Sniperace 2010-03-18, 23:31
Redvictory skrev: Sniperace skrev: Redvictory skrev: Sniperace skrev:NÅ, RV hur var det nu, har du kollat länkar och lagar kring detta med att registrera varumärke?
och kommit underfund med att jag hade rätt?
Det ÄR lätt att anklaga någon att vara okunnig, men svårare att erkänna att man hade fel eller hur?
Eftersom att jag själv jobbar med att ta fram nya produkter och prototyper som innebär patent mönster/designskydd m,m så har jag en del kunskaper i detta!
När det gäller namnet Alliansen så får jag många träffar på detta redan innan Regeringsalliansen bildades vilket isf skulle innebära att Regeringsalliansen stulit detta namn om det du påstår skulle stämma!vad tror du själv?
I det fallet kan det bli att INGEN får registrera det, sådana är deras regler, och om någon reggar det och en annan påvisar att denna utnyttjat detta namn innan så får denne det istället.
du kan ju läsa artikeln i NSK som jag länkade till, och tro mig jag har talat med dem i timtal om just detta.
just det namn jag talade om är nu reggat till den som startade detta race....
Det innebär i förlängningen att Regeringsalliansen skulle få byta namn om den som antog det först gör anspråk på det eller hur?
Ja, det finns risk, MEN det beror helt på vad detta användes inom, man namnskyddar ju inom olika klasser/områden....
men SSU kan INTE påvisa att DE använt detta tidigare, DET är en viktig punkt i detta när det gäller namnskyddet.du kan läsa mer här
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1960:644men det skulle med all säkerhet INTE gå att regga ex vänsterpartiet inom politik osv utan att bli vägrad eftersom där är det helt klart att detta ska ingen annan än vårt riksdagsparti vänsterpartiet ha...
och risken för SSU är nu att prv direkt anser att detta inte är korrekt och nekar registrering just för att de anser det går in på ett område som inte skulle göras. (vänsterpartiet ÄR INTE namnskyddat)