Det blir fler och fler "balkongpojkar". Har SEEL
eller Snipern nån bra förklaring? De brukar ju vara bra på det.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17645006.ab
det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Är det något du applåderar?
Det förekommer säkert att pojkar som motsätter sig att delta i sådant kastas från balkong ellert skadas/dödas på anat sätt, se bara på pojken som de hällde kokande olja över och mördade för att han var ihop med den familjens dotterlazy skrev:Livshotande skador p.g.a att balkongräcket ger vika kan väl inte jämföras med kvinnor/tjejer som kastas från dem?
Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Finns det någon som helst FOG för en sådan fråga? VAD i det Infra skrivit, gör att du undrar? Vad i det han skrivit gör att du tror att hen skulle vara FÖR sådant?Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Jag anser att det är förkastligt och respektlöst.Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Och därför vill du stoppa detta genom att.....?Infra skrev:Jag anser att det är förkastligt och respektlöst.Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Ok, du anser det förkastligt och respektlöst, innebär det att du verkligen fördömer dem som gör så, och anser att denna kultur måste bekämpas, eller sopar du helllre det under mattan?Infra skrev:Jag anser att det är förkastligt och respektlöst.Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Därför att hans skriveriuer verkar ursäkta eller förneka detta beteende, prevcis som att du verkar vilja sopa detta under mattan och helst se att sådant aldrig skrivs om.....Dao skrev:Finns det någon som helst FOG för en sådan fråga? VAD i det Infra skrivit, gör att du undrar? Vad i det han skrivit gör att du tror att hen skulle vara FÖR sådant?Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Är det inte dags att du utvecklas från sandlådan nu?
Jag förstår precis vad du menar men nu jämställde Infra en ren olyckshändelse i Överkalix med kvinnor/tjejer som kastas från balkonger (medvetet.)Sniperace skrev:Det förekommer säkert att pojkar som motsätter sig att delta i sådant kastas från balkong ellert skadas/dödas på anat sätt, se bara på pojken som de hällde kokande olja över och mördade för att han var ihop med den familjens dotterlazy skrev:Livshotande skador p.g.a att balkongräcket ger vika kan väl inte jämföras med kvinnor/tjejer som kastas från dem?
Jag vet, men jag förde över det till det verkliga hedersvåldet, där ungdomar mördas av sina föräldrar/släkt före att de inte uppfyller hederskravenlazy skrev:Jag förstår precis vad du menar men nu jämställde Infra en ren olyckshändelse i Överkalix med kvinnor/tjejer som kastas från balkonger (medvetet.)Sniperace skrev:Det förekommer säkert att pojkar som motsätter sig att delta i sådant kastas från balkong ellert skadas/dödas på anat sätt, se bara på pojken som de hällde kokande olja över och mördade för att han var ihop med den familjens dotterlazy skrev:Livshotande skador p.g.a att balkongräcket ger vika kan väl inte jämföras med kvinnor/tjejer som kastas från dem?
Infra var ute och seglade igen när han inte nämnde Abbas utan tyckte att ett olycksfall från en balkong går att jämställa.Sniperace skrev:Jag vet, men jag förde över det till det verkliga hedersvåldet, där ungdomar mördas av sina föräldrar/släkt före att de inte uppfyller hederskravenlazy skrev:Jag förstår precis vad du menar men nu jämställde Infra en ren olyckshändelse i Överkalix med kvinnor/tjejer som kastas från balkonger (medvetet.)Sniperace skrev:Det förekommer säkert att pojkar som motsätter sig att delta i sådant kastas från balkong ellert skadas/dödas på anat sätt, se bara på pojken som de hällde kokande olja över och mördade för att han var ihop med den familjens dotterlazy skrev:Livshotande skador p.g.a att balkongräcket ger vika kan väl inte jämföras med kvinnor/tjejer som kastas från dem?
