Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Infra
Secrist
Dao
formsvackan
RedMentalCase
DMustaine
F.I.S.T
RedCloud
marxisten
13 posters

Hur fan lyckades de?!

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Hur fan lyckades de?! - Sida 2 Empty Sv: Hur fan lyckades de?!

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 00:48

RedMentalCase skrev:Fasligt vilket liv det blir på kommunskiterna när det kommer civila liv till spillo i Afghanistan i kampen mot denna planets förmodligen vedervärdigaste styre, talibanernas,
    ingen av dem höjde rösten när ryssarna slaktade i Tjetjenien eller DDR sköt ihjäl sina egna medborgare på muren.

Jag tror att jag, och världen i stort är tacksamma för att er moral inte är den som styr.
    Bara talibanerna håller med er .

Det är nog gott nog för dessa herrar!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-07-28, 00:58

DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Anledningen till NATO:s närvaro är inte den du påstår!!
    Vad påstår jag, annat än att din "förklaring" är fel ?

Inte fan kan du väl tro att USA mördar civilbefolkningen i Afghanistan för att skydda dem mot en "fanatisk islamistisk terrororganisation".

Det är horribelt att påstå att USA mördar civilbefolkningen med vilje, vilket du uppenbarligen påstår! Däremot vet jag att talibanerna gör just detta, de mördar civila för att få underkastelse och ta över byar med civila för att sen utnyttja dem som mänskliga sköldar! Ni är sannerligen bindgalna båda 2! Men jag har hört att långvarigt drogmissbruk har den effekten!

http://socialmediaseo.net/2010/06/10/taliban-kills-child-spy/

Ja, "vi" är alltid goda, "dom" är alltid onda!

Detta trots att ockupationsnationens dåd faktiskt är kända idag...

Jag mår verkligen illa när jag hör dina svartvita och förvridna världsbild...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:01

DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Nu är det ju så att det inte roar oss att vara krigsförespråkare direkt! Däremot är det klarsynthet i hur allvarligt problemet är som ligger till grund för åsikterna om de militära operationernas vikt! På den evige formsvackan framstår det ju som om att det mördas civila utan pardon med ett visst mått av glädje! Det är naturligtvis inte så och de flesta civila som dödas hålls talibanerna skyldiga till! Formsvackan säger sig vara företagare, jag har en aning om vilket sorts företag han bedriver. Förmodligen kränger han t-shirts med haschsymboler och små påsar med 'lagligt' kemiskt innehåll!

Vari finns klarsyntheten i ockupationen av Afghanistan och Irak?

Vill du själv leva under ockupation?

Vilken sorts ockupation skulle du välja, scenariot idag är att det finns 2 alternativ? Eller tror du i din rökdimma att när koalitionen försvinner så upphör talibanerna? Den väsentliga skillnaden mellan dessa 2 alternativ är att det Västinfluerade alternativet skulle påbörja uppbyggandet av landet medans det andra alternativet nog har medeltiden i sikte!

Var är uppbyggnaden? Väst har varit "goda" där nu under längre tid än Sovjet var "onda" i samma land. Ändå lyckades de onda sovjetarmén att bygga upp mer än USA - om man skall räkna till antalet skolor, sjukhus, liksom befriande av kvinnotvång och liknande...

Det finns dessutom fler alternativ än den du begränsar dig till!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:04

DMustaine skrev:
    RedMentalCase skrev:Fasligt vilket liv det blir på kommunskiterna när det kommer civila liv till spillo i Afghanistan i kampen mot denna planets förmodligen vedervärdigaste styre, talibanernas,
    ingen av dem höjde rösten när ryssarna slaktade i Tjetjenien eller DDR sköt ihjäl sina egna medborgare på muren.

Jag tror att jag, och världen i stort är tacksamma för att er moral inte är den som styr.
    Bara talibanerna håller med er .

Det är nog gott nog för dessa herrar!

Jag var mycket aktiv i Afghanistankommitén en gång, vars mål var att få ut Sovjet ur Afghanistan, och angående Tjetjenien har jag ett flertal gånger vädrat min avsky med detta krig vid dett flertal gånger på detta forumet, liksom min avsky för diktatur, dit DDR hörde!

