DN artikel
Den enda demokratin i MellanÖstern.....
RedCloud skrev:"Human Rights Watch hävdar i en stor rapport om den vita fosforn att Israels upprepade bombningar över tätbefolkade områden i Gaza var urskillningslösa och sannolikt är en krigsförbrytelse."
DN artikel
Den enda demokratin i MellanÖstern.....
Susz X skrev:Är glad att det blir rättvisa i detta med vit fosfor- äntligen!
Sanningen kommer alltid att segra- var så säker! Det är det enda rätta
om vi alls ska fortsätta på detta klotet.
Tack för du förmedlade länken RC- har inte läst massmedia på ett tag nu.
Dock finns smärtan kvar- av allt lidande dessa oskyldiga fått utstå- och fortfarande får leva med.
Mvh/ Suss
Alexi skrev:Susz X skrev:Är glad att det blir rättvisa i detta med vit fosfor- äntligen!
Sanningen kommer alltid att segra- var så säker! Det är det enda rätta
om vi alls ska fortsätta på detta klotet.
Tack för du förmedlade länken RC- har inte läst massmedia på ett tag nu.
Dock finns smärtan kvar- av allt lidande dessa oskyldiga fått utstå- och fortfarande får leva med.
Mvh/ Suss
har du smärta? Eller är det påhittad PK?
Rule Britannia skrev:PK = politiskt korrekt.
Susz X skrev:Rule Britannia skrev:PK = politiskt korrekt.
Tack för du svarade så himla fort- och det förstod jag..förkortningen kan jag
- det var icke min fråga. Jisses- vad har politik med min syn på mänskliga rättigheter att göra förresten -
förklara vad du menar "Brittannia PK"...
Susz X skrev:Är det ett viktigare ord för dig än det som drabbat oskyldiga människor???
Susz X skrev:Du vill inte svara på min fråga. Varför?
Och vad är andra vägen? Jag väljer den lilla människans väg- även israeler..
Finns ingen anledning för mig att springa maktgalna girigburkars ärenden. Det handlar om folket. Är det ett problem för DIG cpjavel/ Alexis???
Alexi skrev:Susz X skrev:Du vill inte svara på min fråga. Varför?
Och vad är andra vägen? Jag väljer den lilla människans väg- även israeler..
Finns ingen anledning för mig att springa maktgalna girigburkars ärenden. Det handlar om folket. Är det ett problem för DIG cpjavel/ Alexis???
Struntprat. Ni bryr er inte ett skit om Israeler attackeras, det är ju liksom berättigat på något sätt. Fråga bara KTR.
cleopatra skrev:Utan att ta parti för Hamaz (som är lika vidriga som Israelerna fast med sämre vapen) tar jag utan tvekan parti för den civila befolkningen i Palestina. Inte för dem som tycker att det är rätt att kriga och stöder Hamaz, men dem som bara vill leva sitt liv utan krig och umbäranden som de inte ens själva valt och gärna skulle vilja ha en fredlig lösning.
Användandet av Vit fosfor mot civilbefolkning borde rendera Israel ett hårt straff av omvärlden. Israels rätt att försvara sitt land som de äntligen fått efter alla år av förföljelse och utrotning kan jag inte ifrågasätta, lika lite som Palestiniernas rätt att försvara sig mot ockupationen och det som det anser vara deras land. Däremot kan jag (och omvärlden) döma metoderna. Hur kan Israel med Förintelsen i färskt minne göra samma sak mot andra?
lazy skrev:Påsken fortsätter fortfarande i Israel och tack o lov är det
lugnt enl. de mail jag fått, kanske p.g.a att Israel stängt
av till Västbanken men det är väl fel att inte låta palestinier
komma in nu?
Infra skrev:cleopatra skrev:Utan att ta parti för Hamaz (som är lika vidriga som Israelerna fast med sämre vapen) tar jag utan tvekan parti för den civila befolkningen i Palestina. Inte för dem som tycker att det är rätt att kriga och stöder Hamaz, men dem som bara vill leva sitt liv utan krig och umbäranden som de inte ens själva valt och gärna skulle vilja ha en fredlig lösning.
Användandet av Vit fosfor mot civilbefolkning borde rendera Israel ett hårt straff av omvärlden. Israels rätt att försvara sitt land som de äntligen fått efter alla år av förföljelse och utrotning kan jag inte ifrågasätta, lika lite som Palestiniernas rätt att försvara sig mot ockupationen och det som det anser vara deras land. Däremot kan jag (och omvärlden) döma metoderna. Hur kan Israel med Förintelsen i färskt minne göra samma sak mot andra?
Dn sista frågan du ställer, Cleo, har ett svar: "Identifikation med bödlarna".
Förmodligen ett försvar mot ångest.
Infra skrev:lazy skrev:Påsken fortsätter fortfarande i Israel och tack o lov är det
lugnt enl. de mail jag fått, kanske p.g.a att Israel stängt
av till Västbanken men det är väl fel att inte låta palestinier
komma in nu?
Du som har mailkontakt med Israel, Lazy: varför hatar dom palestinas ursprungsbefolkning?
Susz X skrev:Varför skriver du som du gör cpjavel? Det finns Israeler och palestinier som vill leva sida vid sida- och har gjort det i flera år- de har även startat skolor tillsammans har jag hört.
Att det sedan finns maktgiriga och en hets är väl knappast samma sak...
(Synd att du fortfarande inte vill svara på tidigare fråga cpjavel/ Alexi- men oki-
det är inget krav alls från min sida- var bara nyfiken på din människosyn.)Varför har du bytt nick nu igen? Vet ju snart inte vad man ska kalla dig..
Alexi skrev:Susz X skrev:Varför skriver du som du gör cpjavel? Det finns Israeler och palestinier som vill leva sida vid sida- och har gjort det i flera år- de har även startat skolor tillsammans har jag hört.
Att det sedan finns maktgiriga och en hets är väl knappast samma sak...
(Synd att du fortfarande inte vill svara på tidigare fråga cpjavel/ Alexi- men oki-
det är inget krav alls från min sida- var bara nyfiken på din människosyn.)Varför har du bytt nick nu igen? Vet ju snart inte vad man ska kalla dig..
Vadå skriver som jag gör? Jag gillar judiska tjejer, är det något fel?
Lite länkar till snygga flickor med vapen är väl inte direkt PK för er men det ger jag blanka fan i.
Du skiter i att han säger att alla israeler hatar palestinier? Vad är fel på er?
"opartisk" my ass!
Och jag bytte namn för att folk tror att man är jämlik med nicket "cpjavel".
Ville vara lite OPK.
R.O.F.L skrev:
Och den vackraste är också judinna.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article4911566.ab
Kan bara hålla med att dom är mycket fina. Uniform gör sitt oxo