Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+18
formsvackan
captaincodd
Blåfront
Sniperace
KickTheRasist
DirtyDog
kanaljen
Regndrottning
blueheaven
Vercingetorix
R.O.F.L
Infra
lazy
Susz X
Kakmonstret
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
RedCloud
22 posters

Israel + vit fosfor = sant

kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Israel + vit fosfor = sant - Sida 14 Empty Infra

Inlägg  kanaljen 2009-05-16, 23:05

Infra skrev:

För fan! Kanaljen! Nu skall du inte hänga läpp inte. Nu skall du inte vara sur och jävlig. Spotta upp dig, för fan. Inte går det någon nöd på högern, inte. Du ser väl hur de blir feta och frodiga i vår nya sköna värld.

Jag pratar inte om fetma även om det är ohälsosamt. Jag pratar om hur lätt vi kan paja sönder vårat land med samma bombhärskar mentalitet. Du är för det, inte jag.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Israel + vit fosfor = sant - Sida 14 Empty Sv: Israel + vit fosfor = sant

Inlägg  lazy 2009-05-16, 23:06

Eftersom du uppenbarligen blir så rädd för att jag sprider den
    historien som svenska medier inte gör, hittar du ngt fel i artikeln
    Infra?

Frige Gilad Shalit!
    | 2008-01-01 | ae | artikel |
    Gilad Shalit är en värnpliktig israel, som kidnappades nära gränsen till Gazaremsan 25 juni 2006. Sedan dess har han hållits som gisslan av Hamas på okänd ort.
    Två veckor senare utförde Hizbollah en liknande aktion i norra Israel. Då fördes de israeliska soldaterna Ehud Goldwasser och Eldad Regev över gränsen till Libanon. Deras döda kroppar återlämnades till Israel två år senare i utbyte mot 204 fängslade terrorister.
    Kidnappningarna ledde till kriget sommaren 2006 mot Hizbollah i södra Libanon.
    Tagandet av gisslan är ett brott mot krigets lagar. Likaså Hamas vägran att låta företrädare för Röda Korset besöka Shalit.
    Gilad Shalit skadades vid tillfångatagandet, men är fortfarande vid liv.
    Han är nu 22 år gammal.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-16, 23:17

DirtyDog skrev:
    KickTheRasist skrev:Du menar en sånt??

Nej, jag menar inte nån film där det onekligen ser ut som om de skjuter någon i foten. Om det är med gummikula eller ej är förvisso ointressant i sammanhanget.

Nej, jag syftade på ORSAKEN till att barn i förskoleålder lär sig att fred inte är ett alternativ.

Sorry men där ser jag enbart en motstånds rörelse
    som kämpar för sitt eget land ... så där ingår
    även små barn som kämpar för sitt eget liv ...

OCH JAG ÄLSKAR DEM !!!

OBS!!

Är inte Muslim eller något men önskar verkligen att
    jag skulle vare en av dem ..."din blinda svin !!"
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-05-17, 07:44

kanaljen skrev:
    Infra skrev:

För fan! Kanaljen! Nu skall du inte hänga läpp inte. Nu skall du inte vara sur och jävlig. Spotta upp dig, för fan. Inte går det någon nöd på högern, inte. Du ser väl hur de blir feta och frodiga i vår nya sköna värld.

Jag pratar inte om fetma även om det är ohälsosamt. Jag pratar om hur lätt vi kan paja sönder vårat land med samma bombhärskar mentalitet. Du är för det, inte jag.

Ja men för fan, Kanaljen. Sitta och ömka den svenska högern för att vara utsatt för attacker från lilla mig. Du måste tänka på den där gången när jag hoppade på SD i tråden "SD-sjunger nidvisor om statsministermordet." Herre Gud! Det skall de väl tåla. Tänk vad mycket skit vänstern får stå ut med i snart sagt varenda spalt på detta forum.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-17, 07:53

lazy skrev:Du kommer inte undan Infra, visst är det skönt att ha Israel
    att springa till ibland?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7539285.stm