Men det kanske inte är viktigt, för ER BILD av era debattmotståndare är nog viktigast - för er...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Hur fan lyckades de?! - Sida 2 Empty Oj!

Inlägg  Secrist 2010-07-28, 01:08

Jag var mycket aktiv i Afghanistankommitén en gång, vars mål var att få ut Sovjet ur Afghanistan, och angående Tjetjenien har jag ett flertal gånger vädrat min avsky med detta krig vid dett flertal gånger på detta forumet, liksom min avsky för diktatur, dit DDR hörde!

Hoppas inte Lars Ohly läser dina inlägg. Då blir han nog lite sur på dig. Wink
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:14

Secrist skrev:Jag var mycket aktiv i Afghanistankommitén en gång, vars mål var att få ut Sovjet ur Afghanistan, och angående Tjetjenien har jag ett flertal gånger vädrat min avsky med detta krig vid dett flertal gånger på detta forumet, liksom min avsky för diktatur, dit DDR hörde!

Hoppas inte Lars Ohly läser dina inlägg. Då blir han nog lite sur på dig. Wink

Inte då! Till skillnad från dig är han demokratiskt lagd, och respekterar andras åsikter!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 01:49

Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:

Inte fan kan du väl tro att USA mördar civilbefolkningen i Afghanistan för att skydda dem mot en "fanatisk islamistisk terrororganisation".

Det är horribelt att påstå att USA mördar civilbefolkningen med vilje, vilket du uppenbarligen påstår! Däremot vet jag att talibanerna gör just detta, de mördar civila för att få underkastelse och ta över byar med civila för att sen utnyttja dem som mänskliga sköldar! Ni är sannerligen bindgalna båda 2! Men jag har hört att långvarigt drogmissbruk har den effekten!

Du kan kalla det svartvitt och projicera det på oss, jag kallar det parametrar! Du fokuserar på ockupationsmakten och jag fokuserar på båda! Svartvitt är väl ungefär så som talibanerna och du ser det! Vi andra ser det med lite fler parametrar! Det du kallar ockupationsmakternas dåd vill jag att du vidareutvecklar! Ska du, som FS beskriva dödandet av civila som mord?, lr underkasta dig till det faktumet att det är dödsoffer av civila som sker i närhet med talibanska stridande förband? Eller sitter du på banbrytande information där det framgår att NATO, USA eller de stridande nationerna under FN avsiktligt "mördar" civila? Isåfall skulle jag vilja granska den källan! Eller vilken ockupationsmakt talar du om? måhända talibanerna? De är idag inte en homogen grupp av Pashtuner utan starkt influerade av islamister från hela mellanöstern och centralasien!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 01:53

Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Nu är det ju så att det inte roar oss att vara krigsförespråkare direkt! Däremot är det klarsynthet i hur allvarligt problemet är som ligger till grund för åsikterna om de militära operationernas vikt! På den evige formsvackan framstår det ju som om att det mördas civila utan pardon med ett visst mått av glädje! Det är naturligtvis inte så och de flesta civila som dödas hålls talibanerna skyldiga till! Formsvackan säger sig vara företagare, jag har en aning om vilket sorts företag han bedriver. Förmodligen kränger han t-shirts med haschsymboler och små påsar med 'lagligt' kemiskt innehåll!

Vilken sorts ockupation skulle du välja, scenariot idag är att det finns 2 alternativ? Eller tror du i din rökdimma att när koalitionen försvinner så upphör talibanerna? Den väsentliga skillnaden mellan dessa 2 alternativ är att det Västinfluerade alternativet skulle påbörja uppbyggandet av landet medans det andra alternativet nog har medeltiden i sikte!

Var är uppbyggnaden? Väst har varit "goda" där nu under längre tid än Sovjet var "onda" i samma land. Ändå lyckades de onda sovjetarmén att bygga upp mer än USA - om man skall räkna till antalet skolor, sjukhus, liksom befriande av kvinnotvång och liknande...

