Arrogansen är beroende på att SD lägger ner sina röster!Sniperace skrev:Jasså säger du det,kan du utveckla detta?
Är det för komplicerat?
Arrogansen är beroende på att SD lägger ner sina röster!Sniperace skrev:Jasså säger du det,kan du utveckla detta?
Det intressanta här är att jag aldrig hävdat att jag är bra på det. Jag har bara lyft fram det verktyget, som ni uppenbarligen tycker är fel!Secrist skrev:Det finns ingen på detta forumets som så våldsamt överskattar sin egen förmåga att granska källkritiskt som Dao. Han verkar på fullt allvar tro att han är duktig på det.
så de är inte beroende av att dessa röstar för?Dao skrev:Arrogansen är beroende på att SD lägger ner sina röster!Sniperace skrev:Jasså säger du det,kan du utveckla detta?
Är det för komplicerat?
Så nu passade det med källkritik och forskning.....ja herrejösses vilken sanslös kuf du är, pajas!Dao skrev:Det intressanta här är att jag aldrig hävdat att jag är bra på det. Jag har bara lyft fram det verktyget, som ni uppenbarligen tycker är fel!Secrist skrev:Det finns ingen på detta forumets som så våldsamt överskattar sin egen förmåga att granska källkritiskt som Dao. Han verkar på fullt allvar tro att han är duktig på det.
Det finns mycket studier och analyser som ni väljer att ignorera eller förbise, för att det inte passar era åsikter!
Vilket uppenbarligen verkar, åtminstone på forumet, vara en egen form av liberal källkritik.
Ni har ännu aldrig förklarat varför man skall misskreditera all den forskning som går emot era åsikter.
Istället skjuter ni på den som vågar ställa dessa frågor till er. Och istället för att svara, kommer denna rappakalja...
Det är genomgående i Daos argumentationsteknik att dra fram svammel om källkritik så fort verkligheten blir jobbig.redalert skrev:Så nu passade det med källkritik och forskning.....ja herrejösses vilken sanslös kuf du är, pajas!Dao skrev:Det intressanta här är att jag aldrig hävdat att jag är bra på det. Jag har bara lyft fram det verktyget, som ni uppenbarligen tycker är fel!Secrist skrev:Det finns ingen på detta forumets som så våldsamt överskattar sin egen förmåga att granska källkritiskt som Dao. Han verkar på fullt allvar tro att han är duktig på det.
Det finns mycket studier och analyser som ni väljer att ignorera eller förbise, för att det inte passar era åsikter!
Vilket uppenbarligen verkar, åtminstone på forumet, vara en egen form av liberal källkritik.
Ni har ännu aldrig förklarat varför man skall misskreditera all den forskning som går emot era åsikter.
Istället skjuter ni på den som vågar ställa dessa frågor till er. Och istället för att svara, kommer denna rappakalja...
Ähum...Sniperace skrev:så de är inte beroende av att dessa röstar för?Dao skrev:Arrogansen är beroende på att SD lägger ner sina röster!Sniperace skrev:Jasså säger du det,kan du utveckla detta?
Är det för komplicerat?
och skadas inte av att de röstar mot?
fnbiss, är du nu emot att lägga ner sina röster för att inte vidsa sin ståndpunkt, eller att det kvittar någon?
Vad i hela friden är det ni inte begriper???Secrist skrev:Det är genomgående i Daos argumentationsteknik att dra fram svammel om källkritik så fort verkligheten blir jobbig.
men vill man ställa sig neutral i en fråga har man ju bara alternativet att lägga ner sin röst, allt annat vore hyckleri, och man ska väl vara ärlig eller hur?Dao skrev:Ähum...Sniperace skrev:så de är inte beroende av att dessa röstar för?Dao skrev:Arrogansen är beroende på att SD lägger ner sina röster!Sniperace skrev:Jasså säger du det,kan du utveckla detta?
Är det för komplicerat?
och skadas inte av att de röstar mot?
fnbiss, är du nu emot att lägga ner sina röster för att inte vidsa sin ståndpunkt, eller att det kvittar någon?
De skadas om SD röstar emot dem!
