Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
RedMentalCase
DMustaine
Redvictory
R.O.F.L
Infra
F.I.S.T
Sniperace
x-medborgare
ericTheDog
13 posters

    Littorin - Nu går drevet för fullt

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-08, 11:50

    Nu går drevet för fullt mot Littorin. Igår var det nån form av sexskandal som florerade. Idag påstår självaste Aftonbladet att Littorin för 4 år sedan ska ha begått ett brott som kan leda till fängelse.

    Någon förundersökning har dock inte inletts. Så hur Aftonbladet kan påstå detta utan att göra sig skyldiga till förtal förstår iallafall inte jag.

    Man kan säga att ha avgick i sista stund.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-08, 12:45

    Läs artiklarna.. Vilket är betydligt bättre om man vill bilda sig en uppfattning.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7434805.ab

    Aftonbladet frågar ut ministern om ett påstått brott – då väljer han att avgå
    STOCKHOLM/VISBY. Aftonbladet konfronterade Sven Otto Littorin med uppgifter om ett brott han pekats ut för.
    I 16 timmar vägrade han att svara på våra frågor – sen avgick han.
    Aftonbladet kan i dag avslöja skälet till att arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin lämnade regeringen.
    För några veckor sedan kontaktades Aftonbladet av en person som hade uppgifter om ett brott arbetsmarknadsministern påstods ha begått. Brottet, som har fängelse i straffskalan, skulle ha skett i centrala Stockholm under valrörelsen hösten 2006, alltså innan Littorin blev minister.
    Trovärdiga uppgifter
    Aftonbladet har undersökt anklagelserna och dragit slutsatsen att uppgifterna är trovärdiga. Vi har bland annat tillgång till personens dator där uppgifter om ministern finns sparade.
    Det påstådda brottet ska ha skett i samband med att ministern låg i skilsmässa, men har ingen som helst koppling till hans familj eller andra närstående.
    I förrgår lämnade Sven Otto Littorin Almedalen för att närvara vid en förhandling i Stockholms tingsrätt angående vårdnadstvisten med exfrun. Förhandlingarna höll på i drygt tre timmar och var över klockan 11.15. Strax efter fyra landade ministern åter på Visby flygplats med reguljärplan från Arlanda.
    Nekade intervju
    Aftonbladet hade tidigare under dagen bett om en enskild intervju för att ge honom möjlighet att bemöta uppgifterna. Pressekreteraren Agnes Palinski nekade dock till en sådan intervju.
    I stället mötte Aftonbladet Littorin i ankomsthallen på Visby flygplats. En från början leende minister blev snabbt tystlåten när vi ställde frågor om det påstådda brottet.
    – Sådana frågor kommenterar jag inte alls, sa ministern.

    Men förnekar du?
    – Inga kommentarer.
    Men om du inte har gjort det kan du väl säga det?
    – (tyst)
    Kan du inte ens förneka det?
    – (tyst)
    Klev ur bilen i farten
    Därefter åkte ministern och hans följe till Wisby Hotell där Littorin klev ur bilen i farten och sprang in i receptionen. Där försvann han sedan upp på sitt rum.
    Senare under kvällen sa pressekreteraren Agnes Palinski att ministern sagt till henne att han aldrig någonsin har begått det påstådda brottet. Han ville dock inte säga det själv, direkt till Aftonbladet.
    Efter långa förhandlingar med regeringskansliets presstjänst lovades Aftonbladet sedan en intervju nästkommande dag. Då skulle vi ha preciserat våra uppgifter och få ministerns kommentarer. Men mötet blev aldrig av.
    Tårar i ögonen
    I stället avgick Sven Otto Littorin som arbetsmarknadsminister. Med tårar i ögonen berättade han om sin svåra tid och den job biga vårdnadstvisten. Han sa också att han inte är snövit.
    – Jag har gått igenom djupa depressioner och jag har gjort saker jag inte är stolt över, sa Littorin.
    Aftonbladet har sökt ex-ministern. Han har inte gått att nå. Pressekreteraren och de övriga fyra politiska tjänstemännen har precis som ministern fått sluta.


    Och så har vi lena Mellins

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article7434660.ab

    HAN VALDE ATT HOPPA AV
    i stället för att tvingas berätta hela sanningen
    VISBY. Sven Otto Littorin avgick inte för bevakningen av hans tvist med hustrun om barnen.
    Han lämnade av allt att döma regeringen för uppgifter som Aftonbladet inte publicerat.
    Aftonbladet har under en längre tid arbetat med uppgifter som är graverande för Sven Otto Littorin. De handlade varken om hans familj, hans barn eller vårdnadstvisten med den förra hustrun.
    De handlade om Sven Otto Littorin själv.

