Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+21
berralarzon
Kakmonstret
Susz X
RedCloud
ANNA2LINK
KickTheRasist
Potatiskungen
Thors
Regndrottning
theward
Sossar ee lata
Sniperace
Redvictory
Infra
redalert
x-medborgare
MartinLindgren
Dao
Secrist
F.I.S.T
R.O.F.L
25 posters

    Yttrandefriheten

    Omröstning

    Var det rätt att publicera muhammed som rondellhund igen?

    [ 13 ]
    Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_left68%Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_right [68%] 
    [ 6 ]
    Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_left32%Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_right [32%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_right [0%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 10 Bar_right [0%] 

    Totalt antal röster: 19
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 16:06

    x-medborgare skrev:
    F.I.S.T skrev:
    x-medborgare skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:en kort fråga då, anser du att Life of brian INTE borde producerats, den kränkte ju många troende, det roade inte dessa utan tvärtom, att de NU är accepterade är ju pga att dessa vänjer sig osv...

    vilket är bäst att ligga kvar i det gamla eller gå framåt?

    Visst det är ett moraliskt dilemma detta... inget är svart eller vitt i denna fråga ...
    Jag tycker att den filmen är kul.... och drev med religion på ett konstruktivt sätt... de satte inte upp nån slags nidbild för att håna .. som Rondellhunden var...

    Utan drev med företeelser, blind tro osv.... jag skiljer lite på att driva med , och att medvetet håna

    Det är ingen självklar rättighet att kränka och håna....

    Är det att gå framåt , att provocera fram mord och i värsta fall krigsstämning ??
    Är det att gå framåt att tvinga på muslimerna ett västerländskt tänkande ??

    Ja du tyckte den var kul alltså gör du bedömningen att den drev med.. inte hånade... Men det gorde ju inte dessa länder som förbjöd filmen..
    Så igentligen har vi inte kommit någon stans utan rätten till hån skämt roa är i betraktarens öga.. Så vart går gränsen 100 000 arga 1 miljon 2 miljoner osv arga betraktare

    Ja du har rätt... det är inte lätt, att dra gränsen.....
    Men nu talar du om förbud igen..... och det har inte jag nämt vad gäller konst, rondellhundar....,.

    Nja det var nog inte menat som förbud även om du uppfattade det så.. Very Happy

    Jag uppfattade det så när du jämförde med dessa ord:
    x-medborgare skrev:Ja du tyckte den var kul alltså gör du bedömningen att den drev med.. inte hånade... Men det gjorde ju inte dessa länder som förbjöd filmen..
    ... men då har vi förstått varann på den punkten ... jag är inte för förbud.... jag pratar om att bara för att man får och kan säga en sak, eller göra en sak... så innebär det inte att man bör, eller att det leder framåt
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 16:08

    Jag tycker tom det ska vara tillåtet med Hammarbyare och AIKare ... så frigjord är jag Cool ... tycker dom ska ha rätten att skrika "vi är bäst" trots att det inte är sant...

    Och AIK ska få kalla sig stockholmslag fast det inte är sant Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-17, 16:09

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:en kort fråga då, anser du att Life of brian INTE borde producerats, den kränkte ju många troende, det roade inte dessa utan tvärtom, att de NU är accepterade är ju pga att dessa vänjer sig osv...

    vilket är bäst att ligga kvar i det gamla eller gå framåt?

    Visst det är ett moraliskt dilemma detta... inget är svart eller vitt i denna fråga ...
    Jag tycker att den filmen är kul.... och drev med religion på ett konstruktivt sätt... de satte inte upp nån slags nidbild för att håna .. som Rondellhunden var...

    Utan drev med företeelser, blind tro osv.... jag skiljer lite på att driva med , och att medvetet håna

    Det är ingen självklar rättighet att kränka och håna....

    Är det att gå framåt , att provocera fram mord och i värsta fall krigsstämning ??
    Är det att gå framåt att tvinga på muslimerna ett västerländskt tänkande ??

