Infra skrev:Dom där orden lägger du i min mun. Det är fult av dej Secrist.Secrist skrev:Infra skrev:Kan du utveckla det sista en smula tror du?Secrist skrev:Infra skrev:Ägna dej åt den jämförelsen om du vill. jagSecrist skrev:Infra skrev:Du misstar dej som så mången gång förr. SL och sjukvården sorterar, i Stockholm,Secrist skrev:Infra skrev:Jamen verksamheten finansieras ju redan över skattsedeln.Secrist skrev:Jag är också för gratis kollektiv-
trafik
Ganska typisk inställning från vänstern som tror att något är gratis. Som man säger i USA, "det finns ingen gratis lunch". Någon måste betala.
Kollektivtrafik ska väl inte kosta mer än sjukvård. Tycker du det?
Eftersom sjukvård och kollektivtrafik knappast är jämförbart så är frågan infantil och irrelevant. Och ja, kollektivtrafik ska till del finansieras av de som nyttjar det. Själv har jag ingen möjlighet att åka kollektivt till jobbet. Åtminstone inte om jag ska vara på jobbet i rätt tid.
båda under landstinget så det är inga väsensskilda verksamheter utan har samma
huvudman. Kostnaderna kan utan vidare jämföras.
Så att planera en busstur är lika viktigt som att finansiera hjärtintensiven eller barncanceravdelningen?
tar tag i andra delar av verkligheten. Till
exempel de olika verksamheternas kostnader.
Fast inte jämförbart ur viktighetssynpunkt. Bra att du återigen erkänner att du hade fel. Det tar sig.
Jag erkänner att jag har fel om jag har fel. Men
den här gången har jag faktiskt rätt. Snopet, va?
När du började tramsa om att det är lika viktigt att kunna åka kollektivt som att uppsöka sjukvården. Som om dessa två saker är jämförbara.
Jag har aldrig uttryckt mej på det viset.
Jasg ställde en rak fråga till dej. Den löd: "ska kollektivtrafik
kosta mer än sjukvård"? Jag fick aldrig något svar.
I stället börjar du förvirrade resonemang om vad som sagts
eller inte. Du började förvirra begreppen.
Återigen: jag ställde en enkel fråga. Den löd: ska kollektivtrafik
kosta mer än sjuikvård? Återigen: jag fick inget svar.
Det är lätt. Om jag vill åka tåg till Stockholm så får jag räkna med att det kostar mer än vad jag betalar för att få ambulanstransport. Så ja, det är viktigare med billig sjukvård.