Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
Sniperace
x-medborgare
croz
MartinLindgren
DMustaine
F.I.S.T
Dao
R.O.F.L
Redvictory
Regndrottning
lazy
Secrist
ericTheDog
17 posters

Hur många gånger har ni röstat?

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Sv: Hur många gånger har ni röstat?

Inlägg  Sniperace 2010-06-11, 23:35

x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:jag har röstat i ALLA val sedan jag fick rösträtt, 1973 i mars fyllde jag arton Very Happy

det blir några st

Minns du när man ändrade från vart tredje till vart fjärde ???

näää, jag minns knappt när jag själv fyller år...
    men det bör väl gå att hitta.

Nja spelar roll men ett och annat val har det blivit.. Själv röstar jag sällan samma i alla tre valen..
    Och har röstat blått föra vevan dom var på tapeten en gång gör inte om misstaget..

svaret fick du i förra inlägget....

och jag har under de åren röstat på det mesta från VPK till M, men aldrig längre högerut
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Sv: Hur många gånger har ni röstat?

Inlägg  Dao 2010-06-11, 23:37

ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:
    x-medborgare skrev:Jag har ingen aning om hur många gånger jag röstat... Det var ju tätare mellan valen från början... Blev myndig 1976.. Har röstat i alla..

...oj då är du äldre än mig, trodde du var yngre än mig, du verkar så pigg och vital, jag blev myndig 1984....

... nån som vet när Seel, Alert och Mentalcase når myndig ålder .... mentalt alltså ???

Då är jag yngst av oss tre... Jag blev myndig 1990...

Det gör inget! Vi tar hand om dig!!! Wink
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Moderaterna

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 00:05

Moderaterna är där de alltid varit, på gränsen till extremhöger!

Det är bara retoriskt de har närmat sig sossarna!

Detta för att få folks förtroende...

Det hade kanske stämt om det inte hade varit för en liten sak. Att de rödgröna i sin skuggbudget inte gör några större förändringar från alliansens politik. Så det ger två alternativ. Antingen så är alliansen inte så olika de rödgröna eller så är de rödgröna på gränsen till extremhöger. Vilket är det Dao?
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-06-12, 00:09

ericTheDog skrev:Jag har röstat i sex riksdagsval och har aldrig valt sofflocket. Har röstat på 3 olika partier varav en gång på den rödgröna sidan.

Har röstat i två folkomröstningar. Ja båda gångerna.

Totalt har det jag röstat för nåt majoritet 4 ggr av dessa 8.

Jag har deltigit i samtliga val och aldrig valt sofflocket.

Skulle vara kul att veta hur det ser ut för er andra.

En gång, EU-valet bara.

Det är enda gången förutom kyrkvalen jag fått rösta. Tror jag röstade i kyrkvalet 06 förresten, struntade dock i det i år...

Var bara 16 förra gången det var riksdag, landsting och kommunval så jag fick inte delta i dessa.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-12, 00:09

Secrist skrev:Moderaterna är där de alltid varit, på gränsen till extremhöger!

Det hade kanske stämt om det inte hade varit för en liten sak. Att de rödgröna i sin skuggbudget inte gör några större förändringar från alliansens politik. Så det ger två alternativ. Antingen så är alliansen inte så olika de rödgröna eller så är de rödgröna på gränsen till extremhöger. Vilket är det Dao?

Inget av dina alternativ! Det är ganska stora förändringar som föreslås, men inte tillräckligt förståss. Men de kan inte reparera allt på en enda budget. Det hade varit lögn att försöka ens hävda detta!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-12, 00:11

marxisten skrev:
    ericTheDog skrev:Jag har röstat i sex riksdagsval och har aldrig valt sofflocket. Har röstat på 3 olika partier varav en gång på den rödgröna sidan.

En gång, EU-valet bara.

Det är enda gången förutom kyrkvalen jag fått rösta. Tror jag röstade i kyrkvalet 06 förresten, struntade dock i det i år...

Var bara 16 förra gången det var riksdag, landsting och kommunval så jag fick inte delta i dessa.

Bra! Då blir det en NY röst på de rödgröna detta året! Very Happy
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-06-12, 00:11

Secrist skrev:Det är Kd och Mp som jag aldrig har röstat för, utav riksdagspartierna.

Jag har aldrig röstat på S eller V.

Secrist, du har väl inte röstat M heller, sa du inte det nyss?

Eller missförstod jag vad du menade?

Senast ändrad av marxisten den 2010-06-12, 00:13, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-06-12, 00:12

Dao skrev:
    marxisten skrev:

En gång, EU-valet bara.

Bra! Då blir det en NY röst på de rödgröna detta året! Very Happy

Very Happy
    Secrist
    Secrist

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty M

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 00:15

Secrist, du har väl inte röstat M heller, sa du inte det nyss?

Helt rätt. Det var jag som var otydlig. Jag har aldrig röstat på Moderaterna heller. Jag hade tankarna på partierna vänsterut när jag skrev det.
    Secrist
    Secrist

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Tid

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 00:16

Inget av dina alternativ! Det är ganska stora förändringar som föreslås, men inte tillräckligt förståss. Men de kan inte reparera allt på en enda budget. Det hade varit lögn att försöka ens hävda detta!

Och en ännu större lögn att hävda att man vill gå tillbaka till den gamla politiken. Du kan inte bedriva gammal politik när du möter nya utmaningar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-12, 00:21

Secrist skrev:Inget av dina alternativ! Det är ganska stora förändringar som föreslås, men inte tillräckligt förståss. Men de kan inte reparera allt på en enda budget. Det hade varit lögn att försöka ens hävda detta!

