+7
formsvackan
Sniperace
Regndrottning
ericTheDog
RedCloud
RedMentalCase
F.I.S.T
11 posters
Bara de som har nåt att dölja är emot öppenhet
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
.... och det är bara M och SD som är emot en lagstiftning i frågan om öppenhet i partifinansiering,... varför kan man undra ? Ställ er frågan var M hade stått om det tex skulle komma fram att Carema stöttar M ???
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
F.I.S.T skrev:.... och det är bara M och SD som är emot en lagstiftning i frågan om öppenhet i partifinansiering,... varför kan man undra ? Ställ er frågan var M hade stått om det tex skulle komma fram att Carema stöttar M ???
Fisten, din lille värdelöse kommunist, du har så dålig koll på verkligheten att man nästan önskar du skulle kunna få nåt bidrag för din oduglighet, 1 krona i veckan kanske?
http://www.expressen.se/nyheter/1.2629057/s-backar-om-partibidrag-gor-uppgorelse-med-alliansen
S backar om partibidrag - gör uppgörelse med alliansen
De rödgröna partierna har tidigare krävt en omedelbar lag som tvingar alla partier att redovisa bidrag och gåvor.
Nu backar Socialdemokraterna - som i stället har nått en uppgörelse med alliansen, erfar SVT:s Rapport.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Fisten, din lille värdelöse kommunist, du har så dålig koll på verkligheten att man nästan önskar du skulle kunna få nåt bidrag för din oduglighet, 1 krona i veckan kanske?Smile
http://www.expressen.se/nyheter/1.2629057/s-backar-om-partibidrag-gor-uppgorelse-med-alliansen
S backar om partibidrag - gör uppgörelse med alliansen
De rödgröna partierna har tidigare krävt en omedelbar lag som tvingar alla partier att redovisa bidrag och gåvor.
Nu backar Socialdemokraterna - som i stället har nått en uppgörelse med alliansen, erfar SVT:s Rapport.
Tänk om den rumänske smugglarkungen kunde svara på frågan som ställdes....
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Har de släpppt ut rc för gott? Eller är det kanske permis?
Nåväl, det kan ju vara bidragsgivarnas önskan om anonymitet som får m att inte vilja redovisa vilka de är.
Nåväl, det kan ju vara bidragsgivarnas önskan om anonymitet som får m att inte vilja redovisa vilka de är.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
ericTheDog skrev:Har de släpppt ut rc för gott? Eller är det kanske permis?
Då kan de skänka mindre summor.....eller inte alls.
Det är VIKTIGT i en demokrati att få veta vilka som köper ett parti/regering.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Har de släpppt ut rc för gott? Eller är det kanske permis?
Håller med.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Har de släpppt ut rc för gott? Eller är det kanske permis?
Håller med.
så tycker jag med, även om jag inte vill kalla det köpa en regering eller parti, skulle det visa sig på något sätt vara så, då är det korruption och ska straffas hårt.
Bidragen får aldr vara förenade med att den som får dessa gör en gentjänst för pengarna.
de måste vara helt utan motprestation.
kan man ens misstänka att köper sap,s linje så att pengarna gör att sap gör som LO har önskan om?
förhoppningsvis inte eller?
på samma sätt ska det vara med sådant stöd till alla partier.
VEM vill ha sina fönster krossade, sina barn hotade för att man lämnat bidrag till ett politiskt parti?
VILKET företag vill ha sina lokaler nedbrända?
Det lär ju bli följden om dessa uppgifter blir offentliga och når alla gulliga små aktivister,
vakna upp folks, vi lever i ett annat samhälle idag.
I den bästa av världar hade det kanske fungerat.
Se bara på detta sketforum, alla som röstade på Alliansen var ju nazister, enligt flera sinnessjuka nick.
Det lär ju bli följden om dessa uppgifter blir offentliga och når alla gulliga små aktivister,
Se bara på detta sketforum, alla som röstade på Alliansen var ju nazister, enligt flera sinnessjuka nick.
RedMentalCase skrev:VEM vill ha sina fönster krossade, sina barn hotade för att man lämnat bidrag till ett politiskt parti?
en helt befogad fråga, som tyvärr visar på problemet med att vissa inte klarar av att följa demokratins spelregler, brott mot dessa borde ha ett riktigt högt straffvärde, då det ju är angrepp på stat och demokrati, dvs terrorbrott.
Undrar hur många som skulle fortsätta med att ex krossa fönster som politisk kamp om det blev nolltolerans mot sådant
formsvackan- Antal inlägg : 14778
När brändes LO-borgen ner ?RedMentalCase skrev:VILKET företag vill ha sina lokaler nedbrända?
formsvackan skrev:När brändes LO-borgen ner ?RedMentalCase skrev:VILKET företag vill ha sina lokaler nedbrända?
det kanske visar lite på vilken sidan som använder sådana metoder....
formsvackan skrev:När brändes LO-borgen ner ?RedMentalCase skrev:VILKET företag vill ha sina lokaler nedbrända?
Sen när är LO ett företag?, inte visste jag att dina markandsekonomiska nojor va så djupa.