Men Lazy, lilla. KTR la ut en intressant filmsnutt. Den tittade jag gärna på. Men du tror väl inte att jag tittar så mycket som på en enda länk du lägger ut. Det står ju fullkomligt klart redan innan man klickar på länken att det man kommer att få se är solklar sionistpropaganda. Får du tips om propagandalänkar direkt från TelAviv. Tänk: jag tror det. Vad mig angår kan du bespara dig länkandet till olika sionistpropagandasidor. Efter att ha titta nån gång går jag aldrig in på dina länkar längre. Jag blundar inte för sanningen men för lögnen, i dit fall. pig

http://english.aljazeera.net/news/asia/2009/05/20095911182798557.html
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-05-17, 10:51

[quote="Infra"]
    kanaljen skrev:

Ja men för fan, Kanaljen. Sitta och ömka den svenska högern för att vara utsatt för attacker från lilla mig. Du måste tänka på den där gången när jag hoppade på SD i tråden "SD-sjunger nidvisor om statsministermordet." Herre Gud! Det skall de väl tåla. Tänk vad mycket skit vänstern får stå ut med i snart sagt varenda spalt på detta forum.

Du är otroligt dålig på att läsa, jag pratar öht inte om SD. Jag pratar om när väl sverige blir kört ned i fördärvet och blir samma bombhål av våld och terror som övriga MÖ m.m då kommer du m fl. att skylla allt på "högern".
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-05-17, 12:06

Mad JÄVLA FEGISTALIBANER!!!! Mad

Den pakistanska regeringen gör helt rätt. Evakuera civilbefolkningen och bomba sönder skiten!! De fega talibansmåfittorna (ursäkta men jag är så jäva arg) över hela världen måste lära sig att man inte ger sig på civila ostraffat. Jag tror inte det finns något demokratiskt land i hela världen som inte skulle bistå och stödja Pakistan i en sådan aktion!

Det borde ligga i alla länders intresse, som säger sig värna om mänskliga rättigheter, att bistå alla regimer som försöker utrota talibanohyran, om alla ställde upp med en liten insats skulle det inte ta lång tid att fria världen från avskummet. Här kan USA jaga riktiga terrorister.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-17, 16:30

cleopatra skrev:

Mad JÄVLA FEGISTALIBANER!!!! Mad

Den pakistanska regeringen gör helt rätt. Evakuera civilbefolkningen och bomba sönder skiten!! De fega talibansmåfittorna (ursäkta men jag är så jäva arg) över hela världen måste lära sig att man inte ger sig på civila ostraffat. Jag tror inte det finns något demokratiskt land i hela världen som inte skulle bistå och stödja Pakistan i en sådan aktion!

Det borde ligga i alla länders intresse, som säger sig värna om mänskliga rättigheter, att bistå alla regimer som försöker utrota talibanohyran, om alla ställde upp med en liten insats skulle det inte ta lång tid att fria världen från avskummet. Här kan USA jaga riktiga terrorister.

Nån vidare militärstrateg blir du nog aldrig, Cleo. Men ditt talibanhat är helt com il fou och pk. Nu är det så att det inte går att vinna kriget mot talibanerna militärt, någonsin. USA (som är vana att hota och muta sig fram över världen) har försökt köpa stammhövdingarna i Talibanien också, men för första gången misslyckats. No mather hur många miljarder du erbjuder dessa pashtonska hövdingar - de är orubbligt omutbara. De har sin försörjning i knark och vapen och har ett helt eget samhällssystem. De är autunoma. USA står handfallna. USA:s valspråk, "alla går att köpa, det är bara en fråga om priset", kommer på skam. Det enda vi har att se fram mot är blodbad efter blodbad med massor av civila offer. Nån slutseger kommer alldrig att vinnas av väst eller USA. Kanske hade varit bäst att lämna dessa länder åt sitt eget öde från början
    . Hela "war on terror" har sitt kärnhus i palestinakonflikten, det också. Men så länge man anser det artificiella israel värt att försvara till vilket pris som helst för främmande civilbefolkningar så kommer världen att få se fler och fler uppblossande konflikter av liknande sort.

http://www.stumbleupon.com/toolbar/#topic=Humor&url=http%253A%252F%252Fwww.youtube.com%252Fwatch%253Fv%253DVsNBGZwRxy4

