Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
RedCloud
x-medborgare
IK HAAT COMMUNISME
Kakmonstret
Mollgan
Susz X
10 posters

Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order!

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order! Empty Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order!

Inlägg  Susz X 2009-04-13, 13:32

Heej- hoppas Din påsk varit fiin på alla plan!
    Nu kommer en order!
    Skriv under! Sprid vidare!
    Detta måste få ett slut- din sign GÖR SKILLNAD!!!!!

Varm kram med förhoppning om en rättvisare värld.
    / Suss

Bakgrund:

Överprövning mot nedläggning av Sophie Lohedes våldtäktsman!!!

http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=3201&fnvisa=namn

http://blogg.aftonbladet.se/14430/perma/1181318/#comments

Snälla sprid denna!!!

Överprövning

Åklagare Erik Schreiber, Jönköping
    Brottsoffer: Sophie Lohede
    Målnr: ?

Åklargaren har beslutat att lägga ner åtalet mot Sophie Lohedes våldtäcksman.

Med den här namninsamnlingen begär VI en överprövning av åklagarens beslut. Och detta pga

1. Sophie Lohede är ett offer, som han grovt våldtog flera gånger, och hon valde att
    ta sitt liv i sviterna av detta, samma dag som hon skulle vittna.

3. Andra våldtäktsmän, har blivit dömda, trots att offret dött i sviterna av våldtäkten.

4. Hon var enligt uppgift fjorton år, när hon våldtogs. Hon var ett barn. Åklagarens beslut signalerar, att det är okej, så länge inte offret orkar vittna eller dör innan rättegången. Det får inte ske.

5. En förundersökning läggs ned om den inte anses ge resultat (RB 23:4, 23:4a). Skäl till nedläggning kan vara om man finner att inget brott begåtts, om ingen misstänkt hittas eller den misstänkte är oskyldig. Även bristande bevisning är skäl till nedläggning, dvs. om åklagaren inte anser att bevisningen är tillräcklig för domstolsprövning.

6. Här finns bevis, även om offret är avliden.

7. Om förundersökningen inte läggs ned, skall åklagaren fatta beslut om att åtal skall väckas (RB 23:20). För åklagaren gäller, med vissa undantag, en åtalsplikt, dvs. en skyldighet att väcka åtal om han/hon finner att det föreligger förutsättningar för en fällande dom. Om bevisen kommer att räcka för en fällande dom föreligger tillräckliga skäl för åtal.

8. Bevisen räcker. Det råder väl inga tvivel om det.

Sophies död får inte gå obemärkt förbi. Om inte överprövningen går igenom då måste lagarna ändras. Jag kommer hänvisa till namnisamlingen, när jag väl skickar den till tingsrätten.

LÅT FOLKET TALA FÖR EN GÅNGS SKULL!

http://www.sr.se/jonkoping/nyheter/artikel.asp?artikel=2759933

Youtube klipp:

Till minne av Sophie Lohede

https://www.youtube.com/watch?v=xHsflvcMn6E&eurl=http%3A%2F%2Fblogg%2Eaftonbladet%2Ese%2F14430&feature=player_embedded
    Mollgan
    Mollgan

Antal inlägg : 104

Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order! Empty Sv: Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order!

Inlägg  Mollgan 2009-04-13, 13:56

Ett vällovligt initiativ, SuszX. Jag skrev på.
    Jag är rädd att den svenska juridiken sätter upp hinder för rättegång i ett läge när det saknas målsägande.
    Huruvida det är möjligt för modern till den unga flickan att
    överta målsägarskapet vet jag inte. Jag är absolut inte
    bevandrad i de juridiska turerna men jag kan tänka mig att
    formalia av den här typen har avgjort då åklagaren lagt ner
    målet. Att det skulle finnas omsorg om denne visdrige skurk
    som dolt motiv för att lägga ned målet, det tror jag inte
    en minut på.

