Sniperace 2013-06-09, 20:40
Dao skrev: Sniperace skrev:Men nu vet jag vad soc gör eftersom jag hjälpte min dotter i kontakt med dessa som hon hade under en begränsad tid, vi upptäckte inte någon kontroll som var en huvudsak, utan helt berättigad sådan mot vilken vi ihte hade några invändningar, och min dotter var väldigt förvånad över hur bra hon klarade. sig och sin sons liv på den nivå detta hade.
Men kan du redogöra för vilka kontroller som är så hemska och hutr de är huvudsaken i en socialassistents arbete?
VAd gäller hemtjuänst har min kära mor sådan, och hon har idel lovord över dem, kan du berätta för mig vilka problem hon har med detta, och vad det är för varken hon eller vi har sett några sådana
Klart att du inte ser ett dugg! Vad hade jag förväntat mig?
Att söka hjälp en gång, är knappast mycket till erfarenhet, och har man tur och få en bra kontakt - så kan det gå mycket smidigt.
Vad gäller hemtjänsten, så finns det många lovord att föra - för de som jobbar där. Men att ha ca 30 hembesök på en sjutimmarsdag, ofta med ett schema där de inte tagit hänsyn till förflyttningar mellan "kunderna", eller tider som innebär an tidresa bakåt för att hinnas med. Bara för 20-30 år sedan var besöksantalet för en inom hemtjänsten ca 5 stycken, varpå mycket tid gick åt till samtal och ett vänligt bemötande. Samma tendenser ser vi skola och sjukvård.
Att du ser detta som POSITIV utveckling är MINST SAGT skrämmande!
Vad värre är - de som klagar, mister jobben!
FY FAN för modern liberalism!!!
kom igen nu och svara på vilka kontroller du vill ha bort, och vilka som enligt dig är HUVUDSAKEN i bidragssökandet så att det betyder mer än bidraget osv.
vad gäller soc så är det inte enbart dottern jag hjälpt, det är flera andra, bla invandrare, så som jag skrev innan, ge en ordentlig förklaring vilka kontroller som är huvudsaken osv
annars vad gäller hemtjänsten är det ju så att fler och fler utynyttjar denna, tycker du att vi ska öka personalen så att det blir som innan med kanske fem besök per dag?
ärdu villig att betala den ökning av skatten detta innebär, och samtidigtr öka lika mycket i skola och annan omsorg inom alla områden i det offebntiga du klagar på?
hur mycket mer pengar behövs då, var ska vi dra in? vem ska betala mer, du?