Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
fredrik rahm70
ANNA2LINK
anders_b
7 posters

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010?

    Omröstning

    Vilka av följande småpartier klarar rikstagsgränsen 2010?

    [ 1 ]
    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_left13%SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_right [13%] 
    [ 0 ]
    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_left0%SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_right [0%] 
    [ 2 ]
    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_left25%SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_right [25%] 
    [ 5 ]
    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_left62%SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Bar_right [62%] 

    Totalt antal röster: 8
    Omröstning stängd
    avatar
    anders_b


    Antal inlägg : 23
    Join date : 09-02-15

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010?

    Inlägg  anders_b 2009-02-22, 15:58

    Nu ser vi att människor letar nya alternativ. KD och FP har blivigt lurade av moderaterna ännu en gång. (Eller ska jag säga våra partiledare inte lyssnat till oss anhängare?) Nu vill folk ha alternativa partier mer än någonsin innan.
    Jag överväger att lämna FP men vet inte vad som är att välja på.
    Jag gillar inte alls dessa sammanslagningar! På detta sätt mister riksdagen sin funktion. Fp och Kd måste rösta med moderaterna i kammaren! Centern är en annan sak, dom har alltid stått moderaterna nära. Kommer SD eller PP komma in i rikstadagen istället för KD och FP?

    FP "Folkpartiet"

    KD "Kristdemokraterna"

    SD "Sverige Demokraterna"

    PP "Piratpartiet"
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty Jag tror

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-02-22, 16:22

    Jag tror att det blir FP,PP och tyvärr SD(som är alla partiers fel om dom kommer att komma in i riksdagen).
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty Sv: SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-22, 16:25

    anders_b

    du är lika mycket allians anhängare som ohly

    du har visat sedan inlägg ett att du är en vänster som spelar alliansanhängare

    att klistra in ren sosse propaganda i från s-info

    sänkte dig totalt

    (s)orglig taktik

    funderar nu på att göra ett konto där jag spelar "besviken" vänsterpartist det verkar ju bra?? lol!
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty Sv: SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010?

    Inlägg  palmevara 2009-02-23, 16:13

    fredrik rahm skrev:anders_b

    du är lika mycket allians anhängare som ohly

    du har visat sedan inlägg ett att du är en vänster som spelar alliansanhängare

    att klistra in ren sosse propaganda i från s-info

    sänkte dig totalt

    (s)orglig taktik

    funderar nu på att göra ett konto där jag spelar "besviken" vänsterpartist det verkar ju bra?? lol!

    Politik är inte en tävling! Politik är till för att göra vårt land demokratiskt. Så om en sosse håller med en moderat, eller en moderat håller med en sosse, ska inte vara någonting dåligt. Det ska snarare spegla folkets rätt att tycka och tänka. Inte ska väl partiet du röstat på tänka för dig?

    Jag talar emot Mona Sahlin, men för Socialdemokraterna gentemot Alliansen.
    Detta är mitt personliga val. Jag tror nämligen inte att Mona Sahlin för majoriteten av Socialdemokraternas väljarskaras talan. Hon är snarare en svag variant av Göran Persson.

    Du får rösta efter bästa alternativ, men du behöver inte 100% stötta allt i dessa partier!
    Thrakath
    Thrakath


    Antal inlägg : 225
    Join date : 09-04-08
    Age : 50

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty Av dom partierna väljer jag..........

    Inlägg  Thrakath 2010-02-21, 13:04

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Piraten
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 13:35

    Ganska naturligt FP (varför skulle inte de komma in?)och KD. Kan inte tänka mig att de åker ut.

    Och troligen även SD.

    PP kommer inte in (ställer de överhuvudtaget upp i riksdagsvalet?).
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty Sv: SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 13:37

    Secrist skrev:Ganska naturligt FP (varför skulle inte de komma in?)och KD. Kan inte tänka mig att de åker ut.

    Och troligen även SD.

    PP kommer inte in (ställer de överhuvudtaget upp i riksdagsvalet?).

    Men du kan tänka dig att V åker ut va ? Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty V

    Inlägg  Secrist 2010-02-21, 13:39

    Men du kan tänka dig att V åker ut va ?

    Nja, nu ingick ju inte de rödgröna i frågeställningen, men finner det rätt osannolikt att de skulle åka ut. Folk stödröstar om de ser att risken finns. Samma sak med KD.

    Sponsored content


    SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010? Empty Sv: SD FP PP KD Vilka kommer in i riksdagen 2010?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 09:30