Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
MartinLindgren
R.O.F.L
SiP
Secrist
lazy
Dao
Infra
redalert
ANNA2LINK
RedCloud
berralarzon
F.I.S.T
fingubben
KickTheRasist
Sniperace
19 posters

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-25, 23:35

    lazy skrev:
    Jag har bläddrat i Koranen. Tja. Det sista citatet få väl betraktas
    som en uppmaning att föröka sig. Det ska vi väl ändå göra? De kanske
    missade att beskriva mannen som kvinnans frögurka.

    I Koranen står att kvinnan skall ha kläder som skyler kroppen, typ.
    Tja. Är inte de plagg som sytts upp för ändamålet rätt ändamålsenliga?
    Slöjan t ex?

    Bläddrat i Koranen? Skulle snarare tro att du har den jämte dig
    även när du sover.

    När det gäller kläder så har jag lite svårt att se att de är ändamålsenliga
    i det kalla norden, heltäckande slöja verkar snarare bli ett problem för
    bäraren här.

    Tänk, att så fort man går tillrätta med nattståndna fördomar mot muslimer då är man "religös"
    Tror du inte det räcker med att hata lögnen och att vara rättsmedveten?


    Senast ändrad av Infra den 2010-04-26, 04:38, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  lazy 2010-04-25, 23:41

    Tänk, att så fort man går tillrätta med nattståndna fördomar mot muslimer då är man "religös" Tror du inte det räcker med att hata lögnen och att vara rättsmedveten?

    Då vore det kanske på sin plats att vara "rättsmedveten" även åt
    det andra hållet istället för att förneka allt som är "obekvämt."
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 23:45

    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:Enligt islam är kvinnor och barn mannens egendom. Mannen har rätt att ta kollektiva beslut, aga och bestraffa familjemedlemmar om de inte underordnar sig eller vanärar familjen och släktens rykte och heder. Det gäller särskilt flickor och kvinnor. Allt detta strider mot det fria och demokratiska samhällets värderingar och mot de mänskliga rättigheterna.

    Religionsfrihet innebär rätten att tro och utöva sin religion. Men religionsfriheten innebär inte att tvinga på små flickor slöja, att sätta dem i skolor där de inte får kontakt med övriga samhället och där de lär sig att förakta västvärlden och hata judar. Religionsfrihet innebär inte rätten att hjärntvätta små pojkar i koranskolor eller att gifta bort flickor. Då har religionsfriheten blivit ett tvång, och dessutom en täckmantel för att utöva kontroll på närstående.

    Att småflickor bär slöja blir allt vanligare. Konsekvenserna ser vi i grundskolan. Föräldrar tar sig rätten att förbjuda sina barn att t.ex. delta i simundervisning och sex- och samlevnadslektioner. Flickors rörelsefrihet är kraftigt begränsad, ofta har de inga vänner utanför den egna gruppen och saknar kontakt med övriga samhället.



    Källa: Politikerbloggen.se Vad är det för land vi skapar när allt detta får ske i Sverige?

    En blogg Anna ?? ..... det är väl knappast att referera till som nåt annat än ÅSIKTER, knappast fakta !!!
    Och du länkar inte heller ser jag


    Ja F.I.S.T vill bara visa att det finns en hel del fakta om att detta med tvång i Sverige förekommer trotts att ingen av oss vill det.

    Detta med att en del muslimska föräldrar inte låter sina barn få leka med svenska barn har jag ju sett med egna ögon. Det är inte bara påhittat.

    Vi skapar ju mer och mer ett "vi" och "dom" samhälle så som vi har pratat om här inne tidigare. Vi får ju mer och mer ett uppdelat samhälle som har mycket med våra olika religioner och det här med segregering att göra. Vi skapar ett samhälle som ja... Vad kan hända i framtiden om vi inte skapar ett samhälle som vi tillsammans vill ha? Det vågar man ju inte tänka på. Problemen kan ju bli så stora så vi inte kan hantera dom... Vi är på väg däråt...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 23:45

    lazy skrev:
    Tänk, att så fort man går tillrätta med nattståndna fördomar mot muslimer då är man "religös" Tror du inte det räcker med att hata lögnen och att vara rättsmedveten?

    Då vore det kanske på sin plats att vara "rättsmedveten" även åt
    det andra hållet istället för att förneka allt som är "obekvämt."


