Sniperace 2010-05-18, 21:46
F.I.S.T skrev:Du har en mycket besynnerlig ståndpunkt här Sniper...
Japan och Tyskland förde ett expansionskrig, med mer eller mindre världsherravälde som utgångspunkt....
Palestina, slåss för rätten till ett eget land, för självstyre.... att du ens näms nämna dem i sammanhanget är ett hån mot palestinierna....
Och sedan din inställning att det är Palestinierna som skall ge upp, är fascinerande... "meningslös kamp" säger du...
Skulle jag slåss för mitt liv, för mina rättigheter till mitt/vårt land, skulle jag inte se det som meningslöst....
men det du missar, är att när dessa kapitulerade var deras fiender i deras land, de besegrades på egen mark eller hur, bakgrunden lär sakna betydelse, för som sagt i slutänden var det i deras EGET land de fick ge sig, de kämpade för vad DE tyckte var rätt, och skulle då aldrig gett upp om vi ser till de principer du vill hävda.
Själv ser jag det i detta läge som bäst att lägga ner vapnen, och sedan med fredliga medel vända på situationen, kan man inte vinna med vapen så är det ju bara dumt att offra sitt folk i en meningslös död.
och den ÄR meningslös om den inte leder till frihet eller hur?
kan du inte besegra din fiende så är väpnat motstånd meningslöst.
det är inte fråga om rättvisa, vem som har rätt och vem som har fel utan istället logik....