"Suck.... Ska vi verkligen ha denna debatten? Är den konstruktiv? "
nej det är inte konstruktivt att som du undvika debatt ... svara på frågan ist
Inte jag heller!Secrist skrev:Då får du nog påminna mig för jag har aldrig någonsin sett någon kritik mot invandrinsgpolitiken från din sida. Alltså bortsett från "kritik" om att vi släpper in för lite folk etc. Det är ju inte riktigt det jag menar med kritik.Dao skrev:Det har jag gjort flera gånger här!Secrist skrev:Nämn något kritiskt då? Det går ju utmärkt att göra säger du ju.Dao skrev:So what?Secrist skrev:När kritiserade du invandringen senast?Dao skrev:Forumhögern hävdar ofta att "invandringen" inte "får kritiseras"!
Här är det DE som ballar ur!
Jag kan nämna vad som helst, hur skall du kolla det? Och VARFÖR?
De vill nog framför allt inte kopiera vår!Secrist skrev:Jag tror inte att du vill att Sverige kopierar Australiens invandringspolitik.Dao skrev:De har stor representation, procentuellt sett. HUR stor vet jag inte.Sossar ee lata skrev:En fråga. Är män från Afrika & Mellanöstern överrepresenterade i våldtäkter som sker i Sverige?
Däremot vet jag att det skiljer sig från land till land. De uppgifter som gäller Sverige, gäller just Sverige.
Detta för att det är ett svenskt problem!
Exempelvis är representationen av irakier i våldtäktsmål i Sverige mycket stor, medan de i ex. Australien är extremt låg. Även i USA är de ganska låga.
Australien använder sig bland annat av ett poängsystem för att bedöma om en person får stanna. Hög utbildning så är man välkommen. Låg utbildning inte lika välkommen. Känns det som något du vill införa i Sverige?Dao skrev:De vill nog framför allt inte kopiera vår!Secrist skrev:Jag tror inte att du vill att Sverige kopierar Australiens invandringspolitik.Dao skrev:De har stor representation, procentuellt sett. HUR stor vet jag inte.Sossar ee lata skrev:En fråga. Är män från Afrika & Mellanöstern överrepresenterade i våldtäkter som sker i Sverige?
Däremot vet jag att det skiljer sig från land till land. De uppgifter som gäller Sverige, gäller just Sverige.
Exempelvis är representationen av irakier i våldtäktsmål i Sverige mycket stor, medan de i ex. Australien är extremt låg. Även i USA är de ganska låga.
Vår är nog att betrakta som grym...
hallå daoren... hallå.....Secrist skrev:Australien använder sig bland annat av ett poängsystem för att bedöma om en person får stanna. Hög utbildning så är man välkommen. Låg utbildning inte lika välkommen. Känns det som något du vill införa i Sverige?Dao skrev:De vill nog framför allt inte kopiera vår!Secrist skrev:Jag tror inte att du vill att Sverige kopierar Australiens invandringspolitik.Dao skrev:De har stor representation, procentuellt sett. HUR stor vet jag inte.Sossar ee lata skrev:En fråga. Är män från Afrika & Mellanöstern överrepresenterade i våldtäkter som sker i Sverige?
Vår är nog att betrakta som grym...
Alla länder har olika sätt att ta emot flyktingar, men främst är att många rika inte uppfyller de minimikrav som bland annat FN fastställt.Secrist skrev:Australien använder sig bland annat av ett poängsystem för att bedöma om en person får stanna. Hög utbildning så är man välkommen. Låg utbildning inte lika välkommen. Känns det som något du vill införa i Sverige?
Mycket text med lite innehåll. Någon som blev klok på vad Daos åsikt om Australiens invandringspolitik?Dao skrev:Alla länder har olika sätt att ta emot flyktingar, men främst är att många rika inte uppfyller de minimikrav som bland annat FN fastställt.Secrist skrev:Australien använder sig bland annat av ett poängsystem för att bedöma om en person får stanna. Hög utbildning så är man välkommen. Låg utbildning inte lika välkommen. Känns det som något du vill införa i Sverige?
Det är viktigt, tycker jag, att kolla in hur olika länder sköter sin bit.
Sverige har mycket bra saker att dela med sig till andra, men också en del inte bra, som andra borde lära sig av. Detsamma gäller Australien, liksom andra länder!