Kanske får dessa vidriga typer sitt straff ändå, då någon
    rättstänkande människa upprörs så till den milda grad att
    han/hon tar sitt basebollträ och slår in skallen på monstret
    någon mörk kväll. Kanske blir han "bara" uthängd på en pedo-
    filsida.

Jag har inte 3:an eftersom jag aldrig ser på tv, men jag såg Alexandramannen sitta och försvara sig i Insider, play-tv-3. Han ångrar
    sig inte. Han skäms inte. Han tänker till och med göra om det.
    Fy F vilka vidriga typer. Jag brukar vara sansad men jag säger:
    Kastrera dem kemiskt. Minska driften kemiskt. Det går bra med lång behandling av relativt "harmlösa" preparat så som Cipramil. En treårig behandlingsperiod borde räcka. (Akta er för Cipramil grabbar).
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order! Empty Sv: Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order!

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-13, 14:26

Han borde som sagt kunna fällas iaf.

Vid såna här tillfällen borde man kunna göra en polisfälla där våldtäktsmannen "luras" till att erkänna.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Antal inlägg : 575

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-13, 14:27

det är väl ganska så självklart att han är skyldig. Men hon kanske tog självmord som en del av sin plan att sätta dit en oskyldig man? Fanskapet är skyldig.

Ser jag honom på gatan..... pirat
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-04-13, 14:35

Om jag förstått saken rätt så finns det ju video förhör med flickan så varför han skulle slippa undan det är mer än vad jag förstår.
    Rent irroniskt så skulle man ju inte kunna dömma nån för mord dom är ju döda och kan inte vittna..
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 14:35

Döm inte, så skall ni inte bli dömda.
    (Luk 6:37)

Att ta lagen i egna händer som en lynchmob kräva lag och rätt är inget annat än reptilhjärne tänk.
    Rikta er ilska och energi mot åklagaren och rättsväsendet ist.
    Kräv att era skattepengar ska jobba på rätt sätt.
    Det finns mycklet att önska på den punkten när det kommer till vårt rättsväsen.

Och för att förekomma de mindre vassa knivarna i lådan: jag försvarar inte våldtäktsmannen
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-13, 14:37

Hycklaren RC igen, som brukar påpeka att civil olydnad är en bra metod.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 14:40

"Hycklaren RC igen, som brukar påpeka att civil olydnad är en bra metod."

Och för att förekomma de mindre vassa knivarna i lådan: jag försvarar inte våldtäktsmannen

Att ta lagen i egna händer har inget som helst med "civil olydnand" att göra.
    Mer att släppa fram reptilhjärnetänket.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-13, 14:43

Våldtäktsmannen slipper inte undan, bara för att flickan tagit självmord?
    Gärningsmannen har missat, att mindreåriga alltid videofilmas förv att slippa deltaga under rättegången!
    Någon av alla bunkrar väntar, kanske en ny granne till Nicklas Lindgen, Hagamannen, eller Englas mördare, Leif Eklund eller vad fan han heter?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-13, 14:46

martin7lindgren skrev:Våldtäktsmannen slipper inte undan, bara för att flickan tagit självmord?
    Gärningsmannen har missat, att mindreåriga alltid videofilmas förv att slippa deltaga under rättegången!
    Någon av alla bunkrar väntar, kanske en ny granne till Nicklas Lindgen, Hagamannen, eller Englas mördare, Leif Eklund eller vad fan han heter?

Läste någonstans att dem nu INTE filmade. Om så är fallet, går fanskapet säkerligen fri.
    Om det nu ÄR han, hoppas jag att han får sitt straff...även om han inte döms.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order! Empty målsägande

Inlägg  Sniperace 2009-04-13, 15:01

Jag är rädd att den svenska juridiken sätter upp hinder för rättegång i ett läge när det saknas målsägande.

Ok, då undrar förstås många, hur kan en mördare fällas när målsäganden faktiskt är död och inte kan föra talan?

