Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Gandalf
Thetaxpayer
redalert
RedMentalCase
Sossar ee lata
Infra
Sniperace
Dao
ericTheDog
13 posters

Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby...

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby... - Sida 2 Empty Sv: Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby...

Inlägg  DirtyDog 2013-10-19, 01:14

Dao skrev:Israel dödar barn på rutin, men då är det ALLTID, för dig, "försvar". Che Guevara dödar en tolvåring (enligt DIG), i en VERKLIG försvarssituation, och då är han en "mördare"?

Du har verkligen en förmåga att sila mygg och svälja elefanter!
    Så om man sätter en revolver mot tinningen på en 12-åring och skjuter så är det en VERKLIG försvarssituation?
    Hur många palestinska barn är så påtagligt måltavla för israeliska soldater?

Här kan du läsa på lite om den "fantastiske" Che. http://www.cubanet.org/CNews/y09/enero09/23_O_3.html
    Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby... - Sida 2 Empty Mördade

Inlägg  Gandalf 2013-10-19, 01:14

Han var en stor frihetshjälte. Sägnerna om hans bragder lever än.

Hans bragder ligger begravda och de anhöriga sörjer än.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby... - Sida 2 Empty Sv: Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby...

Inlägg  Infra 2013-10-19, 01:20

Gandalf skrev:Han var en stor frihetshjälte. Sägnerna om hans bragder lever än.

Hans bragder ligger begravda och de anhöriga sörjer än.
    Och hur många tror du sörjer Stalin?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-10-19, 01:34

DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Israel dödar barn på rutin, men då är det ALLTID, för dig, "försvar". Che Guevara dödar en tolvåring (enligt DIG), i en VERKLIG försvarssituation, och då är han en "mördare"?

Så om man sätter en revolver mot tinningen på en 12-åring och skjuter så är det en VERKLIG försvarssituation?

Här kan du läsa på lite om den "fantastiske" Che.  http://www.cubanet.org/CNews/y09/enero09/23_O_3.html
    Ja, det kan vara försvar - i en tid när man är mycket sårbar, som det guerillakrig som Che var med och slogs i. Men som sagt - känner inte till just DEN situationen.

Gillar Che´s idéer, men är inte förtjust i alla hans handlingar - exempelvis det han gjorde i fängelset EFTER kriget. Det finns dock mer av bra saker han gjorde än dåliga.

Dock svarade du inte på min fråga ovan:

Hur kan Israel medvetna eviga mördande av barn vara "självförsvar", men inte det exemplet som du tillskrivit Che?

Kan du svara på min fråga nu?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-10-19, 02:18

Sniperace skrev:alla dem han MÖRDADE med berått mod, ex tolvåringen han satte en pistol mot huvudet på och avlossade ett dödande skott!
    Det var ineffektivt och dumt, men förmodligen en fråga om tillgång till vapen. Idag har vi fräschare grejer att mörda tolvåringar med. Israel bränner som bekant ihjäl hundratals med en enda fosforgranat, fast då kallas det av någon outgrundlig anledning inte mord utan försvar.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-10-19, 02:32

http://www.bahlool.se/2010/02/16/en-12-aring-idf-och-amira-hass/

"In kommer han, en liten kort pojke på 12 år. Kläderna han fått
    i fängelset är alldeles för stora, kedjor som försvårar hans gång.
    Även domarna, dessa brutala israeliska militärdomare, visar ett
    förvånat uttryck i sina ansikten. IDF, den israeliska militären,
    har än en gång lyckats fånga en stor terrorist, en pojke på 12 år."......

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-10-19, 10:25

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:alla dem han MÖRDADE med berått mod, ex tolvåringen han satte en pistol mot huvudet på och avlossade ett dödande skott!
    Det var ineffektivt och dumt, men förmodligen en fråga om tillgång till vapen. Idag har vi fräschare grejer att mörda tolvåringar med. Israel bränner som bekant ihjäl hundratals med en enda fosforgranat, fast då kallas det av någon outgrundlig anledning inte mord utan försvar.
    Och där gick sista proppen för galningen foliehatten! Shocked 
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 13:11

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Så det är trakasserier att ta brottslingarna?
    trakasserier att söka efter dem?
    Nej och nej!

Det är INTE vad polisen gör!
    vad gör de då, menar du att de är rasismens redskap och bara trakasserar, joi vi VET dina åsikter, polisen kapitalets lakejer osv osv.

Polisen försöker upprätthålla ordningen och lagen, och du och dina vänner gör allt för att lagen inte ska upprätthållas, era åsikter går före lag och rätt som vanligt
    Nej, du verkar INTE veta mina åsikter. Jag har ALDRIG kallat polisen för "kapitalets lakejer"! Det jag syftat till är den närmast regelmässiga kontrollen av speciellt invandrarungdomar i förorterna, som sker i stort sett rutinmässigt och under mycket förnedrande former. Om detta har MÅNGA vittnat om!

Det de gör kan INTE försvaras med att de bara "försöker upprätthålla ordningen och lagen"!

