Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
x-medborgare
Vercingetorix
Sniperace
MartinLindgren
RedCloud
Dao
10 posters

    Kampen fortsätter!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 13:47

    Tack och lov för de israeler som vågar sätta sig emot terrorn:

    http://www.fria.nu/artikel/83778
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  RedCloud 2010-05-17, 19:04

    Vi får se hur terrorstaten Israel reagerar när Ship to Gaza konvojen närmar sig...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 19:32

    Men det är fascinerande att det finns israeler som trots enkelspårig hemmapropaganda, kan se vad som händer i deras närhet - när det finns människor här hemma som uppenbarligen gör allt för att blunda för skiten!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-17, 19:41

    En tjej som jag lärt känna genom några repotage jag varit med i, hon är journalist
    på TV 4 / EXPRESSEN, Terese Christiansson som sen ett antal månader tillbaks rapporterar från Afganistan,

    Men förra året var hon 6 månader i Gaza, vi brukar träffas när hon är hemma mellan varven och ta en fika, hon har berättat en hel del om Gaza och situationen för folket där, men har aldrig velat ta upp ämnet för att slippa få hela högerdrevet över mig! silent

    Men vad jag förstått så välkommnas säkert Ship to Gaza konvojen med öppna armar av befolkningen! cheers
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 19:44

    MartinLindgren skrev:En tjej som jag lärt känna genom några repotage jag varit med i, hon är journalist
    på TV 4 / EXPRESSEN, Terese Christiansson som sen ett antal månader tillbaks rapporterar från Afganistan,

    Men förra året var hon 6 månader i Gaza, vi brukar träffas när hon är hemma mellan varven och ta en fika, hon har berättat en hel del om Gaza och situationen för folket där, men har aldrig velat ta upp ämnet för att slippa få hela högerdrevet över mig! silent

    Men vad jag förstått så välkommnas säkert Ship to Gaza konvojen med öppna armar av befolkningen! cheers

    Hon borde ta tjuren i hornen och skriva i Expressen vad hon varit med om! De skulle behöva bli påmnda...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 19:50

    Mer som kämpar:

    http://www.haaretz.com/print-edition/news/after-denied-entry-to-west-bank-chomsky-likens-israel-to-stalinist-regime-1.290736

    Ur texten:

    "The official read the following statement: 'Israel does not like what you say.'"

    Chomsky replied: "Find one government in the world which does." "

    Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-17, 20:45

    Ta tjuren vid hornen, Terese rapporterar hem när hon ligger ute, hon är ju journalist, det är därför hon är ute i världen!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-17, 21:03

    men tänk så bra, skulle palestinier gjort samma sak med demonstrationer mot HAMAZ så skulle de nog inte bli lika väl behandlade som dessa blir av Israel, eller vad tror du?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-17, 21:59

    Du stödjer alltså Israels hot att stoppa nödhjälp till Gaza, är det så Sniper?
    Klarar du av ett enkelt ja eller nej svar utan att börja med ditt sedvanliga men dom då?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-17, 22:13

    MartinLindgren skrev:Du stödjer alltså Israels hot att stoppa nödhjälp till Gaza, är det så Sniper?
    Klarar du av ett enkelt ja eller nej svar utan att börja med ditt sedvanliga men dom då?

    nej, jag ställde bara en enkel fråga, de israeler som protesterar mot Israels övervåld blir inte dödade eller fängslade, men vad händer med palestinier som protesterar mot Hamaz attacker?

    Jag anser att Gaza ska få nödhjälp, och att jag hoppas att de avhåller sig från att försöka smuggla in vapen eller strategisk materiel i denna....

    men sakfråga i trådstarten rörde just att kunna proestera mot terrorn, vad tror du martin, tror du att palestinier i Gaza utan fara kan protestera eller demonstrera mot Hamaz? No
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 23:30

    Sniperace skrev:men tänk så bra, skulle palestinier gjort samma sak med demonstrationer mot HAMAZ så skulle de nog inte bli lika väl behandlade som dessa blir av Israel, eller vad tror du?

    Vilka demonstrationer?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 23:36

    Sniperace skrev:
    MartinLindgren skrev:Du stödjer alltså Israels hot att stoppa nödhjälp till Gaza, är det så Sniper?
    Klarar du av ett enkelt ja eller nej svar utan att börja med ditt sedvanliga men dom då?

    nej, jag ställde bara en enkel fråga, de israeler som protesterar mot Israels övervåld blir inte dödade eller fängslade, men vad händer med palestinier som protesterar mot Hamaz attacker?

