Sniperace 2013-09-24, 16:06
Dao skrev: Sniperace skrev:...
Tillbaka till ruta ett igen då: Det är alla andra det är fel på!
Jaja...
Det hela beror på vad du MENAR med fanatiker, givetvis. Gissar att du har en helt egen defintion där också...
Vet inget om dig...
Jag har inte försvarat NÅGRA mördare! men DU har - i ditt ständiga försvar av bland annat Israels ständiga mord. Jag har inte stött något ens i närheten.
Nej, jag stödjer inte extremistiska islamister. Jag stödjer de islamister som kämpar för demokrat, mänskliga rättigheter och fred!
Om nu de regler som du hävdar skall följas, inte fungerar då? Du säger att alla som slänger sina pass är kriminella, och samtidigt att det är 90% av de asylsökande som slänger passen. Då menar du alltså att 90% av alla asylsökande är kriminella!
Har du några hållbara fakta som stödjer ett sådant påstående?
Det finns fakta som beskriver hur ICKEKRIMINELLA slänger sina pass, då de annars riskerar att skickas tillbaka till förtrycket! Vem vill riskera något sådant, bara för att tillfredsställa dina fördomar?
Det finns inga speciellt stora kulturella skillnader, som skulle behövas "korrigeras" av sådana som dig! Däremot finns en hel del FÖRDOMAR om andras, och ens egen "kultur", som lite undervisning skulle kunna påverka positivt. Kanske dags att du börjar studera igen, månne?
De väljer oftast inte själva, att bosätta sig i dessa områden. Inte direkt. Det är först efter att de blivit drabbade av utanförskapet, då de i desperation söker sig till "sina egna". De som vill komma därifrån har enormt svårt, eftersom de inte är "svenskar"!
måste de slänga sina resehandlingar för att få stanna så har de inte giltiga asylskäl och dessa skäl är demokratiskt beslutade i vårt land.
Så slänger de sina handlingar pga detta så har de inte asylskäl nog, och bör omgående förpassas ut.
kruxet är att de ofata använder falska sådana, och har självfallet passerat andra länder där de skulle söka, många har sökt i land efter land, ibland efter att ha levt flera år i ett annat västland, men funnit detta inbte fint nog osv osv.
det är meningen att demokratiskt stiftade lagar ska följas, de är stiftade av en majoritet, och vill du ha dem annorlunda får du verka för att de ändras, men fream till dess så gäller dessa lagar och ska följas, eller du anser att bara de lagar du erkänner/godkänner behöver följas?