Sniperace 2013-09-24, 12:22
Dao skrev: Sniperace skrev:hur många sådana här dåd har begåtts av andra?
hur många andra religioner finns det där avfällingar straffas med döden, eller att flickor som haft sex utanför äktenskapet straffas med döden i religionens namn?
anser du det okej att straffa en kvinna med stening för att lagen föreskriver detta?
Många dåd har begåtts i alla samhällen vid olika tidpunkter i historien! VI är inget undantag!
Det finns INGEN religion där det anses vara rätt att straffa avfällingar med döden, eller flickor som haft sex utanför äktenskapet!
Däremot är det vanligt över hela världen, främst där det råder fattigdom i kombination med otrygghet och/eller krig!
Sista frågan svarar jag klart NEJ på!
Nu får du svara på mina frågor!!!
Varför är det alltid den "enskilde gärningsmannen" när någon från vårt samhälle är skyldig, men alltid "religionen" när muslimer är inblandade?
Sluta skyll ifrån dig nu, och svara på frågan?
jag skyller inte ifrån mig, dessa går efter vad de lärt sig att rteligionen säger,m du är inte den som tolkar denna vad som i verklgheten gäller, det är förövarna som gör detta.
det är alltså inte DU som betämmer vad religionen nnebär, det gör människorna siom utövar denna.
så ju, det ÄR religionen i deras tappning som är boven tillsammans med dem eftersom de handlar i den andra de tror på