RedMentalCase 2010-05-03, 17:13
Ja, nu fick jag en jobbig uppgift.
Det är så jobbigt att till och med de mest slipade har problem att angripa eländet.
Det satsas pengar från kommunala och statliga medel på en rad projekt, saker, grupper och myndigheter nästan helt utan ände.
Kulturstöd, låter ju bra, men huvuddelen går ner i ett svart hål av mupperi och till stöd av meningslösheter som antingen hade kunnat bära sig själv utan stöd eller helt enkelt inte ska ha stöd.
Stöd till organisationer av så många slag att tangentbordet mitt hade slitits ut om jag namngett alla, feminister, sexister, naturister , naturvårdare, projekt för fan och hans moster.
Allt säkert bra, men varöfr ska skattemedel betala. Finns ingen som helst rimlig anledning att i ett så rikt land som Sverige sponsra alla möjliga fritidssysselsättnignar, för det är vad det är.
Presstöd, jaha, ska tidningar som drar in pengar på annonser samtidigt få skattemedel?, helsjukt.
Pengar till alla möjliga politiska organisationer, ja få politikerna till att dra in det, omöjligt.
Det finns närmare 500 myndigheter i detta land, men hör och häpna, för 50 år sen klarade vi oss jävligt bra utan 90 % av dem.
Det hemska är att få eller ingen rör i denna ack så vedervärdig skithög, för politiker själva, OCH journalisterna, är själva så insyltade i hela grejen att de inte vill såga av grenen de sitter på.
Det handlar om prioriteringar, och att folk i gemen köper det som händer idag är sanslöst. Det måste vara den illusionen igen, att man inbillar sig att det är grannen som betalar.: