Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Thetaxpayer
Sniperace
RedMentalCase
formsvackan
redalert
DirtyDog
RedCloud
Corven
Sossar ee lata
13 posters

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 09:48

    http://www.dn.se/ledare/den-blodiga-ideologin?rm=print

    Kommunismen måste utrotas och så även nazismen, hur kan vi då låta individer som Red C & hans bihang förespråka denna ideologi? En ideologi med så många MORD på sitt samvete.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 11:25

    Jag vill utrota alla former av diktatur. Oavsett vad man kallar politiken, så ska diktatur fördömas, och motverkas. Vare sig det är religiös eller politisk diktatur.

    Ingen enskild person, eller enskilt parti ska får styra allena. Det finns inget land där samtliga invånare har samma åsikter. Alltså ska inte bara en person kunna bestämma heller.

    Jag fördömer alla mord som skett i både religionens, nazismens, fascismens och kommunismens namn. Det finns INGA godtagbara ursäkter till att mörda någon.

    Det finns INGA godtagbara ursäkter att hota andra, för att dom har en annan åsikt. Inte håna andra för deras åsikter heller.

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Bra

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 11:37

    Corven skrev:Jag vill utrota alla former av diktatur. Oavsett vad man kallar politiken, så ska diktatur fördömas, och motverkas. Vare sig det är religiös eller politisk diktatur.

    Ingen enskild person, eller enskilt parti ska får styra allena. Det finns inget land där samtliga invånare har samma åsikter. Alltså ska inte bara en person kunna bestämma heller.

    Jag fördömer alla mord som skett i både religionens, nazismens, fascismens och kommunismens namn. Det finns INGA godtagbara ursäkter till att mörda någon.

    Det finns INGA godtagbara ursäkter att hota andra, för att dom har en annan åsikt. Inte håna andra för deras åsikter heller.


    Säg det till Red C!! för han är allt ok så länge det är kommunismen som utför.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  RedCloud 2012-02-16, 11:40

    Säg det till Red C!!

    Varför det ?
    Jag håller med Corven till 100% där.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  DirtyDog 2012-02-16, 11:41

    "För den som av vana kommer med klyschan ”Stalin räddade Europa från fascismen” kan det vara nyttigt att betänka detta och fundera över vad som hade hänt om Hitler inte brutit pakten och anfallit Sovjetunionen."

    Låter exakt som om de syftar på RC här. Wink
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 11:43

    Sossar ee lata skrev:

    Säg det till Red C!! för han är allt ok så länge det är kommunismen som utför.....

    Jag vill bara upplysa om att jag är precis lika mycket kommunist som Red Cloud är.





    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  redalert 2012-02-16, 11:44

    RedCloud skrev:
    Säg det till Red C!!

    Varför det ?
    Jag håller med Corven till 100% där.


    tsssss....en "sanning" med modifikation va?

    Kanske dags att visa det i tal och skrift hädanefter? Rolling Eyes
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  redalert 2012-02-16, 11:47

    Corven skrev:
    Sossar ee lata skrev:

    Säg det till Red C!! för han är allt ok så länge det är kommunismen som utför.....

    Jag vill bara upplysa om att jag är precis lika mycket kommunist som Red Cloud är.






    Otroligt och synd att du gör dessa klavertramp emellanåt corven det sänker dig enormt och gör dig mindre trovärdig när du hyllar demokratin och visar sunt förnuft i övrigt. Rolling Eyes
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 11:50

    Så att vara ärlig är ett klavertramp enligt dig?

    Jag tror på den kommunistiska ideologin. Tanken på att vi alla ska hjälpas åt. Att den starkare hjälper den svagare.

    Att jag däremot inte tycker om de diktaturer som har uppstått i dess kölvatten förtar ändå inte min tro på själva ideologin.

    Du tror ju stenhårt på kapitalismen, eller hur? Trots allt lidande runt om i världen som kapitalismen ställer till med, och har ställt till med så länge vi har haft den. Kaptialismen har skördat fler dödsoffer än kommunismen.....

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  redalert 2012-02-16, 13:08

    Corven skrev:Så att vara ärlig är ett klavertramp enligt dig?

    Jag tror på den kommunistiska ideologin. Tanken på att vi alla ska hjälpas åt. Att den starkare hjälper den svagare.

    Att jag däremot inte tycker om de diktaturer som har uppstått i dess kölvatten förtar ändå inte min tro på själva ideologin.

    Du tror ju stenhårt på kapitalismen, eller hur? Trots allt lidande runt om i världen som kapitalismen ställer till med, och har ställt till med så länge vi har haft den. Kaptialismen har skördat fler dödsoffer än kommunismen.....


    Ser att du nu fortsätter på den inslagna vägen, ledsamt. No
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 13:10

    Jag följer den väg jag slog in på för snart 40 år sen.

