Väljer att lägga in mitt inlägg i tråden om skolan.Dao skrev:Det går inte att komma ifrån. Desto VÄRRE att mycket av dessa pengar till resurser inte ANVÄNDS till detta, utan bara hamnar i privata spekulanters egna fickor!
Hade det varit vanliga företag, som Volvo eller H&M hade detta inte varit speciellt upprörande. men här handlar det om VÅRA SKATTEPENGAR!!!
Det är också lite pinsamt att sossarna inte vågar vara hårda här...
Självklart är det jävligt besvärande att sossarna inte reagerar starkare på detta. Det ger tyvärr räknenisse Borg chansen att hyckla betänkligheter och på så sätt minska skadeverkningarna inför valet.
Det är naturligtvis helt åt helvete att skolans resurser, våra skattepengar alltså, ska stoppas in i ett jävla nystan av holdingbolag, koncernräntor och annat jävla trixande för att undkomma skatt.
Målsättningen är alltså inte att tillhandahålla utbildning utan att minimera skatten !
Jag önskar att mina skattepengar används till utbildning, inte till att gömmas undan på privata konton på Guernsey.
Det är dessutom verkligen dags att fundera på vad högern egentligen har för målsättningar med den svenska skolan. En jämlik skola med samma villkor och möjligheter för alla är definitivt inget högern någonsin eftersträvat, tvärtom !
Ett uppfyllande av målsättningar inom högerideologin kräver en elitskola för dem som har råd och sociala möjligheter. Alla andra bör bibringas en lägre kunskapsnivå då detta per automatik medför lägre lönekrav framöver, en nödvändighet i högerns samhälle. Mycket av detta maskerar de med sina s.k. skattesänkningar, något som tyvärr lurat alltför många i vårt land att bli nyttiga idioter i kapitalets tjänst.
Vi har på forumet ett antal tomtar som drabbats av denna jävla Mind Control som högern sysslar med via Timbro och liknande organisationer/kanaler.