Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
DirtyDog
R.O.F.L
6 posters

Gadaffi gav order om Lockerbie?

R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Gadaffi gav order om Lockerbie? Empty Gadaffi gav order om Lockerbie?

Inlägg  R.O.F.L 2011-02-26, 02:52

Att karl är en koplett idiot har näppeligen undgått någon, men har han enligt den f.d ministern gett order om Lockerbie sprängningen? Ligger det någon sanning i det?
    Statsterrorism och Usa brukar göra processen kort(undantag Israel). När går Usa med hjälp av Nato in?
    Varför i Lybien och inte Egypten eller något annat arabland i revolt?
    Med allt av döma kommer Libyska folket få tal del av det svarta guldet när Gadaffi är borta. 30% av BNP läste jag någonstans.
    Säj, vem behöver emiratens nya Babels Torn?

http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2344731/expressens-avslojande-blev-ett-varldsscoop
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Gadaffi gav order om Lockerbie? Empty Sv: Gadaffi gav order om Lockerbie?

Inlägg  DirtyDog 2011-02-26, 06:04

R.O.F.L skrev:Att karl är en koplett idiot har näppeligen undgått någon, men har han enligt den f.d ministern gett order om Lockerbie sprängningen? Ligger det någon sanning i det?
    Är väl knappast något scoop?
    Hur många tror väl att några Libyska agenter sprängde planet på eget bevåg?
    När Libyen gick med på att betala hela tio miljoner dollar per dödsoffer från Lockerbie-bombningen så räknas det väl ändå som om landet tog på sig skulden?
    De betalade även ut en miljon dollar till anhöriga till vart och ett av de 170 dödsoffren i bombdådet mot ett franskt UTA-plan över Niger 1989.
    Libyen har gott om olja och betalade för att slippa bli blockerade från att sälja densamma till väst-världen.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2011-02-26, 12:39

DirtyDog skrev:
    R.O.F.L skrev:Att karl är en koplett idiot har näppeligen undgått någon, men har han enligt den f.d ministern gett order om Lockerbie sprängningen? Ligger det någon sanning i det?
    Är väl knappast något scoop?
    Hur många tror väl att några Libyska agenter sprängde planet på eget bevåg?
    När Libyen gick med på att betala hela tio miljoner dollar per dödsoffer från Lockerbie-bombningen så räknas det väl ändå som om landet tog på sig skulden?
    De betalade även ut en miljon dollar till anhöriga till vart och ett av de 170 dödsoffren i bombdådet mot ett franskt UTA-plan över Niger 1989.
    Libyen har gott om olja och betalade för att slippa bli blockerade från att sälja densamma till väst-världen.

Nej ngt Scoop är det inte, men klart intressant debattvärde?
    Det mest skrämmande är att araberna runt om i MENA aldrig uttalade något avståndstagande mot Lockerbie-attentatet.

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-02-26, 13:23

Statsterrorism och Usa brukar göra processen kort(undantag Israel). När går Usa med hjälp av Nato in?
    Med allt av döma kommer Libyska folket få tal del av det svarta guldet när Gadaffi är borta. 30% av BNP läste jag någonstans.

http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2344731/expressens-avslojande-blev-ett-varldsscoop

Har inte det fastslagits tidigare ?

Men det intressanta är ju hur alla försöker kasta skit på Gadaffi och rädda sitt eget skinn , det bränner väl under fötterna på dem, jag tror det finns många skyldiga.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2011-02-26, 14:36

RedMentalCase skrev:

Har inte det fastslagits tidigare ?

Men det intressanta är ju hur alla försöker kasta skit på Gadaffi och rädda sitt eget skinn , det bränner väl under fötterna på dem, jag tror det finns många skyldiga.

