Infra skrev:Tja, du sparkar dig själv därbak och du märker det inte ens.ericTheDog skrev:Det har aldrig slagit dig att skatten begränsar människors möjlighet att kunna leva på sin lön. Det är snarare du som inte vill att man ska kunna leva på sin lön då du förespråkar skattehöjningar.Infra skrev:ericTheDog skrev:Lönen är marknadsmässig och står såklart i relation till produktiviteten. Lönen är inklusive skatter och avgifter jättehög. Efter skatter och avgifter dock högst medioker.Infra skrev:Du menar förstås en futtig tusenlapp per månad som subvention från skattebetalarna.eTD skrev:Det enda vi har begärt är någon futtig tusenlapp per månad i sänkt skatt.
Det är inte den höga skatten som är ditt problem utan den låga lönen.
Och den ska inte skattebetalarna betala, utan din arbetsgivare. Gärna sänkt skatt men
först ett rejält lönepåslag.
Ditt yrande om subventioner kan du stoppa upp där bak. Det är jag som subventionerar dig och banne mig inte tvärtom.
Så då tycker du inte som moderaterna då, förstår jag, att "man ska kunna leva på sin lön".
Och du tycker att skattebetalarna skall fortsätta att subventionera din dåliga lön
när SN:s dåliga betalningsmoral sviker? Inte underligt i såna fall att man måste
betala så hög skatt att du gnäller över den. Hur får du verkligheten att gå ihop?
Fattar du inte att ju mer man dränerar statskassan för att betala delar av din
lön därifrån, så kommer aldrig skatten att kunna sänkas? Bättra på din matte.
F.ö är jag själv skattebetalare. Tror du jag subventionerar mig själv? Hur skulle det gå till ditt jävla UFO?
Du menar att vi arbetare är lurade? Tror du inte att jag vet det, ditt lata fån!