    Ja det kan man verkligen tycka.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:05

    ANNA2LINK skrev:Nästan varje dag blir vi matade med kommentarer om muslimska kvinnors rätt att klä sig som de vill. Även representanter för dessa kvinnor återkommer titt som tätt i media för att förklara att det inte handlar om kvinnoförtryck utan att de har valt att bära dessa klädesplagg själv. De vill med sin klädsel markera att de lever enligt Koranen och följer Guds lag.

    Men vad exakt innebär detta i praktiken? Jag har själv inte läst Koranen men vet genom andra att det inte står någonstans om att kvinnan ska skyla sig för att bekräfta sin Gudstro. Däremot står det att kvinnan är "den åker som mannen har att förfoga över ".

    Sålunda handlar det alltså om männens makt över kvinnan som ska lyda och vara honom underdånig. Rent praktiskt så är det kvinnans sexualitet som är mannens domän att förfoga över som han vill. Men kvinnans sexualitet är syndig och frestar mannen (jmfr med Adam och Eva). Så för att skydda mannen mot alltför påträngande fysiska behov måste kvinnan skylas. Håret antas vara ett fäste för en extra hög nivå av kvinnligt könshormon (fereomoner) och bör därför vara extra viktigt att paketera in i det vi kallar för slöja.

    Muslimska flickor börjar bära slöja när de blir könsmogna.

    Vidare syftar slöjan till att markera att kvinnan inte är allmängods. Hon tillhör alltid en man. Antingen fadern, kusinerna och bröderna och senare sin äkta man. Kvinnan har på detta sätt inte ensamrätt till sitt liv och sin identitet.

    I Sverige får vi inte kalla detta kvinnoförtryck. Nej, här är det kvinnoförtryck att kvinnan tjänar mindre än en man, eller att hon - ve och fasa - är hemmafru och tar hand om parets gemensamma barn. Genusforskarna ägnar sig åt trumpetens historia i västerländsk kultur. Att de alltid annars så högljudda feministerna inte ägnar de muslimska kvinnors situation en enda artikel säger något om på vilken nivå det är ok att ägna sig åt opinionsbildning.

    I Sverige har vi kommit långt vad gäller att ge kvinnor och män samma förutsättningar och möjligheter att skapa ett eget liv. Det har tagit lång tid och mycket svett och möda. Varför använder man inget krut på att ifrågasätta det muslimska förhållningssättet när det gäller kvinnorna? De enda rättigheterna vi tycks ge dem är religionsfrihet och att fritt få utöva sin kultur i vårt land. Kvinnlig frigörelse, självständighet och självförverkligande är sålunda enbart något som ska förbehållas svenska kvinnor?


    Källa: Maj Grandmo, Newsmill

    Snälla Anna... Blev glad när jag såg att det inte var DU som skrev detta inlägg, även om det var insänt av dig!

    Newamill är synnerligen väldigt korkade IGEN, när de åter verkar föra fram en som saknar ingående kunskap i det hon tar upp!

    Detta med kvinnan som åker, är ingen beskrivning av att att mannen skall förtrycka kvinnan, utan bara en beskrivning av att kvinnan var den som gav liv. Åkern i Muhammeds region var mycket högt värderad!

    Inte mycket visar att slöjan används för att förtrycka kvinnan heller. Islam är i grunden en religion som jämställer kvinnan med mannen. Muhammed till exempel värderade kvinnorna nästan högre än männen i hans omgivning - för deras vishet!

    Kan du inte försöka hitta källor från människor som åtminstone har en grundläggande kunskap i ämnet???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:06

    ANNA2LINK skrev:
    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:Flickor hotas av muslimska åsiktspoliser
    Text: Olle Lönnaeus, Niklas Orrenius och Erik Magnusson
    Uppdaterad 10 februari 2006 17.44 Publicerad 10 februari 2006 0.11

    Sverige.Flickor förbjuds att bada, dansa och spela musik. Kvinnor får inte gå på stan, ta studielån eller jobba. Allt mer blir ”haram” – förbjudet.
    Muslimska kvinnor som vill ”leva svenskt” känner sig förföljda.
    Sydsvenskan har träffat nittonåriga Shirin, som i sin gymnasieskola i Malmö ständigt får höra tjat om att bära slöja och traditionella muslimska kläder.


    Källa Sydsvenskan

    Sydsvenskan är kanske inte bästa källan när det gäller värderingar hur muslimer har det i Sverige, men ändå är detta sant om än fortfarande väldigt liten skala!

