När forumhögern blir svarslösa, drar de fram rassekortet! Det är när "Nordkorea" inte fungerar!Sniperace skrev:Men det förstår du väl, det är ju pga den svanska strukturella rasismen och vårt hårda samhälle som får dessa olycksbarn att mörda varandra, kasta sten på brandbilar osv, och det är polisens fel som i dessa fina stadsdelar med fredfulla människor, där polis kontrollerar de boende....... [/ironi]
+9
Gandalf
Thetaxpayer
redalert
RedMentalCase
Sossar ee lata
Infra
Sniperace
Dao
ericTheDog
13 posters
Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby...
Dao- Antal inlägg : 26567
redalert- Antal inlägg : 13973
Har jag ju svarat på massor av gånger men du har ju valt att spärra för du vågar inte ta debatten och se svaren, hela din världsbild rasar ju samman då!Dao skrev:Så inte ens när jag TYDLIGT svarar i PUNKTFORM utifrån vad jag tycker i de aktuella frågorna är ni nöjda!?Secrist skrev:Han vill vara på den säkra sidan så att han inte kan knytas till något uttalande eller påstående som kan ge problem senare.ericTheDog skrev:Tyvärr Daoren, det enda du rapat upp är vad du INTE tycker...Dao skrev:
1 - Jag talar inte här ens om upploppen...
2 - Nej, det är aldrig ena partens fel, inte heller polisen...
3 - Jag har inte använt begreppet rasist...
4 - Jag talar, som jag konstaterade redan i punkt 1, inte om när det sker kriminell verksamhet, utan när det INTE sker något sådant...
Nu har jag lagt upp mina ståndpunkter i PUNKTFORM!
Vill ni ha annorlunda svar, får ni komma med andra frågor!
Sedan kan ni väl SJÄLVA börja svara på de frågor NI får..!?
Gandalf- Antal inlägg : 473
- Inlägg 103
rÄCKER DET ATT OCCUPERA
Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby...
Norrlänningar, tja dom som ex bor nordligare över Östersund, en grov förenkling,,, arbetslöshet allmän uppgivenhet över landstings o kommunnedskärningspolitiken,,,varför protesterar dessa vikingar inte fysiskt mot "orättvisorna" de drabbas av?
Mycket märkligt tycker jag, Västerbottens landsting ex,där besparades det på amulanser och akutsjukvård
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=5137975
Frågan att ta ställning till, JA eller NEJ, lyder:
”Som en del i att nå balans i ekonomin beslutade landstinget 2011 att minska antalet vårdplatser i Dorotea och att ersätta den stationerade ambulansen i Åsele med en akutbil.
Vill du ge Västerbottens läns landsting i uppdrag att utforma ett åtgärdspaket för hela länet som innebär att Dorotea får vårdplatser med läkarjourkedja som 2011 och att Åsele får en stationerad ambulans?
Bör befolkningen i Västerbotten" behöva gå bärserk" och bränna bilar och småföretagares lokaler?för att ändra det Socialdemokratiska beslutet.?
Norrlänningar, tja dom som ex bor nordligare över Östersund, en grov förenkling,,, arbetslöshet allmän uppgivenhet över landstings o kommunnedskärningspolitiken,,,varför protesterar dessa vikingar inte fysiskt mot "orättvisorna" de drabbas av?
Mycket märkligt tycker jag, Västerbottens landsting ex,där besparades det på amulanser och akutsjukvård
”Som en del i att nå balans i ekonomin beslutade landstinget 2011 att minska antalet vårdplatser i Dorotea och att ersätta den stationerade ambulansen i Åsele med en akutbil.
Vill du ge Västerbottens läns landsting i uppdrag att utforma ett åtgärdspaket för hela länet som innebär att Dorotea får vårdplatser med läkarjourkedja som 2011 och att Åsele får en stationerad ambulans?
