Någon förundersökning har dock inte inletts. Så hur Aftonbladet kan påstå detta utan att göra sig skyldiga till förtal förstår iallafall inte jag.
Man kan säga att ha avgick i sista stund.
Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?
x-medborgare skrev:Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?
Tja enligt Lena Mellin..
En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad.
Vet inte men jag tycker det är lite anmärkningsvärt Och jag misstänker att sista ordet inte är sagt..
Sniperace skrev:x-medborgare skrev:Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?
Tja enligt Lena Mellin..
En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
Vet inte men jag tycker det är lite anmärkningsvärt Och jag misstänker att sista ordet inte är sagt..
Jo, men att säga a men inte b ser jag som suspekt, då kunde de lika gärna hållit truten, inte för att jag försvarar om han gjort detta, men halvkvädna visor ser jag inte som konstruktivt..
Nåja, vi får väl se vad som sker....
F.I.S.T skrev:Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats.... alla andra spekulationer i sådana här fall, är av ondo.....
.... och som Jesus sade: "Den som själv är utan synd, kastar första stenen"
x-medborgare skrev:Sniperace skrev:x-medborgare skrev:Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?
Tja enligt Lena Mellin..
Jo, men att säga a men inte b ser jag som suspekt, då kunde de lika gärna hållit truten, inte för att jag försvarar om han gjort detta, men halvkvädna visor ser jag inte som konstruktivt..
Lika suspekt som att man då inte dementerar utan avgår känns också suspekt..
Har man inget gjort har man ju inget att frukta..
Förmodligen kanske är det nån skit grej som blir stor för att han är den han är..
Sniperace skrev:x-medborgare skrev:Sniperace skrev:x-medborgare skrev:Sniperace skrev:men undrar varför det är halvkvädna visor, att inte våga skriva VAD det är för brott de avser, och HAR rättsväsendet varint inkopplat på detta eller är det bara uppgifter fårn någon att så ska ha skett utan att det finns någon anmälan om brott?
Tja enligt Lena Mellin..
Lika suspekt som att man då inte dementerar utan avgår känns också suspekt..
Har man inget gjort har man ju inget att frukta..
Förmodligen kanske är det nån skit grej som blir stor för att han är den han är..
JA, men avgången KAN ju också vara pga familjesituationen, det är ju långt ifrån första politikern som hoppar av pga sådant om vi ser till ex kommunpolitiker och landstingspolitiker.
Men just det att det inte visas något om att det ens funnits med hos polismyndigheten verka mysko.
Så här borde de antingen tagit upp VAD det är de menar eller hållit tyst, men problemet är att de kanske inte har tillräckligt på fötterna för att våga, men att då slänga ut halvkvädna visor ger en effekt som får fler tidningar sålda, och dålig pr till en politisk motståndare.
i politiken är alla fula knep bra knep.
men som sagt, det kommer säkert inte stanna vid detta, och ÄR han skyldig, jag då SKA rätten döma honom, inte andra....
Infra skrev:Det måste vara något stort. Annars
hade han inte offrat sitt jobb.
Infra skrev:Barnen kommer före jobbet. Sant. Men i
Litorins fall tror jag barnen användes som svepskäl.
Säkert har de farit illa men framförallt lät det bättre än sanningen
om nu sanningen är vad AB antyder.
R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...
Infra skrev:R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...
Eh....Va?
R.O.F.L skrev:Infra skrev:R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...
Eh....Va?
Det ryktas om att han är en sexköpare blandat med snok för kokain.
R.O.F.L skrev:Infra skrev:R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...
Eh....Va?
Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Infra skrev:R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...
Eh....Va?
DET är ju inget trevligt, men så talades det även om när det gällde Palme på sin tid....
båda sakerna är självfallet klandervärda, men så länge de bara är rykten så ska man nog inte döma.
Infra skrev:Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Infra skrev:R.O.F.L skrev:Han har dragit Kola på ngn polsk hora, inte värre än så...
Eh....Va?
DET är ju inget trevligt, men så talades det även om när det gällde Palme på sin tid....
båda sakerna är självfallet klandervärda, men så länge de bara är rykten så ska man nog inte döma.
Tja. Men Olof Palme var aldrig "on the edge" som Littan är nu.
Han behövde aldrig avgå för att nåt rykte var sant. Littan
avgick ju med all tydlighet därför att ryktet var sant.
Yepp, men när det gäller hatobjekt (politiker på andra sidan) DÅ är nog detta fullt accepterat och till och med något rekommenderat.x-medborgare skrev:Rykten skall man akta sig för att ta som "sant"