Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
Secrist
redalert
lazy
Redvictory
x-medborgare
Kakmonstret
berralarzon
fingubben
MartinLindgren
formsvackan
Sniperace
KickTheRasist
Dao
17 posters

Fler båtar!

Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Fler båtar! - Sida 4 Empty Sv: Fler båtar!

Inlägg  Corven 2010-06-04, 12:26

Hela konvojen var en manifestation ämnad att sätta fokus på blockaden av Gaza.

Man lyckades. Hela världen är igen uppmärksamma på det.

I konvojen fanns det även deltagare, som tydligen hade en något annan agenda. En av FN godkänd hjälporganisation. Som någon sa i nån av alla tvklipp som finns på nätet, det fanns säkert någon form av handlingsplan.

Att denna gick emot Ship to Gazas intentioner är beklagligt, men knappast något Ship to Gaza kan lastas för.

När man skickar nästa omgång båtar mot Gaza är jag rätt övertygad om att IHH inte kommer ha särskilt många deltagare med....

Men hur det än är med den saken, vad IHH planerade eller ej, så är befälhavaren som beslutade om bordningen ansvarig för de dödsfall som inträffade.

Och i Gaza sitter Hamas och gnider sina händer av lycka. För det är dom som är dom största segrarna i det här.

Det är väl bra Sniper? att Israel spelar Hamas och deras stödorganisationer rakt i händerna? Dom gjorde ju rätt enligt dig....

För med lite tankeverksamhet borde man från Israeliskt håll ha kunnat inse att Hamas skulle gynnas av att Israel drar på sig omvärldens vrede.....

Senast ändrad av Corven den 2010-06-04, 12:29, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-06-04, 12:30

När man skickar nästa omgång båtar mot Gaza är jag rätt övertygad om att IHH inte kommer ha särskilt många deltagare med....

tror du det blir fler UTAN IHH, det var IHH som var deras HUVUDSPONSOR som gjorde den möjlig...

inte särskilt uppmuntrande då eller hur?

Och i Gaza sitter Hamas och gnider sina händer av lycka. För det är dom som är dom största segrarna i det här.

kanske tills sanningen om hur detta kunde ske kommer fram ordentligt, och som vi ser nu så börjar det mer och mer gå emot aktivisternas agerande
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-04, 13:03

Sniperace skrev:

tror du det blir fler UTAN IHH, det var IHH som var deras HUVUDSPONSOR som gjorde den möjlig...

Jag är övertygad om att man kan få fram andra sponsorer nu. Väldigt många har reagerat på det som hänt. Och agerar man snabbt, så kommer det finns folk och organisationer som är villiga att delta i en ny konvoj.

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-04, 13:17

Corven skrev:
    Sniperace skrev:

Jag är övertygad om att man kan få fram andra sponsorer nu. Väldigt många har reagerat på det som hänt. Och agerar man snabbt, så kommer det finns folk och organisationer som är villiga att delta i en ny konvoj.

förhoppningsvis kan de, och förhoppningsvis så kör de som det var sagt med enbart PASSIVT motstånd, som jag sa redan från början hoppades jag att de skulle få in lasten i Gaza, och att jag hoppades att de INTE försökte smuggla eller använda våld.

det ena var ok, men inte det andra
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-06-04, 13:43

Sniperace skrev:
    MartinLindgren skrev:Andra våldsverkare fortsätter Sniper kvida i sin ynkedom och försvar för sitt älskade Israels mördande av frivilliga hjälparbetare!

Menar Sniper då att det är förmildrande omständigheter för Israels kapningar och mördande!

Betyder då det att om någon t.ex våldtar och mördar ett barn kan hävda till sitt försvar att det finns andra barnmördare också!

här förelåg KLARA reegler hur de på båtarna skulle agera, det skulle bara vara PASSIVT motstånd, inget våld osv, PÅ en enda på följdes detta inte, den med frolk från den islamitiska gruppen IHH som har nära förbindelser med andra VÅLDSINRIKTADE islamitiska organisationer som Hamaz och Al-quaida m.fl.

och det var BARA på denna båt som våld förekom, ser det inte lite skumt ut att Israel inte dödade på de andra om de nu var ute efter det?

men visst, du ser väl de flesta islamitiska våldsgrupper som frivilliga hjälparbetare Very Happy

Sniperace kommer att bli den sista som slutar att försvara Medelhavsmördarna.
    Som vanligt skuldbelägger han mordoffren, offren för kriminaliteten.
    Långt efter det att den bloddrypande israeliska regeringen upphört att
    in absurdum försvara sin kriminalitet kommer Snappe att sitta och tugga
    om vilka "fel" Frihetskonvojen gjorde då de angreps av kriminella
    massmördare. Undrar om någon då längre lyssnar på honom? Vi får väl önska honom lycka till.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-06-04, 13:48

Infra skrev:Nästa skepp i Frihetskonvojen är Rache Correy - döpt efer
    en västerländsk fredsaktivist som israel mördade då hon var
    aktiv i Gaza.