Bör befolkningen i Västerbotten" behöva gå bärserk" och bränna bilar och småföretagares lokaler?för att ändra det Socialdemokratiska beslutet.?
Infra- Antal inlägg : 29644
Så är dom drabbade vuxna, som inte är lika rebelliska som "pubertörer".Gandalf skrev:Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby...
Men visst plundras deras landsända på profitabla värden utan att de
själva får så mycket tillbaka. Jag tror det handlar om en svensk, stoisk
hållning till all livets djävligheter som du kan hitta hos mer än en norrlänning.
lazy- Antal inlägg : 12772
Det är numera många år sedan jag slutade åka till Rinkeby/Tensta, alla vänner som bodde där flyttade därifrån under mitten/slutet av 90-talet, törs sätta vad som helst på att Dao aldrig satt sin fot där och inte i ngn av de södra förorterna heller.ericTheDog skrev:I helgen som gick knivskars en man till döds i Rissne. På Tensta torg blev fyra ungdomar nerskjutna.Dao skrev:Jag har själv bott i liknande områden som Husby, och det var inte alls så tokigt. MÄNNISKORNA var det inga problem med där!
"Inte så tokigt" är Daorens kommentar till dessa områden. OMG
Infra- Antal inlägg : 29644
Varför gör du skillnad på folk och folk, Råttan? Det borde varaRåttan gnällde ynkligt skrev:Medan Daoren och Infra hyllar mordbrännarna i Husby, så kan jag meddela att de som drabbades var invandrare.
även dig likgiltigt vilken hudfärg eller konfession de drabbade har.
Brottsoffer är Brottsoffer är Brottsoffer......
Vad gulliga ni är när ni blir desperata!lazy skrev:Det är numera många år sedan jag slutade åka till Rinkeby/Tensta, alla vänner som bodde där flyttade därifrån under mitten/slutet av 90-talet, törs sätta vad som helst på att Dao aldrig satt sin fot där och inte i ngn av de södra förorterna heller.ericTheDog skrev:I helgen som gick knivskars en man till döds i Rissne. På Tensta torg blev fyra ungdomar nerskjutna.Dao skrev:Jag har själv bott i liknande områden som Husby, och det var inte alls så tokigt. MÄNNISKORNA var det inga problem med där!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Och DÄR förlorade Daoren debatten.Dao skrev:Vad gulliga ni är när ni blir desperata!lazy skrev:Det är numera många år sedan jag slutade åka till Rinkeby/Tensta, alla vänner som bodde där flyttade därifrån under mitten/slutet av 90-talet, törs sätta vad som helst på att Dao aldrig satt sin fot där och inte i ngn av de södra förorterna heller.ericTheDog skrev:I helgen som gick knivskars en man till döds i Rissne. På Tensta torg blev fyra ungdomar nerskjutna.Dao skrev:Jag har själv bott i liknande områden som Husby, och det var inte alls så tokigt. MÄNNISKORNA var det inga problem med där!
vi ser det varje gång han inte klarar detta längre då reagerar han såhär.
Vill du verkligen ha en sådan form av debatt, där jag svarar Lazy med samma metoder hen nu använde mot mig. Att jag hittar på en sak om henom, istället för att stå för mina åsikter?Sniperace skrev:Och DÄR förlorade Daoren debatten.
JAG vill inte ha en sådan typ av debatt!
Vilket innebär att debatten liksom "dör ut", samtidigt som ni får "sista ordet" (vilket ni verkar vara förtjusta i). Det är, enligt mig, ett desperat agerande.
För mig är det en GÅTA hur ni kan föredra fula debattmetoder, istället för att bara stå för era åsikter och sakligt beskriva dessa för en med en annan åsikt?
jomenvisst, allt blir fult för dig när det går emot dig....Dao skrev:Vill du verkligen ha en sådan form av debatt, där jag svarar Lazy med samma metoder hen nu använde mot mig. Att jag hittar på en sak om henom, istället för att stå för mina åsikter?Sniperace skrev:Och DÄR förlorade Daoren debatten.
