Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
KickTheRasist
R.O.F.L
visuellt
Sossar-e-lata
DirtyDog
theward
IK HAAT COMMUNISME
Redvictory
lazy
MartinLindgren
Duffman
fredrik rahm70
enigma
palmevara
18 posters

    Vad vet ni om Täby?

    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Vad vet ni om Täby? Empty Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  palmevara 2009-02-16, 09:40

    Hej
    Först av allt vill jag bara snabbt säga att detta forum är efterlängtat. Hoppas vi tillsammans kan blåsa liv i det. Jag har som många andra haft problem med Aftonbladets moderatorer. (Gatekepers)Jag protesterade in i det sista mot AB's censur. Resultatet blev att de banade mitt nick från deras forum.
    Jag gick då vidare och försökte få klarhet i vad som föranlett till min ban, men fick inget riktigt svar. Självklart mailade jag samtliga ansvariga occh deras chefer. Fick svar från moderator enbart.
    Chefen för verksamheten online, Andreas brydde sig inte ens om att besvara mig.
    Nog om detta nu, det var inte det jag ville ta upp.

    Vad vet ni om Täby?
    Vad är det egentligen som sker i Täby kommun? Har vi ett litet område i Sverige som står över lagarna? Är inte det som finns i Täby och som ägs av skattebetalarna allas tillgångar? Jag menar alla Sveriges medborgares?

    Skatteägda verksamheter har reats ut till privata ägare under mycket underliga förhållanden. Jag tänker inte gå in på allt jag vet om Täby kommuns underliga beteende gentimot Sveriges rikes lagar. Men jag vill få igång en debbat där alla som gillar att göra egna reserch kan delta.
    Så här sa Mats Hasselgren, (fp)i Maj 2007.
    (Ärendet gälde privatisering av Tibble Gymnasium) Jag citerar:

    "Tibble gymnasium i Täby blir, trots det massiva motståndet, Sveriges största friskola. Det beslutades på torsdagskvällen vid ett extrainsatt fullmäktigemöte - där bara moderater deltog. Samtliga övriga partier bojkottade mötet.
    – Det är inte partipiskan som vinit, det är en bulldozer som gått fram"


    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=648732

    Vad vet ni om Täby kommun och de som styr där?
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Vad vet ni om Täby? Empty Lill Kennedy family home

    Inlägg  enigma 2009-02-16, 15:37

    Ja du, vad ska man säga? Lilla familjen Kennedys hem ort. Här styr dom med järn näve. Här har dom byggt upp privata förmögenheter genom att stjäla från statskassan. De har sålt statliga verk till strunt summor till sina vänner.

    Kan bara säga att jag är stolt över att inte bo i Täby!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 18:59

    täby är en sömnig småvillastad utanför stockholm.

    festade där ordentligt på 90talet och fick snuten att komma till många vill fester.


    Människorna är sk. medelsvenson och vanligaste bilen är Volvo , 2.5% barn mamma och pappa och 0.8% hund.
    Duffman
    Duffman


    Antal inlägg : 12
    Join date : 09-02-16

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  Duffman 2009-02-16, 20:22

    Tja, jag vet inte så värst mycket om Täby annat än M styr i kommunen och man privatiserar duktigt.

    I sak är jag inte mot privata alternativ där kan tävla med offentlig verksamhet, det kan bli bra resultat i slutändan.
    Dock kräver det bra koll och en rimlig balans i verksamheten.
    Privat skola och vård får inte bli en mjölkkossa av skattemedel, därför är balansen viktig som regulator.
    Sen bör jo alla sådana tilltag ha bred folklig uppbackning så inte det blir tvära kast vid ett eventuellt maktbyte.
    Politiker har ett ansvar att se till allas bäste och röstsedeln var fjärde år är vår möjlighet att säga ifrån.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? Empty TÄBY NYTT..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-16, 20:42

    Evil or Very Mad En sak vet vi,att polisen i Täby har varit hemma och hämtat Fredrik Reinfeldts farsa, för ett misstänkt rattfylleri!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  lazy 2009-02-16, 20:56

    Yes martin det är det här du har väntat på,ett riktigt nerköp
    från moderaterna som ska kunna höja Mona S till skyarna igen
    MEN, det är Reinfeldts pappa alltså inte han själv för det hade
    varit katastrof.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vet ni om Täby? Empty KLANEN REINFELDT BOR DÄR!