Poängen med detta, från början, var att visa att det inte handlade om URSPRUNGET när man skall analysera brottsstatistiken i Sverige. Åtminstone som den dominerande faktorn!
Nej.Secrist skrev:Mycket text med lite innehåll. Någon som blev klok på vad Daos åsikt om Australiens invandringspolitik?Dao skrev:Alla länder har olika sätt att ta emot flyktingar, men främst är att många rika inte uppfyller de minimikrav som bland annat FN fastställt.Secrist skrev:Australien använder sig bland annat av ett poängsystem för att bedöma om en person får stanna. Hög utbildning så är man välkommen. Låg utbildning inte lika välkommen. Känns det som något du vill införa i Sverige?
Sverige har mycket bra saker att dela med sig till andra, men också en del inte bra, som andra borde lära sig av. Detsamma gäller Australien, liksom andra länder!
Poängen med detta, från början, var att visa att det inte handlade om URSPRUNGET när man skall analysera brottsstatistiken i Sverige. Åtminstone som den dominerande faktorn!
Another one bite the dust!R.O.F.L skrev:Nej.Secrist skrev:Mycket text med lite innehåll. Någon som blev klok på vad Daos åsikt om Australiens invandringspolitik?Dao skrev:Alla länder har olika sätt att ta emot flyktingar, men främst är att många rika inte uppfyller de minimikrav som bland annat FN fastställt.Secrist skrev:Australien använder sig bland annat av ett poängsystem för att bedöma om en person får stanna. Hög utbildning så är man välkommen. Låg utbildning inte lika välkommen. Känns det som något du vill införa i Sverige?
Dao skrev:De har stor representation, procentuellt sett. HUR stor vet jag inte.Sossar ee lata skrev:En fråga. Är män från Afrika & Mellanöstern överrepresenterade i våldtäkter som sker i Sverige?
Dao skrev:Nu tog jag bara Australien som ETT exempel. Andra är USA.Sossar ee lata skrev:Förklara vad du menar med ett svenskt problem? är det så hårt i Sverige, är de nykomna så utsatta i Sverige så de måste våldta? Du lägger inte ihop det med att vi släpar hit vad som helst medan det är större krav för att få komma till Australien! Där kör dom regeln, kommer ni hit följer ni vår levnadsstandard!
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2370225/Australia-bans-illegal-boat-refugees-settling-country-warns-new-unauthorised-asylum-seekers-sent-Papua-New-Guinea.html
Läs lite innan du kommer med idiotiska inlägg!!
Det är fortfarande människor från samma land.
Även i Sverige kör vi den regeln.
Ingen MÅSTE våldta! Oavsett vem som gör det. Finns NÅGON grupp överrepresenterad, finns det alltid en orsak bakom. Då det uppenbarligen inte handlar om bakgrundsland, så måste det vara något som sker HÄR!
I Sverige!
Tänk lite innan du uttalar dig!!!
Dao skrev:Alla länder har olika sätt att ta emot flyktingar, men främst är att många rika inte uppfyller de minimikrav som bland annat FN fastställt.Secrist skrev:Australien använder sig bland annat av ett poängsystem för att bedöma om en person får stanna. Hög utbildning så är man välkommen. Låg utbildning inte lika välkommen. Känns det som något du vill införa i Sverige?
frågan var vad DU drar för slutsatser... det är ju DINA teorier vi pratar om här, omvänd bevisbörda är inte OKSecrist skrev:Vad drar du själv för slutsatser i tex fallet Japan? Tror du att de är bättre på att integrera människor från Nordafrika? Är det därför de inte upplever dessa problem?F.I.S.T skrev:Men vad drar du för slutsatser av den selekterade statistik du syftar till men allt för sällan presenterar ?Secrist skrev:Invandringspolitiken och statistiken? Hur många gruppvåldtäkter sker i Japan tex där gärningsmännen kommer från Afrika?F.I.S.T skrev:mellan ?Secrist skrev:Du tror inte att det kan finnas ett samband då?F.I.S.T skrev:hööru du herr fokusskiftare ... det var inte det han sa hellerSecrist skrev:Jag tror inte att du vill att Sverige kopierar Australiens invandringspolitik.Dao skrev:De har stor representation, procentuellt sett. HUR stor vet jag inte.Sossar ee lata skrev:En fråga. Är män från Afrika & Mellanöstern överrepresenterade i våldtäkter som sker i Sverige?