Vilket innebär att debatten liksom "dör ut", samtidigt som ni får "sista ordet" (vilket ni verkar vara förtjusta i). Det är, enligt mig, ett desperat agerande.
För mig är det en GÅTA hur ni kan föredra fula debattmetoder, istället för att bara stå för era åsikter och sakligt beskriva dessa för en med en annan åsikt?
du klarade alltså inte av att besvara,och då dödade DU mao debatten
VAD skulle gå emot mig? Lazys gissning om ifall jag talade sanning?Sniperace skrev:jomenvisst, allt blir fult för dig när det går emot dig....Dao skrev:Vill du verkligen ha en sådan form av debatt, där jag svarar Lazy med samma metoder hen nu använde mot mig. Att jag hittar på en sak om henom, istället för att stå för mina åsikter?Sniperace skrev:Och DÄR förlorade Daoren debatten.
HUR skulle jag på ett konstruktivt sätt gå vidare efter DET?
Kan du ge mig ett exempel på hur jag skulle kunna gå vidare, UTAN att göra debatten till den form av pajkastning som ni verkar gilla?
Du kunde ju hävda att du talade sanning, även om vi har svårt att tro dig, men du kan ju vara undantaget som bekräftar regeln, där för många invandrare samlas ökar kriminaliteten, och svenskar flyr området som snabbt förfaller eftersom dessa missköter det.Dao skrev:VAD skulle gå emot mig? Lazys gissning om ifall jag talade sanning?Sniperace skrev:jomenvisst, allt blir fult för dig när det går emot dig....Dao skrev:Vill du verkligen ha en sådan form av debatt, där jag svarar Lazy med samma metoder hen nu använde mot mig. Att jag hittar på en sak om henom, istället för att stå för mina åsikter?Sniperace skrev:Och DÄR förlorade Daoren debatten.
HUR skulle jag på ett konstruktivt sätt gå vidare efter DET?
Kan du ge mig ett exempel på hur jag skulle kunna gå vidare, UTAN att göra debatten till den form av pajkastning som ni verkar gilla?
Du vägrar se att det är inte svenskarna som är problemet, det är inte DE som kastar sten mot brandkår, ambulans och polis, det är inte de som eldar bilar och sysslar med gängen och ex narkotika osv.
och DU tycker det är hemskt att polis kollar dessa i dessa områden, precis som om det skulle ge resultat om de istället gjorde samma sak i de områden där svenskarna bor, och som är lugna och stillsamma.
Varför skall jag ens BEHÖVA hävda att jag talar sanning? Kommer Lazy då att hävda: "OK, jag tror dig!" helt plötsligt då?Sniperace skrev:Du kunde ju hävda att du talade sanning, även om vi har svårt att tro dig, men du kan ju vara undantaget som bekräftar regeln, där för många invandrare samlas ökar kriminaliteten, och svenskar flyr området som snabbt förfaller eftersom dessa missköter det.
Du vägrar se att det är inte svenskarna som är problemet, det är inte DE som kastar sten mot brandkår, ambulans och polis, det är inte de som eldar bilar och sysslar med gängen och ex narkotika osv.
och DU tycker det är hemskt att polis kollar dessa i dessa områden, precis som om det skulle ge resultat om de istället gjorde samma sak i de områden där svenskarna bor, och som är lugna och stillsamma.
Om du "har svårt att tro" mig spelar liksom ingen roll!
Du tar upp konsekvensen, som om den vore orsaken! Igen!
Jag vägrar att begränsa mig till eran inskränkthet, javisst! Jag vill hellre se hela bilden, än att fokusera mig på att skylla allt på "de Andra"!
Nej, de som reagerar är de som känner frustration. De som inte är i utanförskap känner givetvis inte samma frustration! Smart där, Sniper...