VILL rättsväsendet (åklagaren) så kan han med all skerhet föra målet vidare, problemet är bara bevisning osv...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 15:15

JO har alltid möjligheten att begära överprövning.
    Det är bara för oss att sätta press så att så sker.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-13, 15:20

RedCloud skrev:Döm inte, så skall ni inte bli dömda.

Att ta lagen i egna händer som en lynchmob kräva lag och rätt är inget annat än reptilhjärne tänk.

Får göra något som är extremt ovanligt, håller med RC här!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-04-13, 15:24

Är vare sig vänster eller särdeles religiös, men visst har du rätt i det du skriver RC. Samtidigt kan jag förstå att drabbade nära i dag vill ta "lagen i egna händer"- eftersom det är som det är i dag. Se bara på Eklund- hur många offer,
    hur mångas liv förstörde han innan något hände alls? En snubbe som bodde där uppe- i Englas trakter- berättade att misstankar om en annan våldtäkt utförd av Eklund lämnats in till polisen- fast det togs inte på allvar av polis- utreddes inte ens pga att tjejjen "inte ansågs som trovärdig". Detta är vad "någon berättat" i bloggvärlden- så jag kan inte själv styrka det.

Tycker absolut att det borde finnas även polisiära möjligheter i syfte att få stopp på dessa förövare. Att förstöra andra människors liv har ingen rätt till alls
    - så många barn, så många offer det är inte rimligt.
    Jösses- har tjattat med kvinnor/ män som varit utsatta som små barn, i sina egna hem- och fått hela sitt liv förstörda.Missbruk, psykiska sjukdomar rädsla,hat, förakt för att bara nämna något. Är det rimligt?

Vad är det egentligen för person
    är åklagare här kan jag undra? Som vare sig sätter barnkonventionen( den har Sverige skrivit på och förbundit sig att följa) eller barnets bästa främst?
    Borde detta beteende oxå vara straffbart? Jag tycker det!Åtmindstone borde det ses
    på så vis att åklagaren inte har kompetens att behandla sådana ärenden. En begränsning- om inte vidareutbildning hjälper alls.

Intressant tycker jag det är som du skriver Mollgan- ang. kemisk kastrering
    - det vet jag vad det har för effekt- men var kommer cipramilen in?
    Menar du att det skulle kunna ha ett samband att förgripa sig på ungdomar/barn
    och en obalans i hjärnans signalsystem?
    I så fall: Hur menar Du Mollgan?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-13, 15:40

Susz X skrev:

Är vare sig vänster eller särdeles religiös, men visst har du rätt i det du skriver RC. Samtidigt kan jag förstå att drabbade nära i dag vill ta "lagen i egna händer"- eftersom det är som det är i dag. Se bara på Eklund- hur många offer,
    hur mångas liv förstörde han innan något hände alls? En snubbe som bodde där uppe- i Englas trakter- berättade att misstankar om en annan våldtäkt utförd av Eklund lämnats in till polisen- fast det togs inte på allvar av polis- utreddes inte ens pga att tjejjen "inte ansågs som trovärdig". Detta är vad "någon berättat" i bloggvärlden- så jag kan inte själv styrka det.

Tycker absolut att det borde finnas även polisiära möjligheter i syfte att få stopp på dessa förövare. Att förstöra andra människors liv har ingen rätt till alls
    - så många barn, så många offer det är inte rimligt.
    Jösses- har tjattat med kvinnor/ män som varit utsatta som små barn, i sina egna hem- och fått hela sitt liv förstörda.Missbruk, psykiska sjukdomar rädsla,hat, förakt för att bara nämna något. Är det rimligt?

Vad är det egentligen för person
    är åklagare här kan jag undra? Som vare sig sätter barnkonventionen( den har Sverige skrivit på och förbundit sig att följa) eller barnets bästa främst?
    Borde detta beteende oxå vara straffbart? Jag tycker det!Åtmindstone borde det ses
    på så vis att åklagaren inte har kompetens att behandla sådana ärenden. En begränsning- om inte vidareutbildning hjälper alls.

