ericTheDog skrev:Varför sträva efter att allt ska vara lika när människor är så olika.
Olika är bra!
Men alla måste ha samma rättigheter i ett demokratiskt samhälle!
ericTheDog skrev:Varför sträva efter att allt ska vara lika när människor är så olika.
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Hur botar du en alkoholist?
Vad är det för djävla fråga?
Hur gör du?
Försöker tvinga fram konkreta svar istället för massa svammel som du hela tiden använder.
Ni försöker döda debatter genom en form av ik´nkvistiotionstaktik, som är ganska genomskinlig...
Ni kommer inte själva med något konkret och då använder ni en form av aggressivitet som bara blir pinsam...
...för er..
Dao skrev:ericTheDog skrev:Varför sträva efter att allt ska vara lika när människor är så olika.
Olika är bra!
Dao skrev:ericTheDog skrev:Varför sträva efter att allt ska vara lika när människor är så olika.
Olika är bra!
ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Varför sträva efter att allt ska vara lika när människor är så olika.
Olika är bra!
Sverige ligger ivärldstoppidetta avseende. Den som är missnöjd är naturligtvis välkommen att "fly" till ett bättre land. Inte mig emot om en eller annan stenkastande vänstermupp flyr till ettland med "demokratiska val".
Secrist skrev:Och du använder samma taktik som vanligt när det blir obekvämt. Att dränka dig i självömkan. Pröva att svara istället.
ericTheDog skrev:Sverige ligger ivärldstoppidetta avseende. Den som är missnöjd är naturligtvis välkommen att "fly" till ett bättre land. Inte mig emot om en eller annan stenkastande vänstermupp flyr till ettland med "demokratiska val".
Dao skrev:Secrist skrev:Och du använder samma taktik som vanligt när det blir obekvämt. Att dränka dig i självömkan. Pröva att svara istället.
Det verkar kvitta om jag svarar eller inte. Ni hittar ett sätt att döda debatten oavsett...
Dao skrev:ericTheDog skrev:Sverige ligger ivärldstoppidetta avseende. Den som är missnöjd är naturligtvis välkommen att "fly" till ett bättre land. Inte mig emot om en eller annan stenkastande vänstermupp flyr till ettland med "demokratiska val".
Även i Sverige finns orättvisor!
Secrist skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Sverige ligger ivärldstoppidetta avseende. Den som är missnöjd är naturligtvis välkommen att "fly" till ett bättre land. Inte mig emot om en eller annan stenkastande vänstermupp flyr till ettland med "demokratiska val".
Jag tycker det var orättvist att Sverige förlorade mot Österrike. Kommer de rödgröna att ta bort denna skamliga orättvisa om de vinner valet?
Dao skrev:ericTheDog skrev:Sverige ligger ivärldstoppidetta avseende. Den som är missnöjd är naturligtvis välkommen att "fly" till ett bättre land. Inte mig emot om en eller annan stenkastande vänstermupp flyr till ettland med "demokratiska val".
ericTheDog skrev:Secrist skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Sverige ligger ivärldstoppidetta avseende. Den som är missnöjd är naturligtvis välkommen att "fly" till ett bättre land. Inte mig emot om en eller annan stenkastande vänstermupp flyr till ettland med "demokratiska val".
Jag tycker det var orättvist att Sverige förlorade mot Österrike. Kommer de rödgröna att ta bort denna skamliga orättvisa om de vinner valet?
Vad väntar du på? Ut och kasta sten med dig.
F.I.S.T skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Så om föräldrarna inte tar sitt ansvar hur hade du tänkt lösa det?
För en monokel-wannabe som dig kan det te sig som ren diktatur, nämligen en mänskligare fördelningspolitik, bättre skola för alla, lika vård för alla.
Frågan skulle kunna ställas lika till dig
Står du bara och tittar på ?
kan man få ett konkret svar tack !?
Olika är bra!
Vercingetorix skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Varför sträva efter att allt ska vara lika när människor är så olika.
Olika är bra!
Betyder det att du inte tycker att alla har samma rättigheter här i Sverige?
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Varför sträva efter att allt ska vara lika när människor är så olika.
Olika är bra!
Betyder det att du inte tycker att alla har samma rättigheter här i Sverige?
Vi har det enligt lag! Men i praktiken finns det skillnader!
Skillnader som märks först när man inte är "lönsam" eller "marknadsanpassad", eller när man är invandrare från MÖ, pensionär och liknande... Inte för alla i respektive grupp, men tillräckligt många för att det skall anses vara ett systemfel!
Vercingetorix skrev:Att det finns skillnader mellan människor behöver man knappt ledsyn för att se. Rättigheterna är dock lika för alla. Du får gärna komma med konkreta exempel på ditt påstående..
För en monokel-wannabe som dig kan det te sig som ren diktatur, nämligen en mänskligare fördelningspolitik, bättre skola för alla, lika vård för alla.
Secrist skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Sverige ligger ivärldstoppidetta avseende. Den som är missnöjd är naturligtvis välkommen att "fly" till ett bättre land. Inte mig emot om en eller annan stenkastande vänstermupp flyr till ettland med "demokratiska val".
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Att det finns skillnader mellan människor behöver man knappt ledsyn för att se. Rättigheterna är dock lika för alla. Du får gärna komma med konkreta exempel på ditt påstående..
Ni verkar ha hittat ett nytt ord, konkret, som uppenbarligen passar ert syfte. Framför allt om det är ni som bestämmer vad som är "konkret" eller inte...
Jag nämnde några konkreta grupper i förra inlägget, som vissa invandrargrupper, pensionärer och liknande. Lägg därtill kvinnor, ungdomar, handikappade. Även om vi har det bra i Sverige, är det inte tillräckligt bra! Speciellt inte då det idag inte är de mänskliga behoven som står i centrum, utan ekonomiska behov, i en ideologisk kalkylator där människor enbart ses som "resurser"!
F.I.S.T skrev:F.I.S.T skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Hallååååå Secrist !
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Att det finns skillnader mellan människor behöver man knappt ledsyn för att se. Rättigheterna är dock lika för alla. Du får gärna komma med konkreta exempel på ditt påstående..
Ni verkar ha hittat ett nytt ord, konkret, som uppenbarligen passar ert syfte. Framför allt om det är ni som bestämmer vad som är "konkret" eller inte...
Jag nämnde några konkreta grupper i förra inlägget, som vissa invandrargrupper, pensionärer och liknande. Lägg därtill kvinnor, ungdomar, handikappade. Även om vi har det bra i Sverige, är det inte tillräckligt bra! Speciellt inte då det idag inte är de mänskliga behoven som står i centrum, utan ekonomiska behov, i en ideologisk kalkylator där människor enbart ses som "resurser"!
Då omformulerar jag frågan: på vilket sätt är dessa människor berövade sina rättigheter?
Jag vet att du har svårt för att konkretisera dina påståenden, men det är en viktig del av en debatt, eftersom svävande argument och vaga påståenden inte uppfattas som särskilt seriösa eller ens allvarligt menade.
Secrist skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Att det finns skillnader mellan människor behöver man knappt ledsyn för att se. Rättigheterna är dock lika för alla. Du får gärna komma med konkreta exempel på ditt påstående..
Då omformulerar jag frågan: på vilket sätt är dessa människor berövade sina rättigheter?
Jag vet att du har svårt för att konkretisera dina påståenden, men det är en viktig del av en debatt, eftersom svävande argument och vaga påståenden inte uppfattas som särskilt seriösa eller ens allvarligt menade.
Har du inte lärt dig att det är snudd på meningslöst att få konkreta svar från Dao?