Och en ännu större lögn att hävda att man vill gå tillbaka till den gamla politiken. Du kan inte bedriva gammal politik när du möter nya utmaningar.

Vilken gammal politik?

Den under Goran hoppas jag de rakt inte går tillbaka till!

De försöker inte gå tillbaka dit, så vitt jag sett - men sossarna är uppenbarligen fortfarande i en process att skaka av sig Gorans högersjuka tidigare. Men mp och v kommer nog att hjälpa dem en bit!

Deras budget är inte bra, det håller jag med om - men LÅNGT bättre än alliansen!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-06-12, 00:25

Secrist skrev:Secrist, du har väl inte röstat M heller, sa du inte det nyss?

Helt rätt. Det var jag som var otydlig. Jag har aldrig röstat på Moderaterna heller. Jag hade tankarna på partierna vänsterut när jag skrev det.

Okej, mitt misstag... Very Happy

Lol, inte varje dag du säger att jag har rätt... Hehe
    Secrist
    Secrist

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Höger

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 00:32

De försöker inte gå tillbaka dit, så vitt jag sett - men sossarna är uppenbarligen fortfarande i en process att skaka av sig Gorans högersjuka tidigare. Men mp och v kommer nog att hjälpa dem en bit!

Varför skulle Mp hjälpa dem med det? De är inget vänsterparti. Och ska de gå åt vänster så är nog Mona fel partiledare. Vid den senaste stämman så tog dem ytterliggare ett litet steg högerut.

Senast ändrad av Secrist den 2010-06-12, 00:33, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Miss

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 00:33

Okej, mitt misstag...

Nja, det största misstaget stod jag för. Skarpsynt av dig att komma ihåg det. Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-12, 00:34

Secrist skrev:De försöker inte gå tillbaka dit, så vitt jag sett - men sossarna är uppenbarligen fortfarande i en process att skaka av sig Gorans högersjuka tidigare. Men mp och v kommer nog att hjälpa dem en bit!

Varför skulle Mp hjälpa dem med det? De är inget vänsterparti. Och ska de gå åt vänster så är nog Mona fel partiledare. Vid den senaste stämman så tog dem ytterliggare ett litet steg högerut.

Nej, mp är ett grönt parti - men i sociala frågor kan de hjälpa sossarna rätt.

Mona är inte sossarna!
    Secrist
    Secrist

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Mona

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 00:39

Nej, mp är ett grönt parti - men i sociala frågor kan de hjälpa sossarna rätt.

Mona är inte sossarna!

Fast en partiledare pekar ut en färdriktining för partiet. Annars blir ju partiledaren bara en marionett utan eget inflytande. Vem vill ha det jobbet? Shocked
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-06-12, 01:14

Secrist skrev:Nej, mp är ett grönt parti - men i sociala frågor kan de hjälpa sossarna rätt.

Mona är inte sossarna!

Fast en partiledare pekar ut en färdriktining för partiet. Annars blir ju partiledaren bara en marionett utan eget inflytande. Vem vill ha det jobbet? Shocked

Mona.. Very Happy
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-06-12, 01:21

Secrist skrev:Inget av dina alternativ! Det är ganska stora förändringar som föreslås, men inte tillräckligt förståss. Men de kan inte reparera allt på en enda budget. Det hade varit lögn att försöka ens hävda detta!

Secrist du skriver det jag tänker men inte får på pränt! Det är iaf klart att vänstern är en återgång till till en politik som bevisligen inte funkade förut och hur fan ska den funka nu?
    Secrist
    Secrist

Hur många gånger har ni röstat? - Sida 3 Empty Mona

Inlägg  Secrist 2010-06-12, 01:27

Mona..

Uppenbarligen. Fast nu stämmer ju inte den beskrivningen som Dao ger av en partiledarpost. En post som skulle var helt meningslös om det hade sett ut på det viset.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-06-12, 01:27

Secrist skrev:Okej, mitt misstag...

Nja, det största misstaget stod jag för. Skarpsynt av dig att komma ihåg det. Very Happy

Tja, skarpsyntheten var innan jag tog dessa underbara Smålands Pilsner 5.2%, nu lär jag knappast upptäcka något sådant. Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-06-12, 06:38

Secrist skrev:Moderaterna är där de alltid varit, på gränsen till extremhöger!

och ändå så är ni så kritiska mot rödgröna ... hur ska vi ha det nu då ??? Cool
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-12, 10:33

De rödgrönas politik är ett steg i fel riktning som vi inte har råd med.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-12, 10:37

Secrist skrev:Nej, mp är ett grönt parti - men i sociala frågor kan de hjälpa sossarna rätt.

Mona är inte sossarna!

En partiledare är inte diktator över sitt parti!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-12, 10:39

Secrist skrev:Mona..

Uppenbarligen. Fast nu stämmer ju inte den beskrivningen som Dao ger av en partiledarpost. En post som skulle var helt meningslös om det hade sett ut på det viset.

Vet att du inte gillar demokratiska ledarprinciper, men det är nog dags att acceptera att så kommer det att förbli ett tag framöver!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-12, 10:45

Dao skrev:
    Secrist skrev:Mona..

Vet att du inte gillar demokratiska ledarprinciper, men det är nog dags att acceptera att så kommer det att förbli ett tag framöver!

Tycker du det är okej att tilldela andra åsikter de förmodligen inte har?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 13:15