    Men skulle du stödja en film gjord på samma sätt om Mohammed?
    som skildrade Mohammeds liv på ett liknande sätt med honom och Aisha osv?

    eller skulle det vara för kränkande mot muslimer?

    tänk efter noga nu

    eller ska det vara så att ingen får på något sätt får ifrågasätta just Islam, men Kristendom går bra?

    Det får du fråga muslimerna ... om det skulle vara kränkande för dom ...

    Sen tycker jag du ska tänka efter lite på det jag skrev om kränkningar och drift och humor... hur beter du dig själv-... ?? DRiver du på efter att du sårat nån med dina skämt... och menar att det är din rättighet att fortsätta, även om andra blir kränkta ... ???

    Nej, jag driver aldrig med folk.

    men frågan är hur kan man försvara ex life of brian, men samtidigt fråga sig om en liknande film skulle kränka muslimer, för det skulle den, precis som life og brian kränkte många kristna.

    är det fråga om dubbelmoral, eller att kristna SKA tåla detta, men det behöver inte muslimer göra?

    så frågan är då, skulle du då i ljuset av att DU gillade life of brian stödja prodiktionen av en liknande film om Mohammed?

    om inte varför?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 16:12

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:en kort fråga då, anser du att Life of brian INTE borde producerats, den kränkte ju många troende, det roade inte dessa utan tvärtom, att de NU är accepterade är ju pga att dessa vänjer sig osv...

    vilket är bäst att ligga kvar i det gamla eller gå framåt?

    Visst det är ett moraliskt dilemma detta... inget är svart eller vitt i denna fråga ...
    Jag tycker att den filmen är kul.... och drev med religion på ett konstruktivt sätt... de satte inte upp nån slags nidbild för att håna .. som Rondellhunden var...

    Utan drev med företeelser, blind tro osv.... jag skiljer lite på att driva med , och att medvetet håna

    Det är ingen självklar rättighet att kränka och håna....

    Är det att gå framåt , att provocera fram mord och i värsta fall krigsstämning ??
    Är det att gå framåt att tvinga på muslimerna ett västerländskt tänkande ??

    Men skulle du stödja en film gjord på samma sätt om Mohammed?
    som skildrade Mohammeds liv på ett liknande sätt med honom och Aisha osv?

    eller skulle det vara för kränkande mot muslimer?

    tänk efter noga nu

    eller ska det vara så att ingen får på något sätt får ifrågasätta just Islam, men Kristendom går bra?

    Det får du fråga muslimerna ... om det skulle vara kränkande för dom ...

    Sen tycker jag du ska tänka efter lite på det jag skrev om kränkningar och drift och humor... hur beter du dig själv-... ?? DRiver du på efter att du sårat nån med dina skämt... och menar att det är din rättighet att fortsätta, även om andra blir kränkta ... ???

    Nej, jag driver aldrig med folk.

    men frågan är hur kan man försvara ex life of brian, men samtidigt fråga sig om en liknande film skulle kränka muslimer, för det skulle den, precis som life og brian kränkte många kristna.

    är det fråga om dubbelmoral, eller att kristna SKA tåla detta, men det behöver inte muslimer göra?

    så frågan är då, skulle du då i ljuset av att DU gillade life of brian stödja prodiktionen av en liknande film om Mohammed?

    om inte varför?

    Vem har sagt att jag skulle vilja förbjuda en sån film ??
    Jag vill inte förbjuda det !!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-17, 16:15



    Vem har sagt att jag skulle vilja förbjuda en sån film ??
    Jag vill inte förbjuda det !!

    nej, men skulle du ha synpunkt som att den inte borde gjorts/göras?

    för en sak är säker, den SKULLE väcka en fruktansvärd vrede hos muslimer.

