Sniperace 2014-07-22, 20:02
formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev:Med hamaz borta finns kanske möjlighet till fred men inte med dessa så länge de har makt.
Med Israel borta torde det också finnas en möjlighet till fred.
Det är nog en förhoppning hos dig som aldrig uppfylls.
Att jag inte har någon sådan förhoppning har jag framfört vid ett antal tillfällen tidigare. Men om nu den enda lösningen är att skjuta rent, spelar det mig ingen roll vilken stam som skjuts av.
ok, så då spelar det inte dig någon roll pm krigshetsarna hamaz skjuts bort?
Bra för detta beror här ju helt på Hamz o companys raketbeskjutning och dess stadgade beslut att hela deras existens grundar sig på israels förintande och utrotning av judarna.
Liksom ett islamiststyrt mellanöstern där ickemuslimer inte ska finnas.
Men tror du själv raketerna är FÖRSVAR?
Har du inte fattat att det inte är så, dessa är 7nte på något sätt ett försvar utan istället anfall de skyddar inte på något sätt utan orsakar istället detta lidande.
Hamaz o co tvingar Israel till detta då det skulle vara idioti att inte slå tillbaka, SMÅ svar på dessa har inte stoppat dem hårdarw har inte stoppat, men frågan är när blir svaret så hårt att de inser att raketerna ALDRIG komner ge dem fred eller övertag?
Så återigen sluta skjuta raketer så försvinner israels motattacker, sluta med attackerna 9ch stryk stadgarna så finns fredschansen.