    Jag anser att Gaza ska få nödhjälp, och att jag hoppas att de avhåller sig från att försöka smuggla in vapen eller strategisk materiel i denna....

    men sakfråga i trådstarten rörde just att kunna proestera mot terrorn, vad tror du martin, tror du att palestinier i Gaza utan fara kan protestera eller demonstrera mot Hamaz? No

    So what??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 09:36

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men tänk så bra, skulle palestinier gjort samma sak med demonstrationer mot HAMAZ så skulle de nog inte bli lika väl behandlade som dessa blir av Israel, eller vad tror du?

    Vilka demonstrationer?

    Ja, just det, det räcker ju med att råka säga något felaktigt för att dödas av hamaz, så någon demonstration är nog att utesluta, eller vad tror du?

    säge eot hamaz och få ett nackskott är ju vad som gäller....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 09:39

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    MartinLindgren skrev:Du stödjer alltså Israels hot att stoppa nödhjälp till Gaza, är det så Sniper?
    Klarar du av ett enkelt ja eller nej svar utan att börja med ditt sedvanliga men dom då?

    nej, jag ställde bara en enkel fråga, de israeler som protesterar mot Israels övervåld blir inte dödade eller fängslade, men vad händer med palestinier som protesterar mot Hamaz attacker?

    Jag anser att Gaza ska få nödhjälp, och att jag hoppas att de avhåller sig från att försöka smuggla in vapen eller strategisk materiel i denna....

    men sakfråga i trådstarten rörde just att kunna protestera mot terrorn, vad tror du martin, tror du att palestinier i Gaza utan fara kan protestera eller demonstrera mot Hamaz? No

    So what??

    nä, jus det, vad som helst får ju göras i HAMAZ namn eller hur, där spelar det inger Roll hur de gör.

    underbart eller hur?

    Här visar du ju återigen vad du stöder....
    och detr är inte rätten till fria åsikter eller rätten till frihet, det är en sida du stöder oavsett vad de gör....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 09:42

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men tänk så bra, skulle palestinier gjort samma sak med demonstrationer mot HAMAZ så skulle de nog inte bli lika väl behandlade som dessa blir av Israel, eller vad tror du?

    Vilka demonstrationer?

    Ja, just det, det räcker ju med att råka säga något felaktigt för att dödas av hamaz, så någon demonstration är nog att utesluta, eller vad tror du?

    säge eot hamaz och få ett nackskott är ju vad som gäller....

    Nåja - det du skruiver är ytterligare ett skäl till att hjälpa palestinierna!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 09:45

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:So what??

    nä, jus det, vad som helst får ju göras i HAMAZ namn eller hur, där spelar det inger Roll hur de gör.

    underbart eller hur?

    Här visar du ju återigen vad du stöder....
    och detr är inte rätten till fria åsikter eller rätten till frihet, det är en sida du stöder oavsett vad de gör....

    Du svarade inte på min fråga...

    Istället kommer du med stolliga anklagelser...

    Föga överraskande...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 09:51

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:So what??

    nä, jus det, vad som helst får ju göras i HAMAZ namn eller hur, där spelar det inger Roll hur de gör.

    underbart eller hur?

    Här visar du ju återigen vad du stöder....
    och detr är inte rätten till fria åsikter eller rätten till frihet, det är en sida du stöder oavsett vad de gör....

    Du svarade inte på min fråga...

    Istället kommer du med stolliga anklagelser...

    Föga överraskande...


    men snälla DAO, "SO WHAT" är ett påstående i den formen, det menas att "det skiter väl jag i...."

    så förklara nu för mig vad DU menade med denna fras?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 09:56

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men tänk så bra, skulle palestinier gjort samma sak med demonstrationer mot HAMAZ så skulle de nog inte bli lika väl behandlade som dessa blir av Israel, eller vad tror du?

    Vilka demonstrationer?

    Ja, just det, det räcker ju med att råka säga något felaktigt för att dödas av hamaz, så någon demonstration är nog att utesluta, eller vad tror du?

    säge eot hamaz och få ett nackskott är ju vad som gäller....

    Nåja - det du skruiver är ytterligare ett skäl till att hjälpa palestinierna!

    Ja, hjälpa PALESTINIERNA, men tyvärr är även HAMAZ palestinier, och vilka tror du tillskansar sig hjälpen?
    jo HAMAZ, det har ju ett flertal gånger visat sig att de stjäl det som kommer, bla har de plundrat fn-hjälp osv för sig själva.

    men det är ju dessa du till 100% stöder genom att svara SO WHAT på det att den som säger emot dem blir dödad, du ger med detta ditt samtycke genom att rycka på axlarna och mena att det är väl inget problem...

    du avslöjade dig därmed med ditt uttalande, för det är väl inte så att du inte vet vad du säger?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 11:42

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:So what??

    nä, jus det, vad som helst får ju göras i HAMAZ namn eller hur, där spelar det inger Roll hur de gör.

    underbart eller hur?

