Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+21
berralarzon
Kakmonstret
Susz X
RedCloud
ANNA2LINK
KickTheRasist
Potatiskungen
Thors
Regndrottning
theward
Sossar ee lata
Sniperace
Redvictory
Infra
redalert
x-medborgare
MartinLindgren
Dao
Secrist
F.I.S.T
R.O.F.L
25 posters

    Yttrandefriheten

    Omröstning

    Var det rätt att publicera muhammed som rondellhund igen?

    [ 13 ]
    Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_left68%Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_right [68%] 
    [ 6 ]
    Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_left32%Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_right [32%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_right [0%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 12 Bar_right [0%] 

    Totalt antal röster: 19
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-12, 00:35

    R.O.F.L skrev:http://reagerat.blogspot.com/2010/05/overfallet-pa-vilks-filmat.html


    Det är ju bara blattar i föreläsningssalen så han ber ju om det.

    Om jag går i kort kort och BH full Ber jag om att bli våldtagen..??? Sådan argumet är dårliga.. Vi har fått talets gåva för att uttrycka oss verbalt.. Allt annat är förkastligt.
    Men klart korkat att ha den typ av föreläsning som du beskriver.. Kan fortfarande inte se länken varför vet jag inte..
    Men ser ingen orsak till att du skulle ljuga för mig..
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-05-12, 01:30

    PE Dal skrev:Närhelst där knepigt klurigt yttrandefrihetsproblematik blir till eftertanke,,,verkar alltid utopisterna ta enhälligt samordnad eldställning under oppositionens skyttevärn.

    Kanske dags att förena dig med oss andra i kampen för yttrandefriheten och de mänskliga rättigheterna nån gång, då?

    Mer folk den striden är alltid välkomna!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Nattmörkret invaderar

    Inlägg  PE Dal 2010-05-12, 02:10

    Kanske dags att förena dig med oss andra i kampen för yttrandefriheten och de mänskliga rättigheterna nån gång, då?

    Ganska så bra tanketänkt,,,men tyvärr sämre skrivet och absolut mediokert agiterat, om det nu skall handla om petitesser.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-05-12, 04:40

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:När så många muslimer uppenbarligen blir kränkta av detta .... vad är poängen med att visa upp en bild på Muhammed som en rondellhund ???

    Hade de inte brytt sig hade ingen brytt sig om att göra några karikatyrer.

    Hade de inte gjort karikatyrer, när de med facit i hand vet om att det upprör... hade det inte blivit mordhot

    Mönstret har dock rullat på sedan 9/11. Det hela rör sig om en allmän bildtolkning av västvärlden. Innan 2001, publicerades både bilder och annat - exempelvis ett avsnitt av South Park där muhammed visades i i egen hög person - och det var inte fråga om flaggbränning, mordhot och annat antidemokratiskt ståhej. Det är som skaparna av serien så fint hävdade;

    "Det är synd att man plötsligen inte kan rita och avbilda något som tidigare i folkmun var OK"
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Infra 2010-05-12, 08:53

    Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:När så många muslimer uppenbarligen blir kränkta av detta .... vad är poängen med att visa upp en bild på Muhammed som en rondellhund ???

    Hade de inte brytt sig hade ingen brytt sig om att göra några karikatyrer.

    Hade de inte gjort karikatyrer, när de med facit i hand vet om att det upprör... hade det inte blivit mordhot

    Mönstret har dock rullat på sedan 9/11. Det hela rör sig om en allmän bildtolkning av västvärlden. Innan 2001, publicerades både bilder och annat - exempelvis ett avsnitt av South Park där muhammed visades i i egen hög person - och det var inte fråga om flaggbränning, mordhot och annat antidemokratiskt ståhej. Det är som skaparna av serien så fint hävdade;

    "Det är synd att man plötsligen inte kan rita och avbilda något som tidigare i folkmun var OK"

    Herregud, Lazy. "Det är synd......" "Det är synd......" Man tar sig för pannan Jo; nog är
    det synd alltid. Synd att skillnaden är att vi är mitt uppe i claches
    between civilisations som Väst har startat. Det är skillnaden. Om
    inte Lazy har förmågan att inse det så är det synd - om henne. Yttrandefriheten - Sida 12 Mantarsigfrpannan
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  lazy 2010-05-12, 10:50

    Det är synd om dig Infra som har så dålig syn att du inte kan se
    skillnad mellan nicken Ezzlirsk och lazy, uppsök närmaste
    Synsambutik omgående för det är inte bra att knalla runt i storstan
    med så taskiga ögon. Wink
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-12, 10:56

    lazy skrev:Det är synd om dig Infra som har så dålig syn att du inte kan se
    skillnad mellan nicken Ezzlirsk och lazy, uppsök närmaste
    Synsambutik omgående för det är inte bra att knalla runt i storstan
    med så taskiga ögon. Wink


    Jag undrade faktiskt vart du kom i i detta skrollade bra långt bakåt..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 10:59

    Problemet är att Infra bestämt sig för att Ezzlirsk och Lazy är samma person som dubbelnickar, kanske pga likheter i åsikt, eller att båda har z i sitt nick, jag har ingen aning, men har väldigt svårt att tro att det ligger samma person bak båda nicken..
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-12, 11:02

    Detta är tragiskt alltihop

    Lars Vilks är en fjant som vill ha mediauppmärksamhet och inget annat, han skiter fullkomligt i yttrandefriheten
    Dessutom så påstår han och många andra att det är muslimerna som har fel i detta, att alla borde reagera som vi i väst gör ... tycker jag är lite märklig syn på yttrandetFRIHET ...