    Inget nytt under solen alltså.

    Men jag ser att du inte kommenterade det jag skrev om kapitalismen....
    Föga förvåånande dock....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  redalert 2012-02-16, 13:12

    Corven skrev:Jag följer den väg jag slog in på för snart 40 år sen.

    Inget nytt under solen alltså.

    Men jag ser att du inte kommenterade det jag skrev om kapitalismen....
    Föga förvåånande dock....

    Kommentera ren och skär bullshit? clown

    Du är medveten om vad som lyfte Kina från kommunismens ok eller?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Men..

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 13:24

    Corven skrev:Så att vara ärlig är ett klavertramp enligt dig?

    Jag tror på den kommunistiska ideologin. Tanken på att vi alla ska hjälpas åt. Att den starkare hjälper den svagare.

    Att jag däremot inte tycker om de diktaturer som har uppstått i dess kölvatten förtar ändå inte min tro på själva ideologin.

    Du tror ju stenhårt på kapitalismen, eller hur? Trots allt lidande runt om i världen som kapitalismen ställer till med, och har ställt till med så länge vi har haft den. Kaptialismen har skördat fler dödsoffer än kommunismen.....


    Hur kan man tro på någonting som aldrig fungerat? scratch scratch De enda som tjänat på kommunismen är ledarna för kommunist diktaturerna, dom har skott sig själva och mördat de som tycker annorlunda.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 13:31

    Sossar ee lata skrev:

    Hur kan man tro på någonting som aldrig fungerat? scratch scratch De enda som tjänat på kommunismen är ledarna för kommunist diktaturerna, dom har skott sig själva och mördat de som tycker annorlunda.

    Det spelar ingen roll vilken "färg" en diktator bekänner sig till. En diktator skor sig på sina medborgare. Och mördar de som tycker annorlunda.

    Pinochet var knappast kommunist, eller hur? Han mördade oliktänkande, och skodde sig på medborgarna.

    Kungahuset i Saudi-Arabien är knappast kommunister, eller hur? Dom skor sig också på befolkningen, och ser till att dom misshagliga försvinner.

    Och för att närma oss nåt som liknar kommunism, så har vi Nord-Korea, där diktatorn också skor sig på medborgarna, och mördar de misshagliga.

    Det är inte politiken som sådan, det är diktaturen som är det farliga.

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Det har du rätt i

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 13:33

    Corven skrev:
    Sossar ee lata skrev:

    Hur kan man tro på någonting som aldrig fungerat? scratch scratch De enda som tjänat på kommunismen är ledarna för kommunist diktaturerna, dom har skott sig själva och mördat de som tycker annorlunda.

    Det spelar ingen roll vilken "färg" en diktator bekänner sig till. En diktator skor sig på sina medborgare. Och mördar de som tycker annorlunda.

    Pinochet var knappast kommunist, eller hur? Han mördade oliktänkande, och skodde sig på medborgarna.

    Kungahuset i Saudi-Arabien är knappast kommunister, eller hur? Dom skor sig också på befolkningen, och ser till att dom misshagliga försvinner.

    Och för att närma oss nåt som liknar kommunism, så har vi Nord-Korea, där diktatorn också skor sig på medborgarna, och mördar de misshagliga.

    Det är inte politiken som sådan, det är diktaturen som är det farliga.


    Därav har jag ingen som helst förtroende för sådana ledare, bort ska dom!! Men du & vissa andra vill ju ha det så, kommunismen finns inte utan diktator, om du hävdar annat så förklara var.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Saken är..

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 13:33

    Att svenskar som förespråkar kommunismen är allt som oftast okunniga och har en viss avundsjuka på att andra lyckas.....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 13:33

    redalert skrev:[

    Kommentera ren och skär bullshit? clown

    Du är medveten om vad som lyfte Kina från kommunismens ok eller?

    Och det faktum att så många människor har dött pga kapitalismen, det behöver vi inte tänka på?

    Hur många kineser har inte fått sätta livet till för att Kina övergått till kapitalismen?

    Hur många människor har inte dött pga dåliga arbetsmiljöer och förhållanden, pga kapitalismen? Hur många har inte fått sätta livet till för att säkerhetsåtgärderna varit för dåliga i fabrikerna, som finns pga kapitalismen?

    Hur många afrikaner har inte genom åren fått sätta livet till pga exploateringen från kapitaliststaterna?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty jaha

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 13:36

    Corven skrev:
    redalert skrev:[

    Kommentera ren och skär bullshit? clown

    Du är medveten om vad som lyfte Kina från kommunismens ok eller?

    Och det faktum att så många människor har dött pga kapitalismen, det behöver vi inte tänka på?

    Hur många kineser har inte fått sätta livet till för att Kina övergått till kapitalismen?

