Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+19
Thetaxpayer
ANNA2LINK
RedMentalCase
Corven
R.O.F.L
Secrist
x-medborgare
SiP
redalert
KickTheRasist
F.I.S.T
Infra
Kakmonstret
DMustaine
ericTheDog
berralarzon
lazy
MartinLindgren
Redvictory
23 posters

Forum trollen som förstör!

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Forum trollen som förstör! - Sida 6 Empty Sv: Forum trollen som förstör!

Inlägg  lazy 2010-06-22, 23:39

F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:
    från början på denna tråd JA

DET räcker inte, du måste gå ännu längre bak än så. Wink

Jasså ... ja ja, det kanske du kan göra då, poängen står ändå kvar... att ni har hakat på, och gått om i denna tråd Cool

Om det gör dig lycklig, so go ahead!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-23, 00:13

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Tycker du det är rimligt att man på ett modererat forum anklagar varandra för att vara pedofiler?

Vill minnas att man inte fick kalla redcloud för kommunist på ditt forum. Men han fick kalla mig pedofil. Snurrigt värre.

Eftersom han inte kallade dig för pedofil, så kan jag inte besvara din fråga.

Men jag vet, du är inte kapabel att fatta den jämförelse han gjorde, trots att den har ältats väldigt mycket tidigare, och förstå innebörden av den.

Eftersom det var RedCloud som skrev det så tog du det som en direkt anklagelse mot dig.

Det säger faktiskt betydligt mer om dig än om någon annan....

Självklart förstår jag logiken i din patetiska bortförklaring. Problemet är snarare att du inte vill förstå min sida av saken. Jag vill överhuvudtaget inte vara med på ett forum där admin tycker det är okej att man kallar varann för pedofiler. Sen kan du och rc komma med vilka patetiska bortförklaringar ni vill. Anklagelsen fanns ju där - i klartext. Fatta.

Som du säkert förstår är det fullt möjligt att ta det där pedofili-exemplet utan att anklaga en annan debattör för att vara en massa saker. rc valde den anklagande vägen. Du väljer fortfarande att applådera detta.

Att kalla andra för pedofiler (oavsett anledning) är knappast en grund för bra debatt. Att du tillät detta samtidigt som du hade en närmast totalitär moderering av högerdebattörers inlägg omöjligjorde seriös debatt på testaren.

Faktum är ju att rc beter sig mycket bätte härinne. Enda syftet med hans närvaro på testaren var att provocera fram avstängningar av högerdebattörer.

I övrigt är du rätt ensam i din uppfattning om rc som guds bästa barn.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-23, 00:14

Redvictory skrev:
    ericTheDog skrev:
    Redvictory skrev:
    ericTheDog skrev:Okej rv, du var således inte beredd att fördöma martins spammande. (Syftar då på hans sexuellt inriktade förolämpningar)

Är det nån vänsterdebattör som tycker dessa inlägg tillför debatten något?

Som jag nämnt tidigare så står jag inte bakom allt som martin skriver! tex pedofil
    kiss o bajs m,m! nu kommer en fråga som jag ställt ett flertal tillfällen! tycker ni anhängare att det är normalt och står ni bakom kakans alla sk bröllopstrådar?

Jag står inte bakom en enda bröllopstråd. Ämnet intresserar mig inte.

Ser att du fortfarande inte fördömer martin sexuella påhopp.

Jasså? kan du inte läsa? till viss del kan jag förstå hans anklagelser mot er som anklagar honom för att vara heroinist knarkare fyllo m,m ni får väl de svar ni förtjänar! martin anklagar ju inte alla eller hur?

Så du försvarar således martins sexattacker?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-23, 00:22

Corven skrev:Helt ärligt, det finns skit på bägge sidor, väldigt få är oskyldiga till att vi har det klimat vi har härinne.

Men härinne funkar det. Det gjorde det inte på Testaren. Därför las Testaren ner.

Svårare än så är det inte.

Utom redcloud då som aldrig skrivit ett dåligt inlägg - någonsin.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-23, 00:25

F.I.S.T skrev:Jag tittade igenom inläggen på denna tråd, och såg att Martin mycket riktigt hade 6 inlägg med runda ord.... och sedan tittade jag på antalet forumhögerinlägg i samma tråd... och fick ihop 10 st.... och då har jag inte räknat in de inlägg som forumhögern skrivit dessa ord som citat......

