Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+21
berralarzon
Kakmonstret
Susz X
RedCloud
ANNA2LINK
KickTheRasist
Potatiskungen
Thors
Regndrottning
theward
Sossar ee lata
Sniperace
Redvictory
Infra
redalert
x-medborgare
MartinLindgren
Dao
Secrist
F.I.S.T
R.O.F.L
25 posters

    Yttrandefriheten

    Omröstning

    Var det rätt att publicera muhammed som rondellhund igen?

    [ 13 ]
    Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_left68%Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_right [68%] 
    [ 6 ]
    Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_left32%Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_right [32%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_right [0%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 7 Bar_right [0%] 

    Totalt antal röster: 19
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-13, 17:27

    Sniperace skrev:

    Det är inte samma sak, då islam inte har påverkat sexualiteten hos de enskilda så mycket som kyrkan gjort!

    så halshuggningar och hängningar av homosexuella i islams namn påverar inte detta? märkligt, dessutom mycket märkligt....

    och visst hade rondellhunden att syfta, att på samma sätt som ecce homo provocera mot kyrkans syn på sexualitet så provocerar rondellhunden på islams syn på mohammed.


    men som sagt, hur tror du att en bild då på mohammed i en trekant med en transa och Aisha skulle ge för reaktion, det vore völ en fin sak och ett bra sufte att visa på både pedifila och motsånd mot homosexuella inom Islam genon att visa mohammeds människokärlek osv att även där är homosexuella välkomna , eller.....

    ärligt hur tror du DET skulle tas?

    men det är förstås SKILLNAD, eller inte?

    Det är ändå en stor skillnad från kyrkans syn på sexualitet! Det du tar upp är vad som sker diktaturer, och vem ogillar inte diktaturer!

    Jaha... Nu får vi reda på något NYTT i resonemanget kring rondellhunden. Att den skulle på något sätt "provocera islams syn på Muhammed"!?

    Vari finns poängen till det? Vems syn skall få råda - de troende eller islamofobernas?

    Antagligen skulle den bilden du beskriver tas på samma sätt som rindellhunden!

    Konstruktiv kritik innebär att det inte är provokationen som är poängen! ATT folk blir provocerade är inte det farliga...

    Du gillar att förnedra muslimer och deras tro, men du kan aldrig gömma dig bakom lagen om yttrandefriheten för att försöka rättfärdiga dig!

    Man kan se likheten i debatterna här. Det är stor skillnad på KONSTRUKTIVA inlägg och DESTRUKTIVA. I båda fallen kan folk bli upprörda, men bara i det sista fallet är detta det enda syftet!

    Hade en MUSLIM kritiserat islams syn på Muhammed, genom att använda sig av muslimsk retorik och praktik - alltså inte det motsatta som i fallet rondellhunden, så kommer saken att få en likhet med Ecco Homo!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Susz X 2010-03-13, 17:47


    Vare si expressen eller vilks är trovärdiga alls ..fjanteri!
    Media tar säkert upp detta för att dölja nåt annat..och ånyo försöka skapa
    kaos bland folket i vårt land!

    saxat:
    "Fram till i går trodde jag att Lars Vilks var okänslig och inte hade någon annan agenda än att driva med religionen. Jag förstod inte vad han ville uppnå med detta, men så långt hade jag inga invändningar. Men när han i en debatt i radions Studio Ett talar om för mig att vi muslimer b...ehandlas som små barn och behöver uppfostras i demokrati går han över en gräns. Det här är precis vad de vita sa om den svarta befolkningen i Sydafrika under apartheid.
    I Europa har varken medier eller politiker hittills visat något större intresse av att involvera de europeiska muslimerna i kampen för yttrandefriheten."


    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/varlden/article6757337.ab?sms_ss=facebook
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Fanatism

    Inlägg  Secrist 2010-03-14, 02:38

    OK... Då är det OK för rasism och antisemitsim enligt dig... För det är ju bara fanatiker som blir upprörda...

