[b]KickTheRasist skrev:citat:
"Visst Infra, lazy ljuger som en häst travar.
Enligt Basic Law ska alla medborgare oavsett ras, religion eller kön åtnjuta lika rättigheter. Det palestinska samhället är i många avseenden fortfarande patriarkaliskt. Detta tar sig uttryck i höga födelsetal, få förvärvsarbetande kvinnor, få kvinnor på ledande positioner samt i en diskriminerande familje- och strafflagstiftning, inte minst avseende våld mot kvinnor och så kallade hedersmord. "
Du ljuger inte du Hallucinerar, "Basic Law" (Grund Lagen) är nice men inte fungerande
i Palestina på grund av Israelisk Ockupation.
Men i alla fall hur mycket jag vet "raser" och även "Religion" accepteras
betydligt mera än i s.k. Israel.
Om det finns något sort av hat mot Judar det skulle inte vara något konstigt
i det eller ??
Back to Israels s.k Grund lagen om männskliga rättigheter :
citat:
"The Israeli government operates two separate school systems, one for Jewish children and one for Palestinian
Arab children. Discrimination against Palestinian Arab children colors every aspect of the two systems.
Education Ministry authorities have acknowledged that the ministry spends less per student in the Arab system
than in the Jewish school system. The majority’s schools also receive additional state and state-sponsored private
funding for school construction and special programs through other government agencies. The gap is enormous–
on every criterion measured by Israeli authorities. "
Källa :
http://www.hrw.org/legacy/reports/2001/israel2/ISRAEL0901.pdf
En långt läsning men väldigt bra dokument.
Jag har lagt länken på Favoriter KTR. Jag läser den i natt.