Den hjälpsändningen har nästan bara kvinnor ombord och hela
    sändningen har välsignats av Irlands premiärminister. Någon för
    statsminister Reinfeldt att lära av.

Skall bli intressant att se hur Medelhavsmördarna hanterar
    denna hjälptransport. Natten mellan lördag och söndag väntas
    den befinna sig i samma vatten där massmorden begicks. Denna
    båt är fast besluten att anlöpa Gaza Harbour. Det fylls på
    med båtar efter den hela tiden. En ständig trafik. Big problem
    för skurkstaten

Här är Rachel Chorrey som offrade livet för Palestina:

Det må tillåtas mig att revidera ankomsttid till Gaza för detta fartyg.
    Rachel Corry beräknas anlöpa Gaza Harbour på lördag morgon. Det kommer
    att avvakta ute till havs för att lagom passa tiden. De har sagt att de närmast kommer att börja segla när det blir ljust. Så jag antar att de kommer fram litet senare på lördagen.

Senast ändrad av Infra den 2010-06-04, 13:49, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-04, 13:49

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    MartinLindgren skrev:Andra våldsverkare fortsätter Sniper kvida i sin ynkedom och försvar för sitt älskade Israels mördande av frivilliga hjälparbetare!

Menar Sniper då att det är förmildrande omständigheter för Israels kapningar och mördande!

Betyder då det att om någon t.ex våldtar och mördar ett barn kan hävda till sitt försvar att det finns andra barnmördare också!

här förelåg KLARA reegler hur de på båtarna skulle agera, det skulle bara vara PASSIVT motstånd, inget våld osv, PÅ en enda på följdes detta inte, den med frolk från den islamitiska gruppen IHH som har nära förbindelser med andra VÅLDSINRIKTADE islamitiska organisationer som Hamaz och Al-quaida m.fl.

och det var BARA på denna båt som våld förekom, ser det inte lite skumt ut att Israel inte dödade på de andra om de nu var ute efter det?

men visst, du ser väl de flesta islamitiska våldsgrupper som frivilliga hjälparbetare Very Happy

massmördare. Undrar om någon då längre lyssnar på honom? Vi får väl önska honom lycka till.
    Ja, till skilnad från dig lägger jag skulden på notoriska våldsverkare och ickedemokrater som vill införa religiös diktatur.

visste du att det största hindret för att med Hamaz ledning skapa ett Palestina som ett land är just deras stadgar,dessa som de inte på något vis i världen vill ta bort....

så stöd du diktaturen och religiöst förtryck bara, men dessa kommer aldrig lyckas utan att radikalt förändra sig
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-06-04, 13:52

Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

Ja, till skilnad från dig lägger jag skulden på notoriska våldsverkare och ickedemokrater som vill införa religiös diktatur.

visste du att det största hindret för att med Hamaz ledning skapa ett Palestina som ett land är just deras stadgar,dessa som de inte på något vis i världen vill ta bort....

så stöd du diktaturen och religiöst förtryck bara, men dessa kommer aldrig lyckas utan att radikalt förändra sig

Tja - ni ser ju själva gott folk. Extremister som Sniper erkänner asldrig
    att de har fel. Inte ens efeer att ha överbevisats. Sniper kommer att rättfärdiga massmordet ute till havs 2010, livslångt. Sanna mina ord. Det
    är sorgligt. Jag ömkar honom.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-04, 13:59

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

Tja - ni ser ju själva gott folk. Extremister som Sniper erkänner asldrig
    att de har fel. Inte ens efeer att ha överbevisats. Sniper kommer att rättfärdiga massmordet ute till havs 2010, livslångt. Sanna mina ord. Det
    är sorgligt. Jag ömkar honom.

det ska du inte göra Infra, för jag är stolt att inte ha fallit för islamistpropagandan och dess önskan om världsherravälde med sin diktaur och religionsförtryck...

jag tycker det är illa att du stöder sådana
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-06-04, 14:16

Tja - ni hör ju gott folk. Jo, jag ömkar dig. Du är en ebarmerlig syn
    där du sitter och försvarar massmord på fredliga hjälparbetare.
    Hittar ""giltiga skäl" för mördarna att begå massmord. Jag ömkar
    dig tiofallt.