    Eller skulle du se den som lika roande som LOF, och se den som berättigad?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2010-03-17, 16:18

    Hitills har historikerna fått acceptera att bli ideologiskt styrda av högerextremisterna vad gäller vilken historiefosrskning som skall få bli synlig eller inte...

    Vänsterns stora dilemma. Att alltid peka ut någon skyldig till att deras fiaskopolitik inte fungerar. För det är ju aldrig kommunismen det är fel på. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 16:21

    Sniperace skrev:


    Vem har sagt att jag skulle vilja förbjuda en sån film ??
    Jag vill inte förbjuda det !!

    nej, men skulle du ha synpunkt som att den inte borde gjorts/göras?

    för en sak är säker, den SKULLE väcka en fruktansvärd vrede hos muslimer.

    Eller skulle du se den som lika roande som LOF, och se den som berättigad?

    Hur ska jag kunna ha en synpunkt på en film som inte gjorts ... nu får du väl ge dig ... så duktig är väl inte ens du att du kan ge filmkritik på filmer som inte gjorts.....

    Om den filmen kommer ska jag se den, och ge min recension då ....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 16:23

    Secrist skrev:Hitills har historikerna fått acceptera att bli ideologiskt styrda av högerextremisterna vad gäller vilken historiefosrskning som skall få bli synlig eller inte...

    Vänsterns stora dilemma. Att alltid peka ut någon skyldig till att deras fiaskopolitik inte fungerar. För det är ju aldrig kommunismen det är fel på. Rolling Eyes

    Kommunismen har många brister,,,... Sovjetvarianten av den under Stalin har BARA brister... Alliansens politik har många ... väldigt många humanitära brister...

    Inte ens vänsterns politik är felfri... men betydligt bättre än alternatvet alliansen...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-17, 16:31

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:


    Vem har sagt att jag skulle vilja förbjuda en sån film ??
    Jag vill inte förbjuda det !!

    nej, men skulle du ha synpunkt som att den inte borde gjorts/göras?

    för en sak är säker, den SKULLE väcka en fruktansvärd vrede hos muslimer.

    Eller skulle du se den som lika roande som LOF, och se den som berättigad?

    Hur ska jag kunna ha en synpunkt på en film som inte gjorts ... nu får du väl ge dig ... så duktig är väl inte ens du att du kan ge filmkritik på filmer som inte gjorts.....

    Om den filmen kommer ska jag se den, och ge min recension då ....

    nej, jag ger dessutom inte filmkritik, väl vetandes om att smaken är som baken....
    det någon annan gillar kan jag se som tråkigt, det som någon ser som skoj kan jag se som kränkande och tvärtom.

    jag misstänker att i detta vill di inte förstå utan att i det minsta försvara rätten att kränka kristendomen för det är ju roande, men tycka att samma sak mot islam är för kränkande...

    men du kan väl ändå medge att en film gjord på samma sätt som LOF men med Mohammed som huvudfigur skulle väcka ramaskri i den muslimska världen eller hur?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 16:36

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:


    Vem har sagt att jag skulle vilja förbjuda en sån film ??
    Jag vill inte förbjuda det !!

    nej, men skulle du ha synpunkt som att den inte borde gjorts/göras?

    för en sak är säker, den SKULLE väcka en fruktansvärd vrede hos muslimer.

    Eller skulle du se den som lika roande som LOF, och se den som berättigad?

    Hur ska jag kunna ha en synpunkt på en film som inte gjorts ... nu får du väl ge dig ... så duktig är väl inte ens du att du kan ge filmkritik på filmer som inte gjorts.....

    Om den filmen kommer ska jag se den, och ge min recension då ....

    nej, jag ger dessutom inte filmkritik, väl vetandes om att smaken är som baken....
    det någon annan gillar kan jag se som tråkigt, det som någon ser som skoj kan jag se som kränkande och tvärtom.

    jag misstänker att i detta vill di inte förstå utan att i det minsta försvara rätten att kränka kristendomen för det är ju roande, men tycka att samma sak mot islam är för kränkande...

    men du kan väl ändå medge att en film gjord på samma sätt som LOF men med Mohammed som huvudfigur skulle väcka ramaskri i den muslimska världen eller hur?

