När makten försöker dölja sanningen får man känslan av att makten skyddar sig själv”."
och ändå medverkar denna regering till att HEMLIGSTÄMPLA det som kunde förklarat hela skiten.....det inger inte mig förtroende för politikerkadern
När makten försöker dölja sanningen får man känslan av att makten skyddar sig själv”."
ericTheDog skrev:Nu går drevet för fullt mot Littorin. Igår var det nån form av sexskandal som florerade. Idag påstår självaste Aftonbladet att Littorin för 4 år sedan ska ha begått ett brott som kan leda till fängelse.
Någon förundersökning har dock inte inletts. Så hur Aftonbladet kan påstå detta utan att göra sig skyldiga till förtal förstår iallafall inte jag.
Man kan säga att ha avgick i sista stund.
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu går drevet för fullt mot Littorin. Igår var det nån form av sexskandal som florerade. Idag påstår självaste Aftonbladet att Littorin för 4 år sedan ska ha begått ett brott som kan leda till fängelse.
Någon förundersökning har dock inte inletts. Så hur Aftonbladet kan påstå detta utan att göra sig skyldiga till förtal förstår iallafall inte jag.
Äh,
Aftonbladet har gjort bort sig och grävt ner sig ännu djupare i sitt osmakliga träsk, om möjligt. Folk är trötta på alla dessa "journalister" och deras svinaktiga sätt.
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu går drevet för fullt mot Littorin. Igår var det nån form av sexskandal som florerade. Idag påstår självaste Aftonbladet att Littorin för 4 år sedan ska ha begått ett brott som kan leda till fängelse.
Äh,
Aftonbladet har gjort bort sig och grävt ner sig ännu djupare i sitt osmakliga träsk, om möjligt. Folk är trötta på alla dessa "journalister" och deras svinaktiga sätt.
ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu går drevet för fullt mot Littorin. Igår var det nån form av sexskandal som florerade. Idag påstår självaste Aftonbladet att Littorin för 4 år sedan ska ha begått ett brott som kan leda till fängelse.
Äh,
Jag håller med dig. Aftonbladet har nu sjunkit lägre än man tidigare gjort. Jag tror också folk är trötta på tramset. Det är nog inte många som tar dessa förtalsliknande anklagelser på allvar.
theward skrev:Hur var det med alla motsägelser nu igen...
Ena stunden är alla ansvariga för sina egna handlingar och ska "skylla sig själv" om de råkar dra på sig arbetsskador, blir utbrända osv...
Men när en politiker från Alliansen gör nåt fel då ska det tystas ner för annars är det osmakligt.
Men att tjatat o Monas Toblerone i åratal det går bra..
När man utför en omoralisk eller olaglig handling får man givetvis skylla sig själv.
Den dagen man blir ertappad....
Inte köra snyfthistorier och spela offer...
Märkligt att forumhögern tuttinuttar med dessa(tex Littorin), men pissar på de som är de riktiga offren i samhället.
De som farit riktigt illa av alliansens politik....
x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu går drevet för fullt mot Littorin. Igår var det nån form av sexskandal som florerade. Idag påstår självaste Aftonbladet att Littorin för 4 år sedan ska ha begått ett brott som kan leda till fängelse.
Äh,
Jag håller med dig. Aftonbladet har nu sjunkit lägre än man tidigare gjort. Jag tror också folk är trötta på tramset. Det är nog inte många som tar dessa förtalsliknande anklagelser på allvar.
Tro fan det älskade alliansen i focus.. illa..
x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu går drevet för fullt mot Littorin. Igår var det nån form av sexskandal som florerade. Idag påstår självaste Aftonbladet att Littorin för 4 år sedan ska ha begått ett brott som kan leda till fängelse.
Äh,
Tro fan det älskade alliansen i focus.. illa..
theward skrev:Hur var det med alla motsägelser nu igen...
Ena stunden är alla ansvariga för sina egna handlingar och ska "skylla sig själv" om de råkar dra på sig arbetsskador, blir utbrända osv...