Citat, Sniperace: "......för jag är stolt......"

Stolt? Tja - nöjd blir du väl inte förr än dödssiffran mångdubblats.
    Vi får väl vänta tills nästa mordräd som utförs av den kriminella
    och extremistiska israeliska regeringen. Då får du kanske anledning
    att understryka: "stolt men inte nöjd."
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-04, 15:00

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Mer båtar kommer att skickas!

Till slut skall världen TVINGA Israel till fred, och att acceptera frihet och rättssäkerhet även åt palestinierna!!!

Tills dess - kommer än fler båtar att åka!!!

och du tror det kommer gör nytta om aktivisterna på dem gör på samma sätt som på den våldet uppstod på?

snarare gör det nytta om de håller sig till det passiva som jag hoppats på....

just detta och vapensmuggling var ju mina farhågor att skulle kunna förstöra för framtida sändningar

Aktivisterna är människor, och kommer att agera som alla människor gör när de blir angripna!

Fler sändningar med hjälp till behövande kommer att sändas, oavsett vad du tycker om detta!

Och för varje soldat Israel skickar, för varje skott de avlossar, går landet snabbare och snabbare till sin egen undergång. Snart nog kommer inte ens USA att stödja Israel...

det är kanske lite skillnad mellan aktivister och aktivister, det ser vi ju på hur resultatet blev, där IHH fanns blev det skit....

och som sagt fler och fler saker pekar nu på att detta var planerat och att det var den utgången som eftersträvades,
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/turkiska-aktivister-ville-do-som-martyrer-1.1116589

samma saker rapporteras från al-jazeera men de är väl förrädare mot saken nu eller hur?

detta är ju sådant du inte vill höra talas om eller erkänna sanningshalten i, det stöder ju inte dina åsikter Very Happy

Inga av dina källor ursäktar Israels agerande!

Kan du berätta hur dessa fruktansvärda extremisterna på båtarna tvingade de israeliska soldaterna att angripa dem med oprovocerat våld???
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-04, 15:03

Sniperace skrev:
    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

förhoppningsvis kan de, och förhoppningsvis så kör de som det var sagt med enbart PASSIVT motstånd, som jag sa redan från början hoppades jag att de skulle få in lasten i Gaza, och att jag hoppades att de INTE försökte smuggla eller använda våld.

det ena var ok, men inte det andra

Ja - kan du förmå Israel att köra med fredliga metoder och passivt motstånd, så önskar jag dig lycka till!
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-04, 15:07

DN

Nu har man kommit med nästa ursäkt.....

Det var legosoldater ombord.... Som ska ha fått 10 000 dollar var, för att slåss med slangbellor och påkar...

Låter ju väldigt troligt....
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-06-04, 15:13

Corven skrev:
    DN

Nu har man kommit med nästa ursäkt.....

Det var legosoldater ombord.... Som ska ha fått 10 000 dollar var, för att slåss med slangbellor och påkar...

Låter ju väldigt troligt....

Världens bästa propagandamaskin har grus i maskineriet ?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-04, 15:43

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    det ÄR tillåtet enligt krigslagarna att då uppbringa skepp som är på väg att bryta blockaden...

I din värld kanske Israel ligger i krig med Turkiet, men i den verkliga världen är det inte så.

Israel knullar sönder folkrätten och du hejar på.

Du försvarar det oförsvarbara, i vilket syfte vet du nog bara själv.

nej, men de ligger i krig med HAMAZ och alla båtar som bryter mot denna blockad kan då uppbringas oavsett vilken nation de kommer ifrån.
    Det spelar ingen som helst roll hur osams Israel och Hamas är. Gaza är ingen stat, även om du envisas med att kalla det för ett land, varför ingen internationell väpnad konflikt föreligger. I avsaknad av en sådan kan du förmodligen stoppa upp dina idéer var du vill. Jag väntar och ser vad "de lärde" i världen kommer fram till. Du får väl fortsätta yra om dina krigslagar och blockader, men det förändrar ingenting.

Fakta är att Israel anföll, bordade och kapade främmande staters fartyg på internationellt vatten. Något annat kan varken du eller jag presentera som fakta än så länge. Att som en j*vla papegoja repetera Israelisk propaganda hela tiden, är inte ett seriöst sätt "debattera".
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-06-04, 15:52

Fakta är att Israel anföll, bordade och kapade främmande staters fartyg på internationellt vatten.