    Här visar du ju återigen vad du stöder....
    och detr är inte rätten till fria åsikter eller rätten till frihet, det är en sida du stöder oavsett vad de gör....

    Du svarade inte på min fråga...

    Istället kommer du med stolliga anklagelser...

    Föga överraskande...


    men snälla DAO, "SO WHAT" är ett påstående i den formen, det menas att "det skiter väl jag i...."

    så förklara nu för mig vad DU menade med denna fras?

    Frågan "So What?" betyder i ren översättning "och?" - och betyder just detta. Vad har din framställning med Israels terror att göra?

    Är de ursäkter? Eller en förklaring? Eller bortförklaring?

    Eller som jag tror - en fokusförskjutning?

    Man skall inte kunna kritisera Israel så länge som Hamas är dumma?!

    Enkelt uttryckt: Kan du förklara vad som är poängen med ditt inlägg?

    Eller vill du att jag skall hitta enklare formuleringar?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 13:07

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:So what??

    nä, jus det, vad som helst får ju göras i HAMAZ namn eller hur, där spelar det inger Roll hur de gör.

    underbart eller hur?

    Här visar du ju återigen vad du stöder....
    och detr är inte rätten till fria åsikter eller rätten till frihet, det är en sida du stöder oavsett vad de gör....

    Du svarade inte på min fråga...

    Istället kommer du med stolliga anklagelser...

    Föga överraskande...


    men snälla DAO, "SO WHAT" är ett påstående i den formen, det menas att "det skiter väl jag i...."

    så förklara nu för mig vad DU menade med denna fras?

    Frågan "So What?" betyder i ren översättning "och?" - och betyder just detta. Vad har din framställning med Israels terror att göra?

    Är de ursäkter? Eller en förklaring? Eller bortförklaring?

    Eller som jag tror - en fokusförskjutning?

    Man skall inte kunna kritisera Israel så länge som Hamas är dumma?!

    Enkelt uttryckt: Kan du förklara vad som är poängen med ditt inlägg?

    Eller vill du att jag skall hitta enklare formuleringar?

    återigen så förklarade du din ståndpunkt med ett föraktfullt "OCH" vilket de flesta tolkar exakt likadant, de motsvarar varanda och avses att du skiter i detta... att du ser det som sakna betydelse det var ju inte väntat att du skulle erkänna så rakt ut.



    det jag säger är glasklart, det är ofarligt för israeler att demonstrera och klaga på sin regering, det är förenat med livsfara för palestinierna att demonstrera eller klaga på HAMAZ, du vet de där du så frenetiskt stöder......


    hade det varit den vanlige palestiniern du stödde så vore det bra, men du visar ditt hundraprocentiga stöd för ALLT som är EMOT "den lille och den store satan" iinlägg efter inlägg....
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-18, 14:32

    Är det bara jag som anser att vi borde exportera så mycket vapen det bara går till båda sidor, så att de äntligen kan få skjuta ihjäl varandra och därigenom få ett slut på det här eviga käbblet? Det är ju fortfarande bara grushögar de bråkar om... :-)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 15:10

    Sniperace skrev:återigen så förklarade du din ståndpunkt med ett föraktfullt "OCH" vilket de flesta tolkar exakt likadant, de motsvarar varanda och avses att du skiter i detta... att du ser det som sakna betydelse det var ju inte väntat att du skulle erkänna så rakt ut.



    det jag säger är glasklart, det är ofarligt för israeler att demonstrera och klaga på sin regering, det är förenat med livsfara för palestinierna att demonstrera eller klaga på HAMAZ, du vet de där du så frenetiskt stöder......


    hade det varit den vanlige palestiniern du stödde så vore det bra, men du visar ditt hundraprocentiga stöd för ALLT som är EMOT "den lille och den store satan" iinlägg efter inlägg....

    Med dig gäller mer att det i praktiken kvittar vad man skriver - du förvränger det ändå till lite vad du vill...

    Vad "de flesta" tolkar kan du inte säga, utan du måste utgå från vad det betyder. Det betyder att man väntar på ytterligare besked, då det du kommit med inte gett någonting för debatten!

    Att du tolkar att jag skiter i det du skrev är DIN EGEN vanetolkning, antagligen beroende på att du själv inte kan motivera ditt inlägg... Då är det ju enklare att hitta på saker om den som hade mage att ifrågasätte dina floskler!