    Vi har lagt ner stor möda på att kontrollera sanningshalten i uppgifterna och i förrgår var det dags att ställa frågorna till Sven Otto Littorin.
    Först ville Littorin varken bekräfta eller dementera. Men i går morse skulle Aftonbladets reporter Mattias Carlsson och fotograf Urban Andersson få träffa honom, enligt regeringskansliets presstjänst.
    Men i stället avgick Sven Otto Littorin.

    Varför skriver jag det här? Därför att Sven Otto Littorin på sin presskonferens förklarade att han avgick på grund av medias behandling av honom och hans barn i samband med den infekterade vårdnadstvisten med den förra hustrun.
    Han sa att hans bostad varit belägrad. Att media intervjuat hans barn.
    Låt mig redogöra för Aftonbladets publiceringar: Vi har skrivit om vårdnadstvisten vid fyra tillfällen.
    Den första publicerades i oktober förra året. Anledningen var att tvisten rymde en politisk dimension.
    I ett par år hade Sven Otto Littorin haft ansvaret för sina barn varannan vecka. Men våren 2009 blir ministerjobbet, enligt Littorin, för tungt. Han kan bara ha ansvaret varannan helg.
    Men alliansregeringen anser att det är mycket viktigt att män och kvinnor kan kombinera familj och arbetsliv. Det poängterades i såväl valmanifest som regeringsförklaring, liksom i Moderaternas eget handlingsprogram.

    Den senaste artikeln, före gårdagens presskonferens, var en söndagsintervju med Sven Otto Littorin och handlade till största delen om helt andra saker. Den publicerades i slutet av april, alltså för 2,5 månader sedan.
    Inte i någon av artiklarna har barnen nämnts vid namn, förekommit på bild eller uttalat sig.
    På Aftonbladet har vi en mycket strikt policy när det gäller omyndiga. Deras föräldrar måste ge sitt godkännande. Vi intervjuar varken Littorins eller andra pappors barn utan att minst en förälder gett grönt ljus.

    En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
    Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad.


    Jag väntar personligen på en fortsättning..

    Nu har detta inget med det faktum att jag tycker journalisternas behandling
    av barnen varit horribel.



    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 12:52

    men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-08, 12:56

    Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?

    Tja enligt Lena Mellin..


    En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
    Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad.


    Vet inte men jag tycker det är lite anmärkningsvärt Och jag misstänker att sista ordet inte är sagt..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 13:04

    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?

    Tja enligt Lena Mellin..


    En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
    Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad.


    Vet inte men jag tycker det är lite anmärkningsvärt Och jag misstänker att sista ordet inte är sagt..

    Jo, men att säga a men inte b ser jag som suspekt, då kunde de lika gärna hållit truten, inte för att jag försvarar om han gjort detta, men halvkvädna visor ser jag inte som konstruktivt..

    Nåja, vi får väl se vad som sker....
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-08, 13:12

    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?

    Tja enligt Lena Mellin..


    En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
    Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad.


    Vet inte men jag tycker det är lite anmärkningsvärt Och jag misstänker att sista ordet inte är sagt..

    Jo, men att säga a men inte b ser jag som suspekt, då kunde de lika gärna hållit truten, inte för att jag försvarar om han gjort detta, men halvkvädna visor ser jag inte som konstruktivt..

    Nåja, vi får väl se vad som sker....

    Lika suspekt som att man då inte dementerar utan avgår känns också suspekt..
    Har man inget gjort har man ju inget att frukta..
    Förmodligen kanske är det nån skit grej som blir stor för att han är den han är..

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-08, 13:19

    Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats.... alla andra spekulationer i sådana här fall, är av ondo.....

    .... och som Jesus sade: "Den som själv är utan synd, kastar första stenen"
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-08, 13:22

    F.I.S.T skrev:Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats.... alla andra spekulationer i sådana här fall, är av ondo.....

    .... och som Jesus sade: "Den som själv är utan synd, kastar första stenen"

    okey da.. du har rätt.. Very Happy Har du nån sten att låna ut kastat alla mina
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 13:28

    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?

    Tja enligt Lena Mellin..


    En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
    Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad.


    Vet inte men jag tycker det är lite anmärkningsvärt Och jag misstänker att sista ordet inte är sagt..