Borde räcka för de flesta....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-04, 15:59

RedMentalCase skrev:Är det inte dags fär alla vänsteraktivister att engagera sig i fler projekt ?

Ship To Nordkorea ?
    Train To Tjetjenien ?
    Caravan To Darfur ?

Inte intressant för väsnterprovokatörerna ?
    Titta inte på mig, jag har fullt upp med GLS Very Happy
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-06-04, 15:59

Så vad anser du vara ett seriöst sätt att debattera? Bortse från all info
    som kommer från israeliskt håll och nu även i viss mån från Turkiet där
    det finns vittnesmål om att det fanns deltagare ombord som hade en önskan
    att få bli "martyrer"?

Bilderna som IDF har lagt ut kommer ju f.ö från skeppets övervakningskameror
    så det blir nog lite svårt att bortse från det.

Hamas är enligt sig själva i Jihad-heligt krig med Israel, hur du än vänder
    och vrider på det så är det fakta.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-04, 16:03

lazy skrev:Hamas är enligt sig själva i Jihad-heligt krig med Israel, hur du än vänder
    Det kanske det är, men högst troligt innebär det inte att "International Law Applicable to Armed Conflict at Sea" därför kan åberopas. Gaza är som bekant ingen stat.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-04, 16:09

lazy skrev:Så vad anser du vara ett seriöst sätt att debattera? Bortse från all info
    som kommer från israeliskt håll och nu även i viss mån från Turkiet där det finns vittnesmål om att det fanns deltagare ombord som hade en önskan att få bli "martyrer"?
    Även jag tar till mig informationen, men jag är medveten om att just nu är det mesta propaganda och "damage control" och avstår därför att presentera det som "fakta". Papegojpladder får andra ägna sig åt.
    lazy skrev:Bilderna som IDF har lagt ut kommer ju f.ö från skeppets övervakningskameror
    så det blir nog lite svårt att bortse från det.
    Den ena parten lägger ut de bilder den önskar, beskriver vad som visas och konfiskerar för säkerhets skull samtidigt den andra partens bilder. Fakta, jo tjena....
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-06-04, 16:11

formsvackan skrev:
    lazy skrev:Hamas är enligt sig själva i Jihad-heligt krig med Israel, hur du än vänder
    Det kanske det är, men högst troligt innebär det inte att "International Law Applicable to Armed Conflict at Sea" därför kan åberopas. Gaza är som bekant ingen stat.

Skit vare med detta!!! Israel gjorde bort sig all världens ögon på skurkstaten nu.
    Alla förnekare gör bort sig med sina ormslingrande inlägg, och att extremhörgern härinne gör så är inte förvånande.
    //berra
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-04, 16:17

Den ena parten lägger ut de bilder den önskar, beskriver vad som visas och konfiskerar för säkerhets skull samtidigt den andra partens bilder. Fakta, jo tjena....

Fast det där stämmer ju inte riktigt, både det som Al Jazira och turkisk tv
    filmade visar ju på samma sak men de kanske betalades i efterhand av IDF el.
    varför inte, den israeliska regeringen? Wink
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-04, 16:21

lazy skrev:

Vill du få mig att tro att Al Jazeera och turkisk TV var på plats och har egna inspelningar ?

Varför konfiskerade IDF allt som kunde innehålla någon bild eller annan inspelning ? Ett antal människor blev skjutna till döds, ännu flera blev skadade. Varför visas inget av de händelserna ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-04, 16:38

formsvackan skrev:
    lazy skrev:

Vill du få mig att tro att Al Jazeera och turkisk TV var på plats och har egna inspelningar ?

Varför konfiskerade IDF allt som kunde innehålla någon bild eller annan inspelning ? Ett antal människor blev skjutna till döds, ännu flera blev skadade. Varför visas inget av de händelserna ?

ok, så Al-jazeera sysslar med förfalskning nu, bilder har sönts från dem som visar på att det verkligen var förberedelser till detta osv.... ja jav visste att vilke bevis som än lades fram så skulle de vara falska!!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-04, 16:44

Den här videon är rätt bra men jag är inte säker på vem det är som har
    filmat, inte IDF i.a.f det är jag hundra på. Wink

https://www.youtube.com/watch?v=ZSAxAj2KIdU&playnext_from=TL&videos=IUH9CZRAUW0&feature=sub

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:41