Svackan har redan sett hagelbössan framtagen. I och för sig var det inte böneutrop det gällde, men oljudet tystnade tvärt.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:formsvackan skrev:Missförstå mig rätt. Jag har absolut inget emot att man städar ur religiös påverkan ur samhället, tvärtom. Jag jämställer dock i sammanhanget alla religioner.
Religionsfriheten, liksom den negativa religionsfriheten som beskrivs som rätten att avstå från religion, skyddas också av artikel 9 i lagen (1994:1219) om den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna (Europakonventionen).
Sätter någon upp en högtalare och öser ut offentliga böneutrop på den ort jag bor, kommer garanterat någon hagelbössa i bruk inom kort.
Troligen kommer det inte upp någon sådan där du bor heller!
Nej och då är det ju väldigt lätt att vara för.(även om formsvackan nu inte verkar vara så fruktansvärt förtjust i tanken)
+9
redalert
DMustaine
Sossar ee lata
Secrist
Dao
Thetaxpayer
Sniperace
lazy
Infra
13 posters
Allt klart för böneutrop i Fittjamosqén.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 176
Sv: Allt klart för böneutrop i Fittjamosqén.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 177
Så du känner dig tungt pressad att sluta upp bakom nån religionThetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Snipern verkar ha missat att vi har religionsfrihet i det här landet....
RC verkar ha missatnågot som din kompis uppmärksammat.
Religionsfriheten, liksom den negativa religionsfriheten som beskrivs som rätten att avstå från religion, skyddas också av artikel 9 i lagen (1994:1219) om den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna (Europakonventionen).
bara för att nån ropar ut en bön en gng/vecka, 3 minuter. Vilka
eländiga sillmjölkar ni verkar vara. Ingen stadga, ingen ryggrad.
Brölar någon ut "Wolsvagen - das auto" - så springer du genast
och köper en folkvagn. Vilka krakar.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 178
Infra skrev:Så du känner dig tungt pressad att sluta upp bakom nån religionThetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Snipern verkar ha missat att vi har religionsfrihet i det här landet....
då borde det ju inte vara problem att muslimska skolbarn besökte en kyrka en ynka timma per år, det är ju mindre än dessa tre minuter per vecka andra ska stå ut med.... *asg*
på samma sätt som det ärt kränkande och fel för dessa att vbid skolavslutning besöka kyrkan är det lika fel att befolkning tre minuter i veckan ska påtvingas islams religiösa dravel....
- Inlägg 179
Religionsfriheten gäller också att INTE påtvingas någon religion i det allmänna rummet.Dao skrev:RedCloud skrev:Snipern verkar ha missat att vi har religionsfrihet i det här landet....
Sniper BRUKAR missa det mesta!
med din logik blir skolavslutning i kyrka befogat, och inget att gnälla över för andra
- Inlägg 180
Det finns inte en enda muslim i hela Sverige som har nåt emot att besökaSniperace skrev:Infra skrev:Så du känner dig tungt pressad att sluta upp bakom nån religionThetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Snipern verkar ha missat att vi har religionsfrihet i det här landet....
då borde det ju inte vara problem att muslimska skolbarn besökte en kyrka en ynka timma per år, det är ju mindre än dessa tre minuter per vecka andra ska stå ut med.... *asg*
på samma sätt som det ärt kränkande och fel för dessa att vbid skolavslutning besöka kyrkan är det lika fel att befolkning tre minuter i veckan ska påtvingas islams religiösa dravel....
en svensk kyrka. Precis som jag gärna skulle vilja se en mosqe inifrån
så vill även muslimer utöka sitt vetande och sin tollerans.
Deras tro riskerar inte i något fall rämna för att de besöker en svensk
kyrka. Jag tror det där är ett större problem för dig än för muslimen.
Ingen är mer medveten än en muslim att vi tror på exakt samma gud. Det
har inte Sniper begripit ännu fast han har debatterat så många år.
