Jag har det inte. För det första anser jag det är ett val jag inte bryr mig om, för det andra har vi knappt fått någon information om vilka partier som ställer upp. Vi har fått från C och något parti som är opolitiskt och bara ställer upp i kyrkvalet. Min farmor har fått från S men inte C. Enligt tidningen är det typ 10 partier som ställer upp i valet. Min mormor och morfar har inte fått från något som helst, och de bor ändå i Kalmar. Är det någon som verkligen bryr sig om kyrkvalet?
Vad är meningen med själva valet idag? Jag menar, det ger ju inte mig något att bestämma över, det kostar en massa pengar och inte ens de politiska partierna bryr sig om själva valet! Är det inte dags att ändra på det på något sätt, eller iaf. att partierna som ställer upp i det börjar bryr sig? Liksom, inte ens Kristdemokraterna skickar ut något. KD om några bör väl bry sig, med tanke på deras namn? Är det inte dags att lägga ner hela skiten eller iaf. ändra så att inte politiska partier är de man röstar på?
Senast ändrad av marxisten den 2009-09-20, 20:36, ändrad totalt 1 gång