    DEt är möjligt att den skulle ....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  redalert 2010-03-17, 16:41

    Secrist skrev:Hitills har historikerna fått acceptera att bli ideologiskt styrda av högerextremisterna vad gäller vilken historiefosrskning som skall få bli synlig eller inte...

    Vänsterns stora dilemma. Att alltid peka ut någon skyldig till att deras fiaskopolitik inte fungerar. För det är ju aldrig kommunismen det är fel på. Rolling Eyes

    Ser att detta dilemma återigen har drabbat fisten och Dao som hellre vill tala om annat just nu! lol!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-17, 16:44

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:


    Vem har sagt att jag skulle vilja förbjuda en sån film ??
    Jag vill inte förbjuda det !!

    nej, men skulle du ha synpunkt som att den inte borde gjorts/göras?

    för en sak är säker, den SKULLE väcka en fruktansvärd vrede hos muslimer.

    Eller skulle du se den som lika roande som LOF, och se den som berättigad?

    Hur ska jag kunna ha en synpunkt på en film som inte gjorts ... nu får du väl ge dig ... så duktig är väl inte ens du att du kan ge filmkritik på filmer som inte gjorts.....

    Om den filmen kommer ska jag se den, och ge min recension då ....

    nej, jag ger dessutom inte filmkritik, väl vetandes om att smaken är som baken....
    det någon annan gillar kan jag se som tråkigt, det som någon ser som skoj kan jag se som kränkande och tvärtom.

    jag misstänker att i detta vill di inte förstå utan att i det minsta försvara rätten att kränka kristendomen för det är ju roande, men tycka att samma sak mot islam är för kränkande...

    men du kan väl ändå medge att en film gjord på samma sätt som LOF men med Mohammed som huvudfigur skulle väcka ramaskri i den muslimska världen eller hur?

    DEt är möjligt att den skulle ....

    Inte bara möjligt, utan säkerligen VÄRRE än vad mohammedteckningar, rodellhund, Fitna och vad den där andra filmen hette som fick regissören mördad.

    så frågan är varför en sådan skillnad?
    är kristna mer fördragande än muwslimer, eller är det som deras höga potentater mera effektivt piskar upp stämningen?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-17, 17:52

    En hel folkgrupp blev kränkta, av ett uttryck baserad på en rejäl fördom!

    Fascinerande att folk försvarar sådant så här i Europa, där vi borde lärt oss bättre vett för länge sedan!

    Ni andra får tycka vad ni vill om detta - men jag tycker det är fel att nedvärdera, smutskasta och mobba människor för deras tro!

    Oavsett om det görs sm en del av en "konst" eller inte!

    Däremot är jag inte rädd att reta upp människor, med konstruktiv kritik och skämt med glimten i ögat!

    Fascnerande att så många inte ser skillnaden här...


    Men nu får det räcka för mig i detta ämne. Förespråkarna för kollekriv mobbing vill ändrå ändra mina åsikter så det passar deras fördomar, så det blir inte speciellt konstruktivt att upprepa mig här.

    Jag blir dock inte lite nervös över vilket samhälle de som röstade ja på frågan i inledningen verkligen är beredda att skapa...

    Sådana samhällen på vår del av klotet trodde jag tillhörde historien!

    Bye!
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Potatiskungen 2010-03-17, 18:30

    Dao skrev:Men nu får det räcka för mig i detta ämne. Förespråkarna för kollekriv mobbing vill ändrå ändra mina åsikter så det passar deras fördomar, så det blir inte speciellt konstruktivt att upprepa mig här.

    Jag blir dock inte lite nervös över vilket samhälle de som röstade ja på frågan i inledningen verkligen är beredda att skapa...

