formsvackan 2010-07-28, 12:28
DMustaine skrev: Det är för fan precis det du påstår! Helt plötsligt beslöt du dig för att 'frisera' din argumentation till döda istället för att "mörda"!!
Läs om, läs rätt. Formuleringen ”
USA mördar civilbefolkningen med vilje” är din egen., vilken jag bemötte med nedanstående.
Nu har jag väl i och för sig inte påstått något sådant, men när USA attackerar och dödar obeväpnade civila kan det väl inte kallas för så mycket annat.Sitter man i en helikopter och skjuter på obeväpnade civila på marken kan man väl om man vill kalla det för ”collateral damage”. Jag föredrar i det sammanhanget ordet mord.
Det jag reagerade mot var dina formuleringar "
Vad är det som upprör", "Det är krig mot en fanatisk islamistisk terrororganisation!" .
Mord torde uppröra varje rättänkande människa. Varför det inte upprör dig får du själv fundera över….
Dessutom anser jag att dina beskrivningar av ”
ett krig mot en fanatisk islamistisk terrororganisation” är fel. Som du säkert vet skapade USA själva de talibaner de nu påstår sig jaga, detsamma gäller egentligen Al-Qaida.
Att det verkliga skälet till anfallet på Afghanistan till största delen beror på olje och gasfyndigheterna runt kaspiska havet, främst Turkmenistan är klart för de flesta.
Du och andra får dilla om påtvingad demokrati och samlande av tomburkor så mycket ni vill, faktum kvarstår. Observera att det inte finns något alls som stödjer dina ”fantasier”, förutom lögnerna från Neocons.