Sedelpressarna går varma, och 9 000 000 000 000 kronor utan täckning heter hyperinflation i min värld.
Depression any one ?
Artikel DN
RedCloud skrev:Gordon Brown talar om "en ny världsordning", och tänker med de övriga G20 länderna satsa hissnande 9 000 000 000 000 kronor för att bemöta den av kapitalismen skapade globala finanskrisen.
Sedelpressarna går varma, och 9 000 000 000 000 kronor utan täckning heter hyperinflation i min värld.
Depression any one ?
Artikel DN
RedCloud skrev:Gordon Brown talar om "en ny världsordning", och tänker med de övriga G20 länderna satsa hissnande 9 000 000 000 000 kronor för att bemöta den av kapitalismen skapade globala finanskrisen.
Depression any one ?
Artikel DN
KickTheRasist skrev:
Heloj Red
Har du sätt Endgame av Alex Johns ...?? har fått DVD shipment today tänker kolla på den ikväll.
Jag har för mig att han nämner där Sedelpressning utan någon täckning.
MVH
//KTR
Buddy Israel skrev:KickTheRasist skrev:
Heloj Red
Har du sätt Endgame av Alex Johns ...?? har fått DVD shipment today tänker kolla på den ikväll.
Jag har för mig att han nämner där Sedelpressning utan någon täckning.
MVH
//KTR
Alex Jones är en foliehatt som ligger bakom en hög konspirationsteorier, de flesta utan relevans eller verklighetsförankring. Men Men, glo du på den. Ha så kul!
RedCloud skrev:Bra svar där theWard.
De människor som redan bestämt sig för en åsikt och inte kan ta in andra variabler i sitt tänkande är i anden ganska fattiga och framför allt farliga i sin fundamentalism.
theward skrev:RedCloud skrev:Bra svar där theWard.
De människor som redan bestämt sig för en åsikt och inte kan ta in andra variabler i sitt tänkande är i anden ganska fattiga och framför allt farliga i sin fundamentalism.
Rädsla av att någon annan kan ha rätt.
Att faktiskt förhåller sig på ett sätt som skrämmer en rejält.
Varpå man gör allt för att förtränga de fakta eller teorier som presenteras.
Då kan man tom ta till mobbing och hån i ren desperation.
Kunskap kommer som du sa, genom öppenhet.
Öppenhet för nya ideér för nya teorier/teser
RedCloud skrev:"Så kommis tomten anser att satsningar är fel i krisen ?"
9000 000 000 000 :- utan reell värdetäckning skapar inflation,kanske hyperinflation, det begriper vem som helst, utom avgrundshögern.
fredrik rahm skrev:RedCloud skrev:"Så kommis tomten anser att satsningar är fel i krisen ?"
9000 000 000 000 :- utan reell värdetäckning skapar inflation,kanske hyperinflation, det begriper vem som helst, utom avgrundshögern.
GustavAnder skrev:Men nu var ju frågan,
varför kritiseras regeringen från tokvänster håll, och varför lägger man förslag på ofinansierade utgifter på 100 tals miljarder i Sverige, men samtidigt kritiserar EU/USA för att de gör detsamma ?
Vilka nötter ni är.
GustavAnder skrev:Men nu var ju frågan,
varför kritiseras regeringen från tokvänster håll, och varför lägger man förslag på ofinansierade utgifter på 100 tals miljarder i Sverige, men samtidigt kritiserar EU/USA för att de gör detsamma ?
Vilka nötter ni är.