Senast ändrad av Infra den 2009-05-17, 17:28, ändrad totalt 3 gånger
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-17, 16:32

du menar som andra muslimska länder??

somalia??

algeriet??

ja dom blommar ju efter sin "frihet"...jag menar hungersnöd analfabetism och ständig slakt och totalt förtryck av sin egen befolkning är ju balla grejer för en vänsterdebattör..
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-17, 16:46

fredrik rahm skrev:du menar som andra muslimska länder??

somalia??

algeriet??

ja dom blommar ju efter sin "frihet"...jag menar hungersnöd analfabetism och ständig slakt och totalt förtryck av sin egen befolkning är ju balla grejer för en vänsterdebattör..

Västvärlden som sjunger demokratins lov förhindrar aktivt att demokrati ens får börja utvecklas i vissa av de muslimska länderna. Du nämner själv Algeriet. Där vann en islamisk koalition de godkända valen 1989 med 51 % av rösterna vilket innebär absolut majoritet. FIS fråntogs valsegern, gjorde uppror mot regimen som i samarbete med väst på alla sätt försökte förhindra att valvinnarna kom till makten. Samma sak hände i de palestinska fängelselägren när Hamas vann de demokratiska och godkända valen. Ända sedan valdagen har EU suttit och konspirerat med de gamla makthavarna och aktivt motarbetat att valvinnarna kom till makten. Helt rätt av muslimska demokrater att militärt resa sig mot sådana här antidemokratiska strömningar. Skit vore det med oss om vi inte gjorde samma sak under samma förhållanden.

https://www.youtube.com/watch?v=TiitFLbP_UU&feature=PlayList&p=8B0AE1936AF69426&playnext=1&playnext_from=PL&index=5

Senast ändrad av Infra den 2009-05-17, 17:06, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-17, 16:49

visa gärna ett enda muslimskt land som INTE dödar sin befolkning har en utbredd analfabetism och inte förtrycker kvinnor tack..

saudi...är ju västerlänskt i muslimska ögon så dom räknas ej..samma med kuwait

kanaljen
    kanaljen

Israel + vit fosfor = sant - Sida 14 Empty Infra

Inlägg  kanaljen 2009-05-17, 16:51

Infra skrev:
    Helt rätt av muslimska demokrater att militärt resa sig mot sådana här antidemokratiska strömningar. Skit vore det med oss om vi inte gjorde samma sak under samma förhållanden.

För att skapa ännu värre antidemokratiska strömningar. Sharia-lagar innebär inte demokrati till folket. Men det är klart, ett kuvat folk under Islam är väl en våt dröm för dig.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-17, 16:56

intressant hur vänster kan vara fantatiska "kvinnosaks kämpar" och i nästa stund stödja den värsta religionen vi har emot kvinnor i andra andetaget..

det där med logik finnes ej i vänsterns tanke värld
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-05-17, 17:01

Tja, var Infra står någonstans när det gäller mänskliga
    rättigheter m.m funderar jag inte ens över längre, hamas
    o Iran ses tydligen som föredömen, att gå över gränsen
    in i ett annat land för att kidnappa detta lands soldater
    för att kunna använda de som "handelsvara" ses som en
    god sak. Fin människosyn där.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-17, 17:08

kanaljen skrev:
    Infra skrev:
    Helt rätt av muslimska demokrater att militärt resa sig mot sådana här antidemokratiska strömningar. Skit vore det med oss om vi inte gjorde samma sak under samma förhållanden.

För att skapa ännu värre antidemokratiska strömningar. Sharia-lagar innebär inte demokrati till folket. Men det är klart, ett kuvat folk under Islam är väl en våt dröm för dig.