MEN, om vi bortser från din förvirring, ( som alltid.) så säger det kanske en del om vilka aktivister som vi har störst problem med, eller hur.
För dig är det förmodligen inget problem om nåt företag om året skulle brinna ner,
LO borgen får ju stå kvar....
Senast ändrad av RedMentalCase den 2011-11-22, 21:09, ändrad totalt 1 gång
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Gör det ? Vilket företag har bränts ner ?RedMentalCase skrev:så säger det kanske en del om vilka aktivister som vi har störst problem med, eller hur.
Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:VEM vill ha sina fönster krossade, sina barn hotade för att man lämnat bidrag till ett politiskt parti?
en helt befogad fråga, som tyvärr visar på problemet med att vissa inte klarar av att följa demokratins spelregler, brott mot dessa borde ha ett riktigt högt straffvärde, då det ju är angrepp på stat och demokrati, dvs terrorbrott.
Undrar hur många som skulle fortsätta med att ex krossa fönster som politisk kamp om det blev nolltolerans mot sådant
Undrar hur många fönster skulle krossas om det är ett företag eller förening som skänker pengar?
Om det är, som exempel, McDonalds styelse som skänker pengar eller Röda Korset, eller LO... vilka förnsterrutor skall pangas då?
Det är odemokratisk att inte ha en offentlig redovisning av alla större belopp som skänks till ett parti. Moster Agdas hundralapp till folkpartiet behöver inte redovisas och hon slipper få sina fönster krossade. Men, moster Agda har inget eget agenda annat än att ge ett bidrag. Kan man säga detsamma om de stora bidragsgivarna?
formsvackan skrev:Gör det ? Vilket företag har bränts ner ?RedMentalCase skrev:så säger det kanske en del om vilka aktivister som vi har störst problem med, eller hur.
Tja, redan idag har det ju utförts mordbränder på en hel del företag , av vänsteraktivister, för att dessa företag inte uppfört sig som dessa dina aktivistkompisar önskat, lever du i en grotta i Pajala eller???
Är du helt bortkopplad från verkligheten?
Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:VEM vill ha sina fönster krossade, sina barn hotade för att man lämnat bidrag till ett politiskt parti?
En alldeles oerhört viktig fråga, helt korrekt.
redalert- Antal inlägg : 13973
formsvackan skrev:Gör det ? Vilket företag har bränts ner ?RedMentalCase skrev:så säger det kanske en del om vilka aktivister som vi har störst problem med, eller hur.
Form du är ju för bövelen genomkorkad din hobbykommunist du bara vägrar att se någonting från andra sidan förresten så slutade du väl inte självmant på "firman" utan de fotade dig eftersom utan sossarna är du en odugling?
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 18
Stort
Men, moster Agda har inget eget agenda annat än att ge ett bidrag. Kan man säga detsamma om de stora bidragsgivarna?
Och gränsen mellan att stödja och att köpa går vid....?
Secrist skrev: Men, moster Agda har inget eget agenda annat än att ge ett bidrag. Kan man säga detsamma om de stora bidragsgivarna?
Att man sätter vilkor....
- Inlägg 20
Money
Att man sätter vilkor....
Så om Agda ställer villkor och skänker 100kr så har hon köpt partiet?
Secrist skrev:Att man sätter vilkor....
Nu gör du dig dum. Du förstår mycket väl vad jag säger.....
Om jag behöver förtydliga och förklara ännu mer så kommer jag tro du är dum på riktigt.
- Inlägg 22
Köpa?
Nu gör du dig dum. Du förstår mycket väl vad jag säger.....
Om jag behöver förtydliga och förklara ännu mer så kommer jag tro du är dum på riktigt.
Snarare är jag allergisk mot konspirationsteorier. Visst skulle stora bidragsgivare kunna utöva ett visst inflytande men att kalla det att "köpa partier" så går man för långt. Verkligheten är lite mer komplex än så.
Snarare är jag allergisk mot konspirationsteorier. Visst skulle stora bidragsgivare kunna utöva ett visst inflytande men att kalla det att "köpa partier" så går man för långt. Verkligheten är lite mer komplex än så.
Secrist skrev:Nu gör du dig dum. Du förstår mycket väl vad jag säger.....
Vad kan man annars kalla det? Om en givmild donator kräver vissa tjänster i gengälld för donationen kan man rätteligen påstå att partiet blivit köpt.
- Inlägg 24
Köpa?
Vad kan man annars kalla det? Om en givmild donator kräver vissa tjänster i gengälld för donationen kan man rätteligen påstå att partiet blivit köpt.
Och vilket parti kan lova något sådant då? Mig veterligen så finns det inget parti med egen majoritet i riksdagen.
Och vilket parti kan lova något sådant då? Mig veterligen så finns det inget parti med egen majoritet i riksdagen.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Sniperace skrev:formsvackan skrev:När brändes LO-borgen ner ?RedMentalCase skrev:VILKET företag vill ha sina lokaler nedbrända?
det kanske visar lite på vilken sidan som använder sådana metoder....
Är det att jämföra med att det bara är borgare som mördar politiker som blir ett hot ?