    Inlägg  Redvictory 2009-02-19, 19:33

    Jag har varit både i ett av de finare villaområdena där hos några bekanta och i Täby centrum! vad det är mest känt för är väl att Bruno Reinfeldt brukar fyllköra i de finare kvarteren ner till systembolaget i Täby centrum vingla runt på parkeringen för att sen vinga hem och värma en panpizza och dricka en bag in box vin samt kanske skjuta lerduvor ovanför grannens tak Very Happy
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-04, 17:33

    enigma skrev:Ja du, vad ska man säga? Lilla familjen Kennedys hem ort. Här styr dom med järn näve. Här har dom byggt upp privata förmögenheter genom att stjäla från statskassan. De har sålt statliga verk till strunt summor till sina vänner.

    Kan bara säga att jag är stolt över att inte bo i Täby!

    Själv är jag stolt för att jag just BOR i Täby Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad vet ni om Täby? Empty varför blir man inte ett dugg förvånad??

    Inlägg  theward 2009-04-04, 17:37

    Buddy Israel skrev:
    enigma skrev:Ja du, vad ska man säga? Lilla familjen Kennedys hem ort. Här styr dom med järn näve. Här har dom byggt upp privata förmögenheter genom att stjäla från statskassan. De har sålt statliga verk till strunt summor till sina vänner.

    Kan bara säga att jag är stolt över att inte bo i Täby!

    Själv är jag stolt för att jag just BOR i Täby Smile

    kanske dags att se utanför sin "skyddade" verklighet och faktisk se alla samhällsproblem som finns i 99% av övrig Sverige
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-06, 01:17

    Redvictory skrev:Jag har varit både i ett av de finare villaområdena där hos några bekanta och i Täby centrum!
    Täby kan knappast jämföra sig med äldre kommuner vad gäller "fina villaområden". Fina villaområden finns i hela landet och de är knappast utmärkande i Täby jämfört med t.ex. Danderyd & Lidingö som har RIKTIGA hus. Laughing
    Dock har väl Täby norra europas största inomhuscentrum och det skall dessutom byggas till rätt ordentligt.
    Redvictory skrev:vad det är mest känt för är väl att Bruno Reinfeldt brukar fyllköra i de finare kvarteren ner till systembolaget i Täby centrum vingla runt på parkeringen för att sen vinga hem och värma en panpizza och dricka en bag in box vin samt kanske skjuta lerduvor ovanför grannens tak Very Happy
    Om det nu finns några "finare" kvarter i Täby (har själv inte sett några) så ligger de KNAPPAST mellan Grindtorp (ett enormt hästskoformat höghuskomplex med 844 lägenheter vid Täby galopp som byggdes 1959 ) och Täby Centrum. Då det stod i ett reportage i tidningen att de besökte honom i hans bostad på Kometvägen (Grindtorp) och att även Hitta.se uppger denna adress så är det märkligt ifall han tog bilen till bolaget överhuvudtaget. Då bor man ju för fan på krypavstånd från Täby Centrum (och bolaget).
    Såhär ser det ut där han kryper omkring!
    Skriv in hans namn på hitta.se och klicka sen på Satellit och zooma in lite. Riktigt grönt och fint men några "fina" villor hittar du knappast i närheten av hans krypin.
    Cool
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? Empty Uppväxt i Täby

