råttan skrev:redvictory,
Tror du kärnkraften kommer ersättas med kol eller olja?
Gör dig inte dum! Du har läsförmåga, gissar jag? Då så! Läs inläggen istället för att komma med timbropropaganda!
råttan skrev:redvictory,
Tror du kärnkraften kommer ersättas med kol eller olja?
Vad i din bild förstod du inte sussen?Stäng av din dator så kanske vi andra gör samma?Susz X skrev:
råttan skrev:De är beredda att offra klimatet.
Gnagagren skrev:De är beredda att offra klimatet.
Gnagaren skrev:Vi behöver minska de fossila utsläppen NU. Inte öka dem.
Schakalhögern skrev:Det är väldigt vanligt att man "släcker" skogsbränder med bensin, bl.a. i syfte att elda upp vissa områden, för att minska ett ännu större utbredningsscenario.
Regndrottning skrev:Det är INGEN som är beredd att offra klimatet! Och detta tycker jag är en konstig anmärkning från sådana som är beredda att offra vår jord till radioaktivitet!
Vad vore bäst att ha, ett par-tre storanläggningar för att producera el, eller många små?
Storanläggningar anser jag, vore väldigt sårbara. Går något fel så stängs strömmen för en stor del av befolkningen. Samt att de är sårbara för eventuella terrorangrepp och sabotage. För att inte tala om de mänskliga faktorn som ställer till det.
Eller så skulle vi kunna satsa på MÅNGA småkraftverk av olika slag. Kraftverk som tillgodoser närområdet men som är kopplad till andra små. Går den ena kraftverken sönder så kan strömöverföringen ske från en annan anläggning. Ingen behöver vara utan ström mer tid än vad överföringen tar! Ni alla minns väl Gudrun? Folk var utan ström i flera månader!!! Så skall det inte gå till.
NollKollBlue skrev:Och den superpräktiga regnis hycklar vidare, ljug lite om dina motståndare skynda sedan tillbaka till testaren och göm dig bland likasinnade!
Asshole!RedCloud skrev:NollKollBlue skrev:Och den superpräktiga regnis hycklar vidare, ljug lite om dina motståndare skynda sedan tillbaka till testaren och göm dig bland likasinnade!
Och återigen hade BlueHeaven inget att tillföra debatten mer än att ösa invektiv över andra debattörer.
Bra jobbat./NOT
NollKollBlue skrev:Asshole!
blueheaven skrev:Regndrottning skrev:Det är INGEN som är beredd att offra klimatet! Och detta tycker jag är en konstig anmärkning från sådana som är beredda att offra vår jord till radioaktivitet!
Vad vore bäst att ha, ett par-tre storanläggningar för att producera el, eller många små?
Storanläggningar anser jag, vore väldigt sårbara. Går något fel så stängs strömmen för en stor del av befolkningen. Samt att de är sårbara för eventuella terrorangrepp och sabotage. För att inte tala om de mänskliga faktorn som ställer till det.
Eller så skulle vi kunna satsa på MÅNGA småkraftverk av olika slag. Kraftverk som tillgodoser närområdet men som är kopplad till andra små. Går den ena kraftverken sönder så kan strömöverföringen ske från en annan anläggning. Ingen behöver vara utan ström mer tid än vad överföringen tar! Ni alla minns väl Gudrun? Folk var utan ström i flera månader!!! Så skall det inte gå till.
Och den superpräktiga regnis hycklar vidare, ljug lite om dina motståndare skynda sedan tillbaka till testaren och göm dig bland likasinnade!
Susz X skrev:blueheaven skrev:Regndrottning skrev:Det är INGEN som är beredd att offra klimatet! Och detta tycker jag är en konstig anmärkning från sådana som är beredda att offra vår jord till radioaktivitet!
Och den superpräktiga regnis hycklar vidare, ljug lite om dina motståndare skynda sedan tillbaka till testaren och göm dig bland likasinnade!
Var e du född egentlien bh? I farstun? Inget nytt under solen att det viktiaste för oss människor är miljön- det visade sig redan vid EU- valet..Och vi riktgia människor vill vårda det vi har till låns- inte förstöra!Det är tamefaan även DIN pliktoch ansvar!
Och den superpräktiga regnis hycklar vidare, ljug lite om dina motståndare skynda sedan tillbaka till testaren och göm dig bland likasinnade
Regndrottning skrev:blueheaven skrev:
Regndrottning skrev:
Det är INGEN som är beredd att offra klimatet! Och detta tycker jag är en konstig anmärkning från sådana som är beredda att offra vår jord till radioaktivitet!
Och den superpräktiga regnis hycklar vidare, ljug lite om dina motståndare skynda sedan tillbaka till testaren och göm dig bland likasinnade
Ok...???? Var har jag ljugit Och om vem? Hur hycklar jag med denna inlägg? För jag antar att du kommenterar mitt inlägg...eller?
Ta det lugnt regnis , du vet att i denna fråga så står jag nära din ståndpunkt jag praktiserar bara vänsterns debatteknik även om du inte tillhör de värsta så ger jag bara igen för lite backstabbing från din sida det är smällar man får tåla om man sticker ut hakan!
Regndrottning skrev:Ta det lugnt regnis , du vet att i denna fråga så står jag nära din ståndpunkt jag praktiserar bara vänsterns debatteknik även om du inte tillhör de värsta så ger jag bara igen för lite backstabbing från din sida det är smällar man får tåla om man sticker ut hakan!
[b]Jasså? Håller du med mig? Hur skulle jag kunna veta detta då du kommenterar min person istället för att kommentera det jag har skrivit?
b]