Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Skön helg

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Skön helg Empty Skön helg

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-17, 20:29

    Idag lite grillning, imorgon Faithless på berns, solen skiner & livet känns bra, vill önska alla en skön helg!! ner med stritsyxan och lev livet, vänsterjänget här önskas en trevlig solig helg!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Skön helg Empty tack

    Inlägg  theward 2009-04-17, 21:32

    Ska vara hemma med barnen i helgen.
    De hjälper till att kratta lite löv, vi eldar upp en del av dem och ungefär hälften går till maskhögen Wink
    Sen har jag gjort en liten enkel trapp till "tornet" på lekstugan.
    Som vi målat nu i eftermidddag

    Sen blir det nog lite fotboll och landbandy också. Efter förmåga och ork.
    Lägger mkt energi på att barnen ska få ha lite roligt med pappa, de ggr de träffar mig.

    Grilla, ja kanske ..kycklingfile, eftersom det är det enda "grillbara" jag har i frysen. Men det är jättegott att lägga i hemmagjord marinad och sedan lägga på grillem tongue

    Sen hade de med sig DVD´n "Madagaskar 2" hit, den ska vi titta på imorrn Wink

    Soligt blir det i helgen men inte så varmt, runt 8-10 grader.
    Men det är prima torkväder Very Happy

    Får man fråga vad "Faithless" är för något, känner igen namnet men kan inte placera det Wink

    Det jag längtar till i konsertväg är Hammerfall och Sabaton den 9 maj i Örebro

    Blir första konserten på mer än två år.
    Brorsan bjuder med mig Twisted Evil

    Ska bli jävla kul.........
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Skön helg Empty Sv: Skön helg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-17, 21:36

    Berns salonger, varför inte!
    Har varit där ett x antal gånger, men varje gång har det bästa varit när man till slut går därifrån! Wink
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Skön helg Empty Faithless

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-17, 21:59

    slå på youtube, insomnia, god is a dj, riktigt stort 90 tal, dj/club style, The ward! bor du i Täby? ålder?

    >Förövrigt så känner jag för att trappa ner på tjaffset, min fru skäller på mig! lol! lol!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Skön helg Empty För övrigt gällande konserter

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-17, 22:02

    Metallica 4:maj med sonen 14år, 30 maj Depeche Mode i London, riktigt grymt....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Skön helg Empty nope jag bor långt från Täby

    Inlägg  theward 2009-04-17, 22:30

    typ 25-27 mil därifrån Wink

    ja jag kollade faktiskt på youtube innan Wink

    inte min "bag" av musik öht, men det är ju tur att det finns musik av olika sorter och människor som har olika smak.
    Annars vore ju allt bra tråkigt och sk "crossovers" inom musiken vore ju i princip omöjlig..

    Senast jag var i sthlm var jag på monsterjam med min bror och min äldsta son.

    Till hösten ska vi faktiskt på NHL-hockey tongue

    Brorsan betalar och jag hänger på....
    Personligen tycker jag 5000 kr för resa, övernattning och hockeymatch är på tok för dyrt.
    Men eftersom han sällan kommer ut och är pga sitt handikapp ganska blyg och undfallande. Är det bara bra om han kommer ut ibland....
    Sen lägger inte sina pengar på mkt annat heller.
    Så man kan väl säga att det är väl satsade pengar trots allt Smile

    Brukar försöka att hänga med på ett antal evenemang varenda år med honom.(nu är det ju inte allt vi gör som är så dyrt, det är snarare ett undantag att det kostar så mkt).
    Plus att jag brukar bjuda hem honom på lite mat och tv-spelande ibland.
    Sen har jag fått ungarna att leka med honom, spela landbandy osv och det är nåt han tycker är jättekul..

    Det är bra att han tänker på annat än problemen handikappen ställt till i hans liv
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Skön helg Empty Metallica hade jag velat se igen

    Inlägg  theward 2009-04-17, 22:35

    Sossar-e-lata skrev:Metallica 4:maj med sonen 14år, 30 maj Depeche Mode i London, riktigt grymt....

    Men man har ju inte råd med dessa saltade andrahandsbiljetter.
    Fast jag kan ju trösta med mig att jag såg dem 1991, när de var absolut på topp Twisted Evil

    Depeche Mode, är bra för att vara "ickemetal" sas Wink

    Sen är allt lugnt så länge jag har en massa musik att lyssna på här hemma Wink
    Hoppas mina högtalare håller några år till, för att inte tala om hjärtat i stereon..förstärkaren
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Skön helg Empty Sv: Skön helg

    Inlägg  PE Dal 2009-04-17, 23:04

    Hej Sossar e lata och övriga debattfanatiker.
    Min alldeles egen ickepolitiska skapelsehelg, kan sägas vara i paritet med självbeskådelsen, då jag tränar för sommarens cykeltrampande enligt marknadskrafternas principiella spelregler,
    Jag är en grön nybörjare på detta forum. så ha överseende med de klavertramp jag kan tänkas göra på debattpedalerna. cheers cheers cheers
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Skön helg Empty Depeche Mode är en del av mitt liv

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-17, 23:14

    jag har sett dem i Sverige sen -86, alla konserter, samt 2001 i New York, Madison Square garden, ett par månader innan galningarna flög in i tornen!!.. New york var en upplevelse!! var på väg att åka till Tel Aviv nu i maj men valde London istället.
    NHL!! blir riktigt avis kan jag säga, det blir nog grymt!!!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Skön helg Empty PE DAL

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-17, 23:16

    du är välkommen in i dabattdjungeln, mycket tjiv och liten trädgård är det som gäller......
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skön helg Empty skön helg

    Inlägg  Sniperace 2009-04-17, 23:38

    I morse kl 0200 åkte jag och min fru, samt en kompis vid namn Predrag med min äldste som till Tyskland, hade tilsammans ca 100 flak öl med hem, plus två flakor Ardbeg till mig... så nu är jag duktigt trött för naturligtvis blev det inget soma fredagskvällen.... I morgon blir de en kombinerad 85årsfest med fruns bror och mitt kusinbarn (de är gifta och fyller tillsammans 85) det lär väl bli sent, men sedan på SÖNDAG morgom kommer det BÄSTA, då kör vi igång kpistskyttesäsongen och vårt gammelskyttemed enbart öpna sikten med gevär från sent 1800 tal och tidgt 1900-tal- (typ gamla malajrör) gissa om jag är taggad, inget ordentligt krutskyte sedan september förra året, så nu är det på topp...

    det är alltså MIN helg.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Skön helg Empty Det hoppas jag att det blir

    Inlägg  theward 2009-04-18, 09:51

    Sossar-e-lata skrev:jag har sett dem i Sverige sen -86, alla konserter, samt 2001 i New York, Madison Square garden, ett par månader innan galningarna flög in i tornen!!.. New york var en upplevelse!! var på väg att åka till Tel Aviv nu i maj men valde London istället.
    NHL!! blir riktigt avis kan jag säga, det blir nog grymt!!!

    Många mål vore kul att se, eller iaf bra spel med många målchanser.
    Om målvakterna tar allt kvittar egentligen då Wink

    Är ju gammal innebandymålvakt, så jag uppskattar verkligen bra målvaktspel

    Sen var det ju lite musik före matchen.
    Svenska "Bullet" ska spela Twisted Evil

    ps extra kul att det ena laget är Detroit, laget är ju nästan till hälften svenskar tongue

    Sponsored content


    Skön helg Empty Sv: Skön helg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 13:39