    Problemet tar Sydsvenskan dock aldrig upp - att detta är konsekvensen av det utanförskap som tyvärr drabbar allt för många invandrare i Sverige!



    Nej kanske inte men den belyser problemen...

    Nej inte riktigt! Den lyfter fram konsekvensen av ett "vi och dom"-samhälle - men försöker inte komma in på livet för vad som ORSAKAT denna uppdelning!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:07

    ANNA2LINK skrev:
    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:- Det är tveksamt om kvinnor bör ha rätt till ett eget socialt liv utanför hemmet, säger imam Abd al Haqq Kielan, före detta Leif Karlsson.
    - I Sverige finns det lagar mot diskriminering och förtryck. De borde gälla oavsett religiösa förtecken, menar Maria Rashidi, aktivist i Kvinnors Rätt.


    "En illusion att förverkliga sig själv" - muslimsk syn på kvinnan

    - Jag förstår inte Sverige och dess lagar. Det är okej att homosexuella gifter sig men det är inte tillåtet att ha fyra fruar. Jag har synnerligen svårt att förstå homoäktenskap.

    Leif Karlsson heter sedan trettio år tillbaka Abd al Haqq Kielan och är numera muslimsk imam. Han är dessutom ordförande i Svenska Islamiska Samfundet. Han menar att en av hans viktigaste uppgifter är att integrera islam i det svenska samhället.


    Källa: paraplyprojetet

    Va vad säger man om detta, detta anser jag helt horribelt...

    På vilket sätt skiljer detta sig från ex. Kd:s ståndpunkter? Kd är väl integrerat, eller?


    ??? KD har väl inte samma ståndpunkter som det här?

    Om giftemål mellan homosexuella? Har du inte hängt med den senaste tiden, eller?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:09

    lazy skrev:
    Jag har bläddrat i Koranen. Tja. Det sista citatet få väl betraktas
    som en uppmaning att föröka sig. Det ska vi väl ändå göra? De kanske
    missade att beskriva mannen som kvinnans frögurka.

    I Koranen står att kvinnan skall ha kläder som skyler kroppen, typ.
    Tja. Är inte de plagg som sytts upp för ändamålet rätt ändamålsenliga?
    Slöjan t ex?

    Bläddrat i Koranen? Skulle snarare tro att du har den jämte dig
    även när du sover.

    När det gäller kläder så har jag lite svårt att se att de är ändamålsenliga
    i det kalla norden, heltäckande slöja verkar snarare bli ett problem för
    bäraren här.

    Varför det?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:12

    ANNA2LINK skrev:Enligt islam är kvinnor och barn mannens egendom. Mannen har rätt att ta kollektiva beslut, aga och bestraffa familjemedlemmar om de inte underordnar sig eller vanärar familjen och släktens rykte och heder. Det gäller särskilt flickor och kvinnor. Allt detta strider mot det fria och demokratiska samhällets värderingar och mot de mänskliga rättigheterna.

    Religionsfrihet innebär rätten att tro och utöva sin religion. Men religionsfriheten innebär inte att tvinga på små flickor slöja, att sätta dem i skolor där de inte får kontakt med övriga samhället och där de lär sig att förakta västvärlden och hata judar. Religionsfrihet innebär inte rätten att hjärntvätta små pojkar i koranskolor eller att gifta bort flickor. Då har religionsfriheten blivit ett tvång, och dessutom en täckmantel för att utöva kontroll på närstående.

    Att småflickor bär slöja blir allt vanligare. Konsekvenserna ser vi i grundskolan. Föräldrar tar sig rätten att förbjuda sina barn att t.ex. delta i simundervisning och sex- och samlevnadslektioner. Flickors rörelsefrihet är kraftigt begränsad, ofta har de inga vänner utanför den egna gruppen och saknar kontakt med övriga samhället.



    Källa: Politikerbloggen.se



    Vad är det för land vi skapar när allt detta får ske i Sverige?

    Nu måste jag fråga dig var du hittar dessa konstiga artiklar??? Du ger en källa, det gör du - men uppenbarligen ställer du inte speciellt stora krav på KUNSKAPEN hos de som uttalar sig!

    I ISLAM ÄR KVINNOR OCH BARN INTE ALLS MANNENS EGENDOM!!!!

    Basta!!!

    Dina källor verkar vara med ND än SD, faktiskt...