    Återigen vems/vilkas frihet pratar vi om här ??.... mm just precis !

    Detta ÄR INTE en fråga om rätt eller fel, inte en fråga om yttrandefrihet.... detta är en fråga om att kunna respektera andra människor och andra kulturer.
    Och det gör inte Vilks, han är ute efter medial uppmärksamhet, och nu betalar han priset för detta....

    Låt mig upprepa det viktiga i sammanhanget;

    Detta ÄR INTE en fråga om rätt eller fel, inte en fråga om yttrandefrihet.... detta är en fråga om att kunna respektera andra människor och andra kulturer.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 11:04

    vad sedan gäller grundfrågan så var det något jag dryftade INNAN denna föreläsning gjordes, det var när det påtalades att Ecce Homo var FIN konst och att det inte på något sätt var skymfande mot kristna med den utställningen, nu kom det jag skrev om, HUR skulle det reageras om det istället var MOHAMMED som stod där, nu vet vi reaktionen blev som jag skrev, och här är det ingen av dem som försvarade Ecce Homo som försvarar wilks i detta.

    hur ska detta tolkas, när det var jesus var det fin konst och väldigt bra för de homosexuella osv, men nu med mohammed är det att smäda pga att homosexualitet är smädande mot islam....

    är det så att en kristen bög är rätt men en muslimsk är tabu?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-12, 11:15

    Sniperace skrev:vad sedan gäller grundfrågan så var det något jag dryftade INNAN denna föreläsning gjordes, det var när det påtalades att Ecce Homo var FIN konst och att det inte på något sätt var skymfande mot kristna med den utställningen,

    Tror inte det är någon här som sagt att det var "FIN" konst... det är nog nånstans under din hjärnbalk det konstruerats fram för att kunna göra poäng av något som inte är någon poäng, och kunna ge dig själv och andra rätten att fortsätta se ner på andra kulturer. Ecce Homo är inget jag försvarar, ... men det många vägrar inse i detta är som jag skrev i mitt förra inlägg... detta handlar inte om yttrandefrihet ... det handlar om några västmänniskors vägran att acceptera oliktänkande kulturer, och deras envisa kamp om att slåss för rätten att fortsätta förnedra en folkgrupp de inte tycker om...
    Och vad mera är.... så är den "kampen" ganska meningslös... Det enda som kommer uppnås med detta är mer bråk... det är det ENDA som kommer uppnås
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 11:21

    jodå, det finns de som säger att ecce homo var fin konst, fråga ex DAO!! så får du höra...


    för min del gillar jag ingen av dem, men ska en tillåtas så bör även den andra tillåtas eller hur?

    och då ser jag även att fördömer man den ena bör även den andra fördömas och inte istället höjas till skyarna eller försvaras med att det var väl inte så farligt.

    man kan inte bara stå på en sida och skita i den andra...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  lazy 2010-05-12, 11:24

    Sniperace skrev:
    är det så att en kristen bög är rätt men en muslimsk är tabu?

    Minns Mahmoud Ahmadinejads bevingade ord:Det finns inga homosexuella
    i Iran. Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-12, 11:25

    Sniperace skrev:jodå, det finns de som säger att ecce homo var fin konst, fråga ex DAO!! så får du höra...


    för min del gillar jag ingen av dem, men ska en tillåtas så bör även den andra tillåtas eller hur?

    och då ser jag även att fördömer man den ena bör även den andra fördömas och inte istället höjas till skyarna eller försvaras med att det var väl inte så farligt.

    man kan inte bara stå på en sida och skita i den andra...

    Och vad tror du kommer ut av att fortsätta provocera miljoners miljoners muslimer på denna punkt ??

    Nu är du och vilks ungefär lika envis till stupiditet ,... som bilförarna som bara hävdar sin rätt i trafiken, och som jämt och ständigt har idioter ikring dem när de kör.....

    och på gravstenen stod det: "Jag hade rätt" Shocked
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 11:28

    Nej, jag bara hävdar att det finns många enögda som fördömer en sida och prisar den andra för SAMMA SAK, och det ser jag som illa, men det som gör detv ännu värre är att de INTE kan erkänna att det är fel utan istället ska vrida och vända på det för att det ska passa deras syften.

    det blir som tycker du inte som vi så ska du hålla truten!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-12, 11:29

    lazy skrev:
    Sniperace skrev:
    är det så att en kristen bög är rätt men en muslimsk är tabu?

    Minns Mahmoud Ahmadinejads bevingade ord:Det finns inga homosexuella
    i Iran. Laughing

    Låter farligt nära Reinfeldt och sjukskrivningarna i Sverige....