Så forumhögern tycks trivas med Martins runda ordsnack så till den milda grad att de tagit över debattstilen Shocked

Så du fortsätter försvara martins inlägg...vem är förvånad?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-06-23, 00:52

Corven skrev:
    SiP skrev:[
    Antar att du riktar det sista till mig, jag hade djävlar inget ansvar att du skrotade testaren, sen skall du vara glad att jag står vid mitt ord till en annan skribent här...

Nej, du hade ingen del i att Testaren gick i graven, och det har jag heller aldrig påstått. Däremot så vet du ju tydligen bättre än jag själv vad jag tycker.....

Inlägget var riktat mot er alla som försöker tala om för mig vad jag tycker, och varför jag stängde Testaren. För även om du inte hade någon del i att det stängdes, så faller du ju in i kören om att allt är RedClouds fel.

Ni är så sorgliga hela bunten.

Det måste vara djävligt skönt att kunna lägga skulden för precis allt på andra.

Om ni skulle börja fundera lite över vad ni egentligen har sagt, så skulle ni se hur orimligt det ni påstår egentligen är.

Först så får RedCLoud göra precis som han vill enligt er, och ändå så lyckas ni få det till att det är HANS fel att Testaren stängdes.

Jag vet inte hur fan man ska få er att fatta att det var meningslöst att driva Testaren, eftersom väldigt få klarar av ett modererat forum, efter så lång tid här på anarkibladet.

Och det som blev droppen var hur tydligt det var efter omstarten att råttan, GA och Combuster inte var intresserade av att debattera annat än hur orättvist behandlade dom blev på ac-bladet, och när dom inte fick älta det in absurdum längre, så gick dom till angrepp på RedCLoud igen.

Vilka jävla tomte och hycklare du är din smällfete corv! Evil or Very Mad
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-06-23, 00:56

redalert skrev:
    Corven skrev:
    Antar att du riktar det sista till mig, jag hade djävlar inget ansvar att du skrotade testaren, sen skall du vara glad att jag står vid mitt ord till en annan skribent här...

Nej, du hade ingen del i att Testaren gick i graven, och det har jag heller aldrig påstått. Däremot så vet du ju tydligen bättre än jag själv vad jag tycker.....

Inlägget var riktat mot er alla som försöker tala om för mig vad jag tycker, och varför jag stängde Testaren. För även om du inte hade någon del i att det stängdes, så faller du ju in i kören om att allt är RedClouds fel.

Om ni skulle börja fundera lite över vad ni egentligen har sagt, så skulle ni se hur orimligt det ni påstår egentligen är.

Först så får RedCLoud göra precis som han vill enligt er, och ändå så lyckas ni få det till att det är HANS fel att Testaren stängdes.

Jag vet inte hur fan man ska få er att fatta att det var meningslöst att driva Testaren, eftersom väldigt få klarar av ett modererat forum, efter så lång tid här på anarkibladet.

Och det som blev droppen var hur tydligt det var efter omstarten att råttan, GA och Combuster inte var intresserade av att debattera annat än hur orättvist behandlade dom blev på ac-bladet, och när dom inte fick älta det in absurdum längre, så gick dom till angrepp på RedCLoud igen.

Din uselhet vet som vanligt inga gränsen...
    Snälla gubbe, kan inte du gå på midsommarfest och vara lika dum och dryg som du är här varje dag...
    Det blir nog en å annan blåklocka om du gör det och då talar jag inte om blommor
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-06-23, 00:58

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Tycker du det är rimligt att man på ett modererat forum anklagar varandra för att vara pedofiler?

Vill minnas att man inte fick kalla redcloud för kommunist på ditt forum. Men han fick kalla mig pedofil. Snurrigt värre.

Eftersom han inte kallade dig för pedofil, så kan jag inte besvara din fråga.

Men jag vet, du är inte kapabel att fatta den jämförelse han gjorde, trots att den har ältats väldigt mycket tidigare, och förstå innebörden av den.

Eftersom det var RedCloud som skrev det så tog du det som en direkt anklagelse mot dig.

Det säger faktiskt betydligt mer om dig än om någon annan....