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-06, 08:27

    Finns inget bättre ställe att bo på än Täby Danderyd, här bor folk som gör att man vågar gå ut på kvällarna utan att bi påhoppad av massa patrask, det är lugnt och skönt med lugna människor, och skall så fortsätta vara......
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vet ni om Täby? Empty Täby!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-06, 08:32

    https://www.youtube.com/watch?v=cBm6cHvWlbc

    Jag har bekanta i Täby! har varit i Täby centrum många gånger men som tur är inte samtidigt som denne man! ha.ha.ha Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad vet ni om Täby? Empty jupp påminner om byn

    Inlägg  theward 2009-04-06, 08:33

    Sossar-e-lata skrev:Finns inget bättre ställe att bo på än Täby Danderyd, här bor folk som gör att man vågar gå ut på kvällarna utan att bi påhoppad av massa patrask, det är lugnt och skönt med lugna människor, och skall så fortsätta vara......

    i Actionkomedin "hot fuzz".
    Men bara för det kanske man kan tänka sig att Täby inte är Sverige, utan mer en utopi. Eller ska vi kalla det en skyddad värld, fast även såna har fläckar.
    Som då och då syns i solens sken Wink
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  visuellt 2009-04-06, 08:41

    Bor själv inte i Täby men i en annan liknade Förort... Fast många kallar inte dessa områden för förort utan man säger "Jag bor i Täby", inte förorten Täby. De går inte heller med att säga eller erkänna att de bor i en förort.

    Lugnt om kvällar/nätter. Nja, då är som sagt fjortisarna ute festar. De skriker, de är fulla fast de är bara 14år etc... Vad gör föräldrarna. Inget.

    Så fort jag har möjlighet ska jag flytta. Är så sablar trött på denna över medelklass som tror att de är några och gärna sätter sig "över andra". Bara ryser av tanken....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  Redvictory 2009-04-06, 08:46

    visuellt skrev:Bor själv inte i Täby men i en annan liknade Förort... Fast många kallar inte dessa områden för förort utan man säger "Jag bor i Täby", inte förorten Täby. De går inte heller med att säga eller erkänna att de bor i en förort.

    Lugnt om kvällar/nätter. Nja, då är som sagt fjortisarna ute festar. De skriker, de är fulla fast de är bara 14år etc... Vad gör föräldrarna. Inget.

    Så fort jag har möjlighet ska jag flytta. Är så sablar trött på denna över medelklass som tror att de är några och gärna sätter sig "över andra". Bara ryser av tanken....

    Det har du rätt i! det är en förort pricis som Rinkeby Tensta osv Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 09:14

    Som jag ser det, Täby, Danderyd, Mörby, Stocksund, där har många skattekronor gått förlorade i utebliven fastighetskatt för alla de jättehusen folk bor i där omkring,
    Många tomter har självklart egna pooler, samtidigt som många oxckså har gångavstånd till små badstränder runt där,
    Och hur många som också har stora båtar förtöjda runt i områdenas marinor vet jag inte med det finns en hel del båtar där,
    Förstår ju också att det inte är några låginkomstagare som bor i dom fastigheterna, ännu mer uteblivna skattekrononor,
    Sen inte att förglömma dessa människor som bor där har dessutom två jättelika köpcentrum och välja på Mörby 0ch Täby!
    Självklart har man eget storsjukhus också, med tunnelbanestation, precis vid entren,
    Men dom flesta bofasta där väljer nog en av sina bilar när dom ska till sjukan!
    Känner till platserna rätt bra därute då jag varit och gjort många markjobb därute,
    Sen vet jag en sak till, myror, stora myror, små myror massor av myror, åtminstone hela Stocksund förknippar jag med myror, säkert ett stort problem för många av fastigheterna där!

    Sen verkar husägarna ha förkärlek till hagtornhäckar som omgärdar många tomter, hagtorn med långa sylvassa taggar, lite som jag vet om området!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? Empty Martin Martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-06, 09:21

    du rä för söt, tror du inte de som du pratar om med höga inkomster betalar skatt? en del här betalar mer i skatt per månad än vad du tjänar/får på hela ditt liv, räcker inte det?.....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad vet ni om Täby? Empty Ja antingen är du kass på matte

    Inlägg  theward 2009-04-06, 09:28

    Sossar-e-lata skrev:du rä för söt, tror du inte de som du pratar om med höga inkomster betalar skatt? en del här betalar mer i skatt per månad än vad du tjänar/får på hela ditt liv, räcker inte det?.....