Men när en politiker från Alliansen gör nåt fel då ska det tystas ner för annars är det osmakligt.
När man utför en omoralisk eller olaglig handling får man givetvis skylla sig själv.
Märkligt att forumhögern tuttinuttar med dessa(tex Littorin), men pissar på de som är de riktiga offren i samhället.
ericTheDog skrev:theward skrev:Hur var det med alla motsägelser nu igen...
Var och ansvarar mycket riktigt för sina egna handlingar. Men man kan inte rå för om man blir sjuk. Tänk att du fortfarande inte begripit detta!
Du kanske har problem med läsförståelsen, men för läskunniga är det uppenbart att jag startat 2 trådar om anklagelserna mot Littorin. Aftonbladet påstår att Littorin är kriminell. Mer än så vet vi faktiskt inte. Finns ingen anledning att tysta ner dessa anklagelser.
Men vi vet inte ens vad Aftonbladet anklagar privatpersonen Littorin för. Det kan vara vårdslöshet i trafik eller fildelning eller whatever. Vi vet inte.
ericTheDog skrev:Jag föredrar att själv tala om vilken politik jag stöder.
Vad tycker du man ska göra med folk som KANSKE begått ett eller flera brott? Detta innefattar ju samtliga invånare. Så ja, jag tycker man ska lämna folk ifred tills man har något att komma med.
Om Mona skulle avgå skulle jag sluta mala om det på momangen.
theward skrev:ericTheDog skrev:Jag föredrar att själv tala om vilken politik jag stöder.
Vad tycker du man ska göra med folk som KANSKE begått ett eller flera brott? Detta innefattar ju samtliga invånare. Så ja, jag tycker man ska lämna folk ifred tills man har något att komma med.
Om Mona skulle avgå skulle jag sluta mala om det på momangen.
jo tack du har skrivit mer än väl, för att man ska veta vilken politik du stödjer, eller förresten det är inte helt lätt, då du wobblar och vinglar lite hit o dit
Aha så Alliansen bedriver en avgå Mona kampanj??
ericTheDog skrev:Det är kul med rykten. Här är ett till:
Sven Otto Littorins exfru Ann har lämnat in mailkonversationer mellan Sven Otto och en tjej där han förhandlar om priset. Detta har Ann kommit över via Sven Ottos dator och kommer användas i vårdnadstvisten. Detta har Ann också lämnat in till Aftonbladet.
Sanningen - finns inget bevis för köp av sex, bara att han har förhandlat om priset i mailkonversationer.
Ovanstående är det som är sant. Det har jag från en säker källa. Ni kan alltså sluta spekulera ;D
Det som står ovan .. och intygas av medlemen crisscross är detsamma som jag för ett par timmar sedan fick höra av en journalist på SvD .. tydligen ska SvD gå ut med nyheten imorgon och expressen likaså.
ericTheDog skrev:Så var det då bekräftat. En 30-årig kvinna påstår att Littorin köpt sex av henne. Det var tydligen allt.
Rätten bör väl ha sin gång i detta fall också. Men Littorin är redan dömd och straffad hundra ggr om. Vad ni än tycker om Littorin och det han kanske har gjort - försök att föreställa er hur han mår nu. Är detta den rättvisa de rödgröna talat om under mandatperioden?
ericTheDog skrev:Saxat ur skvallertidningen:
Kvar i Annas dator, som Aftonbladet har fått, finns uppgifter om de flesta av hennes kunder. Där finns flera direktörer och andra kända personer. Vissa av dem var stamkunder som hon träffade regelbundet.
Vad hindrar då skvallertidningen att också gå ut med detta? Allmänintresset torde vara stort.
ericTheDog skrev:Så var det då bekräftat. En 30-årig kvinna påstår att Littorin köpt sex av henne. Det var tydligen allt.
Rätten bör väl ha sin gång i detta fall också. Men Littorin är redan dömd och straffad hundra ggr om. Vad ni än tycker om Littorin och det han kanske har gjort - försök att föreställa er hur han mår nu. Är detta den rättvisa de rödgröna talat om under mandatperioden?