    Jo, men att säga a men inte b ser jag som suspekt, då kunde de lika gärna hållit truten, inte för att jag försvarar om han gjort detta, men halvkvädna visor ser jag inte som konstruktivt..

    Nåja, vi får väl se vad som sker....

    Lika suspekt som att man då inte dementerar utan avgår känns också suspekt..
    Har man inget gjort har man ju inget att frukta..
    Förmodligen kanske är det nån skit grej som blir stor för att han är den han är..


    JA, men avgången KAN ju också vara pga familjesituationen, det är ju långt ifrån första politikern som hoppar av pga sådant om vi ser till ex kommunpolitiker och landstingspolitiker.

    Men just det att det inte visas något om att det ens funnits med hos polismyndigheten verka mysko.

    Så här borde de antingen tagit upp VAD det är de menar eller hållit tyst, men problemet är att de kanske inte har tillräckligt på fötterna för att våga, men att då slänga ut halvkvädna visor ger en effekt som får fler tidningar sålda, och dålig pr till en politisk motståndare.


    i politiken är alla fula knep bra knep.

    men som sagt, det kommer säkert inte stanna vid detta, och ÄR han skyldig, jag då SKA rätten döma honom, inte andra....
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-08, 13:33

    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?

    Tja enligt Lena Mellin..


    En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
    Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad.


    Vet inte men jag tycker det är lite anmärkningsvärt Och jag misstänker att sista ordet inte är sagt..

    Jo, men att säga a men inte b ser jag som suspekt, då kunde de lika gärna hållit truten, inte för att jag försvarar om han gjort detta, men halvkvädna visor ser jag inte som konstruktivt..

    Nåja, vi får väl se vad som sker....

    Lika suspekt som att man då inte dementerar utan avgår känns också suspekt..
    Har man inget gjort har man ju inget att frukta..
    Förmodligen kanske är det nån skit grej som blir stor för att han är den han är..


    JA, men avgången KAN ju också vara pga familjesituationen, det är ju långt ifrån första politikern som hoppar av pga sådant om vi ser till ex kommunpolitiker och landstingspolitiker.

    Men just det att det inte visas något om att det ens funnits med hos polismyndigheten verka mysko.

    Så här borde de antingen tagit upp VAD det är de menar eller hållit tyst, men problemet är att de kanske inte har tillräckligt på fötterna för att våga, men att då slänga ut halvkvädna visor ger en effekt som får fler tidningar sålda, och dålig pr till en politisk motståndare.


    i politiken är alla fula knep bra knep.

    men som sagt, det kommer säkert inte stanna vid detta, och ÄR han skyldig, jag då SKA rätten döma honom, inte andra....

    Självklart kan allt handla om familjen för det som varit har uppenbarligen inte varit snyggt.gjort från media håll. och sedan tidningarna kommer med nått skitpåstående kan räcka för att knäcka nån totalt.
    Hos polisen tja det behöver ju inte blivit så.
    Om jag slår dig på käften och du inte anmäler det.
    Men jag efter några år är jätte känd och du går till tidningen..
    Så visst det är brottsligt det finns inget ärende osv
    och så är hönan på G att plockas..
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Infra 2010-07-08, 13:42

    Jag tror att han har hanterat kola. Men det är bara spekulationer.
    Jag gick in på flashback och kikade. Efter 20 flashbacksidor var de
    lika frågande som vi. Jäkligt mysko. De brukar ju vara sanningen på
    spåren redan efter 4-5 sidor.

    Jädrans bakslugt av AB att göra såna här misskrediterande antydningar.


    Men visst! Jag sa ju att det skulle bli en smutsig valrörelse. Först Mona.
    Sedan Maudans avgång. Nu Litorins kriminalitet. Kan kolamissbruk även vara
    orsaken till hans skillsmässa. Det är litet stureplansstuk över Littan
    i all sin arrogans. Utan att ha orsak till det framträder han ofta som
    djäkligt omnipetent. Jag har hört att en effekt av kolaanvändning är
    känslan av osårbarhet, överlägsenhet, odödlighet.


    Senast ändrad av Infra den 2010-07-08, 13:48, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Infra 2010-07-08, 13:46

    Det måste vara något stort. Annars
    hade han inte offrat sitt jobb.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 13:51

    Infra skrev:Det måste vara något stort. Annars
    hade han inte offrat sitt jobb.


    men måna lokalpolitiker droppar sina jobb för att de anser familjen går före......

    skulle du inte offra ett stort jobb för dina barn, eller är de inte värda det?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Infra 2010-07-08, 14:14

    Barnen kommer före jobbet. Sant. Men i
    Litorins fall tror jag barnen användes som svepskäl.