    Kanske dags att vända dig till exempel islamologer eller liknande?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:17

    ANNA2LINK skrev:Ja F.I.S.T vill bara visa att det finns en hel del fakta om att detta med tvång i Sverige förekommer trotts att ingen av oss vill det.

    Detta med att en del muslimska föräldrar inte låter sina barn få leka med svenska barn har jag ju sett med egna ögon. Det är inte bara påhittat.

    Vi skapar ju mer och mer ett "vi" och "dom" samhälle så som vi har pratat om här inne tidigare. Vi får ju mer och mer ett uppdelat samhälle som har mycket med våra olika religioner och det här med segregering att göra. Vi skapar ett samhälle som ja... Vad kan hända i framtiden om vi inte skapar ett samhälle som vi tillsammans vill ha? Det vågar man ju inte tänka på. Problemen kan ju bli så stora så vi inte kan hantera dom... Vi är på väg däråt...

    Din källa påvisar ingen fakta, Anna!

    Du, med dina tvivelaktiga länkar, är en av de som skapar ett "vi och dom"-samhälle, Anna!

    Religionerna delar inte upp någonting. Oftast är det just religiösa människor som är mer toleranta gentemot andra religioner.

    Det som delar upp samhället i "vi och dom" är OKUNSKAP!!!

    Problemen är inte alls ohanterbara - bara man inte ger sig på väderkvarnar när man vill kämpa för något bra!

    Ta reda på lite mer om islam, religioner i allmänhet - träffa folk och prata med dem. Kommunikation är det sm saknas här...

    Och framför allt - skaffa källor där det finns mer kunskap!!!

    Läs gärna lite bra böcker i ämnet. Jag kan ge dig några tips om du vill!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:19

    ANNA2LINK skrev:
    lazy skrev:
    Tänk, att så fort man går tillrätta med nattståndna fördomar mot muslimer då är man "religös" Tror du inte det räcker med att hata lögnen och att vara rättsmedveten?

    Då vore det kanske på sin plats att vara "rättsmedveten" även åt
    det andra hållet istället för att förneka allt som är "obekvämt."


    Ja det kan man verkligen tycka.

    Och det "obekväma" skulle vara att acceptera era fördomar?

    Kom igen Anna... Gå inte på Lazys idioti, bara för att hon skriver vad du vill höra...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  lazy 2010-04-26, 01:23

    Tror nog att ANNA klarar att tänka alldeles själv Dao och apropå homosexuella,
    KD och att hänga med så passar nog ordet "hänga" väldigt bra här.


    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/07/19/AR2006071902061.html
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 01:57

    lazy skrev:Tror nog att ANNA klarar att tänka alldeles själv Dao och apropå homosexuella,
    KD och att hänga med så passar nog ordet "hänga" väldigt bra här.


    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/07/19/AR2006071902061.html

    Tror jag också! Anna brukar vara betydligt mer ödmjuk och ha ett bredare perspektiv, än vad hon visat i denna tråden...

    Att hon kommer med plattityder, ´la dig Lazy, har förvånat mig en del. Tror att känslorna får övertaget över förnuftet här...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-26, 04:41

    ANNA2LINK skrev:
    lazy skrev:
    Tänk, att så fort man går tillrätta med nattståndna fördomar mot muslimer då är man "religös" Tror du inte det räcker med att hata lögnen och att vara rättsmedveten?

    Då vore det kanske på sin plats att vara "rättsmedveten" även åt
    det andra hållet istället för att förneka allt som är "obekvämt."


    Ja det kan man verkligen tycka.

    Där fick jag så jag teg, iaf! Eller......
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-26, 04:51

    lazy skrev:Tror nog att ANNA klarar att tänka alldeles själv Dao och apropå homosexuella,
    KD och att hänga med så passar nog ordet "hänga" väldigt bra här.


    http://www.washingtonpost.com/wp-7/19/AR2006071902061.html

    Tja. Dao klarar nog också att tänka själv.


    http://www.alba.nu/Alba7_04/hammad.html

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Israelisktortyr


    Senast ändrad av Infra den 2010-04-26, 05:12, ändrad totalt 2 gånger
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-26, 05:01

    lazy skrev:
    Jag har bläddrat i Koranen. Tja. Det sista citatet få väl betraktas
    som en uppmaning att föröka sig. Det ska vi väl ändå göra? De kanske
    missade att beskriva mannen som kvinnans frögurka.