Nej, jag tycker att polisen SKA vara närvarande i dessa, och andra, områden. Jag VILL att de skall kontrollera misstänkta individer. Det jag inte gillar är det som folk vittnar om i just dessa områden: Godtyckliga, oprovocerade och våldsamma beteenden mot vanliga civila som är ute och går.
Hade det skett gentemot dig, hade även du varit upprörd.
så du tror att de resonerar som att den blatten har säkert inget men vi kollar honom för att djävlas?Dao skrev:Varför skall jag ens BEHÖVA hävda att jag talar sanning? Kommer Lazy då att hävda: "OK, jag tror dig!" helt plötsligt då?Sniperace skrev:Du kunde ju hävda att du talade sanning, även om vi har svårt att tro dig, men du kan ju vara undantaget som bekräftar regeln, där för många invandrare samlas ökar kriminaliteten, och svenskar flyr området som snabbt förfaller eftersom dessa missköter det.
Om du "har svårt att tro" mig spelar liksom ingen roll!
Du tar upp konsekvensen, som om den vore orsaken! Igen!
Jag vägrar att begränsa mig till eran inskränkthet, javisst! Jag vill hellre se hela bilden, än att fokusera mig på att skylla allt på "de Andra"!
Nej, de som reagerar är de som känner frustration. De som inte är i utanförskap känner givetvis inte samma frustration! Smart där, Sniper...
Nej, jag tycker att polisen SKA vara närvarande i dessa, och andra, områden. Jag VILL att de skall kontrollera misstänkta individer. Det jag inte gillar är det som folk vittnar om i just dessa områden: Godtyckliga, oprovocerade och våldsamma beteenden mot vanliga civila som är ute och går.
Hade det skett gentemot dig, hade även du varit upprörd.
Nej, de har med all säkerhet alltid ett skäl att kolla, och det går inte att komma på någon utan att kontrollera.
vad sedan du talar om konsekvenser så är ju så aqtt detta skapas av de invandrare som bor där,m konsekvensen är resultatet av deras agerande, deras agerande är inte resultatet av att de sverige tagit emot dem.
Varför uttala dig när du inte vet??? Du GISSAR ju bara!!!Sniperace skrev:så du tror att de resonerar som att den blatten har säkert inget men vi kollar honom för att djävlas?
Nej, de har med all säkerhet alltid ett skäl att kolla, och det går inte att komma på någon utan att kontrollera.
vad sedan du talar om konsekvenser så är ju så aqtt detta skapas av de invandrare som bor där,m konsekvensen är resultatet av deras agerande, deras agerande är inte resultatet av att de sverige tagit emot dem.
Är du verkligen sån som anser att det bara är "invandrare" som skall stå ansvar för sitt beteende? Har inga ANDRA också ansvar för sina beteenden?
Alla har naturligtvis ansvar för sitt beteende, men vilka andra kastar sten på brandkår, ambulans och polis, vilka andra bränner bilar?Dao skrev:Varför uttala dig när du inte vet??? Du GISSAR ju bara!!!Sniperace skrev:så du tror att de resonerar som att den blatten har säkert inget men vi kollar honom för att djävlas?
Är du verkligen sån som anser att det bara är "invandrare" som skall stå ansvar för sitt beteende? Har inga ANDRA också ansvar för sina beteenden?
vilka andra är det som står för alla dessa skjutningar vi har?
vi har en vänsterpartist med egen diagnos som aspergers som i hämndmotiv försökte starta krig mellan Malmös kriminella gäng.
men åter till detta med att kontrollera, är det inte där problemen finns man ska göra dessa kontroller? Tror du på allvar att polisen gör de flesta bara för att djävlas?
vilka motiv anser du polisen har när de gör kontrollerna?
varför gör de kontrollerna?