    Så låter en sann martyr! Jesus hade varit stolt. Och glöm inte - Always look on the bright side of life! pirat

    Yttrandefriheten - Sida 10 SNF0311LL_682_413122a
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-17, 18:31

    Inte du också, Potatiskungen!

    Jag har fortfarande respekt för dig, och den vill jag ha kvar...
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Potatiskungen 2010-03-17, 18:40

    Dao skrev:Inte du också, Potatiskungen!

    Jag har fortfarande respekt för dig, och den vill jag ha kvar...

    Säg inte att du OCKSÅ tar illa upp av en bild! Är du säker på att du inte är muslim?

    Förlåt, men jag kunde inte låta bli Very Happy Glimten i ögat, fred på jorden och allt det där!

    sunny
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-17, 19:02

    Hur långt är ni redo att gå för att få behålla er självutnämnda rätt att kränka Islam ??
    Var går gränsen ??

    För oavsett vad ni tycker om reaktionen från muslimer ... så finns den där. Och det blir konsekvenser av att Svenskar anser sig ha rätt att kränka en hel religion.

    Hur långt är ni redo att gå ?

    Tror ni att reaktionen från 1 miljard muslimer blir kommer förändras genom att kränka dem ??... och fortsätta kränka dem ??

    .... om ni för ett ögonblick släpper vad som är rätt och fel i frågan, och ser till verkligheten vad som händer.... ??... vad tror ni kommer att komma ut av denna fortsatta provokation ??

    Jag vet att enligt Islam är det inte tillåtet att kränka andra religioner, inte tillåtet att ens slå någon annan, men tillåtet att idka självförsvar...
    Jag tror att de flesta islamofober på detta forum vet för lite om Islam....

    Jag själv vet för lite, men skillnaden mellan oss är att jag inser detta, och försöker lära mig mer.

    Det finns saker inom Islam som jag inte tycker är bra, men det finns oxå mycket jag inte vet om Islam.
    Själv är jag inte Pro-Islam el Pro-kristendom, utifrån den aspekten att jag inte kan tänka mig att ge upp rätten att själv... genom att följa en bok om hur människor ska leva....

    Men jag respekterar dem för sin tro... och har inget ut av att kränka dem...

    En muslimsk granne beskrev för mig hur han och många muslimer reagerar på dessa kränkningar... att ni kan kalla honom som person nästan för vad ni vill ....men när någon ger sig på deras religion så har han rätt att stå upp mot det och försvara sig ....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-17, 19:11

    Potatiskungen skrev:
    Dao skrev:Inte du också, Potatiskungen!

    Jag har fortfarande respekt för dig, och den vill jag ha kvar...

    Säg inte att du OCKSÅ tar illa upp av en bild! Är du säker på att du inte är muslim?

    Förlåt, men jag kunde inte låta bli Very Happy Glimten i ögat, fred på jorden och allt det där!

    sunny

    Same to you brother!!!

    Kanske jag var känslig att en av mina favoritfilmer användes MOT mig! Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-18, 14:34

    Hur långt är ni redo att gå för att få behålla er självutnämnda rätt att kränka Islam ??
    Var går gränsen ??

    För oavsett vad ni tycker om reaktionen från muslimer ... så finns den där. Och det blir konsekvenser av att Svenskar anser sig ha rätt att kränka en hel religion.

    Hur långt är ni redo att gå ?

    Tror ni att reaktionen från 1 miljard muslimer blir kommer förändras genom att kränka dem ??... och fortsätta kränka dem ??

    .... om ni för ett ögonblick släpper vad som är rätt och fel i frågan, och ser till verkligheten vad som händer.... ??... vad tror ni kommer att komma ut av denna fortsatta provokation ??

    Jag vet att enligt Islam är det inte tillåtet att kränka andra religioner, inte tillåtet att ens slå någon annan, men tillåtet att idka självförsvar...
    Jag tror att de flesta islamofober på detta forum vet för lite om Islam....

