"Vi har rättvisans och sanningens styrka".
"Tillåtelse [att kämpa] har de mot vilka ett orättfärdigt krig förs -
- och Gud har makt att ge dem stöd".
Så en sagofigur hjälper dem?Infra skrev:http://www.expressen.se/nyheter/vi-har-rattvisans-och-sanningens-styrka/
"Vi har rättvisans och sanningens styrka".
"Tillåtelse [att kämpa] har de mot vilka ett orättfärdigt krig förs -
- och Gud har makt att ge dem stöd".
Att du bara orkar hålla på med ditt jävla malande år efter år. Försök förstå att mera begåvade människor för länge sedan insett att det detta inte är annat än ett jävla trams i syfte att dölja andra målsättningar.Sniperace skrev:är det eller är det inte hamaz stadgar och mål?formsvackan skrev:Bla, bla , bla ... du kan veva din jävla tombola hundratrettioelva gånger till om du så önskar. Dina vanföreställningar blir inte mindre tokiga för det.Sniperace skrev:Bra för detta beror här ju helt på Hamz o companys raketbeskjutning och dess stadgade beslut att hela deras existens grundar sig på israels förintande och utrotning av judarna.
.
.
.
.
Ska man tro dig är det bara israeliska vapen som kan göra det.Sniperace skrev:Tror du att Hamaz raketer kan leda till fred?
Att kallblodigt mörda civila i Gaza är i din värld tydligen en fredsbefrämjande åtgärd.Sniperace skrev:Eller är det tvärtom att de istället förhindrar fred?
The Government of Israel flatly rejects the establishment of a Palestinian Arab state west of the Jordan riverSniperace skrev:Tror du själv att orden vad du än gör så är vårt mål att förinta dig och döda all din släkt ger en bild av fredsvilja?
Upphör Israel med ockupation och förtryck så kommer palestiniernas motstånd att upphöra, jäkligt enkelt.Sniperace skrev:Upphör med dessa så upphör israels motattacker jäkligt enkelt
så åter till frågan vad orsakade att de har dessa bisättnongar, jo de attacker som gjorts mot dem hade de från början fått vara u fred funnes inte denna situatipn.formsvackan skrev:Att du bara orkar hålla på med ditt jävla malande år efter år. Försök förstå att mera begåvade människor för länge sedan insett att det detta inte är annat än ett jävla trams i syfte att dölja andra målsättningar.Sniperace skrev:är det eller är det inte hamaz stadgar och mål?formsvackan skrev:Bla, bla , bla ... du kan veva din jävla tombola hundratrettioelva gånger till om du så önskar. Dina vanföreställningar blir inte mindre tokiga för det.Sniperace skrev:Bra för detta beror här ju helt på Hamz o companys raketbeskjutning och dess stadgade beslut att hela deras existens grundar sig på israels förintande och utrotning av judarna.
.
.
.
.
Hamas vs. Likud Charter
In many of the Internet discussion I read throughout the recent war on Gaza, Zionist hasbara fighters claimed that it is impossible to talk with Hamas because its charter, written in 1988, calls for the destruction of the state of Israel. That charter is of course irrelevant and the use of the charter argument by pro-Zionists is nonsense.
Several times, last back in November, Hamas leader Haniyeh said publicly that Hamas is willing to accept a Palestinian state with 1967 borders and thereby will effectively recognize Israel. So from Hamas' site, a solution of the conflict is possible.
But there is another charter in play and I have not seen that mentioned in those Internet discussion.
The Likud charter from 1999 as available on www.knesset.gov.il says:
The Jewish communities in Judea, Samaria and Gaza are the realization of Zionist values. Settlement of the land is a clear expression of the unassailable right of the Jewish people to the Land of Israel and constitutes an important asset in the defense of the vital interests of the State of Israel. The Likud will continue to strengthen and develop these communities and will prevent their uprooting.
...
The Government of Israel flatly rejects the establishment of a Palestinian Arab state west of the Jordan river.
Judea and Samaria are the West Bank. I am not aware of any refutation of that charter.
Likud leader Netanjahu promisses to extend the Zionist settlements in the West Bank.
This against international law, the roadmap and other peace plans.
So while using Hamas charter in an argument as being an obstacle to peace is clearly bogus, it is obviously justified to point to Likud's charter as the real issue.Ska man tro dig är det bara israeliska vapen som kan göra det.Sniperace skrev:Tror du att Hamaz raketer kan leda till fred?Att kallblodigt mörda civila i Gaza är i din värld tydligen en fredsbefrämjande åtgärd.Sniperace skrev:Eller är det tvärtom att de istället förhindrar fred?The Government of Israel flatly rejects the establishment of a Palestinian Arab state west of the Jordan riverSniperace skrev:Tror du själv att orden vad du än gör så är vårt mål att förinta dig och döda all din släkt ger en bild av fredsvilja?