Men jag antar att problemet "inte finns" för dig, eftersom du själv inte drabbas - och din minst sagt selektiva läsning av massmedia! Smile
    Och varför görs dessa jo för att de BEHÖVS pga att så många bär sig illa åt där och förstör för andra, stoppa dessa så ska du se att det blir bättre, stället för att som du stödja dem genom att omöjliggöra att de tas
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 13:15

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jasså, du har inte det, hur var det med Che Guevara då?
    alla dem han MÖRDADE med berått mod, ex tolvåringen han satte en pistol mot huvudet på och avlossade ett dödande skott!

Inte en MÖRDARE *puke*
    Che Guevara var ingen massmördare!

Israel dödar barn på rutin, men då är det ALLTID, för dig, "försvar". Che Guevara dödar en tolvåring (enligt DIG), i en VERKLIG försvarssituation, och då är han en "mördare"?

Nej, Cha är ju gubevars din IDOL och husgud, men et MÖRDARSVIN är vad han var, och han fick sitt straff Smile

men nui har du bevisat att du STÖDER MÖRDARE.

och du anser det vara en VERKLIG försvarssituation när de leder fram en bakbunden tolvårig pojke och CHE sätter en pistol mot hans huvud och trycker av, ppå vilket sätt var DET en försvarssituation?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 13:17

Dao skrev:
    DirtyDog skrev:

Här kan du läsa på lite om den "fantastiske" Che.  http://www.cubanet.org/CNews/y09/enero09/23_O_3.html
    Ja, det kan vara försvar - i en tid när man är mycket sårbar, som det guerillakrig som Che var med och slogs i. Men som sagt - känner inte till just DEN situationen.

Gillar Che´s idéer, men är inte förtjust i alla hans handlingar - exempelvis det han gjorde i fängelset EFTER kriget. Det finns dock mer av bra saker han gjorde än dåliga.

Dock svarade du inte på min fråga ovan:

Hur kan Israel medvetna eviga mördande av barn vara "självförsvar", men inte det exemplet som du tillskrivit Che?

Kan du svara på min fråga nu?
    fångar de dessa barn, bakbinder dem och sedan sätter fyr på dem med denna fosfor?

eller är det så att de är biverkningar när de slår tillbaka mot dem som attackerar dem med raketer och annat?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 13:34

Sniperace skrev:fångar de dessa barn, bakbinder dem och sedan sätter fyr på dem med denna fosfor?

eller är det så att de är biverkningar när de slår tillbaka mot dem som attackerar dem med raketer och annat?
    Det som rapporterats av bland annat samtliga människorättsorganisationer, bland annat Rädda Barnen, är att Israel MEDVETET mördat civila, inklusive barn!

Och det under vissa perioder på daglig basis!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 13:38

Sniperace skrev:Nej, Cha är ju gubevars din IDOL och husgud, men et MÖRDARSVIN är vad han var, och han fick sitt straff Smile

och du anser det vara en VERKLIG försvarssituation när de leder fram en bakbunden tolvårig pojke och CHE sätter en pistol mot hans huvud och trycker av, ppå vilket sätt var DET en försvarssituation?
    Nej, Che är inte min idol eller husgud, vilket jag förklarat tidigare.

Och ja - under guerillakrigföring, när man är extremt utsatt, så finns det motsvarande situationer som kan vara försvarbara.

Dock vet jag inget om denna situation, så jag kan inte uttala mig om just den. Men jag vet att Che ansvarade för en del dåd som jag inte är förtjust i - vilket jag skrivit tidigare.

Men det är FORTFARANDE ljusår mot det mördande som ex. Israel, liksom USA, Storbritannien, Frankrike och andra stater, stått för - och som DU försvarar!

Har det skett, som du beskrivit, att Che helt oprovocerat dödat en 12-åring, är det absolut inget som jag försvarar!

Kan du säga detsamma om de medvetna och riktade mord som Israel står för?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 13:39

Sniperace skrev:Och varför görs dessa jo för att de BEHÖVS pga att så många bär sig illa åt där och förstör för andra, stoppa dessa så ska du se att det blir bättre, stället för att som du stödja dem genom att omöjliggöra att de tas
    Om du inte ens känner till ATT detta sker, hur kan du då försvara detta - som om du känner till det?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 13:41

Dao skrev:
    Sniperace skrev:fångar de dessa barn, bakbinder dem och sedan sätter fyr på dem med denna fosfor?

Det som rapporterats av bland annat samtliga människorättsorganisationer, bland annat Rädda Barnen, är att Israel MEDVETET mördat civila, inklusive barn!

Och det under vissa perioder på daglig basis!
    så du menar på fullt allvar att de medvetet valt ut att just dessa skulle vara offer, eller var det så att de tyvärr blev det när de slår tillbaka mot legitima mål där dessa omgett sig med civila?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 13:42

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Och varför görs dessa jo för att de BEHÖVS pga att så många bär sig illa åt där och förstör för andra, stoppa dessa så ska du se att det blir bättre, stället för att som du stödja dem genom att omöjliggöra att de tas
    Om du inte ens känner till ATT detta sker, hur kan du då försvara detta - som om du känner till det?
    självfallet känner sig de kriminella kränkta när de undersöks, det är ju ett bra försvar idag....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 13:44

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Nej, Cha är ju gubevars din IDOL och husgud, men et MÖRDARSVIN är vad han var, och han fick sitt straff Smile

Nej, Che är inte min idol eller husgud, vilket jag förklarat tidigare.