Jävla bullshit från början till slut din baktalare, tyvärr en moderator som inte ser några fel hos en debattör som rc kan helt enkelt inte ha något omdöme! cyclops
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-06-23, 01:02

theward skrev:
    redalert skrev:
    Corven skrev:

Snälla gubbe, kan inte du gå på midsommarfest och vara lika dum och dryg som du är här varje dag...
    Det blir nog en å annan blåklocka om du gör det och då talar jag inte om blommor

Nu var det inte min uselhet som det handlade om här utan corvens! Basketball
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-23, 01:04

redalert skrev:
    theward skrev:
    redalert skrev:
    Corven skrev:

Nu var det inte min uselhet som det handlade om här utan corvens! Basketball

Måste svårt att försöka få nåt att handla om nåt som inte existerar...
    Din totala uselhet är dock väl doktumenterad Wink
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-06-23, 08:40

Varför kan inte Trollen hålla till på sin egen lilla onanikoja om de nu är så besvikna? på fridebatt kan de sitta och vräka ur sig spydigheter dagligen utan att bli modererade! de få som faktiskt kan debattera från höger kan vara kvar här!
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2010-06-23, 09:58

ericTheDog skrev:

Jaså? varför togs ett flertal inlägg han gjorde då bort på Testaren? Tror faktiskt han fick flest inlägg flyttade av alla därinne.

Om dom nu var så perfekta?

Du är patetisk, när du lägger åsikter på mig jag aldrig har haft.

RedCloud gör, precis som de flesta andra både bra och dåliga inlägg. Jag har aldrig påstått att han aldrig skulle skriva skitinlägg. Det finns drösvis av såna härinne.

Däremot har jag sagt att Kanaljen och RedCloud är bra på att balansera på gränsen. Det betyder dock inte att allt dom skriver ligger på gränsen. Båda går över gränsen med råge emellanåt. Båda skriver inlägg som kan tolkas olika beroende på vem som läser det. Med i varierande mängd underliggande syftningar. Och är det en motståndare som tolkar det skrivna, så tolkas det i den mest negativa riktningen, medan en meddebattör tolkar det i positiv riktning. Som i ditt fall med att du tolkade RedClouds exempel på absurd debatteknik som att han anklagade dig för att vara pedofil. Den typen av debatteknik han kritiserade förekommer även från vänsterhåll, och hade det varit någon på högerkanten som gjort samma liknelse, hade du försvarat det.

Det är du själv som väljer att tolka det som en anklagelse om att du är pedofil. Däremot rmcs fråga till mig om jag fortfarande höll på med pedofili, i denna debatt är en anklagelse. Men jag vet ju vad han är ute efter, och bryr mig inte om det. Jag känner mig inte träffad.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-23, 10:25

Som jag ser på det så fick ju du corven igång ditt forum höll det öppet till du stängde ner det av skäl du sagt många gånger vid det här laget!

Som du vet höll jag låg profil på Testaren, för precis som jag sa från början inte vill förstöra genom att hamna i alla dom här pajkastningarna som det av någon anledning alltid blir med några vilket forum det än gäller!

Sen får den här Doggen säga vad han vill acbladet blev märbart lugnare när han lämnade, då han tog med sig sin debatteknik in på Testaren!
    För tjatigare person än honom finns nästan inte,
    Vilket vi ser här på tråden, spelar ingen roll hur många gånger du förklarar corven, en del fattar iallafall inte?

Doggen är nog i själva verket djävligt missmnöjd med sig själv, men hans djävla ego gör att han av någon tvånganledning han inte verkar kunna styra tvingas leta syndabockar på sina egna tillkorta kommanden och misslyckanden!

För mig låter det som om corven utsetts till syndaren för Doggens eget livsverk, det stendöda råttforumet!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-23, 11:23

Det här inlägget drunknade, men corven ska inte komma undan .

Nu sitter corven och ljuger , igen, din trovärdighet i stort är nästan 0.

Jag har aldrig beklagat mig hur jag blivit behandlad på acbladet i testaren, aldrig !

Du bara bevisar att du inte har en susning vad du snackar om, utan du bara sitter och efterkonstruerar .

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-23, 11:52

RedMentalCase skrev:Jag har aldrig beklagat mig hur jag blivit behandlad på acbladet i testaren, aldrig !
    I vanlig ordning minns du ingenting av det du tidigare hävt ur dig. Vi andra minns däremot mycket väl hur du hoppade in och stöttade dina bröder i bedrövelsen, råttan och BH i deras ideliga ylande över censuren på AC. Du lyckades väl med att på kort tid bli utföst från forumet, en helt enastående prestation med tanke på vilka dumheter som Corven trots allt accepterade.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-23, 12:48

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag har aldrig beklagat mig hur jag blivit behandlad på acbladet i testaren, aldrig !
    I vanlig ordning minns du ingenting av det du tidigare hävt ur dig. Vi andra minns däremot mycket väl hur du hoppade in och stöttade dina bröder i bedrövelsen, råttan och BH i deras ideliga ylande över censuren på AC. Du lyckades väl med att på kort tid bli utföst från forumet, en helt enastående prestation med tanke på vilka dumheter som Corven trots allt accepterade.