Ett demokratiskt genomfört val är bara första steget. Avskaffandet av sharia den andra. Hur mycket bättre är vi själva. Skall vi tvinga på folk våra värderingar med vapenmakt då har vi många förluster att skörda.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-17, 17:10

enkel fråga:

är en muslimskfödd kvinna mindre värd än en svenskfödd eftersom du infra mfl i din falang anser att dom ej skall ha samma rättigheter?

att bli dödad av stenkastning för att man vill köra bil jobba och studera verkar inte riktigt...friskt

(citerar ett muslimskt ordspråk:
    en kvinna skall lämna sitt hem 2 gånger i sitt liv, en gång för att flytta till sin mans hem..sedan när hon bärs ut som död)

Väntar mej INGET rakt svar som vanligt av Vänstern

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-17, 17:13, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-17, 17:11

lazy skrev:Tja, var Infra står någonstans när det gäller mänskliga
    rättigheter m.m funderar jag inte ens över längre, hamas
    o Iran ses tydligen som föredömen, att gå över gränsen
    in i ett annat land för att kidnappa detta lands soldater
    för att kunna använda de som "handelsvara" ses som en
    god sak. Fin människosyn där.

När hörde du mig senast hylla Iran? Menar du länken jag la in för att illustrera hur bra judarna har det i Iran? Vräk inte ur dig bara - belägg det du lögnaktigt påstår. Försök åtminstonde.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-17, 17:13

enkel fråga:

Är en muslimskfödd kvinna mindre värd än en svenskfödd eftersom du infra mfl i din falang anser att dom ej skall ha samma rättigheter?

att bli dödad av stenkastning för att man vill köra bil jobba och studera verkar inte riktigt...friskt

en kvinna skall lämna sitt hem 2 gånger i sitt liv, en gång för att flytta till sin mans hem..sedan när hon bärs ut som död)

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-05-17, 17:14

fredrik rahm skrev:enkel fråga:

är en muslimskfödd kvinna mindre värd än en svenskfödd eftersom du infra mfl i din falang anser att dom ej skall ha samma rättigheter?

Belägg! Har jag sagt det, eller....? Kan du referera ett enda ställe där jag säger det så skall jag erkänna att jag har fel.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-17, 17:16

[color=yellow]det var en fråga..man svarar ej på en fråga med en fråga..(jo om man är vänster så)

som sagt ett RAKT svar är inget man får av hamaskramare
    Igen då:

enkel fråga:

Är en muslimskfödd kvinna mindre värd än en svenskfödd eftersom du infra mfl i din falang anser att dom ej skall ha samma rättigheter?

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-05-17, 17:36

Infra Today at 4:11 pm

När hörde du mig senast hylla Iran? Menar du länken jag la in för att illustrera hur bra judarna har det i Iran? Vräk inte ur dig bara - belägg det du lögnaktigt påstår. Försök åtminstonde.

När man försvarar Hamas på det sättet som du gör genom att fortsätta
    hävda att de är demokratiskt valda o välja att inte se vad de utsätter
    både sina grannar OCH den egna befolkningen för då blir det väl en
    hyllning till Iran i slutänden för det är ju därifrån stödet kommer.
    Undrar hur många palestinier som egentligen vill ha samma "rättssystem"
    som Iran men som jag skrev igår kväll, det är tur att man kan springa
    till Israel när det kniper.

KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-17, 18:54

lazy skrev:
    Infra Today at 4:11 pm

När man försvarar Hamas på det sättet som du gör genom att fortsätta
    hävda att de är demokratiskt valda o välja att inte se vad de utsätter
    både sina grannar OCH den egna befolkningen för då blir det väl en
    hyllning till Iran i slutänden för det är ju därifrån stödet kommer.
    Undrar hur många palestinier som egentligen vill ha samma "rättssystem"
    som Iran men som jag skrev igår kväll, det är tur att man kan springa
    till Israel när det kniper.

Så mycket jag vet Hamas är faktisk Demokratisk vald
    det borde du veta som är personligen mycket för
    demokrati.

Smile
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-17, 18:55

ja har jag en ak47 i nacken lovar jag åxå att rösta på vänsterpartiet "demokratiskt" lol!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-05-17, 20:14

fredrik rahm skrev:ja har jag en ak47 i nacken lovar jag åxå att rösta på vänsterpartiet "demokratiskt" lol!

Så Palestinas val var inte demokratiskt? Varför säger då Bildt det var det som var där som valobservatör?