    Eller så har ni miljardäre boende i Täby.
    Även om martin går på garanatipension,soc eller vad sjutton som helst kommer han ändå att tjäna miljoner under sitt liv.
    Menar du alltså att ni har sådan som skattar mångmiljonbelopp varje månad?

    Du menar säker de som äger företag, men det är inte riktigt samma sak , vettu
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 09:40

    Visst du kanske bor där ute S-e-L, det gör inte jag, men jag känner till stockholm med omnejd minst lika bra som du, kanske till och med bättre, åt alla vädersträck faktiskt, Wink
    Och min lilla beskrivning stämmer på pricken, skulle kunna detaljera ännu mer, då jag vet en hel del om vilka många av dom bofasta är för några, Wink
    Självklart har samhället blivit av med många skattekronor i inkomst, förmögenhets och fastighetskatter där ute! Neutral
    Sen får du stampa med fötterna och yla hur mycket som helst S-e-L, No

    Helt rätt, många därute gör nog mer förtjänst på alla skattesänkningarna varje år, än vad jag och många med mig får hålla till godo med under ett helt liv?
    Ändå sitter en sån som du och tjurar och gnäller och slänger skit omkring dig! No


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-04-06, 09:45, ändrad totalt 1 gång
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-06, 09:44

    theward, jag kan garantera dig att t.ex andelen av befolkningen av utländskt ursprung är betydligt större än där du bor och det beror inte bara på att det bor drygt 65 tusen invånare i Täby. Att snacka om utopi visar bara på okunnighet.
    Hade visst fel om Grindtorp ser jag nu. Här uppförde HSB åren 1961-1966 1 548 lägenher i fyra halvcirkelforminga huskroppar.
    Uppgiften jag lämnade tidigare gällde visst endast 2 av de 4 husen.

    Skillnaden mellan Täby och t.ex. grannkommunen Danderyd är väl närmast att det inte finns några villaområden liknande de i Djursholm och Stocksund (delar av Danderyd) utan att de flesta husen (precis som i området Danderyd i Danderyd) har en storlek och ett utseende som i vilken förort som helst (söder, väster eller norr om Stockholm).
    Innan t.ex. Djursholm och Stocksund bildade kommun tillsammans med Danderyd så ansåg nog många där att Danderyd var ett slummområde, där bodde ju folk i såna där höghus OVANPÅ varann! Very Happy

    Har märkt att media sen gärna tar bild på ett hus i Djursholm när de skall skriva om nån som bor i Danderyd eller kanske t.o.m när de skriver om nån i Täby (som alltså inte har sådana hus). Allt för att banka in en felaktig bild av verkligheten.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 09:49

    Att media tar en bild av ett utvalt hus, vilket skitsnack, kan ju knappast vara några större problem att hitta det utvalda huset, det är fan bara stanna bilen varsom helst och kliva ut, och börja fota! Wink
    Vov, vov Dirty Dog! Wink
    Och känner du till området så vet du att min beskrivning stämmer på pricken! Arrow
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad vet ni om Täby? Empty nu snackade jag inte om utländskt ursprung

    Inlägg  theward 2009-04-06, 09:53

    DirtyDog skrev:theward, jag kan garantera dig att t.ex andelen av befolkningen av utländskt ursprung är betydligt större än där du bor och det beror inte bara på att det bor drygt 65 tusen invånare i Täby. Att snacka om utopi visar bara på okunnighet.
    Hade visst fel om Grindtorp ser jag nu. Här uppförde HSB åren 1961-1966 1 548 lägenher i fyra halvcirkelforminga huskroppar.
    Uppgiften jag lämnade tidigare gällde visst endast 2 av de 4 husen.