    Säkert har de farit illa men framförallt lät det bättre än sanningen
    om nu sanningen är vad AB antyder.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 14:37

    Infra skrev:Barnen kommer före jobbet. Sant. Men i
    Litorins fall tror jag barnen användes som svepskäl.

    Säkert har de farit illa men framförallt lät det bättre än sanningen
    om nu sanningen är vad AB antyder.

    Det kan vi inte vara säkra på, detta föregicks av en lång infekterad kamp om barnen sedan mamman blivit ihop med en grovt kriminell, då kan det vara svårt att sköta ett så ansvarsfullt jobb, och ändå kunna kämpa för barnen..... kommer sedan ett sådant här påstående är det lätt att knäckas...
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  R.O.F.L 2010-07-08, 14:40

    Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Infra 2010-07-08, 14:41

    Hela mediasverige är överens. Man jobbar inte så.
    Minst en förälders samtycke innan intervju med
    barn, heter det.




    http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2056413/thomas-mattsson-jag-tror-alla-redaktioner-ar-overens
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Infra 2010-07-08, 14:42

    R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...

    Eh....Va? scratch
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  R.O.F.L 2010-07-08, 14:43

    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...

    Eh....Va? scratch

    Det ryktas om att han är en sexköpare blandat med snok för kokain.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 14:47

    R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...

    Eh....Va? scratch

    Det ryktas om att han är en sexköpare blandat med snok för kokain.

    DET är ju inget trevligt, men så talades det även om när det gällde Palme på sin tid....
    båda sakerna är självfallet klandervärda, men så länge de bara är rykten så ska man nog inte döma.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Infra 2010-07-08, 14:53

    R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...

    Eh....Va? scratch

    Det ryktas om att han är en sexköpare blandat med snok för kokain.

    Jag håller det för troligt.

    Har förstått att kokain är en sexrelaterad drog precis som amfetamin.
    Det skulle kunna stämma utmärkt bra. kanske han drabbades av
    kvinnohat, också, mitt i skillsmässan och slog horan.

    Alla bitar faller då på plats. Minst en månads fängelse om man
    döms för misshandel. Grov misshandel och man får tre månader
    utan vidare
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Infra 2010-07-08, 14:58

    Sniperace skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...

    Eh....Va? scratch

    Det ryktas om att han är en sexköpare blandat med snok för kokain.

    DET är ju inget trevligt, men så talades det även om när det gällde Palme på sin tid....
    båda sakerna är självfallet klandervärda, men så länge de bara är rykten så ska man nog inte döma.

    Tja. Men Olof Palme var aldrig "on the edge" som Littan är nu.
    Han behövde aldrig avgå för att nåt rykte var sant. Littan
    avgick ju med all tydlighet därför att ryktet var sant.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 15:58

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...

    Eh....Va? scratch

    Det ryktas om att han är en sexköpare blandat med snok för kokain.

    DET är ju inget trevligt, men så talades det även om när det gällde Palme på sin tid....
    båda sakerna är självfallet klandervärda, men så länge de bara är rykten så ska man nog inte döma.

    Tja. Men Olof Palme var aldrig "on the edge" som Littan är nu.
    Han behövde aldrig avgå för att nåt rykte var sant. Littan
    avgick ju med all tydlighet därför att ryktet var sant.


    och HUR VET VI att ryktet är sant, jag har ex hört rykten om att Ohly är pedofil, jag tror inte ett ögonblig på det men..........

    Men när det Gäller Palme så var det ju en härva med mörkläggning och tystanden runt hela den affären...

    men som jag säger, varför döma innan vi VET sanningen.

    Jag dömer INTE Palme, för vi fick aldrig några BEVIS osv.... dvs bara rykten och indicier...
    så innan det bevisas vägrar jag döma Littorin, eller Ohly Littorin - Nu går drevet för fullt Icon_biggrin
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-08, 16:08

    Rykten skall man akta sig för att ta som "sant"
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 16:20

    x-medborgare skrev:Rykten skall man akta sig för att ta som "sant"
    Yepp, men när det gäller hatobjekt (politiker på andra sidan) DÅ är nog detta fullt accepterat och till och med något rekommenderat.

    jag gillar INTE det iallafall, sedan skiter jag i vilken sida denne politiker (eller kändis) befinner sig på

    Sponsored content


    Littorin - Nu går drevet för fullt Empty Sv: Littorin - Nu går drevet för fullt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 10:07