Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
Sniperace
x-medborgare
croz
MartinLindgren
DMustaine
F.I.S.T
Dao
R.O.F.L
Redvictory
Regndrottning
lazy
Secrist
ericTheDog
17 posters

Hur många gånger har ni röstat?

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 4 Empty Sv: Hur många gånger har ni röstat?

Inlägg  Dao 2010-06-12, 11:04

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Mona..

Uppenbarligen. Fast nu stämmer ju inte den beskrivningen som Dao ger av en partiledarpost. En post som skulle var helt meningslös om det hade sett ut på det viset.

Vet att du inte gillar demokratiska ledarprinciper, men det är nog dags att acceptera att så kommer det att förbli ett tag framöver!

Tycker du det är okej att tilldela andra åsikter de förmodligen inte har?

Nej!
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 4 Empty Sv: Hur många gånger har ni röstat?

Inlägg  Kakmonstret 2010-06-12, 13:26

jag röstade första gången i valet 1994.

Har alltid röstat på M.

I år blir det KD Smile

även fast jag inte gillar hycklaren och landsförrädaren Peter Ahltin.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-12, 14:40

Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:
    x-medborgare skrev:Jag har ingen aning om hur många gånger jag röstat... Det var ju tätare mellan valen från början... Blev myndig 1976.. Har röstat i alla..

...oj då är du äldre än mig, trodde du var yngre än mig, du verkar så pigg och vital, jag blev myndig 1984....

... nån som vet när Seel, Alert och Mentalcase når myndig ålder .... mentalt alltså ???

Då är jag yngst av oss tre... Jag blev myndig 1990...

Det gör inget! Vi tar hand om dig!!! Wink

Snällt av dig Dao... Då är jag kanske yngre än dig med? Smile Strunt samma åldern har ingen betydelse och viss känner sig dom flesta yngre än vad dom är...
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-06-12, 18:48

Jag vill ogärna se mig som sistagångsväljare. Dock kan jag försäkra att jag röstat
    ett otal gånger. Politiskt har jag hela mitt vuxna liv stått någonstans
    mellan socialdemokratin och avgrunden. Där står jag än i dag. Av taktiska skäl har jag oftast taktikröstat på de mindre partierna vid sidan av s, mp och vp. kan nog säga att vp är huvudalternativet. Kan inte påminna mig att jag nånsin röstat på sosarna men det har jag säkert.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 4 Empty Ledare

Inlägg  Secrist 2010-06-13, 00:56

En partiledare är inte diktator över sitt parti!

Nej, men om partiet och partiledaren ser helt olika på framtiden och den politik som ska föras kommer partiledaren att avgå.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 4 Empty Kritik

Inlägg  Secrist 2010-06-13, 00:58

och ändå så är ni så kritiska mot rödgröna ... hur ska vi ha det nu då ???

Därför att de förändringar som det ofta handlar om bara blir kosmetika. Därmed inte sagt att alla deras förslag är dåliga.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-13, 01:24

Secrist skrev:En partiledare är inte diktator över sitt parti!

Nej, men om partiet och partiledaren ser helt olika på framtiden och den politik som ska föras kommer partiledaren att avgå.

Så han är en marionett för dig?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-06-13, 02:33

F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    Regndrottning skrev:
    croz skrev:
    Regndrottning skrev:
    Dao skrev:
    Regndrottning skrev:Jag har röstat i samtliga riksdagsval och folkomröstningar sedan jag blev myndig. Jag har aldrig missat ett val. Jag har röstat för moderaterna flest gånger.

Det ni... det trodde ni inte....
    Very Happy

OJ!

Gör du det nu också?

Skulle inte falla mig in....

Varför röstade du höger innan och vad fick dig ändra dig till att så starkt ta avstånd? om det är okej att fråga det vill säga..

När jag var ung och oerfaren tyckte jag att den moderata politiken lät klokt och bra.

Allt eftersom jag blev äldre och fick livserfarenhet så väljer jag att rösta för en mer människovänlig politik.

Grovt förenklat; högerpolitiken använder människan för att betjäna kapitalet, vänsterpolitik använder kapitalet för att betjäna människan.

Vilken värld vill du helst leva i?

WORD!

Japp ... jag "Wordar" oxå RDs inlägg där

Ock så Wordar jag.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:41