Finns nog en hel hög som vill undvika galgen.
    Araber kämpar endast för saker som gynnar dom själva. Vi har t ex aldrig sett araber i Rosengård eller annorstädes demonstrera mot klimathot, motorvägsbyggen, vargjakt eller mot det ökade våldtäkterna i samhället. Araber skiter i sånt fullständigt för det gynnar inte dom på nåt sätt.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-02-26, 18:11

R.O.F.L skrev:Araber kämpar endast för saker som gynnar dom själva. Vi har t ex aldrig sett araber i Rosengård eller annorstädes demonstrera mot klimathot, motorvägsbyggen, vargjakt eller mot det ökade våldtäkterna i samhället. Araber skiter i sånt fullständigt för det gynnar inte dom på nåt sätt.
    Att generalisera en hel folkgrupp sådär är samma sak som att idiotförklara sig själv. Nu menar jag inte att du är en idiot men fortsätter du att generalisera sådär så kommer du att framstå som en. Alla skriver vi dumma saker ibland (alltså även jag) och då hoppas jag att även de som normalt håller med mig påpekar detta.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-02-26, 18:40

DirtyDog skrev:
    R.O.F.L skrev:Araber kämpar endast för saker som gynnar dom själva. Vi har t ex aldrig sett araber i Rosengård eller annorstädes demonstrera mot klimathot, motorvägsbyggen, vargjakt eller mot det ökade våldtäkterna i samhället. Araber skiter i sånt fullständigt för det gynnar inte dom på nåt sätt.
    Att generalisera en hel folkgrupp sådär är samma sak som att idiotförklara sig själv. Nu menar jag inte att du är en idiot men fortsätter du att generalisera sådär så kommer du att framstå som en. Alla skriver vi dumma saker ibland (alltså även jag) och då hoppas jag att även de som normalt håller med mig påpekar detta.

Jag håller normalt med dig men kanske framstår du som lite väl mycket politisk korrekt emellanåt och sparkar lite snett. Very Happy
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2011-02-26, 19:55

DirtyDog skrev:

En rätt medveten generalisering för att skapa lite debatt, men det gäller att ha en medvetenhet om arabers mentalitet som många (de flesta) Svenskar saknar.
    Jag skulle vilja gå så långt att kalla araber för dem värsta rasisterna på vår jord.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-02-27, 01:12

redalert skrev:Jag håller normalt med dig men kanske framstår du som lite väl mycket politisk korrekt emellanåt och sparkar lite snett. Very Happy
    Det är möjligt att jag framstår så, och det är OK att du påpekar det isåfall.

I detta fall handlade det dock inte om politisk korrekthet utan om gamla hederliga fördomar som när man påstår att alla zigenare är tjuvaktiga, att alla smålänningar snåla, att alla judar giriga, att alla arbetslösa är lata eller att alla moderater saknar empati.

Även om dessa epitet stämmer in på MÅNGA i dessa grupper så är det fel att döma samtliga efter samma mall.
    Alla som dömer en individ baserat på dennes ursprung förtjänar inte min respekt. Visst, alla kan kläcka ur sig något fördomsfullt nån gång då och då men det är allas uppgift att påpeka detta. Gör vi inte det så blir vi indirekt medskyldiga.

Om du frågar mig ifall jag anser att det finns någon folkgrupp som jag anser att det finns fler idioter i än araberna så blir svaret nej. Det är dock inte samma sak som att jag påstår att alla araber är idioter. Endast ett fåtal är nog det, men det är oftast de mest korkade som hörs mest.

Huruvida det är OK att definieras som "PK" beror väl på vilken av dessa två definitioner som avses.

1. Politisk korrekthet: att undvika uttryck och handlingar som exkluderar, marginaliserar eller förolämpar vissa etniska, kulturella eller andra grupper.

2. Politiskt korrekt: uttrycka åsikter som stämmer väl överens med åsikterna hos det (för tillfället) ledande kulturskiktet i frågor som rör politik och samhälle.

Jag tillhör med stolthet den första definitionen, gör inte du det?
    När det gäller den andra definitionen så är jag lika stolt om jag INTE anses tillhöra denna grupp. Där ses begreppet mera som en strävan att ligga rätt i tiden och vara åsiktsmässigt nära de grupper som sätter agendan i samhällsdebatten.