Problemet är ett skapat problem och det är skapat av majoritetssamhället.
Har aldrig hört nån muslim protestera mot svenska skolavslutningar.
Problemet är tillskapat och bygger mest på att kristna tror att "kyrkan
bli smutsig" om man släpper in en dokklädd kvinna. Missunsamhet och
inskränkthet igen, alltså.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 181
Knas
Det finns inte en enda muslim i hela Sverige som har nåt emot att besöka
en svensk kyrka
Vi har närmare en halv miljon människor med rötterna i ett muslimskt land. Rätt intressant att du gör dig till talesperson till alla.
en svensk kyrka
Vi har närmare en halv miljon människor med rötterna i ett muslimskt land. Rätt intressant att du gör dig till talesperson till alla.
- Inlägg 182
Välbekomme.Secrist skrev:Det finns inte en enda muslim i hela Sverige som har nåt emot att besöka
en svensk kyrka
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 183
Infra skrev:
Ingen är mer medveten än en muslim att vi tror på exakt samma gud.
Är det därför vi kallas otrogna av de bokstavstroende?
”SPRING till dom HÖGSTA BERGEN, men ni kommer ALDRIG kunna undgå Allahs straff och vrede, döden kommer nå er var ni än är. Beviset för detta i denna tid är orkanen Katrina och orkanen Rita! Hela städer under vatten och fullt med krokodiler och döda kroppar. Dom trodde dom var stora, att deras stora byggnader skulle skydda dom men dom hade FEL som dom alltid haft i gångna tider. Ni kuffar är aldrig säkra! ALLAHS vrede är över er! Allt ni har framför er är den brinnande elden som kommer plåga er i evigheter!”
Faik Rustemi Tuff (Troende unga framtida förebilder)
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 184
Sniperace skrev:då borde det ju inte vara problem att muslimska skolbarn besökte en kyrka en ynka timma per år, det är ju mindre än dessa tre minuter per vecka andra ska stå ut med.... *asg*
Det är ytterst få muslimer (om ens någon) som tycker det är kränkande att besöka en svensk kyrka!
- Inlägg 185
lazy skrev:Är det därför vi kallas otrogna av de bokstavstroende?
”SPRING till dom HÖGSTA BERGEN, men ni kommer ALDRIG kunna undgå Allahs straff och vrede, döden kommer nå er var ni än är. Beviset för detta i denna tid är orkanen Katrina och orkanen Rita! Hela städer under vatten och fullt med krokodiler och döda kroppar. Dom trodde dom var stora, att deras stora byggnader skulle skydda dom men dom hade FEL som dom alltid haft i gångna tider. Ni kuffar är aldrig säkra! ALLAHS vrede är över er! Allt ni har framför er är den brinnande elden som kommer plåga er i evigheter!”
Faik Rustemi Tuff (Troende unga framtida förebilder)[/font]
Stollar kommer det alltid att finnas!
Men de är knappast mer representativa för muslimer, än vad livets ordare är för Sverige...
- Inlägg 186
Dao skrev:lazy skrev:Är det därför vi kallas otrogna av de bokstavstroende?
Faik Rustemi Tuff (Troende unga framtida förebilder)[/font]
Stollar kommer det alltid att finnas!
Men de är knappast mer representativa för muslimer, än vad livets ordare är för Sverige...
Du får väl fråga Infra. Han är ju självutnämnd talesperson för sveriges alla muslimer.
- Inlägg 187
Secrist skrev:Du får väl fråga Infra. Han är ju självutnämnd talesperson för sveriges alla muslimer.
Och du för alla svenskar, och Sniper för alla "andra" i hela världen...
- Inlägg 188
Dao skrev:Secrist skrev:Du får väl fråga Infra. Han är ju självutnämnd talesperson för sveriges alla muslimer.
Jag har aldrig påstått det. Infra säger själv att han är det.
- Inlägg 189
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Du får väl fråga Infra. Han är ju självutnämnd talesperson för sveriges alla muslimer.
