+12
Sniperace
Dao
RedCloud
x-medborgare
RedMentalCase
berralarzon
Corven
croz
F.I.S.T
redalert
theward
Sossar ee lata
16 posters
En sak är 100% säker, tror man på Röd gröna rörans idéer så....
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
är man en lat person som inte vill kämpa och hjälpa till, man lutar sig tillbaka på bidrag betalda av alla som jobbar och sliter, man vill inte ha ett jobb utan man vill ha bidrag, ingen får sätta press på en att försöka, bidrag bidrag bidrag & hööööööga skattter på arbetande, det är denna persons filosofi.
theward- Antal inlägg : 6709
Sossar ee lata skrev:är man en lat person som inte vill kämpa och hjälpa till, man lutar sig tillbaka på bidrag betalda av alla som jobbar och sliter, man vill inte ha ett jobb utan man vill ha bidrag, ingen får sätta press på en att försöka, bidrag bidrag bidrag & hööööööga skattter på arbetande, det är denna persons filosofi.
Tänk efter lite...innan du skriver...
Du menar att majoriteten av svenska befolkning vill det du påstår???
Menar du samtidigt att de som röstar på alliansen aldrig är vare sig lata eller fuskar till sig av statens pengar???
redalert- Antal inlägg : 13973
theward skrev:Sossar ee lata skrev:är man en lat person som inte vill kämpa och hjälpa till, man lutar sig tillbaka på bidrag betalda av alla som jobbar och sliter, man vill inte ha ett jobb utan man vill ha bidrag, ingen får sätta press på en att försöka, bidrag bidrag bidrag & hööööööga skattter på arbetande, det är denna persons filosofi.
Menar du samtidigt att de som röstar på alliansen aldrig är vare sig lata eller fuskar till sig av statens pengar???
Fuskar och latar sig gör alla när chansen uppenbarar sig det är därför man inte skall ha system som uppmuntrar till eller inte ger några andra valmöjligheter!
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
så om man har hårda regler och ställer krav på folk så minskar fusket, sosseriet vill ju åter släppa allt fritt, ut med folk i bidragsberoende så höjer vi bidragen innan valen, det är melodin för rödnäsorna! Nej hårdare krav på att folk ska ta hand om sig själva, halverade bidsrag de första 3 månaderna samt 5 karensdagar så folk får ta ur egen ficka när de blir snuviga, då sjunken "sjuktalen" rejält, Sverige har världens sjukaste friskaste folk!!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
[quote="Sossar ee lata"]så om man har hårda regler och ställer krav på folk så minskar fusket,
Utom när det gäller moderaters eget fusk ....
redalert- Antal inlägg : 13973
[quote="F.I.S.T"]
Vilket larv!
När skall du börja debattera?
Sossar ee lata skrev:så om man har hårda regler och ställer krav på folk så minskar fusket,
Vilket larv!
croz- Antal inlägg : 278
Sossar ee lata skrev:så om man har hårda regler och ställer krav på folk så minskar fusket, sosseriet vill ju åter släppa allt fritt, ut med folk i bidragsberoende så höjer vi bidragen innan valen, det är melodin för rödnäsorna! Nej hårdare krav på att folk ska ta hand om sig själva, halverade bidsrag de första 3 månaderna samt 5 karensdagar så folk får ta ur egen ficka när de blir snuviga, då sjunken "sjuktalen" rejält, Sverige har världens sjukaste friskaste folk!!
Du tror inte att 5 karensdagar kommer tvinga människor att jobba fastän att dem borde vara hemma?
Corven- Antal inlägg : 1827
Sossar ee lata skrev:är man en lat person som inte vill kämpa och hjälpa till, man lutar sig tillbaka på bidrag betalda av alla som jobbar och sliter, man vill inte ha ett jobb utan man vill ha bidrag, ingen får sätta press på en att försöka, bidrag bidrag bidrag & hööööööga skattter på arbetande, det är denna persons filosofi.
Som man brukar säga: Efter sig själv dömer man andra....
Sossar ee lata skrev:så om man har hårda regler och ställer krav på folk så minskar fusket,
F.I.S.T skrev:Utom när det gäller moderaters eget fusk ....
redalert skrev:Vilket larv!
Ja visst är det larvigt av moderater att säga att dom ska minska fusket...
När man hamnar i fuskskandal efter fuskskandal....
Men det är klart att fuska i val.. är väl inte lika allvarligt i dina ögon som att en sjukskriven klipper sin gräsmatta
berralarzon- Antal inlägg : 6964
F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:så om man har hårda regler och ställer krav på folk så minskar fusket,F.I.S.T skrev:Utom när det gäller moderaters eget fusk ....redalert skrev:Vilket larv!
Ja visst är det larvigt av moderater att säga att dom ska minska fusket...
När man hamnar i fuskskandal efter fuskskandal....
Men det är klart att fuska i val.. är väl inte lika allvarligt i dina ögon som att en sjukskriven klipper sin gräsmatta
Här passar en bh/combuster lol:flagga bra fast inte då i rödastjärtens negtiva mening.
//berra
redalert skrev:theward skrev:Sossar ee lata skrev:är man en lat person som inte vill kämpa och hjälpa till, man lutar sig tillbaka på bidrag betalda av alla som jobbar och sliter, man vill inte ha ett jobb utan man vill ha bidrag, ingen får sätta press på en att försöka, bidrag bidrag bidrag & hööööööga skattter på arbetande, det är denna persons filosofi.
