Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
RedMentalCase
Infra
lazy
R.O.F.L
Secrist
9 posters

Regeringens fyra skäl till sitt svikna vallöfte

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Regeringens fyra skäl till sitt svikna vallöfte - Sida 3 Empty Sv: Regeringens fyra skäl till sitt svikna vallöfte

Inlägg  Secrist 2015-08-31, 21:19

Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Jag är också för gratis kollektiv-
    trafik

Ganska typisk inställning från vänstern som tror att något är gratis. Som man säger i USA, "det finns ingen gratis lunch". Någon måste betala.
    Jamen verksamheten finansieras ju redan över skattsedeln.
    Kollektivtrafik ska väl inte kosta mer än sjukvård. Tycker du det?

Eftersom sjukvård och kollektivtrafik knappast är jämförbart så är frågan infantil och irrelevant. Och ja, kollektivtrafik ska till del finansieras av de som nyttjar det. Själv har jag ingen möjlighet att åka kollektivt till jobbet. Åtminstone inte om jag ska vara på jobbet i rätt tid.
    Du misstar dej som så mången gång förr. SL och sjukvården sorterar, i Stockholm,
    båda under landstinget så det är inga väsensskilda verksamheter utan har samma
    huvudman. Kostnaderna kan utan vidare jämföras.

Så att planera en busstur är lika viktigt som att finansiera hjärtintensiven eller barncanceravdelningen? Laughing
    Ägna dej åt den jämförelsen om du vill. jag
    tar tag i andra delar av verkligheten. Till
    exempel de olika verksamheternas kostnader.

Fast inte jämförbart ur viktighetssynpunkt. Bra att du återigen erkänner att du hade fel. Det tar sig. Very Happy
    Kan du utveckla det sista en smula tror du?
    Jag erkänner att jag har fel om jag har fel. Men
    den här gången har jag faktiskt rätt. Snopet, va?
    Very Happy

När du började tramsa om att det är lika viktigt att kunna åka kollektivt som att uppsöka sjukvården. Som om dessa två saker är jämförbara.
    Dom där orden lägger du i min mun. Det är fult av dej Secrist.
    Jag har aldrig uttryckt mej på det viset.

Jasg ställde en rak fråga till dej. Den löd: "ska kollektivtrafik
    kosta mer än sjukvård"? Jag fick aldrig något svar.

I stället börjar du förvirrade resonemang om vad som sagts
    eller inte. Du började förvirra begreppen.

Återigen: jag ställde en enkel fråga. Den löd: ska kollektivtrafik
    kosta mer än sjuikvård? Återigen: jag fick inget svar.

Det är lätt. Om jag vill åka tåg till Stockholm så får jag räkna med att det kostar mer än vad jag betalar för att få ambulanstransport. Så ja, det är viktigare med billig sjukvård.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Regeringens fyra skäl till sitt svikna vallöfte - Sida 3 Empty Sv: Regeringens fyra skäl till sitt svikna vallöfte

Inlägg  Infra 2015-09-02, 14:19

Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Jag är också för gratis kollektiv-
    trafik

Ganska typisk inställning från vänstern som tror att något är gratis. Som man säger i USA, "det finns ingen gratis lunch". Någon måste betala.
    Jamen verksamheten finansieras ju redan över skattsedeln.
    Kollektivtrafik ska väl inte kosta mer än sjukvård. Tycker du det?

Eftersom sjukvård och kollektivtrafik knappast är jämförbart så är frågan infantil och irrelevant. Och ja, kollektivtrafik ska till del finansieras av de som nyttjar det. Själv har jag ingen möjlighet att åka kollektivt till jobbet. Åtminstone inte om jag ska vara på jobbet i rätt tid.
    Du misstar dej som så mången gång förr. SL och sjukvården sorterar, i Stockholm,
    båda under landstinget så det är inga väsensskilda verksamheter utan har samma
    huvudman. Kostnaderna kan utan vidare jämföras.

Så att planera en busstur är lika viktigt som att finansiera hjärtintensiven eller barncanceravdelningen? Laughing
    Ägna dej åt den jämförelsen om du vill. jag
    tar tag i andra delar av verkligheten. Till
    exempel de olika verksamheternas kostnader.