Detta handlar om när det INTE sker stenkastning på någon, alltså under vanlig vardag!Sniperace skrev:Alla har naturligtvis ansvar för sitt beteende, men vilka andra kastar sten på brandkår, ambulans och polis, vilka andra bränner bilar?
vi har en vänsterpartist med egen diagnos som aspergers som i hämndmotiv försökte starta krig mellan Malmös kriminella gäng.
men åter till detta med att kontrollera, är det inte där problemen finns man ska göra dessa kontroller? Tror du på allvar att polisen gör de flesta bara för att djävlas?
Vad för "kontroller" pratar du om? De former av angrepp som görs, SKAPAR ju bara frustration och irritation. Är det BRA, tycker du? Kontrollerar gör man om det finns SKÄL till detta, inte bara rent godtyckligt!!!
Jag VET INTE vilka motiv polisen har, eftersom det de gör inte kan handla om annat än trackasserier!
Varför de gör kontroller som inte kan leda till något positivt, har jag ingen aning om.
Det är liksom min undran! Min och många andras!!
Det sker i de områden denna stenkastning försiggår, kontrollerna sker i områden med mycket stor kriminalitet.Dao skrev:Detta handlar om när det INTE sker stenkastning på någon, alltså under vanlig vardag!Sniperace skrev:Alla har naturligtvis ansvar för sitt beteende, men vilka andra kastar sten på brandkår, ambulans och polis, vilka andra bränner bilar?
Vad för "kontroller" pratar du om? De former av angrepp som görs, SKAPAR ju bara frustration och irritation. Är det BRA, tycker du? Kontrollerar gör man om det finns SKÄL till detta, inte bara rent godtyckligt!!!
Jag VET INTE vilka motiv polisen har, eftersom det de gör inte kan handla om annat än trackasserier!
Varför de gör kontroller som inte kan leda till något positivt, har jag ingen aning om.
Det är liksom min undran! Min och många andras!!
kan dessa trakasserier har rasistiska motiv eftersom det är just i invandrarområden dessa sker och vi hör inget om att vanliga svenskar utsätts för detta?
Menar du att kontroller inte ska få finnas, eller att dessa bara ska få utföras OM den de kontrollera verkligen ÄR skyldig?
när får kontroller enligt dig göras?
på vilka premisser får de utföras?
Kontroller skall ske vid behov på ett sätt som inte förvärrar problemet. Alltså på det sättet polisen i övrigt är utbildad till att agera!Sniperace skrev:Det sker i de områden denna stenkastning försiggår, kontrollerna sker i områden med mycket stor kriminalitet.
kan dessa trakasserier har rasistiska motiv eftersom det är just i invandrarområden dessa sker och vi hör inget om att vanliga svenskar utsätts för detta?
Menar du att kontroller inte ska få finnas, eller att dessa bara ska få utföras OM den de kontrollera verkligen ÄR skyldig?
Anser du att polisen har rätt att misstänka vem som helst när som helst, utan att det faktiskt finns någon som gör något misstänksamt, och då på ett sätt som är väldigt kränkande på?
Ja, polis HAR rätt att kontrollera vid MISSTANKE, och det oavsett om det är invandrare eller svenskar, ser de tecken som väckar misstankeom brott ska de reagera.Dao skrev:Kontroller skall ske vid behov på ett sätt som inte förvärrar problemet. Alltså på det sättet polisen i övrigt är utbildad till att agera!Sniperace skrev:Det sker i de områden denna stenkastning försiggår, kontrollerna sker i områden med mycket stor kriminalitet.
Anser du att polisen har rätt att misstänka vem som helst när som helst, utan att det faktiskt finns någon som gör något misstänksamt, och då på ett sätt som är väldigt kränkande på?
DU verkar tro de gör detta av rasistiska skäl, annat kan det ju knappast vara eller hur?