Fuskar och latar sig gör alla när chansen uppenbarar sig det är därför man inte skall ha system som uppmuntrar till eller inte ger några andra valmöjligheter!
öhh hur ska et sådant "system" se ut ??
ps nä alla väljer inte att fuska även om de har chansen,,,
Tex så kunde jag tjäna 1000-tals kronor varje månad på att folk lämnar alldeles för mkt pengar när de handlat.
Men jag säger till dem eller ropar på dem, att de ska ha pengar tillbaka
likadant om de hlömmer lotter de köpt osv...
antar att RA skulle behålla allt för sig själv ?
theward skrev:redalert skrev:theward skrev:Sossar ee lata skrev:är man en lat person som inte vill kämpa och hjälpa till, man lutar sig tillbaka på bidrag betalda av alla som jobbar och sliter, man vill inte ha ett jobb utan man vill ha bidrag, ingen får sätta press på en att försöka, bidrag bidrag bidrag & hööööööga skattter på arbetande, det är denna persons filosofi.
öhh hur ska et sådant "system" se ut ??
ps nä alla väljer inte att fuska även om de har chansen,,,
Tex så kunde jag tjäna 1000-tals kronor varje månad på att folk lämnar alldeles för mkt pengar när de handlat.
Men jag säger till dem eller ropar på dem, att de ska ha pengar tillbaka
likadant om de hlömmer lotter de köpt osv...
antar att RA skulle behålla allt för sig själv ?
Sånt där "trams" som ärlighet tror RA inte på
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 13
ärliga
Jag tror på ärlighet, och medmänniskorna.
Jag tror fullt och fast att de flesta rödingar här inne är helt ärligt arbetsskygga.
Varför går ni hela tiden som katten kring het gröt, säg som det är, ni gitter inte jobba för er försörjning.
Jag tror fullt och fast att de flesta rödingar här inne är helt ärligt arbetsskygga.
Varför går ni hela tiden som katten kring het gröt, säg som det är, ni gitter inte jobba för er försörjning.
[quote="RedMentalCase"]Jag tror på ärlighet, och medmänniskorna.
Varför går ni hela tiden som katten kring het gröt, säg som det är, ni gitter inte jobba för er försörjning.[/quote
Hmmm... konsigt påstående från en av sig själv erkänd skattebrottsling som bjudit på många *goda skratt efter att ha delgett oss sin *hjärnas dårskap i inlägg efter inlägg.
//berra
*negativt,
*okej en överdrift encellighjärna!
Varför går ni hela tiden som katten kring het gröt, säg som det är, ni gitter inte jobba för er försörjning.[/quote
Hmmm... konsigt påstående från en av sig själv erkänd skattebrottsling som bjudit på många *goda skratt efter att ha delgett oss sin *hjärnas dårskap i inlägg efter inlägg.
//berra
*negativt,
*okej en överdrift encellighjärna!
RedMentalCase skrev:Jag tror på ärlighet, och medmänniskorna.
hur många är det som inte jobbar?
helt allvarligt tror jag få skulle jobba om det fanns andra bättre alternativ ....
jag skulle sluta direkt om jag vann en massa pengar.
Fast det gör mig öht inte arbetskygg
ja andra ska väl vara ärliga, bara du slipper
MentalCase skrev:Jag tror på ärlighet,
Här måste jag bara ta till er egen käraste och mest använda smiley:
MentalCase skrev:och medmänniskorna.
Är rödgröna dina medmänniskor ???
MentalCase skrev:Jag tror fullt och fast att de flesta rödingar här inne är helt ärligt arbetsskygga.Varför går ni hela tiden som katten kring het gröt, säg som det är, ni gitter inte jobba för er försörjning.
Det är din fördom....
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
jag jobbar min gubbe jobbar.. är vi en moderater som inte hittar dörren ut ur garderoben då ?
x-medborgare skrev:jag jobbar min gubbe jobbar.. är vi en moderater som inte hittar dörren ut ur garderoben då ?
Säg inte att du gör något ideellt ibland oxå, hjälper någon gratis ???
det finns namn på sådant, och på nåt sätt är det detsamma som diktatur
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
F.I.S.T skrev:x-medborgare skrev:jag jobbar min gubbe jobbar.. är vi en moderater som inte hittar dörren ut ur garderoben då ?
Säg inte att du gör något ideellt ibland oxå, hjälper någon gratis ???
det finns namn på sådant, och på nåt sätt är det detsamma som diktatur
Pssss.. hum ja det händer
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Mentalfallet skrev:Jag tror på ärlighet,
Mentalfallet skrev:"Jag tjänar 30 000, min fru 20, och så svartar vi några tusen varje månad..."
Du om någon gör skäl för ditt nickname....
Sover blå trollen ?.... vad var det nån sa om solsken och troll ??
Inatt vimlade det med blå troll
Inatt vimlade det med blå troll
Dao- Antal inlägg : 26567
Konstigt.. När jag läser din första mening, försvinner de andra... När jag läser dina två sista meningar försvinner den första...
De verkar inte riktigt hänga samman...
Dao skrev:RedMentalCase skrev:Jag tror på ärlighet, och medmänniskorna.
Konstigt.. När jag läser din första mening, försvinner de andra... När jag läser dina två sista meningar försvinner de första...
Kallas allmänt för skitpratarfilter.. perspektiv.
//berra
RedCloud- Antal inlägg : 23039
= otrimmad fantasigenerator....