    Om man som politiker "bestämmer" att folk inte är sjuka och plockar bort dem ur statistiken, så är de inte längre sjuka...

    "Syns inte, finns inte, syns inte finns inte"


    Yttrandefriheten - Sida 12 Me_1249910796_duiops_animals_20chimpanzees_hear_20no_20evil_20see_20no_20evil_20speak_20no_20evil


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-05-12, 11:34, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 11:32

    ja, precis som BÅDA blocken ex manipulerade arbetslösheten, så jag tror inte det är ett unikt alliansbeteende, utan istället POLITIKERBETEENDE, eller vad tror du?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-12, 11:33

    Sniperace skrev:det blir som: "tycker du inte som vi, så ska du hålla truten!!"

    Det är lite lustigt att du inte inser att det är precis så DU säger, att: "tycker man inte som du, så ska man hålla truten"

    (Hjälpte till med några tecken i ditt citat, så det blev mer lättförståeligt)
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  lazy 2010-05-12, 11:34

    Om det nu var ca:50 muslimer på den här
    föreläsningen som blev förbannade så kan man knappast prata om
    miljoner upprörda muslimer i hela världen som retas upp, var
    någonstans var alla övriga muslimer i Sverige som borde varit lika
    uppretade? Kan det vara så att de allra flesta helt enkelt
    ignorerar det?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-12, 11:38

    lazy skrev:Om det nu var ca:50 muslimer på den här
    föreläsningen som blev förbannade så kan man knappast prata om
    miljoner upprörda muslimer i hela världen som retas upp, var
    någonstans var alla övriga muslimer i Sverige som borde varit lika
    uppretade? Kan det vara så att de allra flesta helt enkelt
    ignorerar det?

    Nu får ju inte resten av världens muslimer plats i den föreläsningslokalen.... så att använda detta som argument för att det inte upprör andra muslimer ter väl sig något märkligt Shocked

    Det är nog snarare så att du eg VET att det handlar om X antal miljoner muslimer som blir upprörda av detta med att förnedra deras profet, men gärna vill blunda för detta...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 11:43

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:det blir som: "tycker du inte som vi, så ska du hålla truten!!"

    Det är lite lustigt att du inte inser att det är precis så DU säger, att: "tycker man inte som du, så ska man hålla truten"

    (Hjälpte till med några tecken i ditt citat, så det blev mer lättförståeligt)

    nej, det blev nog inte så, det var DU som skrev att man inte skulle för att inte uppröra....

    men det gäller bara om det är muslimer, inte andra

    ser ditt agerande som urkundsförfalskning förresten....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-12, 11:45

    Sniperace skrev:ja, precis som BÅDA blocken ex manipulerade arbetslösheten, så jag tror inte det är ett unikt alliansbeteende, utan istället POLITIKERBETEENDE, eller vad tror du?

    Ja både M och S manipulerade med arbetslöshetssiffrorna...

    Men S skickade inte medvetet sjukskrivna till arbetsförmedlingen och soc, för att få förändring i statistiken mig veterligen....
    Och sossarna går inte ut med att det är fusk och lathet som moderaterna
    ("Stoppa fusket"... fniss fniss, vilkas fusk ?? , deras eget ?)
    Vad S gjorde var att ARBETSLÖSA, sattes i olika projekt för att dölja med statistik
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-12, 11:46

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:ja, precis som BÅDA blocken ex manipulerade arbetslösheten, så jag tror inte det är ett unikt alliansbeteende, utan istället POLITIKERBETEENDE, eller vad tror du?

    Ja både M och S manipulerade med arbetslöshetssiffrorna...

    Men S skickade inte medvetet sjukskrivna till arbetsförmedlingen och soc, för att få förändring i statistiken mig veterligen....
    Och sossarna går inte ut med att det är fusk och lathet som moderaterna
    ("Stoppa fusket"... fniss fniss, vilkas fusk ?? , deras eget ?)
    Vad S gjorde var att ARBETSLÖSA, sattes i olika projekt för att dölja med statistik

    Glöm inte att plusjobbaren är tillbaka.. var det statistik du pratade om ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 11:47

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:ja, precis som BÅDA blocken ex manipulerade arbetslösheten, så jag tror inte det är ett unikt alliansbeteende, utan istället POLITIKERBETEENDE, eller vad tror du?

    Ja både M och S manipulerade med arbetslöshetssiffrorna...

    Men S skickade inte medvetet sjukskrivna till arbetsförmedlingen och soc, för att få förändring i statistiken mig veterligen....
    Och sossarna går inte ut med att det är fusk och lathet som moderaterna
    ("Stoppa fusket"... fniss fniss, vilkas fusk ?? , deras eget ?)
    Vad S gjorde var att ARBETSLÖSA, sattes i olika projekt för att dölja med statistik

    fortfarande blir det enbart omskrivningar, och om nu alliansen anser precis som sossar sagt att ALLA kan göra något... FNISSFNISS

    SSNF
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-12, 11:47

    Fast vad det hade i dena tråd att göra vet jag inte.

    Sponsored content


    Yttrandefriheten - Sida 12 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 23:57