En folies dementa minne av händelserna förändrar inte det faktum att jag aldrig nånsin beklagade mig i detta fall.

Dina tolkningar av vad folk skriver är ju alldeles nyligen bevisat, det är ju helt förvirrat , milt sagt.

theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-23, 13:08

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

En folies dementa minne av händelserna förändrar inte det faktum att jag aldrig nånsin beklagade mig i detta fall.

Dina tolkningar av vad folk skriver är ju alldeles nyligen bevisat, det är ju helt förvirrat , milt sagt.

Vill du verkligen ha allt på svart och vitt en gång till?
    Det finns å mkt stolligheter som helst som kommit från dig...
    Riggad lottodragning, var ju en höjdpunkt
    Att en vuxen man inte kan vara sjuk en annan och den senaste klassikern..
    Att du bara ljuger dina barn och de du anser vara idioter

lägg där till 1000 tals fler stolligheter som du inte ens står för 2 minuter efter att du skrivit dem...

Det tyder på att nåt är sjukt hos dig...
    Kansjke inget du kan göra nåt åt, men det är sant likväl och jävligt jobbigt för omvärlden att hantera
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-23, 13:18

Har aldrig påstått att nån lottodragning varit riggad.
    Har aldrig påstått att en vuxen inte kan vara sjuk.

Att du bara ljuger dina barn och de du anser vara idioter (theward) Que ??

Du verkar ha enorma problem med att läsa och förstå skriven text, och att formulera egen.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-23, 13:25

RedMentalCase skrev:Har aldrig påstått att nån lottodragning varit riggad.

Du verkar ha enorma problem med att läsa och förstå skriven text, och att formulera egen.

ja jag har en släng av dyslexi, så ibland blir texten lite fel...

Men läsförståelse har jag som helst problem med..
    Dit satora problem är antagligen att du lider av personlighetsklyvning i någon form.. scratch
    Eller så saknar du helt närminne och även långtidsminne affraid

Förnekar du alltså att du sagt att ljuger för dina barn och för de som DU anser vara idioter?
    Hur bortförklarar du faktum att du tyckte att "tjänstemännen" på Svenska Spel borde vara "svettiga" efter att samma gäng vunnit högsta vinsten inom ett halvårs tid?

Hur förklarar du att du sa till mig att "en vuxen man kan inte vara sjuk" ?

Vore det inte dags för en stor ursäkt och avbön snart, din lilla skitstövel

RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-23, 13:30

theward skrev:

Dit satora problem är antagligen att du lider av personlighetsklyvning i någon form.. scratch

Förnekar du alltså att du sagt att ljuger för dina barn och för de som DU anser vara idioter?
    Hur bortförklarar du faktum att du tyckte att "tjänstemännen" på Svenska Spel borde vara "svettiga" efter att samma gäng vunnit högsta vinsten inom ett halvårs tid?

Dyslexi är nog ett av dina mindre problem, och då är jag vad du påstår jag inte är, snäll.Smile

Jag sa en gång att jag ljuger för mina barn IBLAND, och inför idioter.
    Jag bortförklarar ingenting om vad jag skrev om lottodragningen.
    Vad det gäller sjuka vuxna sa jag nåt i stil till dig att: En vuxen karl borde vara så mycket karl att han kan se bortom sina sjukor och ta livet som en man , typ. Du kan naturligtvis inte det och utser då mig till ditt hatobjekt så du slipper ta eget ansvar.

theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-23, 13:39

RedMentalCase skrev:
    theward skrev:

Dyslexi är nog ett av dina mindre problem, och då är jag vad du påstår jag inte är, snäll.Smile

Jag sa en gång att jag ljuger för mina barn IBLAND, och inför idioter.
    Jag bortförklarar ingenting om vad jag skrev om lottodragningen.
    Vad det gäller sjuka vuxna sa jag nåt i stil till dig att: En vuxen karl borde vara så mycket karl att han kan se bortom sina sjukor och ta livet som en man , typ. Du kan naturligtvis inte det och utser då mig till ditt hatobjekt så du slipper ta eget ansvar.

nää så skrev du, efterkonstruktioner hjälper inte dig ett dugg.
    Det får dig bara att se mer bortgjord ut än du gjorde innan...

om du skulle mena det du säger nu, så kanske du borde börja med att skriva som du menar, från början sas

Hatobjekt..?
    Du kallar ju folk grönsak och idiot, så hatet står väl du för...