Nu är ju inte återuppbyggnaden enskilt en uppgift för USA! Det är en jävla massa nationer inblandade! Mkt görs och mkt förstörs av talibanerna! Mer skulle naturligtvis behöva göras, självklart. Men finns inte skyddet på marken blir inget byggt! Sen handlar det inte bara om återuppbyggande, det handlar om utbildning. Hur långt tror du Sovjets kommunism hade gett profit till landet?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:03

DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:

Du kan kalla det svartvitt och projicera det på oss, jag kallar det parametrar! Du fokuserar på ockupationsmakten och jag fokuserar på båda! Svartvitt är väl ungefär så som talibanerna och du ser det! Vi andra ser det med lite fler parametrar! Det du kallar ockupationsmakternas dåd vill jag att du vidareutvecklar! Ska du, som FS beskriva dödandet av civila som mord?, lr underkasta dig till det faktumet att det är dödsoffer av civila som sker i närhet med talibanska stridande förband? Eller sitter du på banbrytande information där det framgår att NATO, USA eller de stridande nationerna under FN avsiktligt "mördar" civila? Isåfall skulle jag vilja granska den källan! Eller vilken ockupationsmakt talar du om? måhända talibanerna? De är idag inte en homogen grupp av Pashtuner utan starkt influerade av islamister från hela mellanöstern och centralasien!

Sedan när fokuserar du på båda?

Inte så länge jag läst dina allster här inne i varje fall...

Däremot har jag ett flertal tillfällen även fördömt talibaner och de andra hövdingarna i landet. Men du brukar ju vara ganska selektiv med vad du vill förstå av vad dina meningsmotståndare skriver! Smile

Ja, ockupationen är olaglig, och det medvetna dödandet av civila är mord - och skall inte kallas för annat!

Nej - din koppling till "närhet till talibanska förband" håller inte, eftersom under några år efter invasionen var talibanerna nästan helt borta från Afghanistan - men USA:s mord fortsatte ändå. Anledningen var att motståndet mot ockupationen ÖKADE!

Jag har ingen banbrytande information om ockupationen. Den jag har är fullt kända, till och med så det syns i västerländsk media ibland!

Det finns ganska många källor om de dåd som USA gör sig skyldig till, att det blir svårt att hitta EN källa.

Här är lite enkla länkar:

http://rethinkafghanistan.com/

http://www.afterdowningstreet.org/taxonomy/term/110

Och är finns ett stort antal artiklar om bl.a. Afghanistan:

http://www.zcommunications.org/znet/places/mideast

Sedan finns det ett stort antal böcker i ämnet, av insatta författare som Tariq Ali, Robert Fisk och liknande undersökande journalister...

Saedan avslutar du med en halv sanning, och det är nog en framgång: Antalet fanatiska islamister har ökat i Afghanistan. Ockupationen har lockat många till landet...

Precis som på 80-talet, fast då fick de resan och utbildningen betald av den nuvarande ledande ockupationsmakten! Wink
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:07

DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:

Nu är ju inte återuppbyggnaden enskilt en uppgift för USA! Det är en jävla massa nationer inblandade! Mkt görs och mkt förstörs av talibanerna! Mer skulle naturligtvis behöva göras, självklart. Men finns inte skyddet på marken blir inget byggt! Sen handlar det inte bara om återuppbyggande, det handlar om utbildning. Hur långt tror du Sovjets kommunism hade gett profit till landet?

Nej - USA:s uppgift är uppenbarligen att RASERA, hellre än att bygga upp! Andra skall städa efter dem, är det tänkt - och FN, då helt överkörd av USA, skall hjälpa till för att ge USA ett sken av att vara "snälla"...

Javisst - det är givetvis bara talibaner som förstör! Så var det med din syn på "båda sidor" som du berömde dig för tidigare! Laughing

Sovjet gjorde åtminstone mer än dagens ockypanter! Under kortare tid, och mot starkare motstånd...
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 02:21

Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:

Nej - USA:s uppgift är uppenbarligen att RASERA, hellre än att bygga upp! Andra skall städa efter dem, är det tänkt - och FN, då helt överkörd av USA, skall hjälpa till för att ge USA ett sken av att vara "snälla"...

Javisst - det är givetvis bara talibaner som förstör! Så var det med din syn på "båda sidor" som du berömde dig för tidigare! Laughing

Sovjet gjorde åtminstone mer än dagens ockypanter! Under kortare tid, och mot starkare motstånd...