Vad tror du ?Upphör Israel med ockupation och förtryck så kommer palestiniernas motstånd att upphöra, jäkligt enkelt.Sniperace skrev:Upphör med dessa så upphör israels motattacker jäkligt enkelt
Så länge som Israel mördar civila samt utökar sina bosättningar på ockuperad mark kommer också israeler att betraktas som legitima mål. Vad är det i detta som du finner obegripligt ?
Bla, bla, bla .... nu vevar du din jävla tombola igen. Inget, repeterar inget, av det du svammlar om utgör någon berättigad grund för Israels erövringskrig. Det finns absolut ingenting som genom åren berättigat Israel till att driva bort och/eller mörda cilvila som råkat befinna sig på "fel plats". Inte heller finns det något som berättigar dem till fortsätta idag.Sniperace skrev:så åter till frågan vad orsakade att de har dessa bisättnongar, jo de attacker som gjorts mot dem hade de från början fått vara u fred funnes inte denna situatipn.
Vad gäller Hamaz charter är dwnna väldigt lik de plo drog tillbaka. Den kom till just för att plo drig in sin och därmed blev en fiende till Hamaz.
Detta judehat famns långt innan 1948.
Fortfarande gäller att Israel har full rätt till försvar och att stoppa raketbeskjutningen, räcker intw en mjuk motattack måste dwssa ökas i styrka tills de upphör.
Skulden till vad som då sker vilar helt på hamaz o co som väl vetase vad som sker ändå beställer motattack.
Som sagt utan hamaz attacker inga motattacker
lazy skrev:Gaza
Today, in the course of the regular inspection of its premises, UNRWA discovered rockets hidden in a vacant school in the Gaza Strip. As soon as the rockets were discovered, UNRWA staff were withdrawn from the premises, and so we are unable to confirm the precise number of rockets. The school is situated between two other UNRWA schools that currently each accommodate 1,500 internally displaced persons.
UNRWA strongly and unequivocally condemns the group or groups responsible for this flagrant violation of the inviolability of its premises under international law.
http://www.unrwa.org/newsroom/press-releases/unrwa-condemns-placement-rockets-second-time-one-its-schools
Märkligt att man placerar så farliga vapen nära oskyldiga människor, eller? Har du förresten sett denna nyhet i ngn svensk media?
gömda i en SKOLA. Ett klart krigsbrott av hamaz.Infra skrev:lazy skrev:Gaza
Today, in the course of the regular inspection of its premises, UNRWA discovered rockets hidden in a vacant school in the Gaza Strip. As soon as the rockets were discovered, UNRWA staff were withdrawn from the premises, and so we are unable to confirm the precise number of rockets. The school is situated between two other UNRWA schools that currently each accommodate 1,500 internally displaced persons.
UNRWA strongly and unequivocally condemns the group or groups responsible for this flagrant violation of the inviolability of its premises under international law.
http://www.unrwa.org/newsroom/press-releases/unrwa-condemns-placement-rockets-second-time-one-its-schools
Märkligt att man placerar så farliga vapen nära oskyldiga människor, eller? Har du förresten sett denna nyhet i ngn svensk media?
I triumf avslöja du att FN-personal i Gasa har hittat raketer gömda. Vari ligger sensationen.
Det är klart att palestinierna ska kunna försvara dig. Skam vore väl annars. Inget
nyhetsvärde alls, Lazy.
Något som FN också hävdat. Sak samma gäller bombningen av denna skola och de människor som sökt skydd där.Sniperace skrev:gömda i en SKOLA. Ett klart krigsbrott av hamaz.
Likheter mellan händelserna i Gaza och upproret i Warszawas getto finns där.Sniperace skrev:Snart har IDF rensat, färstört tunnlar och vapenlager och dödat de flesra av hamaz toppar.
GO ISRAEL GO!
Medges, men det är fullt medvetet. Dina förbannade påhopp om mitt och andras älskade Hamas förtjänar att bemötas med samma "vapen". Likaså är dina " GO ISRAEL GO" ytterst osmakliga. Israel har på några dagar mördat 800 civila i Gaza och du ylar dina hejaramsor.Sniperace skrev:Du är väldigt ful i din debatt vet du det?
det är nog hamaz du bör ge skulden, deras krigsbrott gwr detta resultat, utan raketwrna inga motanfall, utan dwras krigsbrott hade det ine blivit så många covila skadade och döda.formsvackan skrev:Medges, men det är fullt medvetet. Dina förbannade påhopp om mitt och andras älskade Hamas förtjänar att bemötas med samma "vapen". Likaså är dina " GO ISRAEL GO" ytterst osmakliga. Israel har på några dagar mördat 800 civila i Gaza och du ylar dina hejaramsor.Sniperace skrev:Du är väldigt ful i din debatt vet du det?
Vad gäller gettot i Warsawa är vi säkert överens om att motståndet var mycket befogat, om än utsiktslöst. Att få dig att förstå att detsamma även gäller andra getton/läger t.ex. Gaza, är tyvärr också utsiktslöst.
Israel är den ockuperande makten som bl.a. ägnar sig åt att med jämna mellanrum mörda hundratals inspärrade civila, och du jublar åt lidandet. Fy f...