Svårt att hänga med igen?
Att lägga ner sina röster är ett val, och i detta fallet är det att välja att acceptera arrogansens politik! De visar därmed att de accepterar denna politik, eftersom de inte väljer att rösta mot den! De vet att när de lägger ner sina röster, så kommer arrogansens politik att gå igenom, varpå det är i stort samma sak som att rösta för - utom att de i efterhand kan säga att de inte är medansvariga. Kan vara praktiskt för ett parti som bygger på martyrskap!
Nu har jag nämnt detta självklara ganska många gånger. Tidigare gav jag en wikipedialänk som kanske vore bra om ni läste, så ni lär er lite vad just vågmästare betyder inom politiken!
men nu KAN personer i de rödgröna känna att de ser som alliansen i frågan och rösta mot sitt partiDao skrev:Vad i hela friden är det ni inte begriper???Secrist skrev:Det är genomgående i Daos argumentationsteknik att dra fram svammel om källkritik så fort verkligheten blir jobbig.
Det jag skriver är självklarheter!!!
Regeringen är en minoritetsregering!
Eller hur?
Därmed är de i beroende på att motståndarna inte är eniga mot dem!
Eller hur?
Det betyder att när de inte kan få med vare sig mp eller s i en specifik fråga, måste de antingen få med en annan part, eller se till att mp, s och andra oppositionella partier inte är eniga mot dem!
Eller hur?
V lär knappast rösta med arrogansen!
Eller hur?
Återstår då alltså SD, när de andra, s.k. rödgröna, stå eniga mot arrogansens förslag!
Eller hur?
VAD är problemet?
Rent teoretiskt är det så. Men i detta fallet innebär det att de väljer att låta regeringen få igenom sin politik!Sniperace skrev:men vill man ställa sig neutral i en fråga har man ju bara alternativet att lägga ner sin röst, allt annat vore hyckleri, och man ska väl vara ärlig eller hur?
det är ju därför man lägger sin röst, att vara neutral i frågan
Ja, fast då råder det ingen vågmästarsituation. Det vi talat om hittills är att det råder en sådan!Sniperace skrev:
men nu KAN personer i de rödgröna känna att de ser som alliansen i frågan och rösta mot sitt parti
då kan alliansen vinna ändå eller hur, så nej du har fel.
att lägga ner röster är en rättighet om man är neutral i frågan.
och det har alltid nyttjats av alla partierna, och det är längesedan vi hade en majoritetsregering
så du menar de ska tvingas att vara partiska och rösta fastän de varken vill rösta ja eller nej till detta?Dao skrev:Rent teoretiskt är det så. Men i detta fallet innebär det att de väljer att låta regeringen få igenom sin politik!Sniperace skrev:men vill man ställa sig neutral i en fråga har man ju bara alternativet att lägga ner sin röst, allt annat vore hyckleri, och man ska väl vara ärlig eller hur?
det är ju därför man lägger sin röst, att vara neutral i frågan
De har alltså valt att acceptera denna politik!
Men rent TEKNISKT kan de säga att de inte röstade för, men i praktiken var det just det som de gjorde - fast de vägrade ta ansvaret för detta!
jodå det råder vågmästarsituation i alla minoritetsregeringar, det är alltid några som kan spela rollen som vågmästare i sådana fallDao skrev:Ja, fast då råder det ingen vågmästarsituation. Det vi talat om hittills är att det råder en sådan!Sniperace skrev:
men nu KAN personer i de rödgröna känna att de ser som alliansen i frågan och rösta mot sitt parti
då kan alliansen vinna ändå eller hur, så nej du har fel.
att lägga ner röster är en rättighet om man är neutral i frågan.
och det har alltid nyttjats av alla partierna, och det är längesedan vi hade en majoritetsregering
Klart att det är deras rättighet att lägga ner sina röster!
Det jag hävdar är att de därmed i praktiken röstar med arrogansen!
Det är inte hjärnkirurgi detta...