    Skillnaden mellan Täby och t.ex. grannkommunen Danderyd är väl närmast att det inte finns några villaområden liknande de i Djursholm och Stocksund (delar av Danderyd) utan att de flesta husen (precis som i området Danderyd i Danderyd) har en storlek och ett utseende som i vilken förort som helst (söder, väster eller norr om Stockholm).
    Innan t.ex. Djursholm och Stocksund bildade kommun tillsammans med Danderyd så ansåg nog många där att Danderyd var ett slummområde, där bodde ju folk i såna där höghus OVANPÅ varann! Very Happy

    Har märkt att media sen gärna tar bild på ett hus i Djursholm när de skall skriva om nån som bor i Danderyd eller kanske t.o.m när de skriver om nån i Täby (som alltså inte har sådana hus). Allt för att banka in en felaktig bild av verkligheten.

    kungen är ju för tusan fransman(jag vet att han inte bor täby)

    Jag pratar om rena flyktingar och inget annat.
    Flyktingförläggningar det har ni väl fullt av förstår jag?

    ps så du tror att baara förettsamhäle har 7500 innevånare finns det bara ett fåtal nationaliteter?

    Här finns det många, väldigt många
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 09:59

    Tro mig The Ward min beskrivning över området stämmer på pricken, Wink
    Och jag är helt säker på att dom allra flesta som bor där ute i sina jättehus vet hur bra dom har det, och därmed inte har ett dugg emot, att få betala någon procent mer i olika skatter, det märker dom inte av ändå! No
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? Empty The Ward

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-06, 10:06

    jag kan garantera di att det finn flertalet personer som betalar miljonbelopp i månaden i skatt, inte så många kanske men en del finns det, sen att martin tycker att så fort man tjänar pengar så skall man skatts till döds i detta land, vi har bland värdens högsta skatter, räcker inte det? fastighetsskatten var den mest idiotiska skatt som fanns, ni skall ju inte tro att den slog mot dem som var rika! den slog stenhårt mot medelklassen och äldre, det har ju sossarna sagt själva, nu vill de ju tom ta bort uppskovsräntan för husägarna blir för pressade ekonomist, så vad ballar du om martin? det skulle inte bli mer fastighetskronor om soseriet styrde ändå, för den lilla del över 5 miljoner skulle ätas upp av borttagen uppskovsränta.
    The ward, är det du med firren? jag är uppväxt i Täby och fiskar en del, runt om i värtan......
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad vet ni om Täby? Empty klart det är jag

    Inlägg  theward 2009-04-06, 10:13

    Sossar-e-lata skrev:jag kan garantera di att det finn flertalet personer som betalar miljonbelopp i månaden i skatt, inte så många kanske men en del finns det, sen att martin tycker att så fort man tjänar pengar så skall man skatts till döds i detta land, vi har bland värdens högsta skatter, räcker inte det? fastighetsskatten var den mest idiotiska skatt som fanns, ni skall ju inte tro att den slog mot dem som var rika! den slog stenhårt mot medelklassen och äldre, det har ju sossarna sagt själva, nu vill de ju tom ta bort uppskovsräntan för husägarna blir för pressade ekonomist, så vad ballar du om martin? det skulle inte bli mer fastighetskronor om soseriet styrde ändå, för den lilla del över 5 miljoner skulle ätas upp av borttagen uppskovsränta.
    The ward, är det du med firren? jag är uppväxt i Täby och fiskar en del, runt om i värtan......

    jag fiskar bara här hemma numera(en ekonomisk fråga)
    men annars är ju norge ett lockande ställe, eller om man får drömma klippiga bergen eller alaska

    ps jag tjänade lite på fastighetskaten bortagande, kan hålla med om at det är en lite konstig skatt, men att skatta mera när man säljer kan bli lika fel det.
    Så jag vet inte vad man ska göra för det ska bli riktigt bra för 99% av alla innevånare

    Sponsored content


    Vad vet ni om Täby? Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 09:56