Hur fan kom det sig då att Sovjet, som gjorde så mkt mer, blev så snabbt utkörda? Jag menar de hade ju inga politiska dilemman hemma att ta hänsyn till? Hela din argumentation faller där! Hade man haft ett uns support från lokalbefolkningen lr ANA kanske man kunnat vara kvar? Lr ska du skylla på att hela kommunismen krackelerade pga av att själva konceptet kommunism inte visade sig funka ens på hemmaplan? Det kan du ha rätt i! Visa mig något som står kvar som monument och inspiration för det afghanska folket som Sovjet bidrog med!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:28

DMustaine skrev:Hur fan kom det sig då att Sovjet, som gjorde så mkt mer, blev så snabbt utkörda? Jag menar de hade ju inga politiska dilemman hemma att ta hänsyn till? Hela din argumentation faller där! Hade man haft ett uns support från lokalbefolkningen lr ANA kanske man kunnat vara kvar? Lr ska du skylla på att hela kommunismen krackelerade pga av att själva konceptet kommunism inte visade sig funka ens på hemmaplan? Det kan du ha rätt i! Visa mig något som står kvar som monument och inspiration för det afghanska folket som Sovjet bidrog med!!

Sovjet blev utkörda för att de ockuperade landet, och ställde till mer skit än de byggde upp! Samt att USA försedde fanatiska islamister med avancerade vapen...

Vilken del av min argumentation skulle falla? Att de byggde upp mer än nuvarande ockupationsmakt är fakta - men betyder inte att de var bra för det...

Sovjet hade ungefär lika stor popularitet från civilbefolkningen som dagens ockupationsmakt.
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 02:39

Dao skrev:
    DMustaine skrev:Hur fan kom det sig då att Sovjet, som gjorde så mkt mer, blev så snabbt utkörda? Jag menar de hade ju inga politiska dilemman hemma att ta hänsyn till? Hela din argumentation faller där! Hade man haft ett uns support från lokalbefolkningen lr ANA kanske man kunnat vara kvar? Lr ska du skylla på att hela kommunismen krackelerade pga av att själva konceptet kommunism inte visade sig funka ens på hemmaplan? Det kan du ha rätt i! Visa mig något som står kvar som monument och inspiration för det afghanska folket som Sovjet bidrog med!!

Sovjet blev utkörda för att de ockuperade landet, och ställde till mer skit än de byggde upp! Samt att USA försedde fanatiska islamister med avancerade vapen...

Vilken del av min argumentation skulle falla? Att de byggde upp mer än nuvarande ockupationsmakt är fakta - men betyder inte att de var bra för det...

Sovjet hade ungefär lika stor popularitet från civilbefolkningen som dagens ockupationsmakt.

En distinkt skillnad då från nu är att talibanerna kom till ett par år efter det inbördeskrig som utbröt efter att Sovjet lämnade! Talibanerna kom till makten och bestämde sig för att inbjuda Al Qaida. Al Qaida använde sedan landet som träningsbas för terrorister och planerade 9/11. Idag är det, det du kallar fanatiska islamister, 'frihetskämparna' som får vapen från Kina, Iran och även Nordkorea!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:49

DMustaine skrev:En distinkt skillnad då från nu är att talibanerna kom till ett par år efter det inbördeskrig som utbröt efter att Sovjet lämnade! Talibanerna kom till makten och bestämde sig för att inbjuda Al Qaida. Al Qaida använde sedan landet som träningsbas för terrorister och planerade 9/11. Idag är det, det du kallar fanatiska islamister, 'frihetskämparna' som får vapen från Kina, Iran och även Nordkorea!

Talibanerna som organisation tillkom efter detta krig, javisst! Men grunden kom redan under kriget! Nr talibanerna kom till makten applåderade man i Washington! Talibanerna fortsatte bara med det som deras forna vänner USA hade startat för dem - vapnen, kunskaperna och träningslägren hade USA lämnat kvar åt dem. USA:s ambition var att extremismen skulle spridas in i Sovjet och på det sättet sätta käppar i hjulet för sin forna ärkefiende och kompanjon. Tyvärr lyckades de väldigt bra i Tjetjenien. Men de glömde att deras vapen också skulle vändas mot dem...

Idag finns det stora grupper riktiga frihetskämpar mot ockupationen, och dit räknar jag INTE talibanerna!