    Nä, men det är bara fanatiker som förvandlar upprördhet till mordhot.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-14, 03:55

    Secrist skrev:OK... Då är det OK för rasism och antisemitsim enligt dig... För det är ju bara fanatiker som blir upprörda...

    Nä, men det är bara fanatiker som förvandlar upprördhet till mordhot.

    Och just DET skulle rättfärdiga att förnedra en hel folkgrupp?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Oro

    Inlägg  Secrist 2010-03-14, 20:31

    Och just DET skulle rättfärdiga att förnedra en hel folkgrupp?

    Det är det yttanndefrihet handlar om. Att kunna säga saker som inte alla gillar. Eller vill de hellre att rabiata fanatiker ska diktera villkoren för vår yttrandefrihet?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-14, 22:53

    Secrist skrev:Och just DET skulle rättfärdiga att förnedra en hel folkgrupp?

    Det är det yttanndefrihet handlar om. Att kunna säga saker som inte alla gillar. Eller vill de hellre att rabiata fanatiker ska diktera villkoren för vår yttrandefrihet?

    Yttrandefrihet handlar INTE ALLS det om att kunna hävda något som andra ogillar!

    Yttrandefrihet innebär att du skall kunna få yttra vad du vill, OAVSETT vad andra tycker. Men i LAGBOKEN finns också en del självklara BEGRÄNSNINGAR - och det är då det handlar om HETS MOT FOLKGRUPP, eller LIKNANDE!!!

    Vad fanatikerna tycker skiter jag blankt i, men du har INTE rätt att förnedra en grupp av människor, bara för att du vill reta upp fanatikerna!!!

    Då är det ju DU som styrs av fanatikerna!!!

    Yttrandefriheten skall styras av att ge alla människor rätt till egna åsikter, men också skydd på förtryck och nedvärderingar!

    Menar du att du anser dig ha rätt att häckla judar, svarta, kvinnor och i stort sett vilken gruoo du vill - och sedan kunna gömma dig bakom "yttrandefriheten"???
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-14, 23:22

    Secrist skrev:Och just DET skulle rättfärdiga att förnedra en hel folkgrupp?

    Det är det yttrandefrihet handlar om. Att kunna säga saker som inte alla gillar. Eller vill de hellre att rabiata fanatiker ska diktera villkoren för vår yttrandefrihet?

    På sedvanligt forumhögermanér har du helt missuppfattat begreppet yttrandefrihet, och syftet med att uppbringa en sådan lag.
    det blir allt tydligare ju fler forumhöger som yttrar sig i just denna tråd, och den diskussion som fördes ang yttrandefriheten på forumen.

    yttrandefrihet innebär INTE en "RÄTTIGHET" att få kränka.... Det verkar vara den rättigheten forumhögern försvarar med näbbar och klor.
    Och många av forumhögern resonerar som om det vore en hockeymatch, och domarn ska dela ut lika många utvisningar till båda lagen.... när ni på ett rätt barnsligt sätt jämför Ecce Homo och Rondellhunden....

    VAD VILL NI/VI UPPNÅ ??? ... är grundfrågan !!!

    Vill ni hetsa en miljard muslimer och försämra relationerna till den delen av världen ytterligare ??.... då kommer ni lyckas med den hållning ni nu har, där ni intill dumhet försvarar en rättighet att förnedra och håna, där REAKTIONEN HOS MUSLIMERNA UPPENBARLIGEN SKVALLRAR OM DETTA .....

    Detta handlar INTE om yttrandefrihet som många här påstår, allt ni gör är förrvärrar en situation, utan att ha någon som hellst vinnig av det. Det är som nån sa om dom som alltid tycker att de har "RÄTTIGHETER" i trafiken:

    "och på gravstenen stod det: 'Jag hade rätt'"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Dåligt

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 00:23

    Vill ni hetsa en miljard muslimer och försämra relationerna till den delen av världen ytterligare ??....

