pengar-drojer-1.872150
Senast den 24 april skulle Yvonne Dafgårds pension ha kommit in på hennes konto i Kanada. I fredags lyste den ännu med sin frånvaro – över en månad försenad trots flera påstötningar hos Försäkringskassan.
– Förra året var pensionen försenad i tre veckor vid ett tillfälle. Då berodde det på ett nytt datasystem. Nu är det tydligen något fel på systemet igen. Min handläggare är förtvivlad och själv vill jag väldigt gärna få mina pengar, säger Yvonne Dafgård, som har tröttnat och JO-anmält Försäkringskassan.
Fram till och med mitten av maj hade justitieombudsmannen, JO, fått in 322 anmälningar som gällde Försäkringskassan. Jämfört med samma period i fjol motsvarar det en ökning på 80 procent.
– Det kommer nog att ta ett tag för Försäkringskassan att komma till rätta med den stora omställning som har gjorts. Det är bara att hoppas att de kommer i ordning. De försöker men har ett jättestort område att ta hand om, säger justitieombudsmannen Cecilia Nordenfelt.
I slutet av förra året reagerade JO på den kraftiga ökningen av JO-anmälningar och beslöt att syna myndigheten i ett så kallat initiativärende. I januari var granskningen klar och JO levererade då mycket allvarlig kritik om att Försäkringskassans omorganisation hade lett till att privatpersoner bland annat fick vänta på utbetalningar och hade svårt att komma i kontakt med handläggare.
Men enligt socialförsäkringsminister (Kris)tina Husmark/Pehrsson är allt i sin ordning! det är mycket bra att myndigheten anmäls! det visar ännu en gång på hur dåligt omdöme denna människa har! hon fick ju en läng av utbrändhet vilade några dar och sen jobbade hon som vanligt igen! patetiska moderatkvinna som hon är!
Senast den 24 april skulle Yvonne Dafgårds pension ha kommit in på hennes konto i Kanada. I fredags lyste den ännu med sin frånvaro – över en månad försenad trots flera påstötningar hos Försäkringskassan.
– Förra året var pensionen försenad i tre veckor vid ett tillfälle. Då berodde det på ett nytt datasystem. Nu är det tydligen något fel på systemet igen. Min handläggare är förtvivlad och själv vill jag väldigt gärna få mina pengar, säger Yvonne Dafgård, som har tröttnat och JO-anmält Försäkringskassan.
Fram till och med mitten av maj hade justitieombudsmannen, JO, fått in 322 anmälningar som gällde Försäkringskassan. Jämfört med samma period i fjol motsvarar det en ökning på 80 procent.
– Det kommer nog att ta ett tag för Försäkringskassan att komma till rätta med den stora omställning som har gjorts. Det är bara att hoppas att de kommer i ordning. De försöker men har ett jättestort område att ta hand om, säger justitieombudsmannen Cecilia Nordenfelt.
I slutet av förra året reagerade JO på den kraftiga ökningen av JO-anmälningar och beslöt att syna myndigheten i ett så kallat initiativärende. I januari var granskningen klar och JO levererade då mycket allvarlig kritik om att Försäkringskassans omorganisation hade lett till att privatpersoner bland annat fick vänta på utbetalningar och hade svårt att komma i kontakt med handläggare.
Men enligt socialförsäkringsminister (Kris)tina Husmark/Pehrsson är allt i sin ordning! det är mycket bra att myndigheten anmäls! det visar ännu en gång på hur dåligt omdöme denna människa har! hon fick ju en läng av utbrändhet vilade några dar och sen jobbade hon som vanligt igen! patetiska moderatkvinna som hon är!