    Hur många människor har inte dött pga dåliga arbetsmiljöer och förhållanden, pga kapitalismen? Hur många har inte fått sätta livet till för att säkerhetsåtgärderna varit för dåliga i fabrikerna, som finns pga kapitalismen?

    Hur många afrikaner har inte genom åren fått sätta livet till pga exploateringen från kapitaliststaterna?

    Gällande Kina så är det många fler som dött pga av regeringen och dess kommunismen, vad anser du om Nord Korea? är kommunismen där en fördel för folket?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 13:38

    Sossar ee lata skrev:

    Därav har jag ingen som helst förtroende för sådana ledare, bort ska dom!! Men du & vissa andra vill ju ha det så, kommunismen finns inte utan diktator, om du hävdar annat så förklara var.


    Som jag sagt åtskilliga gånger tidigare, det enda land som varit i närheten av att lyckas var Jugoslavien under Tito. Alla övriga försök har slutat i diktatur.

    För att det ska kunna lyckas fullt ut, så måste alla länder genomföra det, samtidigt, och det kommer aldrig att ske.

    Men det betyder ändå inte att tanken på att de starka ska hjälpa de svaga är fel.

    Jag hyllar definitivt inte någon av de länder som haft kommunistdiktatur.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 13:39

    Sossar ee lata skrev:

    Gällande Kina så är det många fler som dött pga av regeringen och dess kommunismen, vad anser du om Nord Korea? är kommunismen där en fördel för folket?

    Såg du inte vad jag skrev om Nord-Koreas diktatur?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Men...

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 13:39

    Corven skrev:
    Sossar ee lata skrev:

    Därav har jag ingen som helst förtroende för sådana ledare, bort ska dom!! Men du & vissa andra vill ju ha det så, kommunismen finns inte utan diktator, om du hävdar annat så förklara var.


    Som jag sagt åtskilliga gånger tidigare, det enda land som varit i närheten av att lyckas var Jugoslavien under Tito. Alla övriga försök har slutat i diktatur.

    För att det ska kunna lyckas fullt ut, så måste alla länder genomföra det, samtidigt, och det kommer aldrig att ske.

    Men det betyder ändå inte att tanken på att de starka ska hjälpa de svaga är fel.

    Jag hyllar definitivt inte någon av de länder som haft kommunistdiktatur.
    ¨
    Hur kan du förespråka något som visar sig aldrig fungerar scratch Det visar ju bara att du lever i din egen dröm värld.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Corven 2012-02-16, 13:44

    Sossar ee lata skrev:
    ¨
    Hur kan du förespråka något som visar sig aldrig fungerar scratch Det visar ju bara att du lever i din egen dröm värld.


    Hur kan du vara så korkad? Så att du inte fattar skillnaden mellan att hylla kommunistdiktaturer och att tro på själva grundidén i kommunismen? Det stämmer iofs in på de flesta på högerkanten härinne, att ingen förmår att se skillnader....

    Jag hyllar solidaritet. Att finnas där för dom som behöver min hjälp, så att jag den dagen jag behöver hjälpen själv vet att det finns dom som stödjer mig.

    Grundidén är kort och gott att alla hjälps åt, och att den starke hjälper den svage. Utan den egoism som kapitalismen innebär.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  RedCloud 2012-02-16, 13:46

    tsssss....en "sanning" med modifikation va?

    Tröttsamt ÄR det när Ankklubben ska tala om vad man "egentligen" tycker...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  RedCloud 2012-02-16, 13:49


    Jag hyllar solidaritet. Att finnas där för dom som behöver min hjälp, så att jag den dagen jag behöver hjälpen själv vet att det finns dom som stödjer mig.

    Grundidén är kort och gott att alla hjälps åt, och att den starke hjälper den svage. Utan den egoism som kapitalismen innebär.

    Motsatsen är "Sköt dig själv och skit i andra", jag vet vilka som förespråkar det....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Så som kommunismen fungerar

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-16, 14:33

    RedCloud skrev:
    Jag hyllar solidaritet. Att finnas där för dom som behöver min hjälp, så att jag den dagen jag behöver hjälpen själv vet att det finns dom som stödjer mig.

    Grundidén är kort och gott att alla hjälps åt, och att den starke hjälper den svage. Utan den egoism som kapitalismen innebär.

    Motsatsen är "Sköt dig själv och skit i andra", jag vet vilka som förespråkar det....

    Ledarna sköter sig själva & skiter i andra, tur vi itne har det så i Sverige min vän, då skulle du och de andra bidragstagarna inte få dessa skyhöga bidrag vi har i Sverige.

    Sponsored content


    Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin. Empty Sv: Nazismen & kommunismen hand i hand, Red c förespråkar den ena ideologin.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 09:13