    Jag själv vet för lite, men skillnaden mellan oss är att jag inser detta, och försöker lära mig mer.

    Det finns saker inom Islam som jag inte tycker är bra, men det finns oxå mycket jag inte vet om Islam.
    Själv är jag inte Pro-Islam el Pro-kristendom, utifrån den aspekten att jag inte kan tänka mig att ge upp rätten att själv... genom att följa en bok om hur människor ska leva....

    Men jag respekterar dem för sin tro... och har inget ut av att kränka dem...

    En muslimsk granne beskrev för mig hur han och många muslimer reagerar på dessa kränkningar... att ni kan kalla honom som person nästan för vad ni vill ....men när någon ger sig på deras religion så har han rätt att stå upp mot det och försvara sig ....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Kränkt

    Inlägg  Secrist 2010-03-19, 00:02

    Men jag respekterar dem för sin tro... och har inget ut av att kränka dem...

    Men kristna går bra att kränka?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-19, 02:58

    Secrist skrev:Men jag respekterar dem för sin tro... och har inget ut av att kränka dem...

    Men kristna går bra att kränka?

    Jag går inte igång på att kränka någon, .... men det syns på många inlägg på detta forum att vissa gör det
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 16:43

    AB x-medborgares klotter sanering.. var god ring. 112 för hjälp
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  theward 2010-03-21, 21:27

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Men jag respekterar dem för sin tro... och har inget ut av att kränka dem...

    Men kristna går bra att kränka?

    Jag går inte igång på att kränka någon, .... men det syns på många inlägg på detta forum att vissa gör det

    Tror dessutom att alltför många inte vet, vad kränka betyder Rolling Eyes
    Vissa tycks tro att när de får mothugg, eller blir ifrågasatta...så blir de kränkta tongue

    ps ska man vara ärligt så tycker jag det går lite inflation i ord som kränkt, diskriminerad, mobbad osv
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-21, 21:28

    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Men jag respekterar dem för sin tro... och har inget ut av att kränka dem...

    Men kristna går bra att kränka?

    Jag går inte igång på att kränka någon, .... men det syns på många inlägg på detta forum att vissa gör det

    Tror dessutom att alltför många inte vet, vad kränka betyder Rolling Eyes
    Vissa tycks tro att när de får mothugg, eller blir ifrågasatta...så blir de kränkta tongue

    ps ska man vara ärligt så tycker jag det går lite inflation i ord som kränkt, diskriminerad, mobbad osv

    Ja förvisso ... men att KÄNNA sig kränkt, är ju i allra högsta grad subjektivt.
    Lika svårt att avgöra vem som har ondast i aschlet efter att ha ramlat på detsamma
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  theward 2010-03-21, 21:32

    F.I.S.T skrev:
    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Men jag respekterar dem för sin tro... och har inget ut av att kränka dem...

    Men kristna går bra att kränka?

    Jag går inte igång på att kränka någon, .... men det syns på många inlägg på detta forum att vissa gör det

    Tror dessutom att alltför många inte vet, vad kränka betyder Rolling Eyes
    Vissa tycks tro att när de får mothugg, eller blir ifrågasatta...så blir de kränkta tongue

    ps ska man vara ärligt så tycker jag det går lite inflation i ord som kränkt, diskriminerad, mobbad osv

    Ja förvisso ... men att KÄNNA sig kränkt, är ju i allra högsta grad subjektivt.
    Lika svårt att avgöra vem som har ondast i aschlet efter att ha ramlat på detsamma

    jo fast ett grundtips, är att om man tycker man blir kränkt, diskrimenerad ofta, så kan det vara så att man är lite känslig...eller tom överkänslig

    Såg exempel på detta när jag jobbade på skola...
    Några av "mobboffren", hade faktiskt stor skuld i att situationen var som den var

    Dock har inte alla detta, utan många är det uppriktigt mkt synd om

    Sponsored content


    Yttrandefriheten - Sida 10 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:52