vad gäller dina byxor så är det du själv som inte lyckas hålla dem uppe, du borde nog göra mer för att de ska vara uppe, du väcker ju anstöt *asg*Dao skrev:Huruvida hemtjänsten är gratis eller haft en mindre avgift, har varierat mycket, och även vad de får eller inte får göra. Där skiljer sig politiken.Sniperace skrev:Så det är INTE ex städbranchen som låter folk använda sig av rut?
är det speciella rutfirmor menar du?
Och nej, det har INTE varit gratis med hemtjänsten att få städat, det har hela tiden kostat och varit behovsprövat, och de har bla ALDRIG fått putsa fönster, och det har hårt reglerats vad de fick göra (under minst de sista trettio åren)
Så återigen blev det nerdragna byxor för daoren
Och givetvis är det behovsprövat!
De som inte är fattiga eller handikappade på något sätt, har möjligheten att antingen städa själva eller köpa in hjälp!
Och låt bli mina byxor. Börjar nästan undra vad du har för läggning!?
Min mor är både fattig och handikappad, och rutstädningen är fan så mycket bättre gjord än det lilla som hemtjänsten gör/gjorde och dessutom billigare pga skattelättnaden.
men jag förstår att du hellre ser att dessa får det sämre för att det inte är tillräckligt socioalistiskt fört dig