Bra! Efter flera inlägg har du äntligen kommit ett litet steg på vägen!!!Sniperace skrev:jodå det råder vågmästarsituation i alla minoritetsregeringar, det är alltid några som kan spela rollen som vågmästare i sådana fall
och har varit så i många år nu....Dao skrev:Bra! Efter flera inlägg har du äntligen kommit ett litet steg på vägen!!!Sniperace skrev:jodå det råder vågmästarsituation i alla minoritetsregeringar, det är alltid några som kan spela rollen som vågmästare i sådana fall
Jag skulle kunna upprepa det jag skrivit här ytterligare en gång, men eftersom du valt att VÄGRA "förstå" det hela, så kommer det liksom inte att leda till något mer än det sedvanliga tjatet...Sniperace skrev:och har varit så i många år nu....Dao skrev:Bra! Efter flera inlägg har du äntligen kommit ett litet steg på vägen!!!Sniperace skrev:jodå det råder vågmästarsituation i alla minoritetsregeringar, det är alltid några som kan spela rollen som vågmästare i sådana fall
men att lägga ner rösterna är inte att ta parti för en sida, även om resultatet blir att den ene vinner på det, det är att visa sin opartiskhet
DU anser tydligen att man MÅSTE ta ställning till ena eller andra sidan, och aldrig ställa sig neutral, var det då fel av sverige att ställa sig netrala i andra världskriget, skulle de valt sida att slåss på oavsett konsekvenserna?Dao skrev:Jag skulle kunna upprepa det jag skrivit här ytterligare en gång, men eftersom du valt att VÄGRA "förstå" det hela, så kommer det liksom inte att leda till något mer än det sedvanliga tjatet...Sniperace skrev:och har varit så i många år nu....Dao skrev:Bra! Efter flera inlägg har du äntligen kommit ett litet steg på vägen!!!Sniperace skrev:jodå det råder vågmästarsituation i alla minoritetsregeringar, det är alltid några som kan spela rollen som vågmästare i sådana fall
men att lägga ner rösterna är inte att ta parti för en sida, även om resultatet blir att den ene vinner på det, det är att visa sin opartiskhet
Det hela är inte så svårt att förstå, om du vill...
Alla val man gör är val, som får konsekvenser!Sniperace skrev:DU anser tydligen att man MÅSTE ta ställning till ena eller andra sidan, och aldrig ställa sig neutral, var det då fel av sverige att ställa sig netrala i andra världskriget, skulle de valt sida att slåss på oavsett konsekvenserna?
ja, just det de accepterar den som vinner, utan att själva ta ställning, vill de vara neutrala i frågan kan de INTE göra annat eller hur?Dao skrev:Alla val man gör är val, som får konsekvenser!Sniperace skrev:DU anser tydligen att man MÅSTE ta ställning till ena eller andra sidan, och aldrig ställa sig neutral, var det då fel av sverige att ställa sig netrala i andra världskriget, skulle de valt sida att slåss på oavsett konsekvenserna?
Och ja - är man MEDVETEN om konsekvenserna för sitt val, som i detta exempel, har man OCKSÅ tagit ställning!
Som "soffliggarna", som struntar i att gå och rösta på riksdagsvalen. De tror att de därmed inte har valt någon. Men det är fel - de har valt att acceptera de som vann!
Som sagt - det är inte hjärnkirurgi!
Nu lämnar jag detta, då det börjar bli löjligt...
Visa sin opartiskhet ??????Sniperace skrev:och har varit så i många år nu....Dao skrev:Bra! Efter flera inlägg har du äntligen kommit ett litet steg på vägen!!!Sniperace skrev:jodå det råder vågmästarsituation i alla minoritetsregeringar, det är alltid några som kan spela rollen som vågmästare i sådana fall
så det finns alltså inte någon fråga där man kan vara opartisk menar du, är allt svartvitt för dig?formsvackan skrev:Visa sin opartiskhet ??????Sniperace skrev:och har varit så i många år nu....Dao skrev:Bra! Efter flera inlägg har du äntligen kommit ett litet steg på vägen!!!Sniperace skrev:jodå det råder vågmästarsituation i alla minoritetsregeringar, det är alltid några som kan spela rollen som vågmästare i sådana fall
Vad fan har man då i Sveriges Riksdag att göra ?