    I Koranen står att kvinnan skall ha kläder som skyler kroppen, typ.
    Tja. Är inte de plagg som sytts upp för ändamålet rätt ändamålsenliga?
    Slöjan t ex?

    Bläddrat i Koranen? Skulle snarare tro att du har den jämte dig
    även när du sover.

    När det gäller kläder så har jag lite svårt att se att de är ändamålsenliga
    i det kalla norden, heltäckande slöja verkar snarare bli ett problem för
    bäraren här.

    Som alltid skall jag vara fullkomligt ärlig och uppriktig mot dig.
    Jag har gång på gång försökt streckläsa Koranen men jag snubblar
    alltid över Sura nr 2. Sura 1 går som en dans, en och en halv sida
    någnting. Sura två är värre. Vad kan den vara? Uppskattningsvis 30
    sidor. Har aldrig lyckats ta mig förbi så att jag kan fortsätta läsa.

    BTW: Du skulle pröva slöja Lazy. Du skulle nog vara söt i den.
    Ett utmärkt plagg har jag hört. Värmer på vintern, svalkar på
    sommaren.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-26, 05:32

    ANNA2LINK skrev:Flickor hotas av muslimska åsiktspoliser
    Text: Olle Lönnaeus, Niklas Orrenius och Erik Magnusson
    Uppdaterad 10 februari 2006 17.44 Publicerad 10 februari 2006 0.11

    Sverige.Flickor förbjuds att bada, dansa och spela musik. Kvinnor får inte gå på stan, ta studielån eller jobba. Allt mer blir ”haram” – förbjudet.
    Muslimska kvinnor som vill ”leva svenskt” känner sig förföljda.
    Sydsvenskan har träffat nittonåriga Shirin, som i sin gymnasieskola i Malmö ständigt får höra tjat om att bära slöja och traditionella muslimska kläder.


    Källa Sydsvenskan

    Det är just den här sortens lögner som sprids av okunniga och
    vilseförda journalister. Så här lät det om Rinkeby i västra Sthlm
    också.

    Det hette att "flickorna får inte ha roligt". "Det står en massa
    elaka muslimer utanför festlokalen och hotar dem".

    Anna! Nu frågar jag dig: när dina flickor var 11-13 år skulle du
    då skicka iväg dem på kramdans tillsammans med 25-åringar?
    Nej! Just det! Du skulle bli ledsen. Eller hur?

    De "elaka muslimerna" utanför festlokalen som anklagades för att komma
    från den lokala mosken var i själva verket oroliga föräldrar som ville
    förhindra att deras barn hamnade i tråkigheter.

    Den omdömeslösa Kadaffi Hussein som anordnade denna privata fest
    hade satt åldersgränsen 13-25 år men släppte in så unga flickor
    som 11-åringar. När alla fördommar sprack som såpbubblor
    i söndags i radioprogrammet Konflikt i P1 så visar sig det att han var en
    narkomaniserad mytoman som spann vidare på alla fördommar han väckt.

    SÄPO sitter och ljuger om att en handfull pojkar är döda efter att
    ha värvats till kriget i Somalia. I sönndags avslöjade Konflikt att
    de bor i Göteborg!


    http://sverigesradio.se/webbradio/?type=broadcast&id=2329566

    Till och med Jamko Saboni gick och stöddansade på pedofilhaket för att
    som hon sa "till stöd för alla förtryckta muslimska flickor". Allt
    visade sig vara bullshit! Dikt och förbannad lögn. Nu skall man göra
    om konststycket i Rosengård som det verkar. Jag hppas hon skäms! (Saboni alltså)
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  fingubben 2010-04-26, 05:47

    Infra skrev:
    ANNA2LINK skrev:Flickor hotas av muslimska åsiktspoliser
    Text: Olle Lönnaeus, Niklas Orrenius och Erik Magnusson
    Uppdaterad 10 februari 2006 17.44 Publicerad 10 februari 2006 0.11

    Sverige.Flickor förbjuds att bada, dansa och spela musik. Kvinnor får inte gå på stan, ta studielån eller jobba. Allt mer blir ”haram” – förbjudet.
    Muslimska kvinnor som vill ”leva svenskt” känner sig förföljda.
    Sydsvenskan har träffat nittonåriga Shirin, som i sin gymnasieskola i Malmö ständigt får höra tjat om att bära slöja och traditionella muslimska kläder.