Jag är uppriktig bekymmrad för dig.
    För ditt bettende tyder inte på att du mår bra öht och har du dessutom barn är det extra jävligt och de ska leva med en så obalsansertad far...

ps sen föstår jag inte vad dina nya konstruktioner var för bättre... affraid
    är man tex sjuk så är man...
    Visst kan man ta det på olika sätt, då måste jag säga att jag tar det extremt bra andra viker ner sig totalt...
    Fast att lägga värdringar på hur andra ska tackla sin sjukdom och hur de mår ...Det tycker jag i stora drag är fel.
    Man kan försöka ge dem positiv energi och ett jävlar anama.
    Fast det har ju inte du gjort, du väljer vägen trycka ner och håna istället och det hatar jag . Svar ja
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-06-23, 16:03

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Jaså? varför togs ett flertal inlägg han gjorde då bort på Testaren? Tror faktiskt han fick flest inlägg flyttade av alla därinne.

Om dom nu var så perfekta?

Du är patetisk, när du lägger åsikter på mig jag aldrig har haft.

RedCloud gör, precis som de flesta andra både bra och dåliga inlägg. Jag har aldrig påstått att han aldrig skulle skriva skitinlägg. Det finns drösvis av såna härinne.

Däremot har jag sagt att Kanaljen och RedCloud är bra på att balansera på gränsen. Det betyder dock inte att allt dom skriver ligger på gränsen. Båda går över gränsen med råge emellanåt. Båda skriver inlägg som kan tolkas olika beroende på vem som läser det. Med i varierande mängd underliggande syftningar. Och är det en motståndare som tolkar det skrivna, så tolkas det i den mest negativa riktningen, medan en meddebattör tolkar det i positiv riktning. Som i ditt fall med att du tolkade RedClouds exempel på absurd debatteknik som att han anklagade dig för att vara pedofil. Den typen av debatteknik han kritiserade förekommer även från vänsterhåll, och hade det varit någon på högerkanten som gjort samma liknelse, hade du försvarat det.

Det är du själv som väljer att tolka det som en anklagelse om att du är pedofil. Däremot rmcs fråga till mig om jag fortfarande höll på med pedofili, i denna debatt är en anklagelse. Men jag vet ju vad han är ute efter, och bryr mig inte om det. Jag känner mig inte träffad.

Ge upp Corven! dessa kritiserande haverister bara över sin egen oförmåga kommer bara att godkänna sin egen sanning.
    //berra
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-23, 16:25

Nej jag skrev inte så thewardia, det hjälper inte hur många ggr du försöker påstå det.

Din förmåga för att känna bekymran föreslår jag att du lägger på dig själv istället för att fokusera den på anonyma männikskor på ett forum som du sitter och ljuger om och hatar.

Jag hatar inte grönsaker, varken de riktiga eller du som påminner om en.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2010-06-23, 16:33, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-06-23, 16:30

RedMentalCase skrev:Nej jag skrev inte så thewardia, det hjälper inte hur många ggr du försöker påstå det.

Din förmåga för att känna bekymran föreslår jag att du lägger på dig själv istället för att fokusera den på anonyma männiksor på ett forum som du sitter och ljuger om och hatar.

Enda du inte fixar någon gång är att hålla dig till sanningen, jo visst din sanning.
    Kännetecken för en förnekande brottsling.
    //berra
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-23, 16:40

berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:Nej jag skrev inte så thewardia, det hjälper inte hur många ggr du försöker påstå det.

Din förmåga för att känna bekymran föreslår jag att du lägger på dig själv istället för att fokusera den på anonyma männiksor på ett forum som du sitter och ljuger om och hatar.

Enda du inte fixar någon gång är att hålla dig till sanningen, jo visst din sanning.
    Kännetecken för en förnekande brottsling.
    //berra

Det finns ju inte bara en sanning...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:14