Intressant tycker jag det är som du skriver Mollgan- ang. kemisk kastrering
    - det vet jag vad det har för effekt- men var kommer cipramilen in?
    Menar du att det skulle kunna ha ett samband att förgripa sig på ungdomar/barn
    och en obalans i hjärnans signalsystem?
    I så fall: Hur menar Du Mollgan?

Stämmer. Men våldtäktsmän och pedofiler har lägre rank än pissmyror på denna jord, och jag skulle inte röra en min om de alla så förintades av självaste A.H.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-04-13, 15:58

Förstår Dig cpjavel. Som det är i rättssamhället med avsaknad av alternativ i dag.
    I stället är det förbrytarens samhälle vi lever i - även de som tjänar pengar på dessas behov. Tex:genom "trafficking" med allt vad det innebär.
    Det hjälper ju inte på sikt- jag menar lång sikt att enbart hata? Eller hur?
    Något måste ju byggas upp oxå..rätta mig om jag har fel..tänk om det är så- som Mollgan beskriver..? Väntar på en ingående förklaring från denne man...
    Mollgan
    Mollgan

Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order! Empty RC har rätt

Inlägg  Mollgan 2009-04-13, 16:33

Red har rätt. Men, man blir ju förtvivlat när man inser att denne pedofil med största sannolikhet har förorsakat flickans självmord genom att aplicera all skam och skuld hos flickan, som blev hennes död. Närmare mord är det svårt att komma.

Med stor frustration inser man att möjligheten att detta kryp skall gå fri, finns. Det är då ryggmärgsreflexerna dyker upp
    och erbjuder alternativa bestraffningsmöjligheter. Men visst,
    jag spann runt slagträmöjligheten i ganska stor medvetenhet om mina mobbtendenser. I vanliga fall är jag inte mycket för lynchjustis.
    Mollgan
    Mollgan

Hoppas Ni haft en fin påsk- Här kommer en order! Empty Ciopramil har biverkningar

Inlägg  Mollgan 2009-04-13, 16:46

Ok SuszX. Jag är ingen doktor men jag kan förstå att mitt cipramilförslag kan ha låtit kryptiskt.

Förklaring: det finns säkert effektivare preparat som defenitivt gör processen kort med förövares sexualliv, för all framtid. Mitt Sipramilförslag var säkert både malplacerat och förhastat. Jag kom nämligen plötsligt på att detta "harmlösa" preparat (verksam beståndsdel lär vara kroppsegen substans) har flera, av vetenskapen mer eller mindre erkända bieffekter. En sådan effekt av regelbunden användning över längre tid, hos män, är minskad sexdrift och minskande förmåga vilket också har påverkan på lusten.

Alla biverkningar står inte i FASS. Alla biverkningar är heller inte erkända eftersom det ligger i läkemedelsbolagens intresse att sticka alla rapporter om biverkningar, under stol. Detta är ju ingen medicintråd. Jag borde hållt käften om Cipramilet och Basebollträet. sunny
    Jag och min stora käft!

Senast ändrad av Mollgan den 2009-04-14, 10:56, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-04-13, 23:39

Mollgan skrev:Ok SuszX. Jag är ingen doktor men jag kan förstå att mitt cipramilförslag kan ha låtit kryptiskt.

Förklaring: det finns säkert effektivare preparat som defenitivt gör processen kort med förövares sexualliv, för all framtid. Mitt Sipramilförslag var säkert både malplacerat och förhastat. Jag kom nämligen plötsligt på att detta "harmlösa" preparat (verksam beståndsdel lär vara kroppsegen substans) har flera, av vetenskapen mer eller mindre erkända bieffekter. En sådan effekt av regelbunden användning över längre tid, hos män, är minskad sexdrift och minskande förmåga vilket också har påverkan på lusten.