Men om kontrollerna sker GODTYCKLIGT, utan det finns skäl till misstanke - är det RÄTT DÅ?Sniperace skrev:Ja, polis HAR rätt att kontrollera vid MISSTANKE, och det oavsett om det är invandrare eller svenskar, ser de tecken som väckar misstankeom brott ska de reagera.
lazy- Antal inlägg : 12772
Det finns gott om ungdomar/yngre vuxna som beklagar sig över att när polisen en gång fått ögonen på dem så "trakasseras" de genom att bli stoppade/visiterade, det är tydligen svårt att förstå att det i polisens strategi ingår att "störa" och uppmärksamma att de är sedda, klart att kriminella och småkriminella blir förbannade men ingen tror väl att det görs för att glädja dem?Dao skrev:Men om kontrollerna sker GODTYCKLIGT, utan det finns skäl till misstanke - är det RÄTT DÅ?Sniperace skrev:Ja, polis HAR rätt att kontrollera vid MISSTANKE, och det oavsett om det är invandrare eller svenskar, ser de tecken som väckar misstankeom brott ska de reagera.
Men om konsekvensen blir det MOTSATTA, då?lazy skrev:Det finns gott om ungdomar/yngre vuxna som beklagar sig över att när polisen en gång fått ögonen på dem så "trakasseras" de genom att bli stoppade/visiterade, det är tydligen svårt att förstå att det i polisens strategi ingår att "störa" och uppmärksamma att de är sedda, klart att kriminella och småkriminella blir förbannade men ingen tror väl att det görs för att glädja dem?Dao skrev:Men om kontrollerna sker GODTYCKLIGT, utan det finns skäl till misstanke - är det RÄTT DÅ?Sniperace skrev:Ja, polis HAR rätt att kontrollera vid MISSTANKE, och det oavsett om det är invandrare eller svenskar, ser de tecken som väckar misstankeom brott ska de reagera.
Ja, jag har lite svårt att förstå det jag och andra har sett om polisens agerande. Vad det i praktiken blir, är att de stör möjligheterna för ungdomarna att INTE tappa förtroende för rättssystemet. Redan IDAG finns det ganska lite förtroende för polisen bland vissa invandrargrupper.
Borde inte polisen jobba FÖREBYGGANDE istället?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Dao skrev:Men om konsekvensen blir det MOTSATTA, då?lazy skrev:Det finns gott om ungdomar/yngre vuxna som beklagar sig över att när polisen en gång fått ögonen på dem så "trakasseras" de genom att bli stoppade/visiterade, det är tydligen svårt att förstå att det i polisens strategi ingår att "störa" och uppmärksamma att de är sedda, klart att kriminella och småkriminella blir förbannade men ingen tror väl att det görs för att glädja dem?Dao skrev:Men om kontrollerna sker GODTYCKLIGT, utan det finns skäl till misstanke - är det RÄTT DÅ?Sniperace skrev:Ja, polis HAR rätt att kontrollera vid MISSTANKE, och det oavsett om det är invandrare eller svenskar, ser de tecken som väckar misstankeom brott ska de reagera.
Ja, jag har lite svårt att förstå det jag och andra har sett om polisens agerande. Vad det i praktiken blir, är att de stör möjligheterna för ungdomarna att INTE tappa förtroende för rättssystemet. Redan IDAG finns det ganska lite förtroende för polisen bland vissa invandrargrupper.
Borde inte polisen jobba FÖREBYGGANDE istället?
Inte istället utan också.
???Thetaxpayer skrev:Inte istället utan också.
Ska man både arbeta för och emot att det blir problem för ungdomarna?
Polisen får MYCKET svårt att få en generell uppbackning i de områden de skulle behövas bäst. Så de arbetar till stor del nu, så MOTVERKAR det detta.
Det märkte vi ju även i Husby, och andra områden tidigare, att även om folk var upprörda över hur ungdomarna vandaliserade, så hade de mycket stöd för själva vreden de visade.
Är det inte bättre att polisen visar sin närvaro i dessa områden på ett POSITIVT sätt, så att man bygger upp ett förtroende?