Med all säkerhet anser han att detta ger könsjämlikhet.lazy skrev:Infra var ute och seglade igen när han inte nämnde Abbas utan tyckte att ett olycksfall från en balkong går att jämställa.Sniperace skrev:Jag vet, men jag förde över det till det verkliga hedersvåldet, där ungdomar mördas av sina föräldrar/släkt före att de inte uppfyller hederskravenlazy skrev:Jag förstår precis vad du menar men nu jämställde Infra en ren olyckshändelse i Överkalix med kvinnor/tjejer som kastas från balkonger (medvetet.)Sniperace skrev:Det förekommer säkert att pojkar som motsätter sig att delta i sådant kastas från balkong ellert skadas/dödas på anat sätt, se bara på pojken som de hällde kokande olja över och mördade för att han var ihop med den familjens dotterlazy skrev:Livshotande skador p.g.a att balkongräcket ger vika kan väl inte jämföras med kvinnor/tjejer som kastas från dem?
Har läst vad han skriver, och har inte märkt att han vare sig vill ursäkta eller förneka någonting!Sniperace skrev:Därför att hans skriveriuer verkar ursäkta eller förneka detta beteende, prevcis som att du verkar vilja sopa detta under mattan och helst se att sådant aldrig skrivs om.....
Fast vad du tycker blir man ju aldrig klok på.Dao skrev:Har läst vad han skriver, och har inte märkt att han vare sig vill ursäkta eller förneka någonting!Sniperace skrev:Därför att hans skriveriuer verkar ursäkta eller förneka detta beteende, prevcis som att du verkar vilja sopa detta under mattan och helst se att sådant aldrig skrivs om.....
Men du och dina kumpaner har en tendens att "tolka" ganska fritt, oavsett vad man skriver! Det är liksom ganska tydligt...
Läs vad jag skriver! Lägg inte på egna fantasier! Om du ännu inte "blir klok på" vad jag tycker, så frågar du!Secrist skrev:Fast vad du tycker blir man ju aldrig klok på.Dao skrev:Har läst vad han skriver, och har inte märkt att han vare sig vill ursäkta eller förneka någonting!Sniperace skrev:Därför att hans skriveriuer verkar ursäkta eller förneka detta beteende, prevcis som att du verkar vilja sopa detta under mattan och helst se att sådant aldrig skrivs om.....
Men du och dina kumpaner har en tendens att "tolka" ganska fritt, oavsett vad man skriver! Det är liksom ganska tydligt...
Va? Du har inte små pretantioner du. Det är ju du som ska stoppa det genom att....Secrist skrev:Och därför vill du stoppa detta genom att.....?Infra skrev:Jag anser att det är förkastligt och respektlöst.Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Tydligare integration med inslag av assimilation.Infra skrev:Va? Du har inte små pretantioner du. Det är ju du som ska stoppa det genom att....Secrist skrev:Och därför vill du stoppa detta genom att.....?Infra skrev:Jag anser att det är förkastligt och respektlöst.Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
jomen vavisst är det väl så *fniss fniss*Dao skrev:Har läst vad han skriver, och har inte märkt att han vare sig vill ursäkta eller förneka någonting!Sniperace skrev:Därför att hans skriveriuer verkar ursäkta eller förneka detta beteende, prevcis som att du verkar vilja sopa detta under mattan och helst se att sådant aldrig skrivs om.....
Att det i såna fall skall gälla alla religösa minoriteter.Secrist skrev:Tydligare integration med inslag av assimilation.Infra skrev:Va? Du har inte små pretantioner du. Det är ju du som ska stoppa det genom att....Secrist skrev:Och därför vill du stoppa detta genom att.....?Infra skrev:Jag anser att det är förkastligt och respektlöst.Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Och ditt förslag är......?
"Jävla Antisemit"!Infra skrev:Att det i såna fall skall gälla alla religösa minoriteter.
Gärna för mig. Det behöver inte betyda att man konverterar.Infra skrev:Att det i såna fall skall gälla alla religösa minoriteter.Secrist skrev:Tydligare integration med inslag av assimilation.Infra skrev:Va? Du har inte små pretantioner du. Det är ju du som ska stoppa det genom att....Secrist skrev:Och därför vill du stoppa detta genom att.....?Infra skrev:Jag anser att det är förkastligt och respektlöst.Sniperace skrev:Vad anser du om hedersvåld, ex att kasta flickor eller pojkar från balkong för att de inte följer klanens hederskodex?Infra skrev:Frågan är fel ställd. Den bygger dessutom på felaktiga antaganden.Sniperace skrev:det visar hur fsrligt det är att gå mot hederstänkandet hos dessa invabdrargrupper.Infra skrev:
Och ditt förslag är......?