Alla biverkningar står inte i FASS. Alla biverkningar är heller inte erkända eftersom det ligger i läkemedelsbolagens intresse att sticka alla rapporter om biverkningar, under stol. Detta är ju ingen medicintråd. Jag borde hållt käften om Cipramilet och Basebollträet. sunny

Borde hållt käften? Varför? Nu talar du i gåtor Mollgan.Seså- ut med språket vettja- slår vad om att du har en hög rävar bakom varje öra..ibland kan det vara vettigare att vara rak i sina filiosifier..siiddu!

Kan ju faktiskt leda till något- dina funderingar..kanske inte just när det handlar om cipramil- men det finns ju annat- inte sant?
    Skulle vara intressant att veta hur balansen av hormoner egentligen är hos dessa
    som har total avsaknad av spärr...
    Ja- själva helheten på alla plan..det mesta styrs ju faktiskt från hjärnan, kanske även våra sinnen som ex:dofter, färger, ljud ( ex: påverkan via infra och ultra ljud , musik etc.)Hur påverkar detta egentligen balansen i hjärnan? Finns forskning kring det- Vari ligger egentligen skillnaden i olika hjärnors förmåga/ oförmåga?någon som har en susning?
    Och vad finns det för musik på de "där siterna" egentligen" ?
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-14, 10:08

Hmm.... Suspect Ser inget som helst fel att plocka fram reptilhjärnan och basebollträet om samhället skulle brista i sitt ansvar. Självklart ska man försöka den lagliga vägen först, men om detta misslyckas hade iaf jag agerat om det varit min dotter.

När min yngsta dotter blev utsatt fick min man och mitt ex i princip hålla i mig fysiskt för att jag inte skulle göra processen kort med gärningsmannen eftersom jag både visste vem han var och var han bodde. Att polisen hävdade att det också var synd om honom, eftersom han själv blivit antastad som barn, spelade ingen som helst roll i det läget. Det enda jag tänkte på var: HÄMD och att jag var tvungen att se till att inte fler barn råkade illa ut. Det var TUR för honom att polisen och vården tog hand om honom, för annars hade nog slutat illa, ändå rörde han aldrig min dotter fysiskt mer än att han "bara" knuffade ner henne i källaren. Dock hade han hunnit antastat fler barn innan polisen tog honom och med dem hade han gått längre. En flicka från granngården går fortfarande på BUP, och familjen kämpar med hennes ätstörningar och det faktum att hon skär sig. Det var bara en tidsfråga innan han "löpte linan ut" och fullbordade en våldtäkt (det sa tom polisen). Jag hade inte haft några som helst problem att krossa knäskålarna och armbågarna på honom för att hindra honom från att förstöra livet för fler barn. Skulle jag se honom ute på gångvägarna här, och fick veta att han var i gång igen, så vet jag ärligt talat inte om jag skulle kunna behärska mig. Jag har pratat med flera av de andra föräldrarna och jag är INTE ensam........

Det är väldigt lätt att säga att man inte ska ta lagen i egna händer när man läser om sådant här i tidningen, men en HELT annan sak när man är drabbad själv.

Edit: SJÄLVKLART skrev jag på!!!

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 10:21

"Ser inget som helst fel att plocka fram reptilhjärnan och basebollträet om samhället skulle brista i sitt ansvar. "

För att inte bli missförstådd, vi är bara människor med fel o brister.
    Jag kan heller inte klart och tydligt veta hur jag skulle reagerar om någon gjorde mina ungar något.
    MEN, och det är ett stort men, överlåter vi rättskipandet till reptilhjärnan och basebollträet så är vår civilisation riktigt riktigt illa ute.
    Först klipper vi pedofilerna och våldtäktsmännen, fine.
    Men vad blir sedan nästa steg ?
    Nöjer vi oss med detta ?
    Sedan kanske narkotikamissbrukarna, och A-lagarna som ska rensas bort.
    Det är ju bara att följa debatten här på forum för att se vilka neanderthalsreflexer som kommer fram när forumhögern krackelerar. Allt från förbjuda tankar till att vägra vänsterpartister rösträtt.
    Får det gänget fritt fram med basebollsträ eller värre så är det Godnatt Västerländsk Civilisation.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 10:33