Fast inte jämförbart ur viktighetssynpunkt. Bra att du återigen erkänner att du hade fel. Det tar sig. Very Happy
    Kan du utveckla det sista en smula tror du?
    Jag erkänner att jag har fel om jag har fel. Men
    den här gången har jag faktiskt rätt. Snopet, va?
    Very Happy

När du började tramsa om att det är lika viktigt att kunna åka kollektivt som att uppsöka sjukvården. Som om dessa två saker är jämförbara.
    Dom där orden lägger du i min mun. Det är fult av dej Secrist.
    Jag har aldrig uttryckt mej på det viset.

Jasg ställde en rak fråga till dej. Den löd: "ska kollektivtrafik
    kosta mer än sjukvård"? Jag fick aldrig något svar.

I stället börjar du förvirrade resonemang om vad som sagts
    eller inte. Du började förvirra begreppen.

Återigen: jag ställde en enkel fråga. Den löd: ska kollektivtrafik
    kosta mer än sjuikvård? Återigen: jag fick inget svar.

Det är lätt. Om jag vill åka tåg till Stockholm så får jag räkna med att det kostar mer än vad jag betalar för att få ambulanstransport. Så ja, det är viktigare med billig sjukvård.
    Det där ville jag tydligen inte förstå d v s
    har tagit del - icke förstått.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2015-09-02, 15:51

Nä miffoinfra, en bussresa ska inte kosta mer än en bypassoperation.......
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2015-09-02, 16:24

sjukvård ska vara GRATIS för svenska medborgare, kollektivtrafikens användare ska stå för sina reskostnader på samma sätt som de som inte kan utnyttja dessa får stå för sina egna kostnader.

dvs priset på resa i kollektivtrafiken ska vara så högt att denna bär sig, det finns ingen större anledning att sponsra dessa där andras färdsätt inte sponsras i samma utsträckning
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-09-02, 19:05

Sniperace skrev:sjukvård ska vara GRATIS för svenska medborgare, kollektivtrafikens användare ska stå för sina reskostnader på samma sätt som de som inte kan utnyttja dessa får stå för sina egna kostnader.

dvs priset på resa i kollektivtrafiken ska vara så högt att denna bär sig, det finns ingen större anledning att sponsra dessa där andras färdsätt inte sponsras i samma utsträckning

Eller att straffbeskatta landsbygden för att ha fler bussar i Stockholm.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2015-09-02, 19:40

Secrist skrev:
    Sniperace skrev:sjukvård ska vara GRATIS för svenska medborgare, kollektivtrafikens användare ska stå för sina reskostnader på samma sätt som de som inte kan utnyttja dessa får stå för sina egna kostnader.

Eller att straffbeskatta landsbygden för att ha fler bussar i Stockholm.
    Detta är ju vad de rödgröna vill.
    Ingen ska bo på landsbygd eller småorter.. Alla ska samlas i storstäder osv... för att sedan låta partieliten bo på dessa platser väl undan för de invandrade osv med full kostnadsökningar ingen för sina resor med egna stora fina bilar
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-09-04, 00:05

Snipern skrev:Detta är ju vad de rödgröna vill.
    Ingen ska bo på landsbygd eller småorter
    Jasså. Det vill dom rödgröna? Har dom sagt det?

Uppenbart är att du har glömt två av Göran Perssons
    valspråk: 1) Hela Sverige ska leva, och 2) Alla ska med!

Du sitter väl inte och ljuger om regeringen, Anders?
    Fy på dej. Vad Korpen ska skämmas för dej.
    Laughing
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-09-04, 08:04

Infra skrev:

Laughing

Och hur passar kraftigt höjd bensinskatt in på detta? På vilket sätt gynnar det landsbygden?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2015-09-04, 08:19

Infra skrev:

Laughing
    Göran Persson är en rikedom och klara höjda bensin och bilskatter utan problem, du får nog se skillnaden mellan besitta och de med låg inkomst och låg pension osv.
    Så landsbygden ska vara förbehållet de RIKA och förorterna till storstäder de fattiga som inte får råd att bo i småorter eller i innerstäderna? :-)

Vilken korp skulle skämmas?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 23:11