"Hamasrörelsen vann röster hos ett folk som var trötta på korruption och som krävde förändring. Att Hamas vann i ett val som verkligen var fritt och sköttes i demokratisk anda finns inget tvivel om - det intygades av bland annat vår nuvarande utrikesminister Carl Bildt som var på plats som valobservatör."
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=58360&a=719342&printerfriendly=true

"We can not run away from a democratic success – because that is what we have seen in Palestine – because we did not like the result."
    http://carlbildt.wordpress.com/2006/01/26/earthquake-in-palestine/

Bildts egna ord, varför säger han det är demokratiskt och du säger det var under en AK47: as hot?!
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-05-17, 20:47

Infra skrev:
    Nån vidare militärstrateg blir du nog aldrig, Cleo. Men ditt talibanhat är helt com il fou och pk. Nu är det så att det inte går att vinna kriget mot talibanerna militärt, någonsin. USA (som är vana att hota och muta sig fram över världen) har försökt köpa stammhövdingarna i Talibanien också, men för första gången misslyckats. No mather hur många miljarder du erbjuder dessa pashtonska hövdingar - de är orubbligt omutbara. De har sin försörjning i knark och vapen och har ett helt eget samhällssystem. De är autunoma. USA står handfallna. USA:s valspråk, "alla går att köpa, det är bara en fråga om priset", kommer på skam. Det enda vi har att se fram mot är blodbad efter blodbad med massor av civila offer. Nån slutseger kommer alldrig att vinnas av väst eller USA. Kanske hade varit bäst att lämna dessa länder åt sitt eget öde från början]. Hela "war on terror" har sitt kärnhus i palestinakonflikten, det också. Men så länge man anser det artificiella israel värt att försvara till vilket pris som helst för främmande civilbefolkningar så kommer världen att få se fler och fler uppblossande konflikter av liknande sort.

http://www.stumbleupon.com/toolbar/#topic=Humor&url=http%253A%252F%252Fwww.youtube.com%252Fwatch%253Fv%253DVsNBGZwRxy4

Hahaha, att den mannen kunde bli omvald är för mig en gåta. Ett misstag kan man göra, men två? affraid Det måste ha varit starka makter bakom nickedockan som drog i trådarna, annars blir man ju orolig för USA:s intelligensreserv Rolling Eyes

Nu kan jag inte påstå att militärstrateg skulle vara något mål jag har, och du har nog helt rätt i att jag skulle misslyckas totalt i det gebitet. Och vad gäller om mina åsikter är PK eller inte så har jag aldrig brytt mig i det förut och därför inte heller nu. Jag tycker vad jag tycker, oavsett vem som är föremål för mitt förakt. Människor som dödar oskyldiga civila, speciellt dem som inte ens bryr sig om att de tillhör samma folk, förtjänar inget mer än förakt. Det är därför jag inte kan ta ställning i Israel-Palestinakonflikten. Båda sidor kämpar för det de tror är rätt, men båda sidor är skitstövlar som låter det gå ut över oskyldiga.

I princip är jag emot att lösa konflikter med våld, men som du själv säger, inte ens mammons makt kan få talibanerna förhandlingsbara. Att döda någon som kämpar för sin sak är fel, men om de gör det genom att hänsynslöst låta fighten drabba dem som inte deltar i striden och som talibanerna, kränker mänskliga rättigheter, är jag beredd att göra ett undantag i mina principer.

Det är möjligt att man inte kan slå talibanerna militärt, men jag anser att man måste försöka. Något annat är ett stort svek mot den demokratiska tron och folket som vill leva efter den. Det du tar upp är kanske just det man bör inrikta sig på. Slå ut deras "levebröd", inrikta offensiven på att sabbotera deras knark- och vapenaffärer så man slår undan benen finansiellt på dem. Då blir de mer sårbara och ett lättare byte. Att bara sätta sig med armarna i kors och buttert säga "Det går inte" går ju inte Wink Och med det framtidsscenario du målar upp är det i så fall lika bra att spränga några stora atombomber så är jobbet gjort.

Alla landsgränser är artificiella Infra, för du tror väl inte att jorden skapades med färdigindelade världsdelar och länder? Gränser har flyttats pgra krig, överenskommelser och som i Israel, genom nybildande av stater i alla år.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:55