    Källa Sydsvenskan

    Det är just den här sortens lögner som sprids av okunniga och
    vilseförda journalister. Så här lät det om Rinkeby i västra Sthlm
    också.

    Det hette att "flickorna får inte ha roligt". "Det står en massa
    elaka muslimer utanför festlokalen och hotar dem".

    Anna! Nu frågar jag dig: när dina flickor var 11-13 år skulle du
    då skicka iväg dem på kramdans tillsammans med 25-åringar?
    Nej! Just det! Du skulle bli ledsen. Eller hur?

    De "elaka muslimerna" utanför festlokalen som anklagades för att komma
    från den lokala mosken var i själva verket oroliga föräldrar som ville
    förhindra att deras barn hamnade i tråkigheter.

    Den omdömeslösa Kadaffi Hussein som anordnade denna privata fest
    hade satt åldersgränsen 13-25 år men släppte in så unga flickor
    som 11-åringar. När alla fördommar sprack som såpbubblor
    i söndags i radioprogrammet Konflikt i P1 så visar sig det att han var en
    narkomaniserad mytoman som spann vidare på alla fördommar han väckt.

    SÄPO sitter och ljuger om att en handfull pojkar är döda efter att
    ha värvats till kriget i Somalia. I sönndags avslöjade Konflikt att
    de bor i Göteborg!


    http://sverigesradio.se/webbradio/?type=broadcast&id=2329566

    Till och med Jamko Saboni gick och stöddansade på pedofilhaket för att
    som hon sa "till stöd för alla förtryckta muslimska flickor". Allt
    visade sig vara bullshit! Dikt och förbannad lögn. Nu skall man göra
    om konststycket i Rosengård som det verkar. Jag hppas hon skäms! (Saboni alltså)


    Så du köper allt från vänsterradion med hull och hår. Fantastiskt!


    Senast ändrad av fingubben den 2010-04-26, 05:51, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  fingubben 2010-04-26, 05:50

    Dao skrev:
    lazy skrev:Tror nog att ANNA klarar att tänka alldeles själv Dao och apropå homosexuella,
    KD och att hänga med så passar nog ordet "hänga" väldigt bra här.


    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/07/19/AR2006071902061.html

    Tror jag också! Anna brukar vara betydligt mer ödmjuk och ha ett bredare perspektiv, än vad hon visat i denna tråden...

    Att hon kommer med plattityder, ´la dig Lazy, har förvånat mig en del. Tror att känslorna får övertaget över förnuftet här...

    Jaha, så man har ett bredare perspektiv när man köper din indoktrinerade dynga?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Fördomar?

    Inlägg  Secrist 2010-04-26, 07:47

    De "elaka muslimerna" utanför festlokalen som anklagades för att komma
    från den lokala mosken var i själva verket oroliga föräldrar som ville
    förhindra att deras barn hamnade i tråkigheter.


    Och var är alla dessa ansvarsfulla föräldrar när deras smågrabbar springer runt på stan mitt i natten en vanlig skolvecka?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-26, 08:47

    ANNA2LINK skrev:Ja F.I.S.T vill bara visa att det finns en hel del fakta om att detta med tvång i Sverige förekommer trotts att ingen av oss vill det.

    Men du visar ju ingen fakta ..... du drar ett utdrag från en BLOGG, detta är ett ställe där man skriver högst personliga ÅSIKTER,

    ANNA2LINK skrev:Detta med att en del muslimska föräldrar inte låter sina barn få leka med svenska barn har jag ju sett med egna ögon. Det är inte bara påhittat.

    Men du visar ju ingen fakta ..... du drar ett utdrag från en BLOGG, detta är ett ställe där man skriver högst personliga ÅSIKTER,


    ANNA2LINK skrev:Vi skapar ju mer och mer ett "vi" och "dom" samhälle så som vi har pratat om här inne tidigare. Vi får ju mer och mer ett uppdelat samhälle som har mycket med våra olika religioner och det här med segregering att göra. Vi skapar ett samhälle som ja... Vad kan hända i framtiden om vi inte skapar ett samhälle som vi tillsammans vill ha? Det vågar man ju inte tänka på. Problemen kan ju bli så stora så vi inte kan hantera dom... Vi är på väg däråt...

    Men på vilket sätt tror du vi skapar ett VI-samhälle genom att tänka och göra som du, Lazy, FG och sniper här.