    Det du säger är bara glasklart för de som inte vet hur situationen ser ut. Det är INTE ofarligt för israeler att demonstrera och protestera mot Israels terror. Och på samma sätt är din beskrivning av Hamas terror överdriven - även om de absolut inte är några som skall försvaras.

    Du har en tendens att se på det hela lite svart-vitt - där ena parten är demoner och de andra är änglar!

    Dit sista mentalt störda stycke svarar jag inte på, då det uppenbarligen saknar betydelse, mer än i ditt egna förvirrade fantasivärld...

    Däremot saknar ditt inlägg belägg för att vi i bl.a. Sverige skall undvika att hjälpa palestinierna.

    Till skillnad från Ísrael har Hamas visat tydligt att de KAN gå att lita på, trots att de är dumma på olika sätt!

    Öppna dina vyer, Sniper...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 15:11

    Vercingetorix skrev:Är det bara jag som anser att vi borde exportera så mycket vapen det bara går till båda sidor, så att de äntligen kan få skjuta ihjäl varandra och därigenom få ett slut på det här eviga käbblet? Det är ju fortfarande bara grushögar de bråkar om... :-)

    Det har supermakten man inte får kritisera redan testat! Och det går helt i linje med traditionell högerpolitik, så uppenbarligen är du inte ensam om att tycka detta...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-18, 15:17

    Vercingetorix skrev:Är det bara jag som anser att vi borde exportera så mycket vapen det bara går till båda sidor, så att de äntligen kan få skjuta ihjäl varandra och därigenom få ett slut på det här eviga käbblet? Det är ju fortfarande bara grushögar de bråkar om... :-)

    Tror inte det funkar så länge det finns två människor kommer det uppstå gräl även om det bara är över ett sandkorn,, Shocked
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 15:36

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:återigen så förklarade du din ståndpunkt med ett föraktfullt "OCH" vilket de flesta tolkar exakt likadant, de motsvarar varanda och avses att du skiter i detta... att du ser det som sakna betydelse det var ju inte väntat att du skulle erkänna så rakt ut.



    det jag säger är glasklart, det är ofarligt för israeler att demonstrera och klaga på sin regering, det är förenat med livsfara för palestinierna att demonstrera eller klaga på HAMAZ, du vet de där du så frenetiskt stöder......


    hade det varit den vanlige palestiniern du stödde så vore det bra, men du visar ditt hundraprocentiga stöd för ALLT som är EMOT "den lille och den store satan" iinlägg efter inlägg....

    Med dig gäller mer att det i praktiken kvittar vad man skriver - du förvränger det ändå till lite vad du vill...

    Vad "de flesta" tolkar kan du inte säga, utan du måste utgå från vad det betyder. Det betyder att man väntar på ytterligare besked, då det du kommit med inte gett någonting för debatten!

    Att du tolkar att jag skiter i det du skrev är DIN EGEN vanetolkning, antagligen beroende på att du själv inte kan motivera ditt inlägg... Då är det ju enklare att hitta på saker om den som hade mage att ifrågasätte dina floskler!

    Det du säger är bara glasklart för de som inte vet hur situationen ser ut. Det är INTE ofarligt för israeler att demonstrera och protestera mot Israels terror. Och på samma sätt är din beskrivning av Hamas terror överdriven - även om de absolut inte är några som skall försvaras.

    Du har en tendens att se på det hela lite svart-vitt - där ena parten är demoner och de andra är änglar!

    Dit sista mentalt störda stycke svarar jag inte på, då det uppenbarligen saknar betydelse, mer än i ditt egna förvirrade fantasivärld...

    Däremot saknar ditt inlägg belägg för att vi i bl.a. Sverige skall undvika att hjälpa palestinierna.

    Till skillnad från Ísrael har Hamas visat tydligt att de KAN gå att lita på, trots att de är dumma på olika sätt!

    Öppna dina vyer, Sniper...

    hur kommer det då sig att det förekommer demonstrationer likt dem du skrev om, de straffas INTE eller hur?

    och jag har aldrig sett Israel som oskyldigt, det har jag klart skrivit tidigare, men HAMAZ är rena döden för palestinierna, de ha skadat dessa mer än allt annat under åren.

    och NEJ hamas har visat klart och tydligt att man INTE kan lita på dem....
    i lika stor grad som att man inte kan lita på israels hökar.

    Och som jag hela tiden sagt, hamaz har bollen i sin hand, de kan avsluta sina terrorattacker, så lär det inte bli några mpotattacker

    Sponsored content


    Kampen fortsätter! Empty Sv: Kampen fortsätter!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 10:48