Infra skrev:lazy skrev:Gaza
I triumf avslöja du att FN-personal i Gasa har hittat raketer gömda. Vari ligger sensationen.
Det är klart att palestinierna ska kunna försvara dig. Skam vore väl annars. Inget
nyhetsvärde alls, Lazy.
R.O.F.L skrev:
Nu är du igång igen med dina förbannade dumheter !!!!!!!Sniperace skrev:Men jag tycker mig förstå ayt du i ditt enorma judehat inte på något sätt ger israel rätt till försvar och att du de facto stöder hamaz stadgar....
oavsett vad du påstår är du JUSEHATARE i detta precis som du ylar om mitt heilande.formsvackan skrev:Nu är du igång igen med dina förbannade dumheter !!!!!!!Sniperace skrev:Men jag tycker mig förstå ayt du i ditt enorma judehat inte på något sätt ger israel rätt till försvar och att du de facto stöder hamaz stadgar....
Jag hyser definitivt inget judehat. Däremot avskyr jag fanatiska våldsverkare oavsett vilka de är. FYI, min farmor var judinna.
Jag stödjer inte Hamas, tvärtom. Jag ser gärna att sådana grupperingar raderas ut från jordens yta.
Tänk dig in i en situation där Ryssland skulle bete sig på samma sätt som Israel. Då skulle hela västvärlden med USA i spetsen yla sig hesa om sanktioner och andra "bestraffningar".
Av vilken jävla anledning ska Israel tillåtas förtrycka och mörda dem som råkar befinna sig på det område som Israel anser vara sitt ?
Av vilken anledning ska vissa förbjudas att med till buds stående medel kämpa mot förtryck och för frihet ?
Medans du funderar kan du sitta där och ropa ditt förbannade SIEG HEIL, även om du omformulerar det en aning.
Det är sådana som du som underblåser det judehat du ondgör dig över !!!!!
Rysslands anfall på Grozny 1999 vore mera jämförbart med Gaza idag.Sniperace skrev:Hjälper inte milt våld i försvaret måste detta ökas tills det gör nytta.
Ex stöttade jag ryssens svar på mordorgien mot en skola i tjetjenien.
Med tanke på hur du tidigare ivrigt försvarat Israels fosforbombning av civila i Gaza tror jag inte ett dugg på att du nu menar det du skriver.Sniperace skrev:Gör man som sådana svin och aktivt väljer ut civila som primära offer ska man straffas.
Har Unterstrumpfebandsführer Larsson inga andra argument må han väl hålla fast vid dessa lögner så länge han orkar.Sniperace skrev:.. utom du som istället beundar och stöder dem även om du halvhjärtar försöker säga annat.
först och främst har israel inte fosforbombat, de använde lysgranater på vad fn sade olämpligt dock ej förbjudet sätt.formsvackan skrev:Rysslands anfall på Grozny 1999 vore mera jämförbart med Gaza idag.Sniperace skrev:Hjälper inte milt våld i försvaret måste detta ökas tills det gör nytta.
Ex stöttade jag ryssens svar på mordorgien mot en skola i tjetjenien.
Rysslands "annektering" av Krim kan jämföras med Israels bosättningspolitik.
Har du lika lätt att stötta Ryssland i detta ?Med tanke på hur du tidigare ivrigt försvarat Israels fosforbombning av civila i Gaza tror jag inte ett dugg på att du nu menar det du skriver.Sniperace skrev:Gör man som sådana svin och aktivt väljer ut civila som primära offer ska man straffas.Har Unterstrumpfebandsführer Larsson inga andra argument må han väl hålla fast vid dessa lögner så länge han orkar.Sniperace skrev:.. utom du som istället beundar och stöder dem även om du halvhjärtar försöker säga annat.
I så fall endast i form av en större förståelse för dem i Gaza som drabbas av motsvarande. Att du och andra ylar hejaramsor över sådant gör mig upprörd.Sniperace skrev:Är det din tragedi du använde som ursäkt för dåligt uppförande tidisre spm spökar för dig?
skillnaden är att Du inte vill tillåta Israel att få stppp på hamaz krigsbrott, varenda en av dessa är krigsbrott och det har inte lönat sig att ta dwtta med silkesvantar.formsvackan skrev:I så fall endast i form av en större förståelse för dem i Gaza som drabbas av motsvarande. Att du och andra ylar hejaramsor över sådant gör mig upprörd.Sniperace skrev:Är det din tragedi du använde som ursäkt för dåligt uppförande tidisre spm spökar för dig?
Min irritation över dina jävla hejaramsor har inget med min sons bortgång att göra. Din yttryckta inställning är otäck, dock inte beroende på att jag har mått sämre en tid, utan denna inställning är din som du tvingas stå för själv. Klarar du inte av att ta emot kritik och ovett utan att peka åt annat håll kanske inställningen i sig inte är försvarbar.Sniperace skrev:Och att d använder det som skäl att vara oförslämde cer dig inga pluspoä g.