Utan stöd från Pakistan kommer talibanerna inte kunna ta makten i Afghanistan, även om USA försvinner från landet. Men ju längre ockupationen fortgår, blir deras makt starkare. Redan nu försöker USA få talibanerna med sig på sin sida, genom att erbjuda dem platser i parlamentet - trots folkets protester i landet!

Det räcker med de rövarbaroner USA redan lierat sig med...
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 03:04

Dao skrev:
    DMustaine skrev:En distinkt skillnad då från nu är att talibanerna kom till ett par år efter det inbördeskrig som utbröt efter att Sovjet lämnade! Talibanerna kom till makten och bestämde sig för att inbjuda Al Qaida. Al Qaida använde sedan landet som träningsbas för terrorister och planerade 9/11. Idag är det, det du kallar fanatiska islamister, 'frihetskämparna' som får vapen från Kina, Iran och även Nordkorea!

Talibanerna som organisation tillkom efter detta krig, javisst! Men grunden kom redan under kriget! Nr talibanerna kom till makten applåderade man i Washington! Talibanerna fortsatte bara med det som deras forna vänner USA hade startat för dem - vapnen, kunskaperna och träningslägren hade USA lämnat kvar åt dem. USA:s ambition var att extremismen skulle spridas in i Sovjet och på det sättet sätta käppar i hjulet för sin forna ärkefiende och kompanjon. Tyvärr lyckades de väldigt bra i Tjetjenien. Men de glömde att deras vapen också skulle vändas mot dem...

Idag finns det stora grupper riktiga frihetskämpar mot ockupationen, och dit räknar jag INTE talibanerna!

Utan stöd från Pakistan kommer talibanerna inte kunna ta makten i Afghanistan, även om USA försvinner från landet. Men ju längre ockupationen fortgår, blir deras makt starkare. Redan nu försöker USA få talibanerna med sig på sin sida, genom att erbjuda dem platser i parlamentet - trots folkets protester i landet!

Det räcker med de rövarbaroner USA redan lierat sig med...

Och där är jag beredd att, till viss del, hålla med! Talibanerna må vara en konsekvens av det stöd Mujaheedin fick. Men att som ni helt frankt påstår att USA skapade talibaner är bara en ren lögn! Sanningen är ju sen att USA:s inblandning på marken var mkt marginell. Ett antal hundra milj dollar spenderades via Saudierna och Pakistanska ISI och sen Stingermissilerna om jag minns rätt! Men Saudierna och Pakistan stod för det mesta. För Pakistan var och är det viktigaste att inte Indien får inflytande över Afghanistan. Det fanns CIA på plats men de var i ett fåtal, det var inte många beslutsfattare i USA som ville engagera sig i Afghanistan då! Att USA via ekonomiskt bistånd lr folk på plats skulle ha spelat en avgörande roll för talibanernas framkomst är löjeväckande! Däremot kom Stingermissilerna i ett sent skede att spela en viss, kanske betydande roll!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 03:28

Har ni sett en taliban göra detta?

Hur fan lyckades de?! - Sida 2 27df67d8df47
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 10:26

Nu är du väl mer än lovligt dum om du inte inser att detta är propaganda !! Shocked
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 10:38

DMustaine skrev:Och där är jag beredd att, till viss del, hålla med! Talibanerna må vara en konsekvens av det stöd Mujaheedin fick. Men att som ni helt frankt påstår att USA skapade talibaner är bara en ren lögn! Sanningen är ju sen att USA:s inblandning på marken var mkt marginell. Ett antal hundra milj dollar spenderades via Saudierna och Pakistanska ISI och sen Stingermissilerna om jag minns rätt! Men Saudierna och Pakistan stod för det mesta. För Pakistan var och är det viktigaste att inte Indien får inflytande över Afghanistan. Det fanns CIA på plats men de var i ett fåtal, det var inte många beslutsfattare i USA som ville engagera sig i Afghanistan då! Att USA via ekonomiskt bistånd lr folk på plats skulle ha spelat en avgörande roll för talibanernas framkomst är löjeväckande! Däremot kom Stingermissilerna i ett sent skede att spela en viss, kanske betydande roll!

Det är INGEN lögn att hävda att talibanerna inte hade existerat idag, utan USA:s stöd för de mest fanatiska motståndsmännen på 80-talet, och sitt stöd till Pakistan!