Läser idag att precis som jag sa tidigare blev förhöret med tjejen videofilmat,
    Det fick jag lära mig när min yngsta blev utsatt för sexuellt ofredande av en omskriven scoutledare i början på 90 talet,
    Polisen sa att man alltid filmar förhören med barn, för dom ska slippa vittna i rätten,
    Mycket visar också att den här aktuelle gärningsmannnen kommer åtalas iallafall,
    att sen hans offer, ett barn tagit sitt liv, lär ju inte ge någon fördel, den dagen dommen faller! No
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-14, 11:36

RedCloud skrev:"Ser inget som helst fel att plocka fram reptilhjärnan och basebollträet om samhället skulle brista i sitt ansvar. "

Jag kan heller inte klart och tydligt veta hur jag skulle reagerar om någon gjorde mina ungar något.
    MEN, och det är ett stort men, överlåter vi rättskipandet till reptilhjärnan och basebollträet så är vår civilisation riktigt riktigt illa ute.
    Nöjer vi oss med detta ?
    Det är ju bara att följa debatten här på forum för att se vilka neanderthalsreflexer som kommer fram när forumhögern krackelerar. Allt från förbjuda tankar till att vägra vänsterpartister rösträtt.
    Får det gänget fritt fram med basebollsträ eller värre så är det Godnatt Västerländsk Civilisation.

Jag förstår vad du menar, och principiellt håller jag med dig. Dock vet jag hur man (läs jag) reagerar när det gäller ens eget barn. Brott mot barn framkallar iofs alltid mina djupaste, låt vara djurlika, instinkter, men gäller det mina egna finns det nog inget jag inte skulle kunna göra tror jag.

Självklart förordar jag inte att skipa rättvis själv i första hand, rättsväsendet måste få en chans först. Brister de däremot....

Hehe, du var bara TVUNGEN att få in en kommentar om högern där va.... Wink

Läser idag att precis som jag sa tidigare blev förhöret med tjejen videofilmat,
    Det fick jag lära mig när min yngsta blev utsatt för sexuellt ofredande av en omskriven scoutledare i början på 90 talet,
    Polisen sa att man alltid filmar förhören med barn, för dom ska slippa vittna i rätten,
    Mycket visar också att den här aktuelle gärningsmannnen kommer åtalas iallafall,
    att sen hans offer, ett barn tagit sitt liv, lär ju inte ge någon fördel, den dagen dommen faller! No

Ja, förhör med barn filmas alltid. Varken min dotter eller någon av de andra flickorna behövde vittna mot killen i rätten som tur var. Jag tror faktiskt att det hade traumatiserat henne mer än själva övergreppet, bara polisförhöret var jättejobbigt för henne. Jag höll på att bli tokig när de ledde iväg min lilla tjej som travade bredvid den stora polisen med stora rädda ögon, och sedan kom tillbaka helt rödgråten. Hade gärningsmannen varit där hade han jag strypt honom på fläcken, var så säker.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 11:42

"Hehe, du var bara TVUNGEN att få in en kommentar om högern där va"

Nja, tvungen och tvungen, jag tycker att en del av högernicken passerat anständighetens gräns när de öppet talar om inskränkningar i våra fri & rättigheter bara för att en del föredrar att ha en annan politisk åsikt än de själva.

F.ö. verkar vi vara överens....kors i taket(!?)
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-04-14, 11:45

RedCloud skrev:"Ser inget som helst fel att plocka fram reptilhjärnan och basebollträet om samhället skulle brista i sitt ansvar. "

Nöjer vi oss med detta ?

Det finns ett ord för det du skriver här RC: Masspsykos.
    Är fullständigt övertygad om att den kunskapen finns- på fler plan - då menar jag hiearkin. Alltså en tyst medveten strategi med
    grogrund i just övergrepp av barn..Om vi nu ser till just detta planet..Finns ju fler..plan.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 07:35