    Jag är övertygad om att den tysta majoriteten av muslimerna bara suckar trött över allt gapande bland fanatiker. De allra flesta människor vill bara leva ifred och sköta sig själva. Många har tillräckligt myckat att stå i för att få vardagen att gå ihop för att orka engagera sig i en rondellhund i ett litet land långt upp i det kalla norr.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Hets

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 00:25

    Yttrandefrihet innebär att du skall kunna få yttra vad du vill, OAVSETT vad andra tycker. Men i LAGBOKEN finns också en del självklara BEGRÄNSNINGAR - och det är då det handlar om HETS MOT FOLKGRUPP, eller LIKNANDE!!!

    Fallet är prövat tre gånger. Det är inte hets mot folkgrupp. Lika lite som det är hets mot folkgrupp att sätta in Jesus i en gayvärld.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-15, 01:34

    Secrist skrev:Yttrandefrihet innebär att du skall kunna få yttra vad du vill, OAVSETT vad andra tycker. Men i LAGBOKEN finns också en del självklara BEGRÄNSNINGAR - och det är då det handlar om HETS MOT FOLKGRUPP, eller LIKNANDE!!!

    Fallet är prövat tre gånger. Det är inte hets mot folkgrupp. Lika lite som det är hets mot folkgrupp att sätta in Jesus i en gayvärld.

    Nu skrev jag "hets mot folkgrupp eller LIKNANDE"!

    Oavsett vad rätten kommit fram till anser jag det är fel att medvetet enbart provicera ett folk, utan något konstruktivt syfte!

    Ecco Homo hade det, rondellhunden hade det inte - vilket ni har klargjort!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-15, 01:38

    Secrist skrev:Vill ni hetsa en miljard muslimer och försämra relationerna till den delen av världen ytterligare ??....

    Jag är övertygad om att den tysta majoriteten av muslimerna bara suckar trött över allt gapande bland fanatiker. De allra flesta människor vill bara leva ifred och sköta sig själva. Många har tillräckligt myckat att stå i för att få vardagen att gå ihop för att orka engagera sig i en rondellhund i ett litet land långt upp i det kalla norr.

    Självklart är de flesta muslimer oerhört trötta på fanatikerna! De är lika trötta på dem som västs enorma smygrasism och klantigheter (rondellhunden)! De VILL faktiskt leva i fred och sköta sig själva, utan att bli nedvärderade för sin tro eller av andra skäl!

    De flesta skiter i rondellhunden, men jag tvivlar på att du skulle få tag på många troende muslimer som skulle försvara den!

    Frågan är varför dessa rättrådiga människor skall behöva utstå inte bara förtryck från diktaturer och fanatiker, utan även dessa idiotiska fördomarna från väst, stup i kvarten.

    Ni har helt klart misskrediterat demokratin och yttrandefriheten, om ni anser att ni genom dessa har rätt att förnedra och nedvärdera de som inte följer er egen tro!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 01:56

    Secrist skrev:Vill ni hetsa en miljard muslimer och försämra relationerna till den delen av världen ytterligare ??....

    Jag är övertygad om att den tysta majoriteten av muslimerna bara suckar trött över allt gapande bland fanatiker. De allra flesta människor vill bara leva ifred och sköta sig själva. Många har tillräckligt myckat att stå i för att få vardagen att gå ihop för att orka engagera sig i en rondellhund i ett litet land långt upp i det kalla norr.

    Du är övertygad .... hmm, varför smittas inte alla muslimer av din "övertygelse" ...??
    det spelar ingen större roll vad du är övertygad om ...
    Har fortfarande inte mött eller ens hört om någon muslim via media som INTE skulle upprörts av detta ...

    Så den övertygelsen du har spelar bevisligen bara upp sig i ditt huvud i nån slags förhoppning om att det skulle vara så....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Över

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 11:02

    Du är övertygad .... hmm, varför smittas inte alla muslimer av din "övertygelse" ...??