USA:s stöd till dessa fanatiska extremister var allt annat än marginell! Ja, finansieringen kom från Saudiarabien, och de ställde också upp som frontfigur, men det var helt igenom USA:s operation. Pakistans ISI ansågs vid denna tiden vara en direkt underavdelning till CIA! USA brukar agera på det sätet, att få av ens egna mannar är på plats. Deras jobb sköttes av främst ISI!

Stingermissilerna var den AVGÖANDE orsaken till att Sojet besegrades i Afghanistan!

Att förneka fakta - är löjeväckande!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 10:40

DMustaine skrev:Har ni sett en taliban göra detta?

Hur fan lyckades de?! - Sida 2 27df67d8df47

Ja, ni har en tendens att svälja all form av propaganda ni!

Tror du verkligen att om talibanerna skulle göra en sådan sak, att det då skulle ha funnits i en motsvarande propagandabild i västmedia?? Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-07-28, 12:28

DMustaine skrev: Det är för fan precis det du påstår! Helt plötsligt beslöt du dig för att 'frisera' din argumentation till döda istället för att "mörda"!!
    Läs om, läs rätt. Formuleringen ”USA mördar civilbefolkningen med vilje” är din egen., vilken jag bemötte med nedanstående.

Nu har jag väl i och för sig inte påstått något sådant, men när USA attackerar och dödar obeväpnade civila kan det väl inte kallas för så mycket annat.

Sitter man i en helikopter och skjuter på obeväpnade civila på marken kan man väl om man vill kalla det för ”collateral damage”. Jag föredrar i det sammanhanget ordet mord.

Det jag reagerade mot var dina formuleringar "Vad är det som upprör", "Det är krig mot en fanatisk islamistisk terrororganisation!" .

Mord torde uppröra varje rättänkande människa. Varför det inte upprör dig får du själv fundera över….

Dessutom anser jag att dina beskrivningar av ”ett krig mot en fanatisk islamistisk terrororganisation” är fel. Som du säkert vet skapade USA själva de talibaner de nu påstår sig jaga, detsamma gäller egentligen Al-Qaida.

Att det verkliga skälet till anfallet på Afghanistan till största delen beror på olje och gasfyndigheterna runt kaspiska havet, främst Turkmenistan är klart för de flesta.

Du och andra får dilla om påtvingad demokrati och samlande av tomburkor så mycket ni vill, faktum kvarstår. Observera att det inte finns något alls som stödjer dina ”fantasier”, förutom lögnerna från Neocons.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-07-28, 12:38

Alla utom foliet, vi som är läskunniga ,ser ju att DU användse formuleringen mörda i ditt första inlägg , om du nu inte gått in och ändrat den.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-28, 13:34

RedMentalCase skrev:Alla utom foliet, vi som är läskunniga ,ser ju att DU användse formuleringen mörda i ditt första inlägg , om du nu inte gått in och ändrat den.
    Javisst.

Inbillar du dig att detta propagandababbel ska få oss andra att tycka att det då är tillåtet att mörda civila bäst man behagar ?

Är det så ? Får man verkligen mörda civilbefolkningen om man hävdar att det sker som en del av "ett krig mot fanatiska islamistiska terroristorganisationer" ?

Om inte, blir det acceptabelt om man använder ordet "döda" istället ?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-28, 13:53

Varför skulle mord inte vara mord?
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 14:01

Dao skrev:Varför skulle mord inte vara mord?

Jävla nedknarkade dårar! Vore det inte för vänsterns idiotiska psykvårdsreform skulle ni med all säkerhet sitta inlåsta! Cool
    USA kan beskyllas för mkt, utan deras jävla hjälp skulle vi förmodligen tvingas läsa Ryska lr Tyska i skolan idag!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-28, 14:25

DMustaine skrev:
    Dao skrev:Varför skulle mord inte vara mord?

Jävla nedknarkade dårar! Vore det inte för vänsterns idiotiska psykvårdsreform skulle ni med all säkerhet sitta inlåsta! Cool
    USA kan beskyllas för mkt, utan deras jävla hjälp skulle vi förmodligen tvingas läsa Ryska lr Tyska i skolan idag!
    Den tyska grammatiken må ha varit en av de mindre behagliga upplevelserna under skoltiden, men inte fasiken motiverar detta mord på någon, inte ens på tyskläraren Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:00