    Att minska avstånden mellan folkslag gör man genom att NÄRMA SIG VARANDRA, ACCEPTERA VARANDRA SOM MAN ÄR, PRATA MED VARANDRA, INTE OM VARANDRA....

    Anna, Lazy, FG, Sniper !!!!

    Dessa två sanningar kan tyckas motsägelsefulla, men är sanna eg för alla i världen:

    Muslimer är inte som vi, dom har delvis annan kultur och andra värderingar, ACCEPTERA, LÄR AV, KONSTATERA, LIVE AND LET LIVE !!!


    Muslimer är precis som vi, människor av kött och blod, känslor och förhoppningar, glädje och sorg. Dom är våra bröder och systrar... dom är människor precis som vi !
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 09:41

    Infra skrev:
    lazy skrev:
    Jag har bläddrat i Koranen. Tja. Det sista citatet få väl betraktas
    som en uppmaning att föröka sig. Det ska vi väl ändå göra? De kanske
    missade att beskriva mannen som kvinnans frögurka.

    I Koranen står att kvinnan skall ha kläder som skyler kroppen, typ.
    Tja. Är inte de plagg som sytts upp för ändamålet rätt ändamålsenliga?
    Slöjan t ex?

    Bläddrat i Koranen? Skulle snarare tro att du har den jämte dig
    även när du sover.

    När det gäller kläder så har jag lite svårt att se att de är ändamålsenliga
    i det kalla norden, heltäckande slöja verkar snarare bli ett problem för
    bäraren här.

    Som alltid skall jag vara fullkomligt ärlig och uppriktig mot dig.
    Jag har gång på gång försökt streckläsa Koranen men jag snubblar
    alltid över Sura nr 2. Sura 1 går som en dans, en och en halv sida
    någnting. Sura två är värre. Vad kan den vara? Uppskattningsvis 30
    sidor. Har aldrig lyckats ta mig förbi så att jag kan fortsätta läsa.

    BTW: Du skulle pröva slöja Lazy. Du skulle nog vara söt i den.
    Ett utmärkt plagg har jag hört. Värmer på vintern, svalkar på
    sommaren.

    Koranen är tuff lektyr. Till 80-90% består den bara av verser som prisar Gud, alltså inga svulstiga historier som i Gamla testamentet, och knappt några regler att förhålla sig efter...

    I stort sett kan man säga - läser man enbart Koranen, så förstår man inte Islam ett dugg! Wink
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 09:42

    fingubben skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Tror nog att ANNA klarar att tänka alldeles själv Dao och apropå homosexuella,
    KD och att hänga med så passar nog ordet "hänga" väldigt bra här.


    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/07/19/AR2006071902061.html

    Tror jag också! Anna brukar vara betydligt mer ödmjuk och ha ett bredare perspektiv, än vad hon visat i denna tråden...

    Att hon kommer med plattityder, ´la dig Lazy, har förvånat mig en del. Tror att känslorna får övertaget över förnuftet här...

    Jaha, så man har ett bredare perspektiv när man köper din indoktrinerade dynga?

    Nej! Jag vill inte att någon skall köpa någonting av någon rakt av! Jag vill att folk själva skall ta ställning - istället för att följa andra!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-26, 09:44

    Secrist skrev:De "elaka muslimerna" utanför festlokalen som anklagades för att komma
    från den lokala mosken var i själva verket oroliga föräldrar som ville
    förhindra att deras barn hamnade i tråkigheter.


    Och var är alla dessa ansvarsfulla föräldrar när deras smågrabbar springer runt på stan mitt i natten en vanlig skolvecka?

    Antagligen på samma ställe som alla andra ansvarsfulla föräldrar vars smågrabbar springer runt på stan mitt i natten en vanlig skolvecka!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-26, 10:05

    Secrist skrev:De "elaka muslimerna" utanför festlokalen som anklagades för att komma
    från den lokala mosken var i själva verket oroliga föräldrar som ville
    förhindra att deras barn hamnade i tråkigheter.


    Och var är alla dessa ansvarsfulla föräldrar när deras smågrabbar springer runt på stan mitt i natten en vanlig skolvecka?

    Du har inget vidare mörkerséende Lazy. hade du tittat
    ordentligt så hade du sett att det var små judiska
    gossar med kippa och allt som sprang vind för våg i natten.

    Sponsored content


    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 5 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 04:32