Jag sparkade inte "snett" utan noterade endast att R.O.F.L verkar ha en tendens att generalisera och vill gärna dämpa denna tendens en aning. Det innebär knappast att han får en munkavle på sig utan att han kanske uttrycker sig på ett sätt som inte så snabbt går att avfärda som fördomsfullt nästa gång. Detta har han själv ALLT att vinna på, om han nu BRYR sig om hur andra bedömmer hans inlägg vill säga.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-02-27, 02:22

Jag har saknat dig så DirtyDog!

Välkommen tillbaka.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-02-27, 02:51

lazy skrev:Jag har saknat dig så DirtyDog!

Välkommen tillbaka.
    Tackar!
    Du är den på detta forum som jag hyser störst respekt för. Kan inte erinra mig att du någonsin sänkt dig till den nivå som vi andra ofta hamnar på i stridens hetta. Huruvida detta beror på att jag har ett selektivt minne eller att det stämmer in på dig är en annan sak. Hursomhelst har jag nog saknat dig lite också. Wink

Sniperace är en annan individ som jag saknat en del. Kanske beror på att han har ett sätt att uttrycka sig på som jag gärna vill efterlikna. Han kanske inte alltid har rätt i allt han skriver men han framför sina åsikter på ett samlat och sakligt sätt. Med lite tur så smittar ni av Er lite på övriga här. Smile
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-02-27, 18:50

Gadaffis "vänner" blir bara färre och färre.

http://www.expressen.se/debatt/1.2340701/johan-lundberg-sa-tystnade-snacket-om-broder-khadaffi

Länge sen jag skrattade så rått åt den patetiske Mattias Gardell.

Fler "aktuella" länkar? Very Happy
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=3308462

Nåja, varför skall Kadaffi deppa? Nicaragua och Kuba har i veckan uttalat sitt stöd för honom medans hans bästa vän Hugo Chávez är märkligt tyst? Twisted Evil
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4365118
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-02-27, 23:01

Älskar den här meningen från Gardell:Yusuf al-Qaradawi (som han i boken "Bin Ladin i våra hjärtan" beskriver som en representant för den "islamistiska mittfåran", "en sorts muslimska socialdemokrater") men även James
    Clapper lyckades göra bort sig rejält för ett par veckor sedan.

Fox News
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-02-28, 01:23

Håller verkligen med dd i det långa inlägget om generaliseringar.

Skrev/skriver kanske dd under nicket KarlErik på Aftonbladet?

Hursomhelst är det alltid kul med ännu en bra skribent. Det behöver alla forum.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-02-28, 02:32

ericTheDog skrev:Skrev/skriver kanske dd under nicket KarlErik på Aftonbladet?
    Nej, så har jag aldrig kallat mig men några inlägg har jag skrivit där under olika nick. =)

När jag lekte "Radikal feminist" under signaturen "Kvinna i vitt" så blev vissa upprörda. Twisted Evil
    http://blogg.aftonbladet.se/31023/2011/01/tankesmedjan-mansklighet-anmaler-krankande-feminist-stalker-till-aftonbladet
    Orsaken till att han censurerade sin blogg hittar ni bland kommentarerna på denna länk där jag även i slutet bifogar bilder på inläggen som han raderade. http://blogg.aftonbladet.se/trevlig/2011/01/en-trevlig-tjej-hade-fel-om-moderatorn
    Jo, det var lite roligt att bli kallad för radikal och feminist. Två epitet som knappast stämmer in på min personlighet. Jag anser att man kan uppskatta kvinnor UTAN att sänka sig till nivån att därför kalla sig för feminist. Wink

Det är faktiskt svårt att hitta större foliehattar än den där "Tankesmedjan för idioti". Laughing

Använder mig stundtals av signaturen "Nattuggla" också.
    http://blogg.aftonbladet.se/kulturbloggen/2011/02/vem-gor-den-egyptiska-revolutionen
    Var lite roligt att kommentera kändisen Åsa Linderborgs blogg och ett tag så släppte de inte igenom mina inlägg fast efter 2 - 3 dagar slank de in till slut.

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-02-28, 03:24

Att ens försöka diskutera med personer som Hampus Eckerman&co är dömt
    att misslyckas. Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 05:33