    Oj, jag visste inte att du personligen känner 1 miljard muslimer och har mandat att tala för allihop. Rolling Eyes

    Men det är väl vänsterns vanliga inställning. Folk begriper inte sitt eget bästa.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 11:49

    Secrist skrev:Du är övertygad .... hmm, varför smittas inte alla muslimer av din "övertygelse" ...??

    Oj, jag visste inte att du personligen känner 1 miljard muslimer och har mandat att tala för allihop. Rolling Eyes

    Men det är väl vänsterns vanliga inställning. Folk begriper inte sitt eget bästa.

    Neh ... det är högerns inställning.. och det vet du om, nu idkar du högerns vanligaste debattmetod, att anklaga motståndarna för det ni själva gör.

    ETT ex av alla på just detta är Fredrikd Rs "Alla skulle tjäna på om debatten la sig"

    Samt FRA frågan där en majoritet inte vill ha FRA,... samt EU och EMU... där har de haft indställningen att folk inte begriper sitt eget bästa...


    Det du nu gör är nån slags politiskt dubbel saltomortal..... och på sdvanligt Secristmanér undviker ämnet el frågeställningen i fråga....

    Jag känner lika lite till vad varenda muslim känner som du gör, och änd¨å påstår du oxå att det inte är så farligt som det låter detta.... att det inte är en sån stor grej bland muslimer....

    ... hmmm... Jag måste ha missuppfattat detta då+ att muslimer, även ich extremister, är ute och demonstrerar och bränner flaggor, och skriker av ilska över denna kränkning...

    Och de muslimer jag känner här i Sverige tycker samma....

    Men ännu har jag inte hört EN muslim vittna om att det inte är kränkande...
    Inte ens via Media..... och tro mig, hade det funnits många av dem, så hade media nappat lika fort på det som på motsatsen ... allt för rubriker !!

    Your move Secrist... !!! ... En politisk Forumhögersaltomortal till ??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Muselman

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 15:12

    Jag känner lika lite till vad varenda muslim känner som du gör, och änd¨å påstår du oxå att det inte är så farligt som det låter detta.... att det inte är en sån stor grej bland muslimer....

    Jag säger att jag är övertygad om att folk har tillräckligt att göra ändå utan att bry sig om en rondellhund i ett land de knappt vet var det ligger.

    Och till dem som blir "kränkta" kan jag bara säga, gilla läget.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 15:17

    Secrist skrev:Jag känner lika lite till vad varenda muslim känner som du gör, och änd¨å påstår du oxå att det inte är så farligt som det låter detta.... att det inte är en sån stor grej bland muslimer....

    Jag säger att jag är övertygad om att folk har tillräckligt att göra ändå utan att bry sig om en rondellhund i ett land de knappt vet var det ligger.

    Och till dem som blir "kränkta" kan jag bara säga, gilla läget.

    Ok jag har förstått din synpunkt att du tycker dom ska gilla läget, och det kan du ju tycka, och till och med ha rätt i.... MEN DET SPELAR INGEN ROLL, när effekten bara blir större konflikt....

    Vad vill du uppnå ?

    Samförstånd..., närmande, acceptans ? ödmjukhet ??...

    Eller:

    Konflikt, Global och nationell segregering, fjärmande ??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Åsikt

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 15:24

    Vad vill du uppnå ?

    Jag vill inte uppnå någonting. Bara värna rätten att uttrycka sig så länge man håller sig inom lagen. Och det gör han.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 15:31

    Secrist skrev:
    Jag vill inte uppnå någonting.
    ...
    Cool ...är det signifikativt för högern ??... eller bara din personliga inställning Smile
    Men det är bra att du är ärlig och erkänner att du inte har några visioner, mål el önskemål om förbättringar i världen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Mål

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 15:33

    Men det är bra att du är ärlig och erkänner att du inte har några visioner, mål el önskemål om förbättringar i världen.

    Håll dig till ämnet. Vi pratar om en ful rondellhund. Inte hur vi ska lösa (förstärkning av) växthuseffekten.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 15:37

    Secrist skrev:Men det är bra att du är ärlig och erkänner att du inte har några visioner, mål el önskemål om förbättringar i världen.

    Håll dig till ämnet. Vi pratar om en ful rondellhund. Inte hur vi ska lösa (förstärkning av) växthuseffekten.

    Ämnet är yttrandefrihet.... inte rondellhunden!!

    ... och yttrandefrihet innebär inte en rättighet att kränka !! ... därav så undviker jag inte ämnet, eftersom konflikten ligger i att vissa tror att yttrandefrihet innebär rätten att kränka andra. !!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Kränkt

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 15:41

    ... och yttrandefrihet innebär inte en rättighet att kränka !! ... därav så undviker jag inte ämnet, eftersom konflikten ligger i att vissa tror att yttrandefrihet innebär rätten att kränka andra. !!

    Jo, det innebär det visst. Alternativet hade varit absurt. Så fort någon känner sig kränkt för någonting så ska detta förbjudas. Hur bra känns det?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 18:23

    Secrist skrev:... och yttrandefrihet innebär inte en rättighet att kränka !! ... därav så undviker jag inte ämnet, eftersom konflikten ligger i att vissa tror att yttrandefrihet innebär rätten att kränka andra. !!

    Jo, det innebär det visst. Alternativet hade varit absurt. Så fort någon känner sig kränkt för någonting så ska detta förbjudas. Hur bra känns det?

    Inte förbjudas... men använda yttrandefriheten under ansvar .....
    Yttrandefrihet och demokrati får vi slåss för varje dag... om vi inte gör detta, kommer maktfullkomliga ta detta ifrån oss... vare sig de heter Reinfeldt eller Usama bin Ladin

    ... du har en mycket farlig syn på yttrandefrihet, som bara kan leda till konflikter...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-15, 19:01

    Secrist skrev:Jag känner lika lite till vad varenda muslim känner som du gör, och änd¨å påstår du oxå att det inte är så farligt som det låter detta.... att det inte är en sån stor grej bland muslimer....

    Jag säger att jag är övertygad om att folk har tillräckligt att göra ändå utan att bry sig om en rondellhund i ett land de knappt vet var det ligger.

    Och till dem som blir "kränkta" kan jag bara säga, gilla läget.

    De har "gillat läget" ganska länge nu, och är mycket vana vid kränkningar från väst! Hur länge skall de behöva "gilla läget" och bli nedvärderade och kränkta innan du blir nöjd?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-15, 19:06

    Secrist skrev:... och yttrandefrihet innebär inte en rättighet att kränka !! ... därav så undviker jag inte ämnet, eftersom konflikten ligger i att vissa tror att yttrandefrihet innebär rätten att kränka andra. !!

    Jo, det innebär det visst. Alternativet hade varit absurt. Så fort någon känner sig kränkt för någonting så ska detta förbjudas. Hur bra känns det?

    Det är inte svart eller vitt! Hade romndellhunden inneburit en konstruktiv kritik av islam eller något inom islam, hade även jag försvarat den - som jag försvarar Ecco Homo!

    Men här var ENDA SYFTET att kränka - och då blir det fel, även om den svenska rätten gett honom rätt att göra på detta sättet!

    Rättssystemet har friat mördare också, men de är fortfarande mördare!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Hund

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 22:07

    Men här var ENDA SYFTET att kränka - och då blir det fel, även om den svenska rätten gett honom rätt att göra på detta sättet!

    Trams. Syftet var att skapa debatt och tänja gränserna. Precis som konst handlar om. Att utmana normer och det invanda.

    Sponsored content


    Yttrandefriheten - Sida 7 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 10:59