Du står alltså inte för dina åsikter...
- Inlägg 190
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Du får väl fråga Infra. Han är ju självutnämnd talesperson för sveriges alla muslimer.
Du står alltså inte för dina åsikter...
Visa gärna var jag har utsett mig som talesperson.
- Inlägg 191
Secrist skrev:Visa gärna var jag har utsett mig som talesperson.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 192
Dao skrev:Secrist skrev:Visa gärna var jag har utsett mig som talesperson.
Och där blev det ridå ner som vanligt för DAO. Inte en vass kniv i lådan har denne individ.
- Inlägg 193
Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Visa gärna var jag har utsett mig som talesperson.
Och där blev det ridå ner som vanligt för DAO. Inte en vass kniv i lådan har denne individ.
Secrist fick bara känna vid sin egen metod en kort stund! Det var rätt kul, faktiskt!
- Inlägg 194
Dao skrev:Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Visa gärna var jag har utsett mig som talesperson.
Secrist fick bara känna vid sin egen metod en kort stund! Det var rätt kul, faktiskt!
Sma saker roar små hjärnor heter det ju. Verkar stämma.
- Inlägg 195
Secrist skrev:Dao skrev:Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Visa gärna var jag har utsett mig som talesperson.
Sma saker roar små hjärnor heter det ju. Verkar stämma.
Vi kanske ska kalla DAO för RH..........Reptilhjärnan...
- Inlägg 196
Efter den noga utvalda drapan från Koranen som alltsålazy skrev:Infra skrev:
Ingen är mer medveten än en muslim att vi tror på exakt samma gud.
Är det därför vi kallas otrogna av de bokstavstroende?
Faik Rustemi Tuff (Troende unga framtida förebilder)
ska bevisa att muslimer tror på "en annan" Gud. Vem är så enfaldig
år 2013 att hen fortsätter att ljuga och låtsas att de mosaiskt troende
har en helt annan Gud. (En snäll). Man tar sig för pannan.
Om jag iddes skulle jag plocka fram mångfalt våldsammare skildringar
från Bibeln och tora. Det är dessa partier i GT där Gud uppmanar Herrefolket
att inte skona en käft utan utrota alla till minsta bebis. Gud Fader
t o m tipsar om effektiva sätt att beröva småttingarna livet. "Ta dom
i benen bara, svinga dom runt och slå huvet in i klippan". Det är judarnas
Gud det!
Senast ändrad av Infra den 2013-04-15, 16:39, ändrad totalt 1 gång
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 197
på samma sätt som det ärt kränkande och fel för dessa att vbid skolavslutning besöka kyrkan är det lika fel att befolkning tre minuter i veckan ska påtvingas islams religiösa dravel.
Ehhh då måste vi ju förbjuda klockringningen från våra kyrkor, de kallar ju folket till "religöst dravel".....
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 198
RedCloud skrev:på samma sätt som det ärt kränkande och fel för dessa att vbid skolavslutning besöka kyrkan är det lika fel att befolkning tre minuter i veckan ska påtvingas islams religiösa dravel.
Ehhh då måste vi ju förbjuda klockringningen från våra kyrkor, de kallar ju folket till "religöst dravel".....
Eeh, vill du ha en minaret utanför huset eller ett klocktorn?
- Inlägg 199
Minareter hör inte hemma i Sverige! Punkt slut!
- Inlägg 200
och ändå förbjudes det att hålla skolavslutning i kyrka om det förekommer något som helst religiöst i denna, men nu ska människor acceptera att muslimsk religion påprackas om i det allmänna rummet genom böneutrop...Dao skrev:Sniperace skrev:då borde det ju inte vara problem att muslimska skolbarn besökte en kyrka en ynka timma per år, det är ju mindre än dessa tre minuter per vecka andra ska stå ut med.... *asg*
Det är ytterst få muslimer (om ens någon) som tycker det är kränkande att besöka en svensk kyrka!
varför förbjuda det ena men tillåta det andra?