Och ja - under guerillakrigföring, när man är extremt utsatt, så finns det motsvarande situationer som kan vara försvarbara.

Dock vet jag inget om denna situation, så jag kan inte uttala mig om just den. Men jag vet att Che ansvarade för en del dåd som jag inte är förtjust i - vilket jag skrivit tidigare.

Men det är FORTFARANDE ljusår mot det mördande som ex. Israel, liksom USA, Storbritannien, Frankrike och andra stater, stått för - och som DU försvarar!

Har det skett, som du beskrivit, att Che helt oprovocerat dödat en 12-åring, är det absolut inget som jag försvarar!

Kan du säga detsamma om de medvetna och riktade mord som Israel står för?
    tycker du? Smile

men du har INGETB emnot att de samlar civila som skydd runt sig?
    du kanske till och med förordar detta, just för att ingen ska kunna slå till mot dem, för då ger du ex israel den fulla skulden, och gör de som triggar detta frisedel
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 13:57

Sniperace skrev:tycker du? Smile
    Ja, jag brukar tycka det jag skriver att jag tycker!

Sniperace skrev:men du har INGET emot att de samlar civila som skydd runt sig?
    Jo, det är jag emot, när det sker. Nu talade jag inte om de tillfällen som antingen Hamas eller Israel gjort sådant.

Sniperace skrev:du kanske till och med förordar detta, just för att ingen ska kunna slå till mot dem, för då ger du ex israel den fulla skulden, och gör de som triggar detta frisedel
    Varför kan du inte bara hålla dig till att svara vad du själv tycker, utan att flumma bort i riktade "gissningar" om vad jag "tycker" - som oftast går tvärt emot vad jag tydligt skrivit vad jag anser om?

Jag har aldrig hört DIG beklaga när Israel använt sig av civila som skydd? Innebär det att du förorda ett sådant agerande? Eller är det bara fel när "de Andra" gör sådant?

Återigen verkar det som jag trampat på en öm tå!

inte undra på att ni hatar mig så mycket!!! Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 13:58

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    självfallet känner sig de kriminella kränkta när de undersöks, det är ju ett bra försvar idag....
    Det handlar inte om kriminella!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 14:00

Sniperace skrev:så du menar på fullt allvar att de medvetet valt ut att just dessa skulle vara offer, eller var det så att de tyvärr blev det när de slår tillbaka mot legitima mål där dessa omgett sig med civila?
    Ja, jag menar där det är TYDLIGT att Israel MEDVETET dödar barn! Och andra civila!

Inget annat!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 14:07

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Jod¨, det handlar om kriminella, eller de som umgås med de kriminella
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 14:09

Dao skrev:
    Sniperace skrev:så du menar på fullt allvar att de medvetet valt ut att just dessa skulle vara offer, eller var det så att de tyvärr blev det när de slår tillbaka mot legitima mål där dessa omgett sig med civila?
    Ja, jag menar där det är TYDLIGT att Israel MEDVETET dödar barn! Och andra civila!

Inget annat!
    vilka bevis har du för att de VÄLJER att slå till mot de civila?
    du kan inte bara påstå att de civila är målet utan att ge bevis för detta
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 14:37

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Inget annat!
    Rapporter från SAMTLIGA människorättsorganisation, om och om igen - liksom FN, EU, etc, etc...

Skärp dig!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-19, 14:39

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Jod¨, det handlar om kriminella, eller de som umgås med de kriminella
    Nej!

Det är liksom det som upprört de som bevittnat detta, alltså inte offren själva utan personal på ungdomsgårdar, skolor - som jobbar nära dessa ungdomar!

Säger du att alla dessa ljuger, utan bara du har rätt - som redan inledningsvis erkände att du aldrig ens hört talas om detta?

Så snart invandrare är inblandade, är de ALLTID skyldiga???

Är DET din inställning?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-10-19, 14:42

Infra skrev:
    Råttan när han är som sämst skrev:de som drabbades var invandrare.
    Varken Dao eller jag har nånsin försvarat kravallerna i Husby - vi har förklarat dom.
    Gode Gud: Ge Råttan förstånd att se skillnaden.

Jag vet skillnaden mellan att försvara och förklara. Du och Daoren har inte kunnat förklara någonting. Men vem som helst kan naturligtvis ljuga ihop en händelsekedja.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-19, 14:45

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Inget annat!
    Rapporter från SAMTLIGA människorättsorganisation, om och om igen - liksom FN, EU, etc, etc...

Skärp dig!
    NIX inte en enda av dessa visar på att de väljer att anfalla de civila, alla visar på att de anfaller dem